/spanien/barcelona/forum/10120.aspx/spanien/barcelona/forum/10120.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca4eva
2012-01-01 22:48
Steven

Det finns nog tyvärr ingen hundraprocentig källa.
Real Madrid Steven
2012-01-01 22:40
Finns de någon lista där dom visar hur mycket Barca spelarna tjänar per år?
Barcelona 1.70-ligan
2012-01-01 22:39
På tal om gamla citat. Kikade lite i arkivet här på SF - såhär sa redaktionen om Leo Messi efter säsongen 05/06:

19. Messi
"Årets genombrott i världsfotbollen, trots att han missade säsongsinledningen på grund av pass-problemen och de två sista månaderna på grund av sin efterhängsna ljumskskada. Kommer glädja culés i många, många år framöver och kan egentligen bli hur bra som helst. Fick sitt totala genombrott på Stamford Bridge då han var bäst på plan (väl valt tillfälle). Sättet han driver in från kanten mot straffområdet är imponerande. Ge honom en hel säsong i Barcelona och ett något bättre avslut så blir han Dinhos värsta utmanare i kampen som världens bästa spelare."

... De fick rätt! Fast lite roligt att detta fina omdöme ändå inte räckte till. Messi blev så mycket bättre ändå.
Barcelona Barca4eva
2012-01-01 22:21
"Man kan sparka på honom hur mycket man vill och han känner ingenting." Njaee :p
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona 1.70-ligan
2012-01-01 22:20
Med tanke på det rykte han har idag, ja, det var lite komiskt..
Dock hade Pique rätt i sin sista mening - filmningarna till trots - Busi är en fantastisk fotbollspelare. Läskigt smart.
Barcelona Man1
2012-01-01 22:02
Pique om Busquets sommaren 2009

Han år årets nykomling. Han började som en anfallare, men Pep förvandlade honom till en defensiv mittfältare. Vi kallar honom Superman. Man kan sparka på honom hur mycket man vill och han känner ingenting. Om några år kommer man att referera till honom i världsfotbollen.

Lite roligt ändå :)
Barcelona 1.70-ligan
2012-01-01 19:52
Det snackar ju mycket om vem som ska ersätta Keita i Barca, och vem som i framtiden ska konkurrera med Busi som pivote. Många är ju många sugna på att ta hem Oriol Romeu som gjort det så bra i Chelsea... och med anledning av den diskussion som råder, vill jag tipsa om min favorit tills nästa gång det är dags att leta ny pivote. Om typ 10 år:

Oriol Busquets! En talang född 1999 från La Masia som spås en lysande framtid. Titta bara på namnet! Köper vi hem Romeu så står skrivet i stjärnorna att han ska ta över efter dem.
Barcelona Capilito
2012-01-01 18:54
Andreas

Vilken sida spelar du på?
Barcelona Barca4eva
2012-01-01 18:45
Fyyyfan att även City förlorade... Hah!
Barcelona Andreas V.V - "Pagar"
2012-01-01 18:40
Barcadinho.

Svarar dig i PM så slipper vi gå mer OT.
Hade på känn att Sunderland skulle vinna idag faktiskt, var nog inte så många som trodde på det.
Barcelona Barcadinho.
2012-01-01 18:33
Vilka skrällar i PL - City släpper in ett misstänkt offside mål från ingenting. Dumt av Mancini att bänka båda Kun och Silva från start.

Ciao nu, loggar ut.
Barcelona Barcadinho.
2012-01-01 18:28
Andreas - totalt OT diskussion men jag vill gärna skriva några rader, eftersom jag tycker att det är viktigt.

Tips för dig först - sluta så fort du kan.

Jag kan också vara personlig - jag har en hel släkt bakom mig som har försökt vinna på spel. Det finns bara en i släkten som vann och stack i rätt tid. Alla andra har antigen förlorat jäkla mycket eller gett upp.
Min mammas första man stack till Las Vegas pga beroendet och skickat skilsmässan via posten. Min ena svåger har hamnat i så stora skulder att han aldrig kommit tillbaka ekonomiskt, hans och hans familj bäste "vän" under åren var kronofonden. Systerns/svågerns äldsta son äger en illegal spelklubb, spelar mafios, men med massa med problem utan ett extra öre. Skilsmässan och polisen ingår förstås. Min pappa vann två gånger stort och vi var glada, fick min första stereo då och morsan ett nytt kök. Men alla skulder ploppade upp när han dog, bankerna (inte en bank) vill ha sina pengar, belastade oss som lever kvar.
Nästan hela av min pappas sida håller på med spel och skit, bara massa med problem. Det enda vi barnen fick göra när vi träffades var att sköta oss, medan farsans släkt satt med sina poker bord, flera stycken, fram till morgonen. Tur att jag hade mammas släkt och min äldre bror. De lärde mig att älska fotboll istället.

Nej, jag har lärt mig efter alla år att det är skit. Inget kan övertala mig om annat.
2012-01-01 17:14
R.E.M. god bless them

Nej, jag söker inte jobb.
Har för första gången sedan jag gick ut skolan 2010 sökt ett jobb, det gjorde jag nu i mellandagarna.
Jobbar dock helger och när jag kan lite då och då för att komma "ut" lite.
Är alldeles för osocial, sitter ofta hemma och det är till följd av att jag spenderar mycket tid vid datorn, läsandes och läsandes.

Korrekt, nu är jag förvisso en sådan som spelar lite andra spel också, typ stryktipset, europatipset osv men på min seriösa spelsite spelar jag aldrig för mer än 3% / spel.
Det har krävts otroligt mycket av mig själv som person, ni ska bara veta hur dålig förlorare och hur lite tålamod jag hade förr i tiden.
Har jobbat mycket med det först, för annars går det bara inte.

Nuförtiden kan jag till och med acceptera en FIFA förlust (även om det sker väldigt sällan) utan att bli arg och lämna rummet. ; )

Så jobb behöver jag inte egentligen men nu är det så att "Sportsbetting" inte räknas som säker inkomst och därför får man inga banklån till hus/lägenhet, tyvärr.
Därför kommer jag bli tvungen att skaffa mig i alla fall en 50% tjänst.
Barcelona R.E.M. god bless them
2012-01-01 17:07
Du menar alltså att du har en bankrulle på 50 k Då du bettar 3% av bankrullen 1500 kr på ett bett, låter som att du inte behöver ett jobb gubben...
2012-01-01 16:53
R.E.M. god bless them

Tror du missuppfattade mig, har aldrig sagt att han ska betta 1500:- / dag.
Det är vad jag gör, om han bettar 50:- eller 500:-, det får man ju ta i beaktning till hur mycket kapital man kan avvara.
Det är dock bra extra pengar.

"tills man 1 dag har slut på tålamodet å loosar allt."

Då bör man inte spela alls, sportsbetting är ingen enkel sak som många tror.
Det krävs mycket tålamod, mycket tid och åter mer tålamod och en bra struktur på hur mycket "Units" man ska spela för.
Lägg aldrig mer än 3% av bankrullen / spel brukar jag rekomendera, och spela inte heller annat än singlar & dubblar.
(Visst spelar jag femlingar ibland också men då bara på skoj, inget man räknar med att vinna)

Engelska Div 1 (framförallt) har varit den liga jag vunnit mest pengar på detta år, men det är upp till var och van vad som intresserar den mest.
Npower Championship, nPower L1 1, nPower L2 i England är det jag är mest intresserad av och således sätter jag mig in i det.

Viktigt att ha i baktanke är ju att det kan gå dåligt, och att aldrig spela för pengar man inte har råd att förlora.

Inga oklarheter nu va? : )

Barcadinho. //

Det har du mycket rätt i, förlorar-andelen är mycket större.
Detta beror dock på folk som inte kan hantera sitt spel och inte följer principer att endast spela för någon % / spel.
Om man endast spelar singelspel med 1% / spel och spelar vettiga spel, som man tittat ut omkring 1.70-1.80 i odds så kommer du att vinna i längden, det kan jag till 98% garantera. Det är dock inte många människor som har detta tålamod, jag hade till exempel inte det för några år sen och jag gick back flera tiotusentals kronor.

Medan mina polare vid 16 års ålder gnällde över att betala 5:- för mycket för en godispåse på lokala butiken så spelade jag för summor mellan 1.000-7.500:- och förlorade mer än jag vann. Otrolig tuff tid men ändå lärorik på något sätt.
Var väldigt deprimerad på den tiden men jag gav inte upp och började istället fundera kring vad jag gjorde för fel, började forska mer och spendera mer tid och har idag vänt på steken.

Men så har jag alltid varit lite av en galning också, om än mindre just idag.
Barcelona Barcadinho.
2012-01-01 16:51
Andreas - det är få människor som går på plus på sånt.
Barcelona R.E.M. god bless them
2012-01-01 16:25
Andreas vv pagar elle va du kallar dig, att uppmuntra någon som inte har något jobb tt betta 1500 per matc på engelska div 1-2 som för övrigt är den mest ojämna ligan i världen, är iaf det dummaste jag har hört i mitt liv.. Har skälv levt på sportsbetting i hela gymnaiet, och ja , man kan leva riktigt gott på det, tills man 1 dag har slut på tålamodet å loosar allt.
2012-01-01 15:24
,Sami

Skriv ihop ett vettigt CV och har du lite mål i mun så knackar du på hos de företagen du är intresserad av, genom bekanta eller liknande.
Förstår inte hur det kan vara så svårt att få jobb, själv har jag blivit tillfrågad på minst 7-8 ställen om man vill börja jobba under förra året och så jävla eftertraktad har jag svårt att se att jag är.
Gäller bara att visa fram fötterna och våga fråga runt lite, har du väl fått in foten sen någonstans är det bara köra på.
Kanske finner du något 2012, hoppas på det.

Eftersom jag fortfarande bor hemma pga en bet.anm som jag sjukt dumt drog på mig för 2 år sen genom att missa en räkning (var bortrest) så är jag inte i behov av någon fast anställning utan lever på sportsbetting just nu och även om det kan kännas riskabelt så kan det vara ett tips om du vill ha in lite extra pengar, det enda som behövs är lite tid åt någon mindre liga då oddset oftast är bättre där, föreslagsvis Engelska Div 1/2.
Sätter själv 1500:- på en match / dag till oddset 1.7-1.8 och vips har man gjort in samma dags-kassa som en som slitit i 8 timmar.
Visst kan det "faila" ibland men det är ytterst sällan, minst 20 spel av 30 / månad har suttit hela året igenom.
Samt gör inte som jag, ha mer koll på räkningarna så du inte missar något när familjen är bortrest, dom där förbannade anmärkningarna sitter kvar i 3 år och det är inte roligt att vara mindre kreditvärdig en än uteliggare, just saying.

Lycka till i jobbsökandet!
,Sami
2012-01-01 14:53
1.70-ligan
Grattis till körkortet och jobbet. Själv söker jag jobb men får inget. Sjukt svårt! Matchen mellan Barca Vs Osasuna kommer visas på tv4sport kl 22.00 onsdag!

Visca Barca
Barcelona 1.70-ligan
2012-01-01 14:37
Gott nytt år på er alla. Vilket år vi precis har lämnat bakom oss. Körkort, student, första jobbet - och så givetvis alla otroliga stunder man han fått uppleva med Barca! Kommer aldrig glömma 2011 =)

Nu ska vi se vad 2012 har att erbjuda. Tack vare fjolåret är det mesta upplagd för ännu ett fantastiskt år :)
Barcelona DM1982
2012-01-01 12:40
Eftersom det bara är ett halvår kvar på Abidals kontrakt så får han förhandla med andra lag om han vill. Har en svag känsla av att det kan bli PSG för honom.

Cuenca och Pinto får också förhandla med andra lag men jag tror knappast att de vill ifrån klubben.
Barcelona NoGo™
2012-01-01 12:03
Höjdpunkter från 2011, njut!
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2012-01-01 11:27
En video på vad la Pulga åstadkommit så här långt säsongen 11/12. Amazing.
Coach pep.
2012-01-01 04:48
"Culés and Merengues, let’s leave the rivalry to the side and toast together 2012"
Barcelona gayboy123
2012-01-01 04:07
här är en grym highlightsvideo ifrån champions league-finalen, blev så sugen på att kolla på det igen efter att jag läste artikeln om 2011.
messis reaktion vid villas mål är verkligen magisk, har säkert kollat på det 500ggr men jag får fortfarande rysningar i hela kroppen.
EDIT: david villas vrål efter målet är inte heller dåligt
Barcelona Blaugrana91
2012-01-01 03:39
Gott nytt år!!! Lite sen jag vet...Haha
Barcelona KUNG MESSI
2012-01-01 02:41
Gott nytt år alla Cules hoppas gud ger oss ett lyckligt o underbart år 2012 med lika många titlar som 2011
Barcelona den närkingska älgen
2012-01-01 02:41
Ot; fan vad jobbigt det är när den som håller i efterfesten håller på Real Madrid. Hatar när det händer.
Barcelona den närkingska älgen
2012-01-01 02:08
Gott nytt år kära cules. Tack för fina diskussioner 2011 och jag hoppas på ÄNNU bättre 2012. Visca Barca!
Barcelona Thiago Next no.1 - Anims Villa
2012-01-01 01:46
Gott nytt år cules, Barca 2012 > 2011 En gång Cule alltid Cule!!
Annons: