/spanien/barcelona/forum/10122.aspx/spanien/barcelona/forum/10122.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcadinho.
2011-12-31 18:07
1.70-ligan.

Nej, inte första halvleken. Då var han mittback tillsammans med Pique. Busq var på plan. Men andra halvleken istället för Busqi.
Barcelona Xaviesta
2011-12-31 18:00
Nu när min skjorta är färdigstruken vill jag bara önska alla Barcafansen ett gott nytt år och alla Madridfansen grått nytt hår!

Man U. och Chelsea förlorade hemma idag båda två och då är det bevisat att PL är världens bästa liga där alla kan slå alla, för det är absolut inte så att kvalitén är obefintlig hos de bägge "jättarna" för tillfället.

Happy New Year!

Barcelona Barca4eva
2011-12-31 17:47
Och så ser även Chelsea ut att gå mot förlust.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Xaviesta
2011-12-31 17:17
Shanghai

Han njöt masochistiskt när Barca fick Real att se ut som småungarna på gården den 29:e november.

2:a maj 09 blev det gravöl i källaren hos nån av hans polare.

Sina "memoarer" skriver han alltid i puertan.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2011-12-31 17:06
Xaviesta

Undra vad han gjorde 2 maj 2009 och 29 november 2010.
Barcelona 1.70-ligan
2011-12-31 17:02
Siempre Barca Thiago är ingen katalan
Barcelona Xaviesta
2011-12-31 17:02
" Personligen hatar jag verkligen Barcelona och har gjort det sen tio år tillbaka. Det är för mig en naturlig känsla som kommer automatisk när man håller på Real Madrid "

Vilken huvudvärk Kaljic måste ha haft de senaste 3-4 åren. Om han hatar Barca så innerligt måste det ju vara terapidags för honom efter att tre raka ligatitlar samt 2 CL titlar av tre möjliga promenerat med hög svans raka vägen till Katalonien.

Inte lätt att vara "madridista" dessa dagar. Hat är en naturlig känsla som bla bla bla skojar du med mig?! Får man ens skriva sådär som forumsansvarig?

Kaljic har för övrigt två hjärnceller och BÅDA sitter i rullstol.
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-12-31 16:56
Siempre Barça

Av samma anledning som inte Iniesta eller Messi får spela.. Ej född i Katalonien.
Barcelona Frodo
2011-12-31 16:55
Vissa Chelseaspelare är äckligt egoistiska. Mata är ordinarie straffskytt men Drogba tog straffen. För några veckor sen snodde Lampard Matas straff. Med såna divor i laget kan man förstå varför saker och ting går som det går i den klubben där tränare kickas på löpande band.

För några dagar sen hade Berbatov gjort 2 mål och United fick straff. Rooney som är ordinarie straffskytt gav den till Berbatov som gjorde hattrick. I riktiga storklubbar kan man inte låta egot gå före klubben hur mycket som helst. Förr eller senare åker man ur. I Chelsea verkar det fullt acceptabelt för slutkörda spelare som Terry och Drogba att gör som de vill. Det är inte konstigt att Sturridge som troligtvis är Europas mest själviska spelare hyllas hela tiden av deras fanbase.
Barcelona Siempre Barça
2011-12-31 16:54
Ot, varför fick inte thiago spela igår mot Tunisien ??!
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2011-12-31 16:51
Jay DeMerit (USA): "Att jaga Messi känns som när man var 12 och spelade med sin 16-åriga bror och hans kompisar."

Hahaha så jäkla skön.
Barcelona 1.70-ligan
2011-12-31 16:06
Barcadinho

Intressant grej du tar upp där om Fontas. Såg inte matchen igår men Fontas var väl pivote ifrån första början? Vore trevligt om Pep kanske spelade honom där ibland, för att kunna ge honom lite mer speltid. Särskilt nu när Keita åker till AM.
Barcelona Silva
2011-12-31 15:54
älgen

City möter Sunderland.
Barcelona el Maestro!
2011-12-31 15:47
Hahaha, citaten är mäktiga, måste jag säga. Det gör susen inför nyårsfirandet.

Min favorit är:

Martí Perarnau(Journalist), [säger] efter 3-1-vinsten mot Madrid den 10 december: "Precis när José Mourinho trodde han hade alla svaren, då ändrade Pep Guardiola frågorna."
Barcelona den närkingska älgen
2011-12-31 15:43
Och nu kan City dra ifrån igen om man slår WBA borta imorgon. Dåligt av United, men man måste ändå imponeras av Berbatov. Vad gör den människan? Bänkad i ett halvår för att sedan göra mål på löpande band när han får starta några matcher kring jul. Märkligt.
Barcelona Barcadinho.
2011-12-31 15:42
Jumbolaget vinner på själva OT - inte så rolig förödelsedags present till Fergie.
.
Barcelona Barca4eva
2011-12-31 15:27
2-3 Blackburn. o.O
Barcelona Barcadinho.
2011-12-31 15:03
På tal om ersättare till Keita resp rotations spelare till Busq - det var kul att se Fontás igår i andra halvleken. Cruyff spelade honom som DM med exakt samma uppgift som Busq. Jag tycker att han gjorde en bra halvlek på den här positionen. Dock kan man förstås tänka på att motståndarna Tunisien inte var särskilt bra. Pep har säkert tittat på matchen och event lagt märke till Fontás i en ny roll. Det skulle vara intressant at testa det flera gånger.

Sergi Roberto och Cuenca gav ny energi till det katalanska laget i andra halvleken när de kom in. Men det räckte till typ 15 min. Sen försvann båda två lite grant. Jag har sett S Roberto flera gånger och tycker inte att han är en färdig produkt. Han är fortfarande rätt grön. Vi Har samtidigt Thiago som behöver få ännu mer speltid nästa säsong. SR kommer nog nöta bänk jätte mycket. Bättre att han pendlar mellan a och b-laget minst en säsong till, tycker jag.

Barcelona 1.70-ligan
2011-12-31 14:18
"Hade dock gärna sett att Bartra tog över den rollen och att argentinaren återgick som backup till Busquets."

DET hade kunnat vara en bra lösning om man inte tänker köpa hem Romeu. För jag tycker precis som du, att Keita ska ersättas med en liknande spelare. Därför konkurrerar inte Romeu och Sergi Roberto om samma plats, de kanske kan få plats båda två. Då hade vi både fått en tvåvägspelare, en pivote, fysik och finess,..detta förustätter dock att att Masche stannar på mittbacken permanent (vilket i och för sig är lite slöseri med resurser)
Atlético addeh
2011-12-31 14:10
Hetfield

Det går inte ersätta Keita med Sergi Roberto. Den senare är ingen pivoté, och även om han fick spela i den positionen emellanåt under Luis Enrique är det inte där han gör sig allra bäst. Försvinner Keita till sommaren, är i alla fall min spontana känsla att en mer renodlad ersättare måste in. Mascherano tror jag inte är något alternativ, han är så pass bra som mittback att han kommer vara tredjealternativ där. Hade dock gärna sett att Bartra tog över den rollen och att argentinaren återgick som backup till Busquets.

el Flaco

Naturligtvis. Hur kunde jag glömma. Porqué?
Barcelona Hetfield
2011-12-31 14:08
Jag kan väl tillägga att om Romeu kommer tillbaks så välkomnar jag honom med öppna armar, men min åsikt står kvar. Busquets och Mascherano kan täcka upp där.

Flytta upp Sergi Roberto så blir det bra. Han är en spännande spelare.
Atlético addeh
2011-12-31 14:04
Håller helt med Abbe om att Mascherano borde ses som en mittback och ingenting annat numer. Fast det klart, så länge han finns i truppen går han ju alltid använda som pivoté. Säg att Romeu kommer till sommaren, och att Busquets blir långtidsskadad. Vem skulle du ta den ordinarie platsen? Romeu eller Mascherano? Kanske någon annan, Xavi?
Barcelona el Flaco - Anims Guaje!
2011-12-31 14:03
Kul initiativ från Adams sida att samla ihop alla citat om Barcelona i en och samma artikel men priset till årets citat 2011 måste ändå gå till Mou: "Por qué?".
Barcelona SId
2011-12-31 14:01
Jag håller med dig helt å hållet Hetfield! hellre att flytta upp en som sergi som kan hota offensivt ! Jag tror inte Romeu kan bidra något i barca. Det jag har sett är han väldigt kantig i sin spelstil ingen Barca-spelare fast han är barca från början
Barcelona Abbe.
2011-12-31 13:49
Hetfield

Jag köper det helt och hållet.
Barcelona Hetfield
2011-12-31 13:39
Abbe

Jo, det är kanske så, men jag tycker att det är bättre att flytta upp Sergi Roberto, han kan bidra med saker som det inte finns så mycket av i dagens Barcelona.

Jag vill inte förminska Romeus kvalitéer, men att glänsa i Chelseas mittfält som består av träben eller överskattade spelare är ingen större bedrift i mina ögon.
Barcelona el Flaco - Anims Guaje!
2011-12-31 13:32
Jag har också läst i de katalanska tidningarna att det inte är aktuellt at hämta hem Romeu, utan att man istället ska ge Sergi Roberto chansen på allvar nästa säsong. Även om de inte har samma spelstil är Sergi Roberto den mittfältstalangen från La Masia som står näst i tur att få pendla mellan B-laget och A-laget. Dessutom fick han väl någon gång lira som pivote under Luis Enriques ledning.
Barcelona Abbe.
2011-12-31 13:27
Hetfield

Enkelt för mig att säga nu när Romeu breakat så rejält i Chelsea, men jag har alltid haft ett gott öga för katalanen. Jag har varit övertygad om hans talang sedan flertalet år tillbaka och det är väl därför jag är angelägen om att få se han i Barça en dag. Jag har på något sätt räknat med han i framtiden redan.

Självklart har Mascherano svagheter som back, konstigt vore väl annars då han spenderat större delen av sin karriär på helt andra positioner. Jag tror inte han är färdig än, han har nog utvecklingspotential som mittback.
Barcelona Hetfield
2011-12-31 13:24
Abbe

Hur mycket jag än gillar Mascherano så vill jag se en riktig mittback, inte för att Mascherano har gjort dåligt ifrån sig, men jag tycker att han har svagheter som riktigt bra spelare kan utnyttja. Jag är väl inte den typen som har köpt "hypen" kring Romeu, men han får gärna bevisa att jag har fel.
Barcelona Abbe.
2011-12-31 13:21
Hetfield

Jag ser Mascherano som en mittback på permanent basis numer. Försvinner Keita så ser jag gärna att Romeu kliver in för att avlasta Busquets. Hellre det än att plocka in en Albertini igen.
Annons: