/spanien/barcelona/forum/10123.aspx/spanien/barcelona/forum/10123.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona 1.70-ligan
2012-02-10 09:25
Om det stämmer att muniesa, bartra och mongols ska flyttas upp alla tre är det såklart underbara nyheter men också lite konstiga. Tre backar är rätt mycket och åtminstone Muniesa var oväntat. Han har ju knappt spelat för oss i de senaste åren! Nåja, Pep vet väl bäst vilka som är redo. Muniesa kanske slår oss alla med häpnad :p potential finns det onekligen i den kroppen i alla fall... Gällande bartra och montoya så kändes fet väl mer väntat. Och kanske är detta anledningen till att de inte fått så mycket speltid i a-laget under vintern. En vår med ordinarie speltid kanske gynnar dem inför vad som komma skall.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Fabrecadabra - Anims Villa
2012-02-10 09:22
Någon som vet en bra hemsida eller liknande med detaljerad statistik kring Barca matcherna typ passnings procent osv? Tacksam för svar.
Barcelona Sano97- God is a four letter word-Niva!
2012-02-10 09:20
Thereisonlyonemessi

Lulic är kung, definitivt nya alves, skulle vara skönt med en bosnier i barca :)
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-02-10 07:58
Angående den senaste krönikan så tycker jag den var bra skriven och allt. Dock stör jag mig något oerhört på att skribenten verkar totalt ha gett upp hoppet om ligan. Vad är det för attityd? Det har spelats 21/38 matcher, med andra ord 17 matcher kvar vilket betyder 51 poäng att spela om. Vi är 7 poäng efter. Det lär bli oerhört svårt att vända det här underläget, det håller nog alla med mig om, men absolut inte omöjligt.

Finns flera exempel när ligor har vänts helt trots att ingen trodde det. Ett av de bästa är naturligtvis 06-07, då allt pekade på att vi skulle ta tredje raka men Real Madrid hade nog den bästa vinnarinställningen någonsin, och lyckades till slut vinna. 08-09 vann vi till slut med marginal, men efter halvla ligan ledde vi med 12 poäng, spelbolaget delade ut pengar till de som hade tippat Barca, och Real Madrid var i otroligt dålig form. Trots det tog de ikapp och det var först 2-6-matchen dör vi avgjorde ligan. Hade Real vunnit där så hade det varit riktigt jämnt på slutet.

Ligan är definitivt inte över än. Ett El Clasico är kvar att spela. Real Madrid har flera tuffa matcher, speciellt mot slutet av säsongen. Vi har många tuffa matcher där vi måste spela upp oss på bortaplan. Det bästa vore om vi började imorgon mot Osasuna, riktigt svår match på förhand där jag blir glad bara vi vinner.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-02-10 07:05
Otroligt bra nyhet även om det känns lite konstigt att tre backar ska flyttas upp. Alla tre känns ju helt klart redo, speciellt Bartra och Montoya, men backuppsättningen blir ju helt fullproppad. Och jag kan inte se någon lämna heller. Möjligen att Adriano börjar spela helt som mittfältare och anfallare. Mascherano vet jag att många kommer säga ska börja lira pivote igen, men faktum är att det vore ett riktigt dumt drag då han enligt mig har varit mycket bättre som mittback och är nästan i klass med Piqué och Puyol där.
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-02-10 04:04
Éluc

Juste Montoya, glömde helt bort honom. Jo det blir nog lite överflödigt med så många yttrar. Men jag hoppas verkligen inte Adriano lämnar då jag alltid tycker han gör bra ifrån sig när han får chansen.
Real Madrid BB-Barceloneta
2012-02-10 03:55
Juliano Belletti (ex-Barcelona player): "I'm taking classes to become a coach. I'm preparing to come back to Barca as coach." [com radio] Intressant!
Barcelona Éluc
2012-02-10 03:04
Gonzalez_Barca

Fast nu ska ju även Montoya flyttas upp, vilket gör att vi får 5 ytterbackar, och inte 4. Känns överflödigt, speciellt eftersom 2 av dessa är ynglingar som behöver speltid för att utvecklas.
Barcelona KUNG MESSI
2012-02-10 03:03
Ola kan o vill någon spela Fifa 12. på ps3 ???
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-02-10 02:32
Éluc

Du missade inte väl att Maxwell drog?

3 ytterbackar räcker inte, så 4 st med Muniesa blir perfekt. Sen kan ju också Puyol och Bartra lira HB.

VB: Abidal, Muniesa, Adriano
HB: Alvés, Adriano, Puyol, Bartra
CB: Puyol, Pique, Mascherano, Bartra, Abidal

Perfekt backuppsättning.
Barcelona Éluc
2012-02-10 02:14
Frågan är vem Muniesa ska ersätta? Adriano på väg bort måntro?
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-02-10 01:30
el Flaco

Tack! Det var den bästa nyheten på länge. Blev riktigt glad när jag läste detta samtidigt kände jag mig ledsen då Roberto inte flyttas upp.

Att Bartra flyttas betyder att Fontas säkert lånas ut till nån klubb i Spanien. Det är på tiden att Bartra flyttas upp. Vem minns inhoppet på Vicente Calderon januari eller februari 2010 när han ersatte Jeffren på högerbackspostionen då Dani Alves (var skadad) tror jag ? sen dess har jag gillat denna kille för han gjorde ett fantastiskt inhopp.

Gött ingen Thiago Silva. Får stanna i Milano.
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2012-02-10 01:16
Cesc: "Puyol has everything: physique, attitude, passion. He has the motivation of a 15 year old who's at the start of his career."
Barcelona el Flaco - Anims Guaje!
2012-02-10 00:57
Alexis efter matchen mot Valencia: "Jag ser Puyol springa och jag får lust att springa jag med. Det är en ära att få spela vid hans sida och hans inställningen smittar naturligtvis av sig på oss andra".

Grande Puyi!
Barcelona el Flaco - Anims Guaje!
2012-02-10 00:50
Zubi har bekräftat i en intervju med RAC1 att Muniesa kommer flyttas upp till A-laget nästa säsong tillsammans med Montoya, Bartra och Dos Santos. Sergi Roberto och Oier kommer däremot fortsätta med B-laget.
Barcelona basaric - ?#AnimoElGuaje
2012-02-10 00:24
Jag ville veta lite mer om Cristiano Ronaldo så jag frågade Siri om lite information. Kolla i länktips vad hon svarade..
Barcelona Dill - Busquets!!
2012-02-10 00:20
Grejen e ju den att messi kommer aldrig vila haha. Killen är ett fenomen.

nu senast i valencia matchen såg han jäävligt seg ut i vissa situationer, agerade liksom inte som den kvicka loppan han brukar vara. Hoppas att det går över.

annars håller jag med din startelva gonzalez, med undantaget att messi ska spela. i anfallet istället för adriano, sanchez på kanten. JDS har imponerat stort på mig av det lilla jag sett av han. Ser mycket hellre han som backup i pivote positionen istället för thiago. Thiago ska bli det xavi är idag.
Barcelona JohnGalt
2012-02-10 00:09
Ronaldinho Jr.

Alla hans felpass? Han hade samma passningsprocent i matchen som Busquets brukar ha, slog lika många passningar som Xavi brukar slå (i halvtid hade han nästan slagit lika många som Busquets brukar göra på en hel match), han vann fler bollar än vad Busquets brukar göra och tappade lika många bollar som Busquets brukar göra. Han var svinbra.
Barcelona Ronaldinho Jr.
2012-02-10 00:05
JohnGalt

Jag orkar inte se igenom hela videon men frågan är om alla hans felpass är med. Det var med än en gång som JDS felpass höll på att ställa till det för oss. Jag tycker han var okej, men jag skrek på att Busi skulle bytas in tidigare för att inte riskera ett baklängesmål minns jag...
Barcelona Decinho
2012-02-10 00:03
JohnGalt

Nu såg jag inte matchen mot Sociedad, men jag har precis som du noterat att Jonathan fick en hel del kritik efter matchen. Men hur i hela världen tänker folk då? Det där var ju en kanoninsats!
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-02-09 23:51
Éluc

Håller med. Skulle jag vara Pep till helgen skulle jag kört på denna elva:

Valdés
Alvés - Piqué - Mascherano - Abidal
Thiago - JDS - Fabregas
Cuenca - Sanchez - Adriano

Ingen Messi, Xavi, Iniesta eller Puyi må vara väldigt riskfyllt med tanke på våran bortahistorik, men jag är stensäker på att dessa spelare kommer vilja ta chansen att bevisa sig. Messi behöver vila snart, han har lirat alla minuter sedan resan till Japan. Xavi kanske bör starta men han borde samtidigt vila lite mer. Iniesta känns inte redo för start ännu och så är det skönt att ha Mascherano i truppen som kan hoppa in istället för Pique eller Puyol utan någon märkvärdig skillnad.

Det är en svår match men vi har en mycket viktigare match 3 dagar efter denna. Knasar det till sig är det bara att slänga in vår lilla magiker.
Barcelona Éluc
2012-02-09 23:44
På tal om JDS, borde inte han ha en ganska stor chans att starta mot Osasuna nu till helgen? Busquets kanske hinner få grönt ljus men det skulle ändå kännas riskabelt att spela honom från start, speciellt med tanke på att vi har CL bara tre dagar efteråt. Dessutom bör väl Puyol vilas och Mascherano spela mittback istället för honom. Det är väl egentligen endast Thiago som kan tänkas spela pivote istället för mexikanen, men jag hade hellre sett honom högre upp på mittfältet så att Xavi återigen får vila.
Barcelona JohnGalt
2012-02-09 23:36
Sen matchen mot Real Sociedad i helgen har jag blivit förvånad varje gång JDS insats har fått lite smådålig kritik här på forumet. Personligen tycker jag han var en av dom bästa i laget.

JDS vs Real Sociedad i länktipset.

Underbart passningstillslag.
Barcelona Thiago Next no.1 - Anims Villa
2012-02-09 23:30
El capitano[Culee]- Faris

Agree!

Det senaste tre åren har man blivit så bortskämd att man tom ett oavgjort resultat kan förstöra hela veckan. Barca for life!
Barcelona 1.70-ligan
2012-02-09 23:29
Även om ryktena att vi skulle släppa Tello/Cuenca med all säkerhet är skitsnack, är det ändå jobbigt att läsa sådana rykten. Jag gillar inte det. Det skapar spekulationer.
Kan man inte bara få njuta av när våra talanger gör framsteg ostört någon gång? :P
Barcelona El capitano[Culee]- Faris
2012-02-09 22:55
Vetifan vad som är med mig men känns som om Barca har tagit över mitt liv och jag menar det verkligen !

Första jag gör när jag sätter på datorn eller telefonen är att läsa Barca nyheter!
Så var inte fallet innan det första jag gjorde var att jag loggade in på FB och pratade lite med vänner och osv. Nu har vänner och annat privatliv helt plötsligt börjat komma i andra hand.

Det skrämmer mig faktiskt för att det känns som om Barca betyder precis allt för mig, För en Barca förlust kan faktiskt förstöra hela min dag eller till och med hela veckan om man nu ska överdriva. Man blir illa mående och man har inte lust att göra något.

En förlust brukar visa om man verkligen är en riktig supporter brukar man säga och så är fallet för mig.

Känns kanske knäppt att skriva det men det jag menar med det jag har skrivit är att man ska akta sig för vem man kallar för medgångs supporter för vissa betyder Barca allt precis allt ! VISCAA, Gilla om du håller med ! :)
Barcelona ThereIsOnlyOneMessi
2012-02-09 22:30
Det snackas mkt om bale men jag hoppas verkligen att vi köper lulic istället. Billigare och nyttigare för laget. Vilken match han gör för Lazio idag återigen. Den nya Alves.
Barcelona Barcelona10Messi
2012-02-09 22:28
Tror fortfarande att dem har en chans att slå ut Chelski..
Barcelona Mascherano
2012-02-09 22:15
Thiago en mi corazón!
Ena stunden är Napoli hur grymma som helst! Ena stunden är de skandal! Nä Napoli behöver bra backar.
Vem är Maradona? Messi is the shit
2012-02-09 22:12
Vad händer här inne?
Annons: