/spanien/barcelona/forum/10136.aspx/spanien/barcelona/forum/10136.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona 1.70-ligan
2012-01-03 19:18
The Ball Tu mi

Hoppas kan vi alltid, själv håller jag båda tummarna för att det ska bli så..
addie10
2012-01-03 19:04
Barcetia: men har klubben behandlat han rättvist då ? Och på vilket sätt har han smutskastat klubben ?
Barcelona Barca4eva
2012-01-03 18:58
ala.RAMBO Heh, kul läsning.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona The Ball Tu mi
2012-01-03 18:44
Guardiola: "Soriano has shown that he can play in the first division, and he deserves a chance after all he's done in the reserves, he has a lot of potential, he fits into the team well."

Kan vi hoppas på en Soriano i A-laget?
ala.RAMBO
2012-01-03 18:44
kolla in
Coach pep.
2012-01-03 18:36
L.A.M Nr 10

Absolut i den aspekten är Iniesta och Xavi på en egen nivå.

Men förmågan att hitta öppningar och slå framspelningar så är Messi ohotad etta enligt mig.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-01-03 18:33
Coach pep

Men Xavi och Iniesta har förmågan att kontrollera en match och bestämma tempot till vad exakt de tycker passar som Messi visserligen också har men där jag tycker argentinaren är rätt långt efter spanjorerna. När det gäller framspelningarna så är det definitivt närmare men Messi spelar också mycket längre fram, vilket automatiskt gör att han får mer assists. Iniesta och Xavi har sen Messi flyttade in i banan tagit ett steg neråt, speciellt Xavi.

Barcelonito/Lucho Enrique 21

Det beror förstås på hur man ser på en playmaker. För mig är det en central spelare, antingen "10:a" eller en mer tillbakadragen spelare likt Xavi och Pirlo som är navet i passningsspelet, den centrala punkten i laget och som skapar fotboll. Med all respekt åt Ronaldo är han mer av en ytter, alternativt en anfallare som går rakt på mål. Han är en fantastisk målskytt men saknar helt klart mycket till den här eleganta spelstilen som jag tycker krävs för att vara en "playmaker".
Barcelona barcetia - AJE AJE AJE, VILLA EL GUAJE!
2012-01-03 18:26
el Maestro!

Nix, Iniesta är inte katalan och är så spanjor man kan bli. Tidigare i sitt liv har han t.om hållt på Real Madrid som favoritklubb. Den tid han spenderar i Fuentealbilla och pengar numera, på Albacete måste självklart indikera att han älskar sin hemstad/trakt och således kommer välja att spela för Spanien.

Ungefär som med Messi och Argentina.
Barcelona el Maestro!
2012-01-03 18:23
barcetia - AJE AJE AJE, VILLA EL GUAJE!

Iniesta väljer nog hellre att spela för Katalonien om det skulle vara möjligt, skulle jag tro. Spelare kan välja, det finns inget etniskt bindande.
Men nu finns det ju inget katalanskt landslag som är värd namnet.
2012-01-03 18:15
Catalunya XI vs Spain XI, vilka hade vunnit?

Min dedikation:

Spanien - Casillas, Arbeloa, Ramos, Albiol, Monreal; Alonso, Martinez; Navas Silva Iniesta; Villa

Katalonien: Valdés; Montoya, Piqué, Puyol, Alba; Busquets; Xavi Fabregas; Cuenca Bojan Garcia

tror faktiskt det hade blivit jävligt jämnt.
Målvaktspositionen är ganska lika, försvar och mittfält tillhör självklart katalonien, men anfallarna i Spanien är väldigt intressanta..
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2012-01-03 18:13
L.A.M Nr 10

Playmaker i det här fallet betyder vem som är bäst på att starta anfall. Därav hamnar Cristiano på listan och även Forlan för sin roll i Uruguays landslag. Lite logiskt är det ändå, men förstår din poäng.
Coach pep.
2012-01-03 18:11
L.A.M Nr 10

Tycker du verkligen att det är konstigt att Messi kommer före Iniesta? Enligt mig skulle det inte ens vara konstigt om Messi kom före Xavi. Messi är utan tvekan världens bästa framspelare. Han hittar luckor ingen annan kan och står för flest assist i Europa. Om du frågar mig är Messi utan tvekan världens farligaste passningsspelare. Sen är han överlägset bäst i argentinska landslaget också då han styr spelet och skapar alla målchanser själv.

Edit: Allvarligt så har Messi gått om alla vid det här laget vad gäller framspelningar. Iniesta och Cesc misslyckas mycket oftare med genomskärare när de försöker än Messi. Även Xavi. Messi ser mest öppningar av alla och står för flest konsekvent lyckade framspelningar. Jag har aldrig i mitt liv sett en farligare passningsspelare än Messi ärligt talat. Han är på topp nu.

Dock så är det fortfarande Xavi som slår de bästa och klockrenaste passningarna i världen. Han har det finaste tillslaget på passningar och är i princip ett eget spelsystem så givetvis förtjänar han att få utmärkelser som världens bästa playmaker.

Xavi: Världens bästa och säkraste passningar.

Messi: Världens farligaste passningar.

Iniesta: Någonting där mitt emellan.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-01-03 18:03
Det ska vara Xavi och Iniesta på första och andraplats, och hur fan är Ronaldo femma? Kom igen, vad är det för nötter som anses vara experter? Finns så många dumhuvuden i fotbollssvärlden, Ronaldo är så lite playmaker man kan bli. Jag kollar på namne bakom. Det är Silva, Sneijder, Cesc och många andra som ska vara före portugisen. Snart är han väl världens bästa mittback för att han är bra på att nicka också.

Sen är det faktiskt konstigt att Messi kommer före Iniesta.
Coach pep.
2012-01-03 17:47
Världens bästa playmakers har utsetts av IFFHS. Vad i helvete gör C.Ronaldo på 5e plats?
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2012-01-03 17:47
Klubben har blivit så pass imponerade av Cuenca att man överväger ge honom ett längre kontrakt än man tidigare tänkt. Nu pratas det om 4-5 år.

Förmodligen kommer detta även att innebära ännu en skyhigh utköpsklausul.
Ska man våga gissa på runt €40 miljoner?

Tidigare var det ju sagt att kontraktet skulle skrivas under i början av januari, men nu är det kanske så att det drar ut på tiden om man förändrat innehållet.
Barcelona Andreas V.V - "Pagar"
2012-01-03 17:44
Pinnen //

Nej, blev tom rygg, tittar på min A.Iniesta tröja och numret på baksidan är helt raserat, ungefär halva åttan kvar och halva namnet kvar så fick bli utan namn och nummer ; )
2012-01-03 17:31
addie10

Ja, "det enda" haha det enda han gjort sen han fick nobben var att smutskasta klubben likt en tjej som blivit dumpad av sin kille.
Sevilla DZEKO
2012-01-03 17:25
Jag och en kompis driver en Barca/Milan blogg. Kika gärna, en summering av Barcas höst dök precis upp. Hoppas att ni kikar och återkommer!

Ha det!
addie10
2012-01-03 16:18
Haha, Självklart är jag Hleb fantast pga hans forna jag. Men det enda han sagt om barca är väll att han ångrade flytten dit för att han inte passar in bland alla spanjorer i startelvan ?
Barcelona g23s
2012-01-03 15:53
Någon info om hur långt förhandlingarna med Cuenca har gått?
Barcelona B-Guden
2012-01-03 15:32
jag tycker vi kan ersätta villa med nån annan b-lagspelare än soriano.
En spelare som vi kan flyta upp och ner, för om b-laget åker ur då får väl inte spelarna pendla mellan b och a-laget mer än ett viss antal matcher ?

och det vore katastrof enligt mig..
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2012-01-03 15:26
Är det verkligen smart att flytta upp Soriano om man inte kan flytta ner honom igen? Dessutom passar han i Peps tänk? Jag känner mig jättetveksam. Den här säsongen har Messi och Cesc delat lite på positionen som falsk nia och det känns som Sorianos enda position är som striker, alltså en position som inte direkt finns i dagens Barça. Som kantspelare vill jag inte heller se honom.

Visst, kanske skulle det vara bra med en spelare som Soriano vars typ inte finns i nuläget i a-laget men jag tror inte är tillräckligt bra i spelet, tyvärr. I boxen har jag fullt förtroende för honom men i själva speluppbyggnaden (bygga upp bollinnehav osv) som är en vital del i Barças filosofi känner jag mig inte trygg med honom.

Mycket hellre Cuenca eller Tello i så fall säger jag.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-01-03 15:11
Det är viktigt att vi vinner med många mål imorgon. Blir det kryss, förlust eller uddamålsseger så måste vi ge allt vi har på Reyno de Navarra vilket inte är bra då vi har ett tufft spelschema i januari, med Real Madrid som troliga motståndare i kvarten om vi tar oss vidare.

Leder vi så ska vi bara köra på. Jag vill ha åtminstonde en tvåmålsvinst, men helst 3 eller 4-0. Då kan vi lufta reserverna på bortaplan.
Atlético addeh
2012-01-03 14:53
Edoo

Haha, glömde Pedro. My bad!
Barcelona Edoo - Grande Villa!
2012-01-03 14:47
Adam,

Jag vet att vi är favoriter men vi behöver inte börja matchen med 10 man för det! :P
Barcelona BB-Barceloneta
2012-01-03 14:33
Fabregas är ju den som lyckats bäst hittils, men Sanchez har ju inte riktigt kunna göra sig själv rättvisa i och med skadan. Fabregas har ju varit en fantastisk poängspelare för oss den här hösten. Jag är positivt överraskad av Fabregas. Men jag tror att Alexis kommer att ta ytterliggare kliv under våren
Barcelona gayboy123
2012-01-03 14:30
haha tack men jag syftade mer på filmer där dom visar barcelonas omklädningsrum och resor före och efter stora matcher
Barcelona 1.70-ligan
2012-01-03 14:28
Eftersom Alexis har varit skadad större delen måste man ju säga fabregas! Därmed inte sagt att han kommer ses som den nästa värvningen på sikt. Båda har övertygat när de har spelat
Barcelona Fabrecadabra - Anims Villa
2012-01-03 14:13
Nu när halva säsongen är spelad, tycker ni Sanchez eller Fabregas varit det bästa köpet?
Barcelona 1.70-ligan
2012-01-03 14:10
Abbe Blev riktigt glad av att läsa det där! Trodde det var kört för Sorianos del. Bättre att flytta upp honom och ge Tello mer speltid i Barca b. Han utvecklas fortfarande där och kan ki fortfarande få ett par min i a-laget ändå. Likaså kanske dongou får lite speltid i segundan... Visserligen skulle det innebära ett tapp för b-laget att tappa sin skyttekung, men som sagt, det är inte bara negtivt. Och framförallt är det en bra lösning för a-laget samt Soriano himself.
Annons: