/spanien/barcelona/forum/10137.aspx/spanien/barcelona/forum/10137.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona el Maestro: vinna för Tito Vilanova y Villa!
2011-12-29 20:38
Att man begär några euro som ersättning för den som vill se Barca på en träning är inget konstig. Öppna träningar sker inte i varje dag.
Medlemmarna får se träningen gratis och får dessutom ta med sig tre icke-medlemmar. Vad är det för fel med det?
Barcelona Rivaldo - The Greatest
2011-12-29 20:37
Roliga inlägg, jag deltar gärna;

Rivaldo, vad kan man säga om killen? enligt mig den bästa spelaren jag någonsin sett(även om messi och xavi kanske är bättre så är rivaldo en stor kärlek), så givetvis blev laget mitt barcelona vid tidig ålder!

England; är väldigt objektiv när jag tittar matcher, har ingen direkt favorit utan kör mycket på att jag sympatiserar med det laget som förtjänar vinsterna och spelar fin fotboll, sen om det är arsenal lr blackburn skiter jag lite i, måste jag dock säga ett lag så är det tottenham, har charmat mig många gånger genom åren i deras sjukt höga prestationsnivå dem kan komma upp i ibland.

Italien; Inget lag heller direkt, ogillar serie A, men önskar att det går bra för Roma, inte bara pga L.E utan för att det är ett lag med mycket hjärta och aldrig försökt köpa sig till titlar.

Tyskland; Måste säga att bayerns organisation och spelsätt får mig att lägga sympatierna där.

Sverige; Djurgårdens IF, har en bra vän som varit DIF sedan födsel och började dra med mig på matcher för 6-7 år sen, och sen dess har vi väl snittat 10-15 matcher per år då vi bor lång väg från sthlm så är inte alla hemmamatcher aktuella.
Barcelona Xaviesta
2011-12-29 20:20
"Stora" ekonomiska problem. Chock-öppning av Guatemalas U-20, Tomte Nissesons GALNA hattrick-show, HÄR skadar hon sig - karriären kan vara över, DRÖMMÅLET som gav segern i 94:e minuten.

Kan någon ge mig ett rep? En Colt. 45 går bra också, en kula räcker...

5 Euro? En pizzaslice kostar mer dessa dagar i Euro-länder.

För övrigt hade jag gladeligen betalt 50 Euro för att se Barca träna. Det hade varit ett privilegium att ge det man kan för att hjälpa klubben mitt hjärta dör för.

Coach pep.
2011-12-29 20:19
Utöver Barcelona känner man för Liverpool. Alla Barca fans borde veta att det är en broderklubb för Barca och vice versa. Finns många exempel på det. Båda är arbetarklassens lag, båda har anrik historia och klass.

Grande Liverpool!
,Sami
2011-12-29 19:56
Barcelona dras med stora ekonomiska problem. Klubben tar nu betalt av fans som vill se lagets öppna träning i januari.
Barcelona el Maestro: vinna för Tito Vilanova y Villa!
2011-12-29 19:08
DM1982:

Håller med det mesta du skrev i inlägget nedan. Det känns som att vi är från "samma planet", du och jag.

Barca i första hand. Liverpool om jag ska titta på ett lag i England, så har det varit sen barnsben. Napoli i Italien och så klart Bajen i Sverige. Det går inte att sluta älska ett kärt lag bara för att de inte längre spelar i den högsta ligan! Kärlek är kärlek oavsett läge.
Barcelona Andreas V.V - "Pagar"
2011-12-29 18:48
England - QPR i hjärtat.
Följer även Arsenal lika mycket som Barcelona i princip, vet inte varför det blev just så men aja, så är det.
Följer visserligen Premier League och nPower som en riktig nörd och missar inte många matcher per säsong.

Spanien - Real Madrid..nää..nu blev det fel, Blaugrana såklart.

Italien - Livorno

Tyskland - Hejade på Bayern Munchen när jag var knatte, på Effenberg tiden. Idag följer jag bara laget då och då.

Frankrike - Inget alls, följer inte ens ligan, bara någon strö match när man har ytterst tråkigt.

Övriga sporter är för mycket OT så det lämnar vi utanför.
Det var mina "lag" de.

Men i slutklämmen finns det bara ett lag längst in i hjärtat och det är ju såklart Barcelona.
Barcelona SamMajid
2011-12-29 18:14
Hetfield

England- För övrigt gillar jag premier league som fan, kollar på det varje helg och tycket att det är oerhört underhållande och roligt att kolla på, men ska jag välja ett lag är det nog Man City för att jag gillar Edin Dzeko och för att det är ett lag som spelar mycket rolig fotboll och brukar ofta ge bra resultat med många mål gjorda.

Italien- Tråkig liga, gillar inget lag där.

Tyskland- Rolig liga, brukar ofta kolla på B Munchen och Dortmund, men har inget lag där.

Frankrike- Inget lag.
Barcelona nemo
2011-12-29 17:32
Någon som har Dreambox och kan hjälpa mig? Jag vill gärna se på Barcamatcher, hur går jag till väga?
Atlético addeh
2011-12-29 17:31
Trevlig diskussions idag! Bidrar väl lite jag också då.

Sympatiserar med QPR & Tottenham i England. Rangers pga att farsan håller lite smått på dem, Tottenham för att jag har flera nära vänner som är Spurt-supportrar och att jag samtidigt ogillar i stort sett alla övriga engelska topplag.

Dortmund har jag diggat ända sedan Jan Kollers tid i klubben, så nu på senare år när deras unga satsning börjat ge frukt har man försökt följa laget någorlunda mycket.

I Italien har alltid Roma varit nummer ett, var bland annat nere i Rom för att se en match för några år sedan, men tyvärr blev den inställd pga att en supporter blev ihjälskjuten några timmar innan avspark. Håller annars med många av er andra, det är svårt att ogilla Napoli.

I Sverige är det Elfsborg som gäller, mest för att det ligger närmast där jag håller till. Men precis som med övriga jag nämnt är intresset inte alls så fanatiskt, det brukar mest vara att jag kollar resultaten.

Utöver FC Barcelona är jag mer La Liga-älskare än något annat och väljer hellre att se en spanska ligamatch än att se något av de ovannämnda lagen.
Grace/Wastelands
2011-12-29 17:22
Barcadinho.

Då borde du ju hålla på Bayern då Dortmund är regerande mästare i Bundesliga. :)
Barcelona DM1982
2011-12-29 17:11
Jag är som många andra, jag tyckte om en spelare först, sedan upptäckte jag laget.

Min spelare som gjorde att jag upptäckte Barcelona var självaste Maradona. Min husgud redan från mycket tidig ålder. När han värvades till Barcelona blev det mitt lag och det har det varit allt sedan dess.

Av samma anledning så håller jag på Napoli i Italien. Att se honom spela i Napoli var rena drömmen, speciellt när de lyckades vinna mot de nord-italienska lagen. Där kan man snacka fördelar till de rika klubbarna från norr, det var sjukt att se. Det var även sjukt att se hur mycket stryk Maradona fick på planen, det var fula sparkar mest hela tiden.

I Argentina är favoritlaget Boca Juniors och Argentina har för övrigt varit mitt favoritlandslag. Har aldrig hejat på Sverige eller mitt födelseland Grekland särskilt mycket, alltid Argentina.

I Frankrike är det Marseille som gäller, deras fans är de absolut bästa i Frankrike och jag gillar deras anti-huvudstads inställning som påminner mig lite om Barcelona.

I Tyskland är jag tråkig och säger Bayern Munchen, de har alltid spelat riktigt bra fotboll med riktigt bra spelare.

I England har det alltid varit Liverpool, under 80-talet var det inte svårt att förälskas det laget. Det har hänt att jag har hört Liverpool-fans säga att Barcelona är så tråkiga som bara rullar runt, runt med bollen och passar 50 gånger mellan sig innan de försöker göra mål. När de säger det vet jag att de inte har hejat på Liverpool särskilt länge eller att de känner till deras historik. Under 80-talet (och tidigare) var Liverpool det bästa laget i världen på det spel som har rönt så stor framgång för Barcelona idag, tiki-taka. De kunde passa bollen hur länge som helst mellan sig och sedan göra mål, precis som Barcelona gör idag. Tyvärr har de tappat mycket av det spelet, minst sagt.

I Sverige har det alltid varit Hammarby. Något loser-lag måste man ju heja på. ; )

Har inga direkta hatlag men Real Madrid har jag aldrig önskat något gott. Vilket lag som helst kan vinna ligan eller CL men inte Real. Det är ett lag som jag ogillar kan man säga.
Barcelona Barca4eva
2011-12-29 16:55
Själv ser jag hellre att Man U tar ligan, som toppen ser ut just nu, samtidigt som jag kollar på lite Arsenal-matcher då o då. I Italien är det oftast Napoli man ser på.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona 1.70-ligan
2011-12-29 16:50
För mig finns det bara två lag i världen: IF Elfsborg och FC Barcelona.

Resten av lagen skiter jag egentligen hur det går för. Jag håller inte på något mer. Men visst tycker man det finns lag som är mer och mindre sköna ändå, utan att egentligen bry sig om hur det går för dem:

Italien:
Jag ser gärna att Roma eller Napoli vinner ligan. Anledningen till det är dels att inget va lagen kommer från Milano men också för att det är två anrika klubbar... men jag tycker främst Napoli spelar en rolig fotboll och de har många lirare jag gillar. Roma vill jag väl främst det ska gå bra för av kärlek för Bojan och Enrique.

England:
Tottenham och Arsenal. Tillskillnad från många andra har jag inga problem med gunners egentligen. Visserligen har de många störda fans och jag hatar deras campande utanför La Masia - men de spelar en rätt kul fotboll och har haft många sköna spelare med åren. Jag ser dem hellre vinna än United/oljelagen. Allra helst ser jag dock Spurs vinna

Tyskland: Bryr mig egentligen inte. Men det Dortmunds unga satsning känns kul och jag hoppas den fortsätter bära frukt. Och att man kan nå toppen av Europa. Det vore kul! Så jag väljer dem då.

Frankrike: Har ingen åsikt. Det var dock kul när Lyons vinstsvit bröts.

Holland: Twente, pga Emir Bajrami.

Så ser min lista ut. Men som sagt, det handlar inte om någon kärlek till något av lagen. Kanske snarare icke sympati för andra topplag i respektive liga.
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-12-29 16:33
England: Av någon anledning började jag gilla Aston Villa rejält under 2008. Spelade en hel del med dom på FM08 och har sedan dess fastnat. Följer de dock inte slaviskt utan tyckte bara de hade många sköna spelare som Young, Milner och Agbonlahor. Hatlaget #1 är utan tvekan Arsenal, mest för deras vidriga fans.. Har även lite sympatier för Liverpool, älskar deras fans.

Italien: Följer inget speciellt lag men följer mina landsmän. Så Isla i Udinese, Pizarro i Roma, Pinilla i Palermo, och så min personliga favorit Vidal i Juventus.

Tyskland: Inget lag

Frankrike: Bordeux - Min gamla klasskamrat från gymnasiet är marockan och som ni kanske vet så har de kopplingar till Frankrike. Iaf, han började pusha mig till att titta på Chamakh som är marockan och sånt, och hans sammarbete med Gourcuff var magisk så de blev lite av en favvolag i Frankrike.

Spanien: Sevilla - precis som med Liverpool så älskar jag deras fans.
Barcelona Barcadinho.
2011-12-29 16:28
Hetfield – en kul fråga. Du är bra på att komma på diskussionsämnen.

Jag har inga andra konstanta favoritlag, men jag älskar skrällar.
Så jag följer dem lag som just för tillfället kan utmana Bayern i bundesligan (Dortmund just nu), utmana United i PL (alla lag som kan ta en titel ifrån dem, helst lite större skrällar, i år är det City o Tottenham) och de som kan mäta sig med Milanolagen, igen helst lite skräll som Udinese, Napoli, Roma.

Och det handlar inte bara om ligatiteln utan också CL-platser. Jag gillar skrällar där med. Blev t ex tokig glad när Fiorentina tog den fjärde cl-platsen framför näsan på Milan för 5-6 säsonger sen. Det avgörande målet kom sista omgången i Florens med en cykelspark.

Men jag sitter inte och planerar mina dagar efter alla dessa matcher. Vem hinner. Det räcker gott o väl med att anpassa vardagen för Barca. Men när jag har tid och det finns många matcher och välja så väljer jag enligt ovan.

Sen kan jag tillägga att jag har långa och jobbiga dagar på jobbet och runt omkring mig på måndagar och fredagar. Så jag älskar att varva ner på kvällen framför vilken match som helst. En laliga match på en måndag är som meditation för mig. Bundesligan brukar köra med en match på fredagar osv.

Och till sist Allsvenskan – aldrig framför tv, om det inte är nåt säskilt, men några gånger per säsong på plast på Råsunda med AIK. Jag väljer då stora matcher (och bra väder...). Grym stämning rätt ofta och bra fotboll förhållandevis.
Lee Dixon #2
2011-12-29 16:26
Ni gillar Arsenal märker jag haha..:-)
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2011-12-29 16:25
England: Har gillat Tottenham sen 2008 pga FIFA. Vill inte skryta, men jag vann alltid mina vänner med Spurs sen dess har jag följt laget. Det är även mitt andra favoritlag förövrigt.

Italien: Inget lag, men följer ligan.

Tyskland: Inget lag!

Frankrike: Inget lag!
Barcelona Frodo
2011-12-29 16:04
Italien: Roma. Ända sedan jag besökte staden för många år sedan har jag gillat Roma. Deras offensiva fotboll var underhållande för mig vilket var en stark kontrast mot många andra italienska lag som spelade väldigt cyniskt. Jag gillar även Napoli.

England: Ingen. Chelsea med en genuin fotbollslirare som Zola var det förut. Nu blir jag oftast illamående när jag tänker på Chelsea. Vidriga karaktärer som Mou, Terry, Carvalho, Ballack, Drogba m fl samt en dryg fanbase är en av många anledningar till varför jag ogillar de numera. Dessutom har de spelat pissfotboll trots alla miljarder.

Nu har jag ingen klubb jag gillar i England men jag kollar på City emellanåt som åtminstone spelar bra fotboll med sina miljarder vilket Chelsea aldrig lyckades med. Swansea med sin tro på possessionfotboll har charmat mig lite grann.

Tyskland: Jag har ingen direkt favorit men jag började gilla Dortmund förra säsongen. Götze och Kagawa är sköna lirare.
Barcelona Thiago Next no.1 - Anims Villa
2011-12-29 15:40
Hetfield England När jag var ungefär tio år gammal såg jag två lag spela. Ena laget var Liverpool, som vann. Efter började heja på dem lite smått. Med tiden har Liverpool växt fram som ett andralag för mig. En Gerrard i form är helt fantastiskt och se när han manar på laget. Spanien Vill så gärna se att Valencia ska lyckas med sitt projekt. Bli en lika stor klubb som Barca och Real. Skulle vara bra för ligan. Sedan är ju Valencia ett roligt, galet och väldigt lag att kolla. De spelar ofta en rolig fotboll, matcherna mot tex Barca blir ofta väldigt galna, mycket mål etc. Märkligt lag i den bemärkelse att de oftast gör bra matcher mot Barca, Real och i Europa, men kan floppa totalt mot bottenlag och i Europa. Italien Napoli för deras härliga, roliga, snabba och galna fotboll. Tyskland Dortmund för deras fartfyllda och roliga fptboll. Hoppas på att dom kan utmana Bayern i flera år och bli en riktig storklubb i Europa. Frankrike Ingen Holland. Tillfälligt Feynoord pga Guidetti.
Barcelona CESC..4..FABREGAS
2011-12-29 15:38
FC Barcelonas högerspringare Dani Alves bekräftar nu att han skiljt sig. Orsaken till att Dani Alves nu bekräftar skilsmässan som var för tre månader sedan. Är att pressen spekulerar vilt och skriver en massa dynga. Han och numera EX frun Dinorah Santana uppges ha gått olika vägar i samförstånd. Alla parter har önskat största möjliga diskretion vilket tyvärr främst pressen i Brasilien sannerligen inte har efterlevt. Dani Alves har parats ihop med varje kvinna i Brasilien under en längre tid och är synnerligen less på skvallerpressen. Dock firar han sin ledighet i Brasilien. sport.es
Barcelona den närkingska älgen
2011-12-29 15:30
Hetfield

Det enda laget är ju Barcelona, men man gillar ju vissa klubbar lite mer än andra i övriga ligor, såkart.

Italien; Palermo. Den främsta anledningen är Miccoli som jag tycker är en helt fantastisk spelare. Kanske inte bäst i världen men hans energi är helt fantastisk. Har överlag ett gott öga till lagen från södra Italien i allmänhet.

Tyskland; Union Berlin. Följer tysk fotboll alldeles för lite men om jag måste välja ett lag blir det Union, främst för den härliga historien om när klubbens fans byggde om den egna arenan då de inte ville flytta.

England; Håller koll på hur det går för Charlton då det alltid har varit lite av mitt och farsans lag, men de ligger ju i League one och om man tycker att PL är full av träben är ju League One en katastrof. I PL bryr jag mig inte så mycket om något lag, men jag måste säga att Spurs spelar en rolig fotboll. Dessutom gillar jag Adebayor jävligt mycket, kan inte motivera varför, men har alltid gjort det.

Frankrike: Ser aldrig Ligue 1, men ska jag välja något lag blir det Rennes, främst för deras satsning på egenutvecklade unga spelare.
Barcelona Decinho
2011-12-29 15:22
Själv har jag egentligen inget annat lag än Barca, laget har varit min stora passion sedan 2003 ungefär. Men självklart finns det andra lag som jag tycker mer eller mindre om. Italien: Som liten gillade jag Inter lite, främst på grund av en viss Ronaldo, men när Mourinho flyttade dit så dog det för mig. (Har ända sen Chelsea-tiden hyst ett enormt agg mot killen. Jag vet att det är omoget, men sån är jag.) Sedan i somras har jag istället börjat sympatiserar lite med Juventus. Främst för att de spelar rolig fotboll, men även för att min bästa vän är stenhård interista och allt som har med juve att göra sticker honom i ögonen. Dessutom är Matri fruktansvärt snygg... England: Gillar egentligen inte engelsk fotboll överhuvudtaget men jag tycker det är roligt när det går bra för de små, tekniska och spelskickliga inslagen i ligan. Särskilt Oriol Romeu. Tyskland: Följer inte ligan men jag gillar Dortmunds satsning på unga spelare. Spanien: Har en crush on Athletic Bilbao och försöker följa deras matcher så gott det går. Älskar deras satsning på inhemska spelare jag tycker Bielsa fått dem att spela attraktiv fotboll med Muniain i spetsen.
Barcelona Silva
2011-12-29 15:15
England: City och Swansea. Precis som Grace så var Svennis orsaken till att jag började följa City, och även Elano's intåg i klubben. Att alla dessutom hatar City (förståeligt) gör att jag gillar dem mer.

Swansea började jag följa genom text-tv för tre år sedan, och sedan dess har jag sett dem klättrat i tabellen. Ja, jag vet, det låter sjukt. Försöker följa dem varje vecka genom streaming när Viasat inte sänder deras matcher.

"Hatlag": United, Tottenham och Liverpool.

Italien: Udinese för deras fantastiska scoutverksamhet och deras spelare. Asamoah, Di Natale, Benatia, Armero.

Tyskland: Dortmund. Mest för att jag avskyr Bayern Munchen och KH Rummenigge.

Har försökt att titta på allsvensk fotboll, men det går inte helt enkelt.
Grace/Wastelands
2011-12-29 14:58
Hetfield

England: Spurs och West Ham. Spurs för jag gillar deras spelstil. West Ham för jag gillar deras mentalitet och punken och typ kulturen kring klubben. Tycker det nya Liverpool känns minst lika o sympatiska. Suarez är ett jävla as. Jag gillar bara deras unga ytterbackar och Kuyt.

Tyskland: Dortmund. Lirade med dem på Cm 00/01 och minns att jag gillade dem då, när jag sedan gick många ur utan intresse för tysk fotboll och började kolla förra året igen insåg jag att jag fortfarande gillade Dortmund. Dem spelar fantastisk fotboll när dem har en bra dag. Bayern Munchen är tyvärr vidriga för mig.

Italien: När jag var yngre Lazio, delvis pga bror och far vilket jag antar berodde på Svennis. Nuförtiden Napoli då dem spelar så fruktansvärt trevlig fotboll.

Men inget lag jag följer längre, inte ens Barcelona. Det har jag inte tid med. Har för mycket annat i mitt liv att stå i, plugg, musik, umgänge, jobb etc etc.

Sen gillar jag även Gateshead i England lite grann. För jag lyckades vinna en del pengar på dem i höstas på bets. Får nästan slänga in lite nya pengar och spela lite mer på Blue Square North haha.
Barcelona Hetfield
2011-12-29 14:50
Det vore kul att få veta vilka lag alla här inne sympatiserar med och gärna varför, utöver Barcelona.

Italien: Roma. Det är ingen hemlighet att Roma är mitt "andralag" och det laget jag tittar på mest, förutom Barcelona. Det är något magiskt med laget och en genuin glädje vid varje mål och vinst, det var just det som fick mig att börja heja på Barcelona när Ronaldinho och Deco firade vid varje mål.

Tyskland: Jag måste nog gå med Bayern Munchen, jag följer inte ligan så inbitet, men jag kan inte förneka att jag imponeras av deras lagbygge. Dortmund är också fina.

Frankrike: Jag följer inte ligan, däremot håller jag lite på Lille i ligan då jag gillar att de satsar på unga spelare och utvecklar de.

England: Jag följer Liverpool lite smått, jag tyckte att de var oerhört osympatiska och tråkiga med Benitez, men jag är väldigt förtjust i "nya" Liverpool med Dalglish som tränare.
Barcelona Barca4eva
2011-12-29 14:49
Det är dessutom första gången på länge man ser maränger härinne. Iallafall för min del.
Barcelona Hetfield
2011-12-29 14:46
Grace

Det finns ingen mening med att argumentera eller skriva när man pratar med en maräng, man vet att oavsett hur mycket man än vinner så kommer deras slutargument att vara "vi ses i maj" eller "vi har fler titlar än vad ni har" och sen försvinner de. Du sparar bara tid genom att ignorera de, det är bara ett tips.

Det måste vara tufft att vara en maräng. Varje år fylls de av hopp, sen så slutar det med tomma löften och nya spelarköp.
Barcelona 1.70-ligan
2011-12-29 14:23
Det borde inte bli så infekterat. Till skillnad från medias spekulationer bör nog båda klubbarna plus agenten veta hur det ligger till och vad som gäller. Annars känns det konstigt att affären blev av
Grace/Wastelands
2011-12-29 14:11
Johe

Har inte förväntat mig att ni ska säga att Pep är världens bästa taktiker då jag inte ens hävdar det själv.

Jag förväntar mig bara att ni ska kunna stirra sanningen i vitögat och erkänna att Barcelona var bättre än er i de matcher utan att försöka hitta på massa dumma ursäker som skyller på skador, domare, enstaka madrid-spelare som vek ner sig etc. Det håller liksom inte, Barcelona har tuggat sig igenom typ 4 olika Real tränare med olika trupper med olika domare och olika spelsystem. Inget har hjälpt ännu. Men ändå vägrar ni erkänna att ni förlorar för att ni i nuläget är ett sämre lag än oss när vi står på samma plan.

Hur svårt är det att förstå?

En gång kan vara en tillfällighet, ganska sannolikt att det är det.
Två gångar, kan fortfarande vara det, chansen minskar
Tre gånger, chansen minskar ännu lite, rätt liten nu
Fyra gånger, ännu mindre, närmast obefintlig eller extrem otur
Fem gånger, ingen alls om inte Gud verkligen hatar Real Madrid

Osv.

Antingen är alla dessa förluster mot Barcelona ett tecken på att Real Madrid är sämre än Barcelona. Eller så är allt detta det sista och absoluta tecknet på att Gud verkligen finns och att han verkligen hatar Real Madrid. Vilket är mest troligt?
Annons: