/spanien/barcelona/forum/10119.aspx/spanien/barcelona/forum/10119.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
DivineNerd(Man utd fan)
2012-01-23 19:05
Angående Mourinho.
Lika mycket som jag avskyr vissa personlighetsdrag Mourinho besitter, lika mycket beundrar jag hans uppenbara skicklighet att träna ett lag. Ni kan sitta och häckla Mourinho för att han har dåligt facit mot er, att Mourinho har utvecklat Real Madrid till ett fruktansvärt bra fotbollslag kan väl dock ingen förneka? Att hans tidigare meriter är ju också häpnandsväckande. Att ta trippeln med Inter och den trupp han förfogade över är imponerande, när det dessutom var så tydligt hur hela projektet lutade blev det ännu mer imponerande. Han vann trippeln av ren och skär taktik, och lite domarhjälp på vägen.

Hur som helst har den gode Mou ett ofantligt stort ego och att förlora gång på gång mot Barcelona gör ont. Att Barcelona enligt vissa är det bästa laget i världshistorien gör bara saken värre, han vill verkligen bevisa motsatsen. Än så länge har han dock gjort motsatsen under sin tid i Real. Han har byggt en fotbollsmaskin som till synes är ostoppbar, ett stabilt försvarsspel och ett anfall som gör 5 mål varje match. Denna maskin visar sig gång på gång på tok för svag för Barcelona som därför framstår som bortom denna värld. Ett intressant scenario hade varit om Real lyckas knipa både CL och La liga. Då hade väl inte Mourinho vågat stanna? Han skulle kunna lämna Spanien inte bara med hedern i behåll, han skulle lämna som segrare. Han skulle ha bevisat att han kunde dräpa Barcelona. Tillbaka till personlighetsdragen jag hatar: Han är osmaklig, osympatisk, för cynisk men framför allt är han världens största fegis. Skulle Mourinho vinna skulle han aldrig våga stanna i rädslan att förlora nästa år.
elbraco - Bojan y Thiago
2012-01-23 19:02
Hetfield

haha, lyssnade exakt på det med. Lite otippat att gänget förväntar sig att Balotelli ska få 2-3 matcher. Eller så är det jag som är La Liga skadad, förbundet hade ju inte höjt på ögonbrynen om man började attackera någon med cykelkedja och nunchaku på plan.
Barcelona Sentuary
2012-01-23 18:56
Mourinho är den första tränaren i historien som har förlorat 3 av hans 5 första El Clasico möten hemma.
Barcelona Hetfield
2012-01-23 18:55
Seriöst, jag kollar på Euro Talk där de pratar om att en spelare i Schalke fick 8 veckors avstängning för att han trampade på Reus tå.

Hur jävla korkade och inkompetenta är spanska domarförbundet att de medvetet väljer att lägga armarna i kors och ignorera att Pepe trampade en person på handen när det finns bevis? Fyfan, äckligaste förbundet i hela världen, de får Gadaffis stab att verka som rena moder Therese. Jag är så trött på att de hela tiden ska blunda för saker.
Barcelona El Nino Maravilla
2012-01-23 18:39
Barcelona firar titlar och Madrid firar skador på motståndare. Det är väl inget nytt, varit såhär senaste åren ju.
Barcelona Pep the G
2012-01-23 18:36
Var bara tvungen att kopiera detta inlägget från råtthålan. " Grande Arbeloa hoppas verkligen att han skadar en dvärg under el-caslico matchen på onsdag :)" Haha jag dog av skratt. Tack för underhållningen. Vi måste dock ha full förståelse för de stackars marängerna då de har blivit penetrerade de senaste åren. Det enda de kan glädja sig över är när deras egna spelare kör sina UFC-taktiker, för spela fotboll kan de verkligen inte.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona DM1982
2012-01-23 18:24
Jag brukar alltid kika på det lag som vi ska möta nästa omgång, i det här fallet Villarreal, men de spelar ju klockan 22:00 ikväll. Ärligt, vilken oskön tid.

Det verkar mer och mer som om det mullrar bland spelare och tränare i Real. Det är inte konstigt, Mourinho har ju inte dragit sig för att göra något som kan tänkas vara till hans fördel. Det funkar inte i ett som Real, nu börjar många vända sig mot honom. Han är borta från Real när säsongen är slut, vad som än händer.
Barcelona Ibillay
2012-01-23 18:22
Alltså, ja de i Puertan har alltid varit lite korkade, men efter förra onsdagen har de fan blivit mentalt störda. Vilka desperata jävlar. Så fort någon real spelare förklarar sitt stöd till Mourinho som arbeloa senast så säger de in Puertan "Grande Arbeloa". Sen önskar de att han ska skada en Barca spelare för då kommer Arbeloa bli ännu större i deras ögon. Sjukt? Störd? Patetisk? Den där klubben har blivit ett mentalt sjukhus där alla är fulla av avundsjuka och hat. Det är otroligt hur real fansen har blivit manipulerade slavar åt Mourinho och hans hundar( Marcelo, Pepe, ramos osv). Men som nån härinne sa, de var så desperata efter lite vinster att de sket i sin heder och lät hundar ta över klubben. Så glad att jag är cule och inte en stackars blanco/Mourinhoslav
Barcelona el Flaco - Anims Guaje!
2012-01-23 18:11
Hetfield/

Del Bosque vann ligan, Champions League och uppträdde dessutom som en gentleman och publiken gjorde inget större väsen när Florentino inte förnyade hans kontrakt. Mourinho har än så länge bara vunnit Copa del Rey och Santiago Bernabéu har skanderat hans namn i flera tillfällen. Möjligen för att marängerna var desperata för succé att de svalde alla Mourinhos utspel. Det är först nu som de verkar ha vaknat upp från portugisens hypnos.

Barcelona papillon
2012-01-23 18:07
Minut 2.06 straffen bode ha tagits om, benzeman är innanför straffområdet innan straffen tas mitt framför ögonen på domaren, pinsamt!!!
Barcelona Hetfield
2012-01-23 18:05
En sak till, hur mycket jag än ogillar Real Madrid så har jag haft en rätt så stor respekt för deras sätt att se på fotbollen och att de har betett sig rätt så hedersvärt genom åren (nåja, inte i Francos tid), jag tycker att de förtjänar någon bättre än Mourinho. Det är bättre att vinna 1 titel med en tränare med heder i kroppen än 10 med Mourinho.

Det är vad jag tycker.
Barcelona Hetfield
2012-01-23 18:04
Det är faktiskt intressant med Mourinho. I Chelsea så fick han säga vad han ville och media älskade hans utspel, det var inte heller någon som vågade säga emot.

I Italien så var Mourinho allmänt illa omtyckt. I Italien så är det väldigt viktigt med respekt, det är något kulturellt, och när Mourinho beter sig sådär så fick han snabbt de flesta emot det. Nu har det hänt samma sak i Spanien, folk klarar inte av honom längre. Det var charmigt i början, nu är det bara patetiskt.
Barcelona mariwani
2012-01-23 17:59
hahahahaha xavi, vet inte varför men jag har skrattat som fan åt hans kinesiska
Barcelona Ibillay
2012-01-23 17:59
Tydligen ska psykopaten Pepe bli pappa....
elbraco - Bojan y Thiago
2012-01-23 17:45
Klockan som Abidal gav till pojken med cancer. Han bar en barcelonatröja med abidals namn på ryggen när han kom in till operationen.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-01-23 17:44
L.A.M Nr 10

Barcelona L.A.M Nr 10
2012-01-23 17:36
Min blir med Pepe.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2012-01-23 17:35
Jag hoppas att han försvinner så fort som möjligt så att ligan blir lite renare. Han får gärna ta med sig Pepe ,Ramos och världens "bästa" vänsterback vid namn Marcelo som ens position brukar vara som en tom korridor i EL Clasico Matcherna.

Haha är det bara jag som saknar Madrids-artiklar innan matcherna eller? Innan ligamatchen så spottade de ut artiklar på löpande band men nu när de förlora och har ett jobbigt läge inför returen är det knäpptyst. Hmm.. Inte ens pajasen skriver, ni vet han diktatorn på puertan som spärrar folk för felstavning. JÖSSES
Culé - Messi y Alexis
2012-01-23 17:22
mariwani

Samma här :).
Barcelona mariwani
2012-01-23 17:06
OT: nästa tröja blir Alexis!
Barcelona mariwani
2012-01-23 17:04
Uppenbart att mou blir störd av situationen som han befinner sig i. Rätta mig om jag har fel men enligt mig så har hela mous ide alltid vara att det ska vara han och hans lag mot hela världen. Med tanke på el Clasico resultaten så ser det inte ut så och det är mou beroende utav enligt mig, att det ska vara han och laget mot hela världen
2012-01-23 16:58
den närkingska älgen/

Kan mycket väl vara så att Mou inte längre står ut med Barças överlägsenhet i samband med clásicomötena, men det som har avslöjats har enbart göra med att han inte längre står ut med kritiken från både medierna och publiken.

Tidigare under säsongen hade det också sagt på Punto Pelota att Mourinho var besviken att tidningarna i huvudstaden inte gav honom samma stöd som den Pep Guardiola har fått och får i Barcelona. Så det finns en rör tråd när det gäller Mourinhos irritation med vad som publiceras i Madrid.
Barcelona Capitan Puyi
2012-01-23 16:55
Xaviesta

Haha visst jag ska se om jag kan hitta en :)
Barcelona den närkingska älgen
2012-01-23 16:50
el Flaco

Eller så vill han inte att hans rykte som "en vinnare" ska bli totalt raserat och lämnar Spanien medans han kan. Två sidor av samma mynt. Någon från Madrid-red skrev en lysande krönika om det dagens efter matchen i onsdags. Oavsett utgången av den här säsongen kommer det blir intressant att följa utvecklingen i sommar.
Barcelona Xaviesta
2012-01-23 16:47
Capitan Puyi

Har du en penna? Jag skriver gärna under dina 3-4 senaste inlägg.
Barcelona Capitan Puyi
2012-01-23 16:42
Jösses, ingen mening med att diskutera med dig. Madridistas som ser Mourinho som sin profet är omöjliga att prata med. Men Cules som ser honom som Satan eller värre är minst lika jobbiga. Två sidor av samma mynt.. Jag har inget mer att säga om det här.
2012-01-23 16:41
Jag tror också att Mourinho vill absolut lämna efter sina egna villkor och inte via bakdörren. Med en ligatitel eller Champions League pokal under armen vore det enklare att ge sig iväg. Kan inte se någon med hans ego tillåta sig att lämna Spanien utan att plocka hem minst en tung titel.

Siro López må vara ett svin, men han brukar ha bra inside info. Det såg roligt ut när han läste upp nyheten om Mou. Verkade som att en del av hans själ dog, med tanke på hur mycket han avgudar portugisen. :P
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-01-23 16:32
Ska du komma och lära mig vad som är rätt eller fel ? va fan så pinsamt att du förskör försvara Hitler det är det värsta Barca supporter gör. Hur fan kan man försvara en IQ befriad människa som Mourinho. Han har smutsat allt och alla, kanske även dig också.

Människor som Mourinho, Pepe, Marcelo och Ramos bör inte ha någon koppling med fotboll, dem är endast ute efter att provocera, sparka på benen så att man blir skadad. Detta är Mourinhos legosoldater. Som sagt innan Mourinho tog över Real så var allt vänligt mellan Barca och Real.

Vem minns El Pasillo, 2-0, 2-6, 1-0 och 0-2 ? Visst var det känslor, men allt var som en vanlig match.

Barcelona Thiago Next no.1 - Anims Villa
2012-01-23 16:31
Vart är ET?
elbraco - Bojan y Thiago
2012-01-23 16:26
el Flaco

givetvus är det bara ett rykte än så länge, men man ska inte glömma att Mourinho är känd för att veta när han ska lämna klubbar. Titta bara på Chelsea och Inter. Efter att Inter vann trippeln drog han direkt och vips så var Inter ett italienst mellanlag.

Säg att han vinner ligan med Real i år. Vågar han riskera att stanna ännu ett år då och kanske inte vinna något det året? (borträknad kalle cuperna). Drar han från Real i år kan han ändå säga att han tog ligan efter två år mot det "oövervinnerliga" Barcelona. Det är inget resultat att skämmas över. Men en ligatitel och inga b
ra CL-resultat på tre år tror jag inte han klarar av.
Det är inte heller typiskt Mourinho att stanna länge i ett lag där han inte har störst chans att vinna flera titlar, för oavsett vad Mourinho gör med Real så kommer dom inte kunna hota Barcelona i ett större perspektiv på några år.
Annons: