/spanien/barcelona/forum/10110.aspx/spanien/barcelona/forum/10110.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Mr Baloo-Gonzalez.
2012-01-14 23:13
Blaugrana91

Håller med, det var korkat gjort, det hela var enorm barnsligt, men som jag sa tidigare, rivalitetn är enorm infekterad, det gäller från er sida också! fotbollen tappar fokus och det mesta handlar om vad diverse klubbar säger/gör/uppträder!..

men jag ska inte vara sämre, jag kan smånjuta när sånt blåses upp, men när verkliheten kommer så inser man hur korkad allting blev.

Att Perez godkände det om kom ut från Real.com var en korkad manöver, men inte ens Perez är större än klubben.
Barcelona gejboy123
2012-01-14 23:11
Ni överdriver som vanligt, allt känns bra tycker jag.
Reals form är usel, det är el clasico i veckan och dom har atletic bilbao borta nästa vecka.
Barcelona Hetfield
2012-01-14 23:10
älgen

Jag blir bara trött på snacket om fördelar. Topplagen har verkligen ingen rätt att klaga på fördelar när det är botten och mittenlagen som drabbas.

Det är lite som att miljardärer sitter och gnäller på att deras privatflygplan inte har Wi-fi eller något, samtidigt som en unge i Afrika har en uppblåst mage och svälter.
Barcelona den närkingska älgen
2012-01-14 23:07
Hetfield

Du har delvis rätt, särskilt i att botten- och mittenlagen verkligen har den rätten. Dock är det ju verkligen så att om den största utmanaren om ligatiteln konstant får en hel del domarfördelar med sig verkligen försvårar arbetet. Allt handlar ju om perspektiv. Men i grund och botten har du rätt, vi har ju också fått en del fördelar gentemot bottenlagen.
Barcelonistas
2012-01-14 23:06
Många matcher att välja mellan, hmm finns det? Eller låt oss säga så här att du och övriga råttor blundar för viktiga detaljer, och säger det ni själva vill höra.
Postat via SvenskaFans-appen
2012-01-14 23:06
Barcelonistas

Kan ge dig rätt, jag personligen har aldrig varit fan av Jose Mourinho, vill tycka om han, men det går bara inte! men jag reskpekterar att han har tagit bort många spärrar i laget.

Real Madrid har aldrigt haft tränna traditioner och kommer aldrig att han, så länge fansen vill..
Barcelona Thiago Next no.1 - Anims Villa
2012-01-14 23:05
Mr Baloo-Gonzalez.

Jaja, men ni har ju blivit manipulerade, hypnotiserade kalla det vadni vill, av Mourinho. Så det verkar ju som tränaren är trots allt större än klubben, fansen.
Barcelona Barca-nist
2012-01-14 23:05
Mr Baloo-Gonzalez.

Om jag jobbar staidium och klantar mig på nåt sätt så drar jag ner Stadium in i skiten också speciellt om jag inte får sparken!

Så Mourinho representerar Real även om du skulle gilla eller ogilla det!
Real har inte ogillat Mourinhos sätt utan de har sänkt sig till lika låg nivå när de ska visa video där Messi har gynnats av domaren i nån situation. Patetiskt är självaste ordet!!!

Om alla lag kunde sätta varandra under förstoringsglas som Real gör mot Barca så skulle det vara rätt illa.
Barcelona Blaugrana91
2012-01-14 23:03
Mr Baloo-Gonzalez.

Jaså Real är "större" än så? Var det inte klubben Real som gick ut på sin hemsdia med en lista på vilka Barcaspelare dem ville att Uefa skulle stänga av efter CL-semin? Var det inte klubben Real som på sim hemsida kallade Busquets för rasist. Vet du har allvarliga anklagelser det var?

Vidare var det Real som gick ut och sa att Barcelona och Valencia dopar sina spelare.
Radiokanalen Cope, gick ut och sa att det var en högt uppsatt i Reals äckliga ledning som kommit på ryktet.
Har du någon aning hur dålig publcitet det ger klubbar med såna falska anklagelser? Har du?

Så var snäll och håll tyst.
Barcelona basaric - ?#AnimoElGuaje
Nej, jag ber dig.. visa mig dom matcherna så kommer jag visa dig att i samma match som du visar så har domaren gjort fel mot Barcelona också, det är det ni barn på puertan måste lära er.
Barcelonistas
Baloo Ja och kolla va Mou har gjort med Madrid? Tagit dom till en låg nivå, ni uppträder som små dagis barn numera. Kolla Cl matchen, eller hur Mou ständigt klagade på flera faktorer ( felaktiga sådana).
Real Madrid /H - El Pipa es un crack
2012-01-14 23:02
Basaric

Finns en del matcher att välja, men jag tänker inte nämna då det är ett redan avhandlat ämne.

Thiago Next no.1

Men du kan inte säga att Real undrepresterat mot storlag när dem sopat hem banan av dem bättre lag dem mött. Precis som dem flesta Cules så verkar Barca det enda storlaget. Det räcker med att Xavi tror att ni är fotbollen, ni verkar inte vara bättre som tror att ni har patent på ordet storlag.
2012-01-14 23:01
Hetfield

Jag håller med dig. Är bara sååååååå tröt på den spanska domarkåren nivå. Den är verkligen USEL!

Edit: Oavsett lag, match
2012-01-14 23:01
Ok, ska låta er sura ifred..

ses på Bernabeu..
2012-01-14 22:59
Barca-nist

Det var inte Real, det var Mou som gnällde, Mou är anställt som tränaren, han är INTE Real Madrid.

Real är större än så! om Valdes går ut å gråter i media så säger jag inte Barca går ut å gråter, utan man säger Valdes är ute å gnäller..

Du måste göra en skillnad mellan anställda och klubben.

Barcelona Blaugrana91
2012-01-14 22:56
Sport skriver om Mallorcas felaktigt bortdömda 2-0 mål.

Som sagt målet var regelrätt.
Barcelona Hetfield
2012-01-14 22:55
Äh, fördelar hit och dit. Barcelona ska inte behöva få fördelar eller förlita sig på att motståndaren inte får fördelar. Ni kan kalla mig för naiv, men jag har större förväntningar på Barcelona.

Även om Real Madrid får 10 straffar per match så ska inte Barcelona behöva oroa sig för det så länge de gör det de ska göra, vilket de inte har gjort fullt ut.

Så lägg ner med snacket om fördelar, vi är överrens om att Real Madrid är ett äckligt lag som inte förtjänar titeln, men man kan inte heller blunda för att topplagen får fördelar. Barcelona har ingen rätt att klaga, inte heller Real Madrid, det är snarare botten och mittenlagen som har den rätten.
Barcelona Barca-nist
2012-01-14 22:54
Mr Baloo-Gonzalez

försök inte skylla det på media , Real använder media som största verktyg för att lyckas.
Hur Real smutskastade Barca förra säsongen gång på gång i media är inte direkt medias fel!

Det var inte Pep som grät i media " ¿por qué" när Real förlorade !
Barcelona Dani Alves y Iniesta <3
2012-01-14 22:53
Real har vinnarskalle som bara den, Barcelona har slarvat lite iår(helt naturligt dock) alla lag får domarbeslut med och mot sig Ligan är inte över än Real fans kommer fortsätta leva i sin fantasivärld där domarna är emot de och att de aldrig får hjälp Efter varje Barca förlust blir rambles infektetad av den vita sjukdomen Messi är bäst i världen Visca Barca
2012-01-14 22:51
DM1982

Det är presis det jag menar, du ser det du ser, du ser våld, du ser spelet framför kamaran, du ser det som är bekväm för dig som barca support, du ser det som aftonbladet ser, jag ser att emblemet är större än vad Mou och co gör..

Många ser Mou som sista och bästa alternativ, medan jag ser nåt annat! min Madrid är inte Mous spel..

Barcelona Barca-nist
2012-01-14 22:50
/H - El Pipa es un crack

Real är inte helt oskyldiga heller och har inte missgynnats direkt i nån form av domslut. Sluta måla upp Barca som Mourinho gör! Mourinho dra nytta av tidigare situationer och försöker leka oskyldig men han är en smutsig råtta som gör allt för att lyckas, skamligt!

Ni verkar vara under Mourinhos hypnos!
2012-01-14 22:50
/H - El Pipa es un crack

Det där kallar jag inte storlag utan snarare riktigt bra lag. Ändå har inte gjort särskilt mycket väsen av er de senaste tre åren i CL. Jo juste, en sak har ni gjort. Ni bröt er 6 år långa åttondelsförbannelse i fjol.
Barcelonistas
2012-01-14 22:49
Hombre Mijatovic 1-0 i cl finalen 1998 var offside.
Barcelona Blaugrana91
2012-01-14 22:49
Hetfield

Du har helt rätt, men det hela blir ju inte direkt lättare när det andra laget tycks få göra som dem vill och får både straffar och annat med sig hela tiden.
Medans vi sen får ALLT emot oss.

Matchen mot Valencia skulle vi haft straff, fick vi det? Nej
I Reals match mot Valencia skulle Valencia haft straff i slutet, fick dem det? Nej

I vår match mot Espanyol skulle vi helt klart fått straff, fick vi det? Nej.

När Real mötte Getafe, så filmar Ronaldo utanför straffområdet, får Real straff? Ja såklart.

Sjålvklart borde Barca gjort det bättre i vissa matcher, men som sagt allt blir ju dubbelt så svårt när vi får allt emot oss och Real sedan får exakt ALLT med sig.
Barcelona mariwani
2012-01-14 22:48
Varför visar ni er inte efter varje el Clasico. Världen töms på madristas efter varje el Clasico av någon anledning
Barcelona basaric - ?#AnimoElGuaje
2012-01-14 22:47
/H - El Pipa es un crack

Nämn en match där domarna hjälp Barcelona att vinna..
Barcelona mariwani
2012-01-14 22:47
Blockera fjortisen beenz tack
Hutch
2012-01-14 22:46
Hetfield

Nej det är verkligen inte deras fel. Real Madrid visar för tillfället att de besitter jävlaranamma till skillnad från vårt kära Barcelona som visat usel form på bortamark. Jag är imponerad av Real hittills. Man har absolut inte råd med fler poängtapp nu.
Barcelona DM1982
2012-01-14 22:46
Mr Baloo-Gonzalez.

Ärligt, vad är det du inte förstår?

Du pratar om att rivaliteten är infekterad och det stämmer. Det är inte bara media som får folk att brusa upp det är även hur spelare och tränare uppträder. Om vi har ett lag som Real som sparkar ner Barcelonaspelare brutalt och en tränare som går till fysiskt angrepp mot en annan tränare som blir det än mer infekterat. Eller hur?

Btw, tror du verkligen att det blir 9-19 i Barcelonas nästa match eller var det bara en liten rolig provokation?
Real Madrid /H - El Pipa es un crack
2012-01-14 22:45
Barca-nist

En match avgör väl inte en titel om inte det är en direkt avgörande match. De som argumenterar för att Barcelona vinner titlar pga domarna menar väl att det är flera matcher som domaren varit avgörande för Barcelona.

DM

Domarmisstagen brukar jämna ut sig över en säsong, idag vann vi kanske tack vare domaren men det kommer att komma en match som domaren ställer sig på tvären för oss.

Thiago Next no.1

Jag vet inte vad din definition av storlag är, men Real har krossat ALLA storlag förutom Barcelona sedan Mourinho kom till klubben. Man har 18 möjliga 18 segrar mot Sevilla, Valencia, Villarreal Atletico och Bilbao sedan Mourinho kom till RM och det är dem stora lagen. Sen har man även krossat Lyon 4 gånger och även hunnit med att slakta Tottenham. Lag som Chelsea, Arsenal och Man U har vi inte stött på.

Det är skitlagen som Real har som svårast mot och inte storlagen.
Annons: