/spanien/barcelona/forum/10114.aspx/spanien/barcelona/forum/10114.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Hutch
2012-01-15 14:05
Abbe.

Japp. 100 Madridistas sitter just nu här och ständigt uppdaterar sidan. Det pratas ju ofta i Puertan om hur låg nivån är här och ändå blir vi invarderade av vita läsare.
miguel
2012-01-15 14:05
Barcelonistas

Vad säger du om Milans mål 05/06? Eller Van Persis utvisning? Eller Mottas utvisning? Du vet när "världens bästa mittfältare" Busquets filmade igen o igen o igen.
Finns mycket man kan ta upp men man ska inte gnälla när man själv får såna tydliga fördelar att folk skriker MUTOR. Att domaren någon gång kan missa en offside är helt normalt. Men det är inte normalt det som barca fått med sig på senare år.
Det roligaste jag läste var att Real Madrids 2-1 mål igår borde bli bortdömt då Benzema använde någon slags karatespark. Ibland undrar man vad det är för människor som skriver här.
Bara att acceptera att Madrid är ett jävla bra lag. Dom vinner även när dom spelar dåligt, så som ni gjorde förra året. Men just nu har dom gått om er vågar jag säga. Sen spelar det ingen roll om ni slår dom den mentala spärren kommer lossna snart och då kommer ni vara ännu längre efter dom.
Barcelona Abbe.
2012-01-15 14:03
Det jag tycker är mest fascinerande med "miguels" inlägg är att han får ihop till 25 stycken "tumme upp". Det måste ju betyda att vi har vitklädda övervakare här inne 24/7.

Hej på er, förresten.

Edit: Jag bläddrade ner lite till och såg att det fanns flertalet inlägg med över 70 "tumme upp". Wow.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-01-15 14:03
Vad är poängen med att skaffa låtsas konto och byta tröja likt "miguel" ? Så falsk du är din amöba.

Hoppas att våra spelare slår Betis. Vi behöver verkligen poängen för att hacka på dem vita från Spanska fotbollsförbundet.
Hutch
2012-01-15 13:59
miguel

Om de för tillfället är svagare mentalt så är de helt enkelt sämre. Att de ständigt förlorar mot Barcelona betyder ingenting? Ursäkta, men du är ju mentalt rubbad.
Barcelona Gonzalez_Barca
"Och varför svarar jag på troll...."

Haha co-sign..
Barcelona LeoMessi89
Är det sant att Pomadadomaren ska dömma el clasico nästa vecka?

Hatar den där jävla domaren! Han är så pro-madrid det går att bra. Tydligen har han dömt straff en enda gång åt barca medan han har dömt straff 10 ggr åt madrid. Ja, det var väl som gav Marcelo straff i el clasico i våras när barca kryssade mot madrid på SB. Visst, vi fick straff men det var en straff.
Barcelona Hetfield
2012-01-15 13:58
Och varför svarar jag på troll....
Barcelonistas
2012-01-15 13:58
Miguel Det handlar inte bara om den mentala biten, utan det handlar också om att Barcelona höjer sig till en otroligt hög nivå.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-01-15 13:57
miguel

Jo för det är verkligen staten Qatar som sponsrar oss... Kanske du ska läsa på lite om vad Qatar Foundation gör för något innan du snackar?

Föresten, jvlar cirka 50 madridistas här (med tanke på dina tummen upp). Vill bara hälsa er, 1-3!
Barcelona Hetfield
miguel

Lustigt att du inte kan skilja på att ÄGAS av "Team Dubai" och att ha en sponsor från Qatar.

Men fine, Getafe är ju Real Madrids sophög, det är väl där deras avdankade och "outcasts" går till. Härligt klubbval.
Barcelona Trippeln
Andra gången som skit systemet tippar 0-0
Barcelonistas
2012-01-15 13:54
Miguel Du likt många andra har manipulerats av den engelska median. kolla utvisningen Abidal fick, eller betong ansiktet betongwa som drog ner Henry i straffområdet. Hand situationerna är för övrigt dom enda straffar som CFC borde haft, och dom uppstår tack vare utvisningen. Nej, jag ska fortsätta vara sanningens man tills världen inte behöver mig längre :).
miguel
2012-01-15 13:52
Gonzalez_Barca

Ja man ska inte gnälla när man själv vet om att man får fördelar. Ni blir sponsrade av en terorist stat som Qatar. Som även mutat till sig fotbolls-VM. Och med terrorist stat så menar jag att dom ligger bakom det som sker i Syrien just nu. Dom sponsrar rebeller med pengar för att förstöra ett land som Syrien. Man kan säga att dom slickar röven på USA och Israel.
Ni ska verkligen inte vara stolta att bli sponsrade av Qatar.

Men hur som helst. Tycker ni inte att Real Madrid är det bästa laget i Världen just nu. Att dom förlorar mot er betyder egentligen inget. Det är den mentala biten som saknas för dom mot er. När dom kommer över den så är dom faktiskt en eller två klasser bättre än er. Jag menar dom slog ju inte Deportivo på bortaplan på 19 år. Men det betyder ju inte att Deportivo var ett bättre lag. Ibland har man svårt mot vissa lag, det låser sig liksom.
Tror inte jag kommer få ett ärligt svar av er men ändå.
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-01-15 13:43
miguel

Det är skillnad att ha sponsorer från ett visst land mot att faktist vela byta namn på sin klubb till ett lands namn.

Och bara för att vi fått fördelar tidigare så får vi aldrig någonsin gnälla? Det om något är större hyckleri.
Atlético Forlaniii
2012-01-15 13:36
Blir intressant macth mot Real. Ni lär köra över Betis ikväll fast de har gjort det bra.
miguel
Hetfield

Vad menar du team Qatar?
Barcelona DANI ALVES
Barcelona Hetfield
2012-01-15 13:35
miguel

Du hejar på Getafe...Team Dubai. Håll dig till det.
Barcelona FreD!
2012-01-15 13:34
kan någon länka den första el pasillo när madrid applåderade hemma svårt och hitta den ... det hade vart jätte snällt
miguel
2012-01-15 13:33
Seriöst hur kan ni ens ha mage att snacka om att Madrid får fördelar? Är ni blinda då ni inte ens ser alla fördelar ni fått sedan 2008? Seriöst skärp er. Nivån är otroligt låg här inne.
Inget lag i världshistorien har fått så mycket med sig som ni fick mot Chelsea. Så sluta hyckla är ni snälla. Blir bara pinsamt.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-01-15 13:25
Som el Maestro säger så är Abidal otroligt jämn och gör ytterst sällan en ´dålig match. Defensivt är han kung, snabb, stark och omöjlig att ta sig förbi. Sen glömmer man att han är väldigt spelskicklig också. Det är ofta man ser fransmannen lösa svåra situationer långt ner på vår planhalva. Jag tycker att han är en av världens bästa mittbackar samt vänsterbackar, vilket gör att hans plats på topp 23-listan känns motiverad. Sen tycker jag inte den är självklar, det finns många andra duktiga backar som inte får plats på listan där man kan fortsätta att diskutera.
Barcelona el Maestro!
2012-01-15 13:11
Cigge:

Du kanske inte har följt Barca lika mycket som jag. Förståeligt.
Jag kan säga till dig, att jag aldrig har sett Abidal spela en dålig match sen Pep Guardiola tog över som huvudtränare i Barca.
Det gäller när han har spelat på vänsterbacksplatsen och även som mittback. Jag kan ärligt talat inte komma på att han har spelat en enda dålig match under de senaste tre åren. Därför värderar jag honom högt.

Jag respekterar din synpunkt men jag står fast vid att han förtjänar sin plats.

Om du jämför Abidal med Marcelo som jag tycker är överreklamerad. Marcelo är bättre offensiv och gör mål då och då vilket Abdial inte gör. Men defensivt är Abidal betydligt bättre. Jag tar hänsyn till att så gott som alla mål som Barca har gjort mot Real Madrid har gjorts i Marcelos kant. Hur många mål har Barca släppt in från Abidals kant? Väldigt få under de senaste tre åren.
Valencia Bat - Blanc Mr.Puta
2012-01-15 13:04
Mourinho lyckas ju inte manipulera ett skit :P men han försöker.
Barcelonistas
2012-01-15 13:01
El Maestro Självklart var det enklare att vinna på 50 talet. Kolla bara hur många matcher som spelades, och även motståndet för den delen.
Cigge
2012-01-15 12:59
el Maestro!

Om vi ska utgå från Castrols rankingsystem, vilka 23 som tillhör världens bästa fotbollsspelare, finns det väl ingen idé att rösta? Du hör väl hur dumt det låter hoppas jag. Att van Buyten är på samma plats som Abidal samtidigt som de återfinns på topp tio säger bara det en hel del om listans kvalitet.

Personligen har jag aldrig riktigt sett Abidals storhet. En spelare som är relativt jämn av sig. Inga direkta svagheter, men heller inga utmärkande styrkor. Om det är någon egenskap som sticker ut, så är det hans starka huvudspel för att vara vänsterback.
Barcelonistas
2012-01-15 12:58
El Maestro Di Stefano var i stort sett klar för Barcelona. Men värvningen blev aldrig av, tack vare förbundet som satte stopp för det hela. Det hela slutade med att Stefano skulle spela en period i Madrid och en period i Barca. Men vi gick aldrig med på det, därför blev Stefano en Real Madrid spelare.
Barcelona el Maestro!
2012-01-15 12:55
"Hitler hahah vilket jävla kolhuvud"

Haha, be honom att läsa om en bok. Han verkar ha slarvat med historielektionerna:-).
Hitler är världshistoriens största förlorare.
Barcelonistas
2012-01-15 12:54
OT Ser att många gör hån av Hitler. Faktum är att Hitler var ett geni en storledare. Han lyckades manipulera en hel nation. Jag ser likheter med Mou som verkligen har lyckats att få ledningen, fansen och laget under kontroll. Mou för mig är fotbollens Hitler. Trots det så gjorde Mou likt sin mästare, ett stort misstag. Han trodde han kunde få oss ur balans, med sin rapakalja. Det blev tillslut hans fall. Vi blev starkare med allt skitsnack han kom med.
Barcelona el Maestro!
2012-01-15 12:48
Barcelonistas:

Det finns inga belägg för det förutom att värvningen av Di Stefano var lite suspekt.
Men du ska komma ihåg att det ändå är spelaren som bestämmer vilken klubb han ska spela för i slutändan. Hade Di Stefano insisterat på att fortsätta spela för Barca då hade han skrivit på för Barca. Han spelade väl för Barca för några matcher eller om det var en hel säsong, om jag inte har missuppfattat det?

Jag står fast vid att det var betydligt enklare att vinna på 50- 60 talet om man hade en hyffsad bra trupp vilket Real Madrid hade då. Det går inte att jämföra med dagens turneringar.

Edit: Har läst någonstans om att Real Madrid var även nära att värva Cruyff från Ajax men han valde att skriva på för Barca.
Annons: