/spanien/barcelona/forum/10131.aspx/spanien/barcelona/forum/10131.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
GurraP
4/12/2012 09:35
Jag väldigt trött på det eviga tjatandet om vem som är bäst av Messi och Ronaldo. Min åsikt är klar, men jag har full respekt för att andra inte håller med. Kan vi inte istället sluta samman till den fotbollsfamilj som vi i grunden är och njuta av två fotbollsspelare som presterar på en nivå högt över vad vi egentligen kan förvänta oss att en spelar ska kunna göra. Även om vi hejar på olika lag, delar vi kärleken till fotbollen och bör därför kunna njuta av, hylla och respektera spelare som förtjänar det, vilken klubb de än representerar. Med andra ord, Messi är grym! Det är också Ronaldo! Låt oss njuta av dessa spelar, för vi kan knappast förvänta oss att varje säsong få se spelar göra det de båda gör!
Barcelona Jonas - tots units fem força
4/12/2012 09:16
Pirlo, Juninho, Mihajlovic och Beckham för att nämna några namn bara.

I Seb, Kongo-Kim och Ibra har ju Sverige tre riktigt bra också!
Barcelona DM1982
4/12/2012 09:03
Finns det något mer patetiskt än ett derby mellan Atletic Madrid och Real Madrid? Det finns absolut ingen spänning i det eftersom alla vet hur det kommer sluta. Det spelar ingen roll vilka spelare som AM köper in, de kommer ändå förlora. AM verkar knappt bry sig om de förlorar, känns mer som om de tycker att det är kul att möta Real och sparka lite boll.

Det som är Atleticos största problem är att de har en sådan otrolig losermentalitet när de möter Real. De vet om att de kommer förlora innan matchen ens har börjat.

Kan vara ett av de mest meningslösa derbyn inom fotbollen. Vilket annat derby bjuder på en sådan förutsägbar match? Man brukar säga att allt kan hända i ett derby, det gäller verkligen inte det här derbyt. Det är bara att titta på derbyn världen över, det är pinsamt att den spanska huvudstaden inte kan bjuda på ett bättre derby.

Lite skillnad när Barcelona möter Espanyol som gör allt i sin makt att vinna, publiken hurrar vid fula tacklingar och skriker sig hesa. De vill verkligen inte förlora och kämpar för att inte göra det. Det är ett derby värt namnet, det som pågår i Madrid kan vi kalla träningsmatch.

Det är lätt att komma efteråt och prata resultat men det var verkligen inte den här matchen som jag hade räknat med poängförlust. Det kommer tuffare matcher för dem längre fram, där kan allt hända.
Barcelona Ghazza
4/12/2012 08:27
Personligen anser jag att Juninhos frisparkar är de farligaste jag någonsin skådat. Det blev ALLTID farligt!
Barcelona MesQueUnClubFCB
4/12/2012 07:37
Enligt mig var Beckham bäst på frisparkar även om han gick i Real Mutare.
Barcelona MesQueUnClubFCB
4/12/2012 07:15
Real Mutare kommer skrälla mot sporting. Jag har hopp för ligan.
Barcelona Gonzalez_Barca
4/12/2012 07:07
Det tog cristiano 32 ligamatcher tills han satte sin första frisparkamål som inte tog på en spelare.. Världens bästa yeah right.. Ligans bästa är cazorla, världens bästa är öppen för diskussion.
Real Madrid Siempre_Maravilla
4/12/2012 06:21
Tjena Culos, är d nån som vet hur d går för Abidal? Kommer han och kunna spela topp fotboll framöver??
Naj.
4/12/2012 04:58
Vänta nu.... Cristiano är världens bästa frisparksskytt. Nu får du lugna ned dig. När han väl sätter en frispark så är den snygg men hans felprocent är väldigt hög. Bara för att rabbla upp några som är/var bättre lite snabbt. Del Piero Beckham Sinisa Mihajlovic
Postat via SvenskaFans-appen
Naj.
4/12/2012 04:58
Vänta nu.... Cristiano är världens bästa frisparksskytt. Nu får du lugna ned dig. När han väl sätter en frispark så är den snygg men hans felprocent är väldigt hög. Bara för att rabbla upp några som är/var bättre lite snabbt. Del Piero Beckham Sinisa Mihajlovic
ragnarök
4/12/2012 04:37
Ronaldo the king of kings

''Ronaldos mål är så oerhört mycket vackrare än Messis, och därmed är han tycker jag en mycket mer underhållande spelare att se på! ''

Det låter tämligen efterblivet. Enligt dig gör Ronaldo gör ett snyggare mål, och därmed tycker du att han är en mer underhållande fotbollsspelare? Baserar du det på målen som spelarna gjorde? Nu fick du mig att spruta kaffet över hela tangentbordet.

Och behöver inte Ronaldo hjälp för att prestera menar du? Lägg av med drogerna pysen.
Real Madrid Ronaldo the king of kings
4/12/2012 04:08
Och där förtjänar du en månads spärr.

/Red
Barcelona Andreas V.V
4/12/2012 03:55
Har man ork att skapa ett nytt SvenskaFans konto, enbart för att trolla på ett internetforum klockan 03.36 på morgonen, ja.. då är man ruskigt nära gränsen till att vara helt utan liv.

Just saying.

Själv sitter jag här för att jag är nattuggla, tyvärr är man relativt ensam om det. (Det är ju NHL slutspel för bövelen)

Btw.. kom igen nu Pittsburgh!

Barcelona Barca4eva
4/12/2012 03:48
Awsome troll is awsome ='D
Barcelona barcetia - #ANIMSABIDAL
4/12/2012 03:32
Kajanus

På kanten? Absolut inte... Ungefär som att Sergio Ramos ska peta Busquets på innermittfältet.
Real Madrid Kajanus
4/12/2012 03:14
RVP skulle nog platsa i bägge våra lag, killen är en fantastiskt bra spelare. Som det är nu så är han väl vassare än Alexis eller David?
Barcelona H.Alavi - Magico!
4/12/2012 03:09
Jag är så trött på att domarna hamnar i fokus efter varje match, speciellt efter el Clásico.

Sepp Blatter och Michel Platini era pengakåta och lata jävlar, se till att fixa någon som sitter framför en tv-skärm med headset på som kan via repriser avgöra om det ska vara straff eller inte, rött kort eller ej och så vidare. Ska det vara så jävla svårt att införa något sådant?

Så jävla trött på den här skiten. Att sitta och tjafsa om vad domaren har gjort för fel efter en match är slöseri med tid egentligen eftersom inget jag eller du säger kommer att ändra det som hände under matchen.

Just idag tycker jag inte att domaren var dålig, Atletico var sämre än Real Madrid och förtjänade inte en poäng. Cristiano Ronaldo körde på egen hand över Atl.Madrid.
4/12/2012 02:51
Det tyckte faktiskt det var solklar straff. Ni som säger billig o tillochmed ogiltig straff

tyckte ni detsamma när Pepe knuffade Sanchez på exakt samma sätt under el Clasico?
Real Madrid Mr.Mourinho89
4/12/2012 02:49
Vill inte tjaffsa eller nåt.
Men tänk noga nu. Ser att många skriver billig straff.
Låt mig bara påminna er om den straffen ni fick mot Bilbao senast där Tello faller NÄSTAN utan kontakt.
Barcelona Andreas V.V
4/12/2012 02:26
¡Barca! - Crèma Catalana

Reklam för sin spelblogg som för övrigt suger katastrofalt.
Vilken sund människa tar "rygg" på någon som inte ens har ett "spreadsheet" länkat på bloggen. Ingen statistik på hur mycket ROI och hur stor vinstprocent heller..
Bara amatörer hade gjort det, fast det är väl dit du vänder dig din trattbasse. (riktat mot reklamnissen)
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
4/12/2012 02:17
Vad har ditt inlägg med ditt länktips att göra?
4/12/2012 02:17
milles

Det är två frågor du ska ställa dig själv,

är RVP bättre än Pedro/Villa/Sanchez åp kanten?

är RVP bättre än Messi?

är svaret ja, så platsar han.
Real Madrid milles
4/12/2012 02:15
Hade RVP platsat i Barca?
Barcelona Andreas V.V
4/12/2012 01:49
Den här bilden säger exakt allt..
Barcelona Andreas V.V
4/12/2012 00:53
Faaan..

Jag kommer aldrig ha tur, mindre än 30% chans att få biljett, helvete.
Barcelona H.Alavi - Magico!
4/12/2012 00:53
Jag accepterar att guldet hamnar i Madrid OM vi köttar Los Blancos på Camp Nou samtidigt som dom plockar alla poäng som behövs i de andra matcherna. Gör vi det, dvs köra upp spanska fotbollsförbundet i baken på samtliga Madrid-spelare, så är jag nöjd, med eller utan pokalen.

Bona nit.
Barcelona Trippeln
4/12/2012 00:22
Hoppas att Barca pissar ner våra lille bröder på Nou Camp

Mer kan ingen begära
Barcelona Davids3
Zlatan, i hela sin karriär, har bara sagt en sak som stämmer riktigt bra, det var i hans senaste intervju..

"Finns tränade spelare och spelare födda med talang..
Ex. på tränad spelare... CR
Ex. på en född talang.. Messi"

Mycket riktigt, det såg vi idag, när CR fick friläge och försökte chippa bollen, men målvakten tog hand om den..
Messi skulle sätta in den alla dagar i veckan med alla fysiskt möjliga vinklar..
Endast långskott är CR riktigt bra på, något man kan tränas till, dock mycket träning !
BARCA-més que un club
@basaric - ?#AnimoElGuaje:

Klockrent sagt . Han är en legend.
Barcelona J.Guardiola- King
4/12/2012 00:19
Smuts ronaldo oc pepe som firar på ett sätt där de inte vill nåt annat än att håna fansen. Vidriga äckel spelare!
Annons: