/spanien/barcelona/forum/10113.aspx/spanien/barcelona/forum/10113.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcadinho.
2012-01-15 00:45
Glöm att ligan är avgjort, jag bryr mig inte om experterna. Ligan är avgjort bara när titelhållaren är ett faktum, inte en enda minut innan.
Vinner real till slut – fine för det. Det kommer en ny säsong.
Vi glömmer inte heller CL - det är en jäkla lukrativ turnering, kanske den mest lukrativa titeln.
Barcelona Barcadinho.
2012-01-15 00:38
Shi -

Låtsas inte nu med "vinnarmentalitet".

Nej du, det handlar mest om pengar. Det räcker med att plocka bort Cr från gänget för att förstå poängen. Det är pengar som styrs. Ni har vunnit så mycket under alla år eftersom ni har spenderat enormt med pengar under en längre period än vilken annan klubb i världen.
Samma sak med United, Bayern, Milan och alla dessa rika klubbar, inkluderad Barca. Det är pengar som syrs och inte låtsas vinnarmentalitet.
Utan jäkla tjocka buntar inga titlar, varken nu eller på 50-talet.
Barcelona S91
2012-01-15 00:20
Det är synd att forumet har sjunkit till ännu ett lågvattenmärke. Att folk inte kan behärska sig när de skriver! Här håller jag med Xaviesta, kvalitén kan absolut förbättras när det gäller nivån på inläggen (dock så håller jag inte med om hans syn på Puertan, där får de skriva hur mkt glåpord som helst utan åtgärd, så Puertan är inte bättre när det gäller tolerans). Bara ignorera de madridistas som försöker provoceras med "brinn!" eller liknande. Det gynnar oss alla om nivån höjs.

God natt!
Barcelona Barca4eva
2012-01-15 00:16
Inte nog med att maränger invaderar stället så sjunker våra egna skribenter till otroligt låga nivåer.

Att stänga forumet gör att provocerande utomstående inte kommer in lika ofta, visst. Men hur mycket bättre är det att ha skribenter som sjunker lika lågt?

Om det ser ut så här varje gång ett resultat gynnar Real Madrid så vet jag förfan inte vad jag ska säga.
Barcelona Ibillay
2012-01-15 00:09
El pipa

checka in den här vid 9.37
Barcelona Ibillay
2012-01-15 00:07
Barcelona Ibillay
2012-01-15 00:05
hund som firar

och så tycker real fans att när busquets tog sig för ansiktet är värst....

SMUTS E NI
Barcelona Myrran
2012-01-14 23:47
Fick lite nostalgi och va tvungen att kika tillbaka på min gästkrönika från 2007 om La Masias talanger. Shit, snacka om att hausa upp mängder av namn. Bara ett stort tecken att alla talanger inte kommer upp i elittoppskiktet som man trodde då. T.ex. vilka här inne vet vilka: Marc Valiente, Toni Calvo, Terron är? Okända för många antar jag. Sen tog jag även upp några mer välkända namn som Marc Crosas, Gai Asulin, Jeffren, Bojan Krkic, GdS. Jämförde flertalet med namn som Messi, Deco, Eto'o, C. Ronaldo, Puyol, Marquez...

Enda spelarna som är kvar i Barca är ju Thiago, Rafinha och JdS.

Man kan ju bara säga att man va väldigt naiv för 4-5 år sen och trodde alla spelare skulle bli grymma bara dem hade potential. Typ som i FM alltså xD
Valencia rudolf
2012-01-14 23:42
Jisses, jag går ofta in och läser både i Barcas forum och Madrids som är stängt 24/7, går ju aldrig att lämna en kommentar efter match vilket är synd.

Iaf tycker lite synd om barca forumet som ständigt smutsas ner av alla dessa madrid fans som har ursäkter på precis allt! Visst att barcelona har fått domslut med sig men inte till den grad som madrid har fått men det pratar man inte om. Man pratar om barcelona just för att dom är så överlägsna och kommer gå till historien som ett av dom absolut bästa fotbollslaget genom tiderna vilket gör jävligt ont för madridistas.

Efter eran mallorca match så förbjuds ni att klaga på domaren, en dubbelmoral som är så äcklig att man spyr, att man klagar på barcas domarbeslut för att sedan när det gäller ens eget lag så ser man sig blint.

Barcelona Blaugrana91
2012-01-14 23:39
H - El Pipa es un crack

Rosell krävde respekt från Real, men antar att det är värre än att gå ut och kalla den andra klubbens spelare för rasister och fuskare. Samt att säga att klubben dopar sina spelare....
Barcelona Blaugrana91
2012-01-14 23:35
: /H - El Pipa es un crack

Nej visst Real hade absolut inget med dopningsanklagelserna att göra, självklart inte...
Cadena Cope är Madridbaserad, tror du att de skulle skylla på Real som klubb om dem inte haft substans i ryktet om att det var en från Reals styrelse som kommit med den falska faktan från början?

Det är väldigt konstigt hur Cope kan få Relas åsikt om att skaffa striktare kontroller till att bli att Valencia och Barca dopar sina spelare....
Det var Real som hittade på den falska faktan.

Dessutom om dem är kapabla till att anklaga Barca för fuskoch kalla Barcas spelare rasister på sin hemsida så är dem nog även kapabla till att hitta på dopingrykten också för att störa Barca.

Att du dessutom försvarar det Real gjorde visar verkligen vilka äckliga råttor ni blivit, du tycker alltså att det är rätt av Real att gå ut och bete sig som 3 åringar bara för att bevisa något som bara existerar i era störda huvuden?

Real dödade inga fördomar, det enda dem gjorde var att skämma ut sig själva, från att ha varit en respekterad klubb till att bli en vidrig smutsklubb, för det är vad Real är idag en äcklig klubb som hela Spanien i princip hatar. Bara läs kommentarerna i Spanska tidningar, Madridbaserad som Barcelonabaserad, nästan alla ogillar Real, t.o.m många Spanska Realfans skämms över klubbens beteende.

Men inte du och många andra råttor, ni tycker det är bra när Real agerrar så, så bra men tro aldrig att någon kommer ta Real som klubb på allvar igen.
Barcelona 1.70-ligan
2012-01-14 23:35
Tänkte bara avbryta diskussionen med den här fantastiska videon när Barca värmer upp på Wembley. Nästan gåshud!

Nu ska jag återigen ägna mig åt annat.
Barcelona Barca-nist
2012-01-14 23:30
/H - El Pipa es un crack

herregud vi borde be en bön för Real innan Mourinho, de har vart så förtryckta, alla andra småklubbar har tryckt ner kungens klubb.

Vi borde kanske tycka synd om tyskarna också under andra världskriget?
Real Madrid Mr Baloo-Gonzalez.
2012-01-14 23:30
Blaugrana91

Joan Gaspart är en president att gilla!! men han är historia presis som alla andra presidenter å tränaren, klubbarna är större än så!!
Barcelona Barca-nist
2012-01-14 23:26
Shi

Pinsammare att en stor tränare från så stor klubb ALDRIG kan erkänna en förlust oavsett vad!

Säg vad du vill men Real har vart det mest gnälligaste klubben senaste året trots att Real är det klubben som borde hålla käften mest av alla med tanke på alla smuts taktik de har använt sig historiskt sätt !
Om du tror nåt annat så lever du i förnekelse.
Real Madrid /H - El Pipa es un crack
2012-01-14 23:26
Här är Rosells rappakalja...

Ska en president för en sån anrik klubb beté sig på det sättet?
Barcelona DM1982
2012-01-14 23:23
Shi

Så du menar du fullaste allvar att Mourinho inte kör med offermentalitet? Är du allvarlig? Pinsamt.

Du klev rakt i bajset men vågar inte erkänna det. Pajas.
Real Madrid /H - El Pipa es un crack
2012-01-14 23:22
Real Madrid hade ingenting med dopningsanklagelserna att göra, det kom från Cadena Cope. Det enda Perez ska ha sagt är att han skulle önska striktare dopningskontroller inom fotbollen och det är ingen direkt anklagelse.

Gällande det som publicerades på Real Madrids hemsida, det Real Madrid gjorde var enligt mig naturligt då media verkar ha målat upp Barca som dem goda och Real som dem onda, man var tvungen att rensa skitsnacket. Tack vare Mourinho så började klubben säga ifrån all skit dem får samtidigt som Barcelona alltid kommit undan med.

Edit:

Var det inte Rosell som kom med dem 7 "budorden"?

Real Madrid dödade alla fördomar och hyckleri, nu har många öppnat ögonen för det.
Real Madrid Shi
2012-01-14 23:21
Barca-nist & DM1982

Jämför ni er själv med Mourinho? Snackar om vuxna människor som sitter på forum och gråter ut över hur jävla mycket tur Madrid har och om hur jävla besvikna man är på Barca, respektera ert lag istället som gett er 2 CL titlar och flertal liga titlar dom senaste åren.

Skrattretande.
Barcelona Blaugrana91
2012-01-14 23:21
Mr Baloo-Gonzalez.

Perez har inte längre någon makt över Real, han liksom alla andra är knähundar åt Mourinho, det förstår du väl?

Jag menar var Real så här vidriga innan Mourinho kom? Var matcherna mellan Barca och Real så här innan Mourinho kom till Spanien? Jag tror du vet svaret på det.

Jag har en gång i tiden respekterat Real som motståndare, men den tiden är numera försvunnen sedan länge, att ni Realfans inte ser vad som blivit av er klubb är nästa tragiskt.

Vidare, Barcelona är absolut inga änglar heller, men Barca har ALDRIG gått ut med några officiella uppgifter eller liknande på sin hemsida och smutskastat Real, och inte heller anklagat Real för doping eller fusk.
Barcelona DM1982
2012-01-14 23:17
Shi

"Pinsamt o se vuxna människor med offermentalitet ibland."

Då utgår jag från att du tycker att Mourinho är pinsam. Eller?
Barcelona Barca-nist
2012-01-14 23:16
shi

offermentalitet??

Barcelona den närkingska älgen
2012-01-14 23:16
Hetfield

Som sagt du har rätt i sak, men det blir bara jävligt frustrerande när det sker så konsekvent.

Bara att blicka framåt mot morgondagen. Bara seger som räknas. Dessutom kommer ju Real att gå på någon mina under våren, och är vi bara 3 poäng efter till el Clásico har vi det ju i egna händer.
Barcelona Dani Alves y Iniesta <3
2012-01-14 23:15
Undrar hur många budord mourinho kommer att hänga upp i deras omklädningsrum denna gång? 10 budord räckte ju inte senast :)

Chin up boys and girls! Ligan är inte över, även om vi Real nu vinner ligan borde vi vara nöjda med hur vi har våldtagit dem sedan 08/09 :)

Real fansen kommer ju att fira som aldrig förr hahaha, men det är Real fans...
Real Madrid Shi
2012-01-14 23:14
Har ni inte tänkt på att det kan ha med att Real Madrid har enorm vinnarmentalitet och att Barca sumpar aldeles för många chanser och därav ligger 5 poäng bakom?

Ni som har tittar på alla Real och Barca matcherna VET att båda lagen får enormt mycket med sig men även då och då lite emot sig, skillnaden denna säsong har varit att Barca får skiten emot sig när det står 1-1 borta mot Espanyol och Real Madrid får det mot sig när man leder med 4-0 mot valfritt motstånd, därför blir det inget ramaskri när Real får något emot sig.

Det är bättre och inse vad som är fel, motivationen är inte på topp hos er, helt normalt för ett gäng som vunnit ligan 2-3 år i rad. Givetvis motiveras man bara i stora matcher, tex. El clasico.

Pinsamt o se vuxna människor med offermentalitet ibland.
Real Madrid Mr Baloo-Gonzalez.
2012-01-14 23:13
Blaugrana91

Håller med, det var korkat gjort, det hela var enorm barnsligt, men som jag sa tidigare, rivalitetn är enorm infekterad, det gäller från er sida också! fotbollen tappar fokus och det mesta handlar om vad diverse klubbar säger/gör/uppträder!..

men jag ska inte vara sämre, jag kan smånjuta när sånt blåses upp, men när verkliheten kommer så inser man hur korkad allting blev.

Att Perez godkände det om kom ut från Real.com var en korkad manöver, men inte ens Perez är större än klubben.
Barcelona gejboy123
2012-01-14 23:11
Ni överdriver som vanligt, allt känns bra tycker jag.
Reals form är usel, det är el clasico i veckan och dom har atletic bilbao borta nästa vecka.
Barcelona Hetfield
2012-01-14 23:10
älgen

Jag blir bara trött på snacket om fördelar. Topplagen har verkligen ingen rätt att klaga på fördelar när det är botten och mittenlagen som drabbas.

Det är lite som att miljardärer sitter och gnäller på att deras privatflygplan inte har Wi-fi eller något, samtidigt som en unge i Afrika har en uppblåst mage och svälter.
Barcelona den närkingska älgen
2012-01-14 23:07
Hetfield

Du har delvis rätt, särskilt i att botten- och mittenlagen verkligen har den rätten. Dock är det ju verkligen så att om den största utmanaren om ligatiteln konstant får en hel del domarfördelar med sig verkligen försvårar arbetet. Allt handlar ju om perspektiv. Men i grund och botten har du rätt, vi har ju också fått en del fördelar gentemot bottenlagen.
Barcelonistas
2012-01-14 23:06
Många matcher att välja mellan, hmm finns det? Eller låt oss säga så här att du och övriga råttor blundar för viktiga detaljer, och säger det ni själva vill höra.
Postat via SvenskaFans-appen
Annons: