/spanien/barcelona/forum/10133.aspx/spanien/barcelona/forum/10133.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2012-03-28 22:44
Fan vad ni gnäller på Keita då? Vad gjorde han för fel? Var varken sämre eller bättre än någon annan. Två klara straffar ser man nu i eftersnacket.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona BarcePep
Jag är ändå nöjd. Det skulle vara värre om vi hade släppt in en mål. Milan kommer ändå bli överkörda på vår hemmaplan, där gräset är som bäst! Visca Barca!!
Barcelona El Nino Maravilla
Undrar hur det hade sett ut i olika forumen om det var Milan som blev rånade på 1-2 straffar ikväll....
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
Visserligen behöver vi bara vinna returen men Milan får tillbaka ett gäng spelare OCH sätter de en boll är vi i brygga. Varför i helvete kunde vi inte sätta åtminstone ett av alla lägen?
Barcelona Hijo
Fyfan vad dålig Xavi var idag! Allt gick i slow motion via honom!!!! Saktade ner allting!
Barcelona Smogen
Intressant att Viasat studion tycker att Barcelona blev rånade på två straffar. Sällan dom säger att ett domslut är emot oss.
Barcelona God is a five letter word - Messi
Jag förstår inte Milan... satsar man på 0-0 hemma för att anfalla på Camp Nou? Denna match påminner så mycket om returmötet mot Inter. Nästintill hela laget är vid egna straffområdet och kör kontringar. Samtidigt vill inga Barcaspelare ta några löpningar. Varför tog han inte in Fabregas istället för Keita? Det är väll andra matchen i rad som Cesc inte får speltid alls
Barcelona Ibillay
2012-03-28 22:43
inge bra utgångsläge det här, kryssar vi går milan vidare,,,,ja det kommer vara på camp nou, men vi ska möta MILAN inte Granada
Culé - Messi y Alexis
2012-03-28 22:43
0-0 är inte ett bra resultat, helt ärligt. Milan dominerar andra halvlek vissa stunder annars var vi det bättre laget utan tvekan.

Messi, Alexis Keita och Iniesta får IG utav mig. Iniesta slarvar alldeles för mycket ibland. Vill Messi spela, haha? Keita behöver inte ens snacka om. Alexis får boll och ska alltid passa hemåt. Utmana för fan. Shit!

Snälla hoppa inte på mig nu för att Messi fick IG av mig...Inte hans bästa match denna säsong...

Bäst på plan: Backlinjen.

Domarna var bra, sluta skyll på dem.

FC Barcelona är världens bästa klubblag och världens mest ineffektiva klubblag. True story.

Bona nit, culés!
Barcelona The Reporter
2012-03-28 22:42
Varför fick inte Cesc spela?
Barcelona den närkingska älgen
Dessutom är Milan inget brölgäng. De hade en matchplan (täta bakåt) och följde den fullt ut. Imponerande och bra försvarsspel. Dessutom såg man vilken rutin de gamla rävarna i laget som Ambrosini och Nesta sitter på. Bäst i Milan ikväll.
elbraco - Bojan y Thiago
ett oavgjort resultat irriterar mig inte i närheten lika mycket som den slappa, oengagerade, trötta inställning & attityd vi visade idag. Vill dom inte satsa på CL nu när ligan ändå är körd eller?

Det är ju fan gyllene läge att gå all in på Champions. Nu måste vi vinna på Camp Nou och det är fan inte lätt mot Milan uppenbarligen.

Milanfansen hyllar Bonera för hans bästa match i Milan. På samma sätt vill jag kritisera Messi för en av hans sämre insatser jag kommer ihåg. Även Iniesta och Alexis var riktigt dåliga idag.

Dagens ris går till Keita för att han är en dålig spelare som inte är tillräckligt bra ens för bänken i Barcelona, samt Pep som inte hade några balls idag. Ett skadedrabbat Milan med ett segt mittfält, och trots det så kör han 90 minuter med Keita.

Han kan verkligen vara ett taktiskt megapucko ibland.
Barcelona Rambla~
Vi får vara nöjda med 0-0. Många av barcaspelarna gjorde en halvda insats, speciellt offensivt då medans set känns som om vissa av milanspelarna överträffade sig själva. På Camp Nou kommer det bli en helt annan historia. Släpp för fan bara inte in ett mål den första minuten. Så fort första målet kommer måste Milan gå framåt och då kommer det bli åka av för gubbarna i Milan.
Barcelona Culé hasta la muerte
2012-03-28 22:41
Förstår inte hur han rättfärdigar en uttagning av Keita i denna matchen. Iniesta skulle spelat på hans ursprungliga position med Tello/Cesc/Pedro som ytter. Utöver det så hade jag föredragit om Alexis och Messi bytat position med varandra.

Vi är svaga på bortaplan denna säsong och detta spelet känns igen allt för väl. Vi är dock starka som fan på hemmaplan och på Camp Nou kommer inte Milan orka med.
Barcelona Messidinho_10
Nån som vet varför Fabregas inte fick spela nåt?
Barcelona g23s
Långsamt passningsspel, dålig rörelse och värdelös fokus i avsluten.
Stör mig mest på dessa jävla 1 meters passningarna i sidled!
Ska man använda sig av detta på ett kreativt sätt så behövs förfan någon form av väggspel där en av spelarna kommer med fart! Eller att en tredje spelare kommer med fart för den delen. Bara någon bryter mönstret med en löpning.

0-0 är väl inget dåligt resultat egentligen, men faaan vad besviken man är!
Barcelona Andresito
2012-03-28 22:40
Gnäll inte på domaren gubbar.

Ett Pep-talk inför mötet på Camp Nou med fiiint gräs kommer höja vår nivå betydligt.
Barcelona den närkingska älgen
Även om det var en tråkig match vet jag att vi har 1 och kanske t.o.m 2 växlar att lägga i till returen. Det här borde lösa sig tillslut.
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
Är så jävla sur på Pep idag! Ta ut Keita och sätt in Iniesta i mitten, och sen Pedro/Tello, det hade löst allt!
Barcelona Barca4eva
Ganska kul att man i princip rullar ut ett försvarande Milan, utan att göra mål dock, och ändå klagar vissa så jävla mycket...vi snackar om MILAN och inte Degerfors, som en annan person skrev.
Barcelona Bästelona
Har aldrig sett Messi vara så dålig någonsin! Samma sak gäller Xavi. Masken solklart bäst!
Wena
Men för i helvete sluta klaga vi spelade på en skitgräsmatta och mot ett lag som hade 11 man bakom målet om det är någon som ska skämmas är det milan fansen. Det ska bli kul och krossa dom i camp nou. som wenger sa välkomen till spanien där vi har riktiga gräsmattor
barca löver
2012-03-28 22:39
Det måste varit bland det sämsta jag sett ....
Hutch
Det är med bitter eftersmak man lämnar matchen. Det såg ganska tafatt och fantasilöst ut ikväll, Messi läts inte dominera och Milan gör det otroligt bra med att pressa och låsa honom. Det är inte kul att veta att Milan endast behöver ett kryss för att avancera. Jag måste berömma Milan för en fantastisk defensiv prestation. Fasiken också.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
Man vet att man gjort en dålig match när anfallarna får mediokra backar som Mexes och Bonera att se ut som världsspelare.

Det här kan liknas vid semifinalerna mot United 2008. Jag tar med mig en dålig känsla inför mötet på Camp Nou, och ställer mig frågande till hur laget ska ladda om till mötet mot Bilbao på lördag.
Barcelona Messidinho_10
Vi blev rånade på 2-3 straffar
Barcelona Éluc
2012-03-28 22:38
Vi hade tre klippor där bak i alla fall. Härligt att försvarsspelet börjat komma igång i alla fall.
Real Madrid Nolito
0-0 mot ett Milan med 12 skadade spelare...
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
Tello matchens lirare tillsammans med Mascherano (ändå spelade han bara 15min eller nåt)
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2012-03-28 22:35
dåligt: messi, keita (sämst på planen), Iniesta (seg), ja egentligen hela laget i viss mån. Guardiola, konstig elva. Svenska domarkåren två solklara straffar...jaja.

Annons: