/spanien/barcelona/forum/10117.aspx/spanien/barcelona/forum/10117.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
elbraco - Bojan y Thiago
2012-01-04 23:22
FAN! Alves i Messi bjuder på samspel igen!
Postat via SvenskaFans-appen
Ryo Miyaichi !
2012-01-04 23:19
Lite tråkigt att det är Puyol som kommer där, annars hade det nog varit 3-0 :)
Barcelona S91
2012-01-04 23:19
Men Puyol då :P
Barcelona S91
2012-01-04 23:17
Lugnt :)
Barcelona Thiago en mi corazón!
2012-01-04 23:16
Man tackar Larsson & S91!

Barcelona S91
2012-01-04 23:13
Thiago en mi corazón!

För elvan och statistik, se länktips.

Kommentar om 1a: Knackig start som följs av ett Barca som spelar smart och snabbt, Osasuna har inget spel. Fabbe är på rätt ställe vid 1-0, det andra målet är en delikatess i form av en fartfylld chipp över målvakten strax vid straffområdeslinjen i mitten.
Barcelona Larsson1333
2012-01-04 23:13
Thiago

Pinto-Puyol-Pique-Mascherano-Fabregas-Xavi-Busquets-THiago-Alves-Pedro-Cuenca

SKapligt spel ändå, två vackra mål och ett par chanser utöver det. Mascherano har varit fullständigt livsfarlig i passningspelet ibak, slagit felpassningar och slått fullkomligt idiotiska passningar
Barcelona Thiago en mi corazón!
2012-01-04 23:10
Kom hem nyss från träning och har missat första halvlek. Kan någon förklara snabbt hur spelat har sett ut samt våran startelva? Skulle uppskattas mycket.
Barcelona S91
2012-01-04 23:09
Straff där, fast iofs så kan man se det som en "kompensation" för förra cupmatchen.
Barcelona Hetfield
2012-01-04 23:03
Hyder

Jag förstår poängen. Jag tycker inte att det ena utesluter det andra. När Cesc får spela i en friare roll så får man ut det mesta ur honom, men det betyder inte att han helt plötsligt blir "medioker" om man flyttar ner honom. Det är som att säga att Messi skulle bli en i mängden om han blev en ytter igen. Jag tycker att Cesc är så pass bra att han skulle glänsa vart han än spelar, men jag förstår poängen, kan väl säga att jag håller med...delvis :P

Poängen är att vart än Cesc spelar så kommer han att glänsa, han är faktiskt så bra. Dra ner Cesc och be honom slå passningar, då skulle han glänsa också.
Barcelona ElChilenito
2012-01-04 23:02
Vart är Alexis?
Barcelona Barcadinho.
2012-01-04 23:02
Tycker att det är dags för Ferguson att tacka för sig. Han blir inte längre arg, varken på sina spelare eller domaren, då räcker det kanske.

Mr Ferguson går i pension och Mou till United. Det är mitt förslag. Kommer göra många nöjda, fram för allt portugisen...
Barcelona Barcadinho.
2012-01-04 22:58
Cesc andra mål var underbart med vilka assister av Xavi. Passar kanon bra efter det att han får veta att man är bästa playmakern. Och vilken snygg boll han gav till Thiago, synd bara att Thiago inte tog emot den så bra.
BARCA-més que un club
2012-01-04 22:57
haha Man -united suger alltså undra varför dom åkte ur CL :)
Barcelona el Maestro!
2012-01-04 22:56
"Det men ser Guardiola har ändrat med 3-4-3 är att allt är rakare och det har blivit ännu mer effektivt. Kul att se."

ja, spelet blir rakare med 3-4-3, helt klart. Jag tycker att denna formation tillför en annan dimission i Barcas spel. Nu vet man inte dessutom var man har Barca som tränare i motståndarlagen.

...Och Cesc, jag saknar ord. Killen blir bara bättre och bättre varje dag. Jag är dock rädd för att han ska tappa sin "playmaker" egenskaper om han fortsätter att spela som anfallare. Typ den utveckling som Cristiano har haft sen han kom till Real Madrid.
Barcelona Blaugrana91
2012-01-04 22:55
Vad händer med United??
Barcelona Hyder
2012-01-04 22:55
Hetfield

Fábregas har självklart varit helt fenomenal hittils den här säsongen och har levererat både mål och assist. Men det är när han får spela i en mer fri roll som han maximerar sin kapacitet. När han har fått spela bredvid Xavi exempelvis har han inte varit lika bra men på samma gång har han inte alls varit dålig. För mig ska Xavi/Cesc spela tillsammans med Thiago/Iniesta på mitten. Ingen annan kombination om inte skador/avstängningar kräver det.

Ingen menar att Cesc varit dålig eller misslyckad. Enligt mig är det snarare tvärtom, han har varit en dundersuccé. Men man ska vara noga med att förstå varför. Det finns en anledning till varför Pep har börjat spela med en 3-4-3 uppställning. Det är för att ge Fábregas det han behöver för att blomma ut i sitt spel. Någonting som han inte kan göra i samma utsträckning när han spelar längre ner i planen.
Ryo Miyaichi !
2012-01-04 22:50
Newcastle-United 3-0. Wow. Dom kommer sakna Ba när han drar till Afrikanska mästerskapen.

Rambla,

här är howards mål, dock lite uselt filmat =P
"After Howard's goal, the wind has more assists this season than Stewart Downing"

---

Hoppas eran match blir över 4.5 mål, då går ett fint bet för mig in ikväll :)
Barcelona Milian_J
Lite OT men Newcastle vann med 3-0 över United :)
Barcelona 1.70-ligan
missade större delen av första halvleken pga träningen men ser att vi leder och spelar bra! Och Cesc fortsätter gå från klarhet till klarhet. In med ett par till bollar i andra nu så man slipper vara nervös i returen!
Barcelona Blaugrana91
2012-01-04 22:49
Cesc 2a mål var fantastiskt snyggt!
Ganska bra spel men är inte helt nöjd, vill se fler mål i andra. ;)
Atlético addeh
2012-01-04 22:48
Hetfield

Han har i alla fall inte visat fullt ut att han klarar av Iniesta rollen på ett utmärkt sätt. Klart det funkar, men i just den aspekten tycker åtminstone jag att Xavi & Cesc är något snarlika. När han spelat längre ned i plan har han inte vågat ta samma offensiva löpningar som han nu kan göra.

---

Grym första halvlek! Nuff said.
Barcelona Senor Grande Pep
2012-01-04 22:48
Keite Vi har tur ju :P
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Keite
2012-01-04 22:47
Efter första halvleken kan vi konstatera att Barça är ingenting utan Messi.
Barcelona Dill - Busquets!!
2012-01-04 22:39
Allra viktigast för mig men den här matchen är att pedro nätar. Vinna kommer vi ju att göra alla dar i veckan, men fan vad man har saknat pedros kliniska avslut. HOPPAS att han får en fet självförtroende boost
Barcelona Hetfield
2012-01-04 22:30
addeh

Jag tycker bara att (vissa) letar ständigt efter fel i Cesc. Ena dagen är det dittan, andra dagen är det dattan, det känns skönt att han ständigt visar vilken spelare han är.

Sen så håller jag inte med, han skulle funka fint i Iniesta positionen. Han har visserligen inte samma driv som Iniesta eller Thiago, men det kompenserar han i målfarlighet och i löpningar.
Ryo Miyaichi !
2012-01-04 22:29
elbraco

Från eget straffområde tydligen, inte sett det än själv haha..
elbraco - Bojan y Thiago
2012-01-04 22:28
Jag har alltid tyckt att Fabregas har saknat något, jag vet inte om det är vinnarinstinkten eller om det är att han har varit lite valpig och så. Ett exempel är när han var i Arsenal och vi möttes på Camp Nou då han klackade bollen till Barca och det blev mål, men på senare tid känns det som om han har funnit den där självklarheten i sitt spel. Han är så jävla klockren och har blivit ännu bättre nu när han får en friare roll än i Arsenal (i mitt tycke). Han påminner om Leo i sitt spel. Fabregas är fan klass rakt igenom helt enkelt.

Kul att se att Puyol och framförallt Alves spelar så offensivt!

Ryo Miyachi!

Haha, hur fan gick det till? :P Hörna?
Real Madrid Kajanus
2012-01-04 22:24
Cesc och Xavi fungerar ju utmärkt ihop, har folk konstaterat annat? Cesc är ju precis så grym som han var när han var som bäst i Arsenal. Kul. Har alltid haft sympatier för honom.
Atlético addeh
2012-01-04 22:23
Hetfield

Fast när Cesc spelat längre ned i plan är han inte lika målfarlig, och det behövs en spelare som Iniesta eller Thiago som kan driva på lite och gå på egna genombrott. I den aspekten är Fábregas & Xavi ganska lika. Att de däremot hittar varandra på är jag den förste att skriva under på.
Annons: