/spanien/barcelona/forum/10130.aspx/spanien/barcelona/forum/10130.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Capitan Puyi
2012-02-11 14:51
2-0 rooney. Liverpool tappade allt.
Barcelona Capitan Puyi
2012-02-11 14:49
Nu blir det match. Rooney skallar in ettan.
Barcelona Dvärgen
2012-02-11 14:47
Suarez anser att Evra ljugit ihop en historia om att han använt sig av rasistiska påhopp. För det blev an avstängd i 8 matcher. Klart som fan han inte kan skaka Evras hand, det betyder ju att han på något vis anser att han fått sona sitt straff och allt är OK.
Han är konsekvent och skakar således inte Evras hand. Kudos!
Barcelona Capitan Puyi
2012-02-11 14:47
Förresten så gör folk Evra till martyr väldigt snabbt. Han är oerhört grinig, klagar samt läxar upp motståndare såväl som medspelare. Han har anklagat väldigt många spelare för rasism så helgonförklara honom inte. Man kan bli oskydligt anklagad.

"Patrik Sjögren: NYTT FRÅN SKY SPORTS: Evra försökte konfrontera Suarez i spelartunneln efter bråket på väg av planen. Skrtel höll undan Evra vilket ledde till ett större bråk. Funktionärer fick ingripa och hålla isär lagen. Uppgifter från Sky Sports alltså."

Sen har vi ju det här också.
Barcelona Zlatan-da man
2012-02-11 14:44
Moralkärringar brukar ofta ha extrem dubbelmoral, därför är det bättre att ignorera idioterna då det är omöjligt att komma någonstans i en diskution med dom
,Sami
2012-02-11 14:42
Fan vad Sopcast äger! Riktig bra stream har dom och mycket bra bild som aldrig hackar! Nä nu tar ja bort Veetle.
Sopcast är mycket bättre än Veetle.
Barcelona Capitan Puyi
2012-02-11 14:42
Härligt. Riktigt kul när någon är moralkärring och skriker rasism för att sedan i andra meningen hoppas på våld. Kanon bra.
Barcelona petersays
2012-02-11 14:40
Och Suarez är en sjukt irriterande spelare. Man vill ju bara att någon trycker till honom lite extra i andra när läge ges.
Barcelona DM1982
2012-02-11 14:39
Om nu Suarez inte känner för att hälsa på Evra så får det väl vara så men det känns helt meningslöst av Evra börja hetsa för det. Det är väl bara att skaka på huvudet och låta det vara.

Matchen i sig är på sin höjd medioker och då är det här den största matchen i England.
Barcelona petersays
2012-02-11 14:39
Zlatan-da man
Kul med rasism och förtryck på planen för att du ska tycka att det är lite roligare att titta på? Get your head checked, idiot.
Barcelona Capitan Puyi
2012-02-11 14:38
Nja Suarez ser ju inte det han sagt som rasistiskt så enligt honom själv så blev han felaktigt anklagad av Evra så han har lika mycket skäl till att inte skaka hand. Om vi ser det från hans position :P
Barcelona S91
2012-02-11 14:37
Suarez, matchens crybaby.
elbraco - Bojan y Thiago
2012-02-11 14:34
Wtf, det ska ju vara Evra som ska vägra skaka hand? Stort av Evra att vilja skaka hand ändå.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona den närkingska älgen
2012-02-11 14:34
GerardPiqué3

Nej. Han är a) högerback, b) britt, c) jävligt skadebenägen och till sist d) 28 år och med den skadehistoriken lär han inte precis bli ännu bättre med åren.
Barcelona Capitan Puyi
2012-02-11 14:32
Tråkig match. Förutom en 5 minuter lång full offensiv mot Liverpools mål så har det knappt hänt något. Inga chanser, ingen drama och ingen underhållande fotboll.
Barcelona Zlatan-da man
2012-02-11 14:24
Jag bryr mig inte så mycket om spelarna är rasister eller inte, dom får ha sina egna åsikter, jag tittar på fotboll för sportens skull, resten är inte så viktigt.
Det som är kul är när sånt smittar av sig på matcherna, dom blir så mycket hetare och sånt är underbart om man är en neutral åskådare
Barcelona GerardPiqué3
2012-02-11 13:54
Vet att de varit uppe som förslag här tidigare, men vad sägs om Glen Johnson som ersättare till Eric Abidal om något år :)? Grym teknik och bra speed !
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-02-11 13:50
basaric

Tror inte JDS direkt skulle göra bort sig men det hade nog varit skönt att ha Mascherano där ändå, tillsamans med Puyol och Piqué där bak. Samtidigt hade vi fått bättre passningsspel med mexikanen på planen.

Idag gäller det att sätta målchanserna samt inte släppa in mål de första minuterna. Osasuna lär förmodligen sätta en äckligt hög press för att få ett första mål, får de det så blir det troligen parkera bussen och det är helt klart min mardröm att behöva göra två mål mot ett vilt försvarande Osasuna med elva man bakom bollen.

Valdés;
Alves, Puyol, Piqué, Abidal;
Thiago, Mascherano, Cesc;
Cuenca, Messi, Alexis;

Jag tycker Cesc spelat upp sig som mittfältare den senaste tiden. Speciellt mot Valencia senast så gjorde han inte bara ett mål och en assist utan var också duktig spelmässigt vilket varit sällsynt från honom på den positionen tidigare. Jag tror han och Thiago skulle fungera bra ihop. Det känns också som vi behöver två riktiga yttrar den här matchen då Osasuna säkert kommer göra det trångt och svårt att tiki taka sig genom mitten.

Sedan får gärna både Iniesta och Pedro komma in i andra halvlek.
Barcelona Essienesque
2012-02-11 13:50
Zlatan-da man

Ja, mer rasism på planen! Det är underbart...
Barcelona NoGo™
2012-02-11 13:46
Haha Evra tar full fart mot Suarez men Rio stod i vägen :P
Barcelona Zlatan-da man
2012-02-11 13:44
jag älskar det premier league har blivit, det är som en dokusåpa, intriger heeeela tiden.sen är det helt sjuka matcher.
Barcelona Essienesque
2012-02-11 13:43
Suarez skakar inte Evras hand? Jävla svin han är.
Barcelona älskabarcelona
2012-02-11 13:43
United - Liverpool nu! Hoppas på United , jag hatar suarez så sjukt mycket!! Riktig vidrig människa
Barcelona basaric - ?#AnimoElGuaje
2012-02-11 13:30
L.A.M Nr 10

Jag kan ju börja med att säga att jag är en av dom som inte vill ha han tillbaka på mitten, inte för att han är direkt dålig där utan för det känns mycket tryggare med en Mascherano som siste-man. Han är nog för tillfället världens bästa tacklande försvarare.

Jag tror och samtidigt hoppas på att inte JDS får spela ifrån start ikväll. Det är en av dom svårare bortamatcherna och vi vet ju hur lamt Barcelona ibland kan spela på bortaplan. Dessutom så har han inte imponerat på mig dom få matcherna som han väl fått spela..
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-02-11 13:22
Jag tror inte Pep gillar Mascherano som pivote. Han har väl knappt spelat där en enda gång sedan han började imponera som mittback i våras? Jag vet att många vill ha argentinaren tillbaka på mitten men faktum är att han spelar så otroligt mycket bättre i försvaret. Där låter han ingen komma förbi och kan spela sina långa crossbollar. På mitten tycker jag han är lite för slö i passningsspelet och har för dåligt tempo. Pep har nog insett det och därför verkar han göra vad om helst för att spela Mascherano i backlinjen istället.

Detta kan vara en av anledningen till att Pep vill spela in Keite som pivote. Han vill flytta ner chefen som mittback permanent, vilket han i princip redan gjort, och ha Keita som första ersättare. Nu är dock både Busquets och Keita borta. På hemmaplan mot lite lättare motstånd tror jag både JDS och Thiago går före, men nu möter vi Osasuna på Reyno De Navarra, så Pep kanske ändå måste lira Mascherano på mitten ikväll. Eller litar han på JDS?
2012-02-11 13:15
I länktips hittar ni en liten analys av Messi karriär.
2012-02-11 13:09
addeh

Ja, Thiago har varit underbar dom senaste matcherna och var enligt mig den bästa spelaren på plan tillsammans med Cuenca mot Valencia. Jag skulle inte direkt bli arg om mister valde att starta med honom istället för Xavi eller Fabregas så det är en win-win situation.

Inte långt kvar nu tills Keita återvänder till Barcelona..
Atlético addeh
2012-02-11 12:56
basaric

Vore väl bara fel att bänka Thiago så bra som han har varit på sistone. Ser hellre att Xavi får vila upp sig ytterligare eller att Cesc får nöta lite bänk än Thiago. Frågan är hur redo Iniesta är, vore skönt att ha honom i form tills tisdag. Annars håller jag med dig i övrigt om elvan, den känns absolut bäst.

Hoppas Tello får minst en halvtimme ikväll. Att kasta in honom 2-3 minuter á la Keita är ju bara slöseri. Hade inte haft något emot ifall Tello startade, men Cuenca var riktigt bra mot Valencia och bör därför få fortsatt förtroende.
Barcelona Abbe.
2012-02-11 12:22
elbraco - Bojan y Thiago

Trodde det framgick att de försvann i folkmassan när planet landade i Pamplona och de skulle vandra vidare mot bussen ;-).
elbraco - Bojan y Thiago
2012-02-11 12:11
abbe.

care to explain? :P
Annons: