/spanien/barcelona/forum/10109.aspx/spanien/barcelona/forum/10109.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Xaviesta
2012-01-06 17:18
Stort av Mourinho att för en gångs skull kapitulera på eget bevåg. Å andra sidan har han en baktanke med allt, så jag tvivlar på att han helt plötsligt rannsakat sig själv. Men sålänge Pep vinner (fullt rättvist) så skiter jag i vilket.

C. Ronaldo vet för övrigt att han inte kommer att vinna något pris, och slipper således förnedring genom att inte närvara på galan.

Allt är (nästan) som vanligt.
Barcelona 1.70-ligan
2012-01-06 15:54
LAM

Just försvarsspelet är något som Alves har förbättrat på senare år, enligt mig. Han kan, när han vill, vara ett riktigt monster defensivt. Det fick vi med all önskvärd tydlighet bekräftat i Supercopan mot Real somras... där var Alves helt sinnesjuk! Ronaldo måste ha drömt mardrömmar om brassen.

En annan sak som han har förbättrat på senare tid är inläggen.
Summan av kardemumman är Alves mer komplett nu än när han köptes, enligt mig. Även om han var helt makalöst bra även då och blev viktig för oss redan från början... men han hade en liten dipp under hans andra säsong 09/10. Och jag tycker mig se att han har kommit ut ännu starkare efteråt.
Inget ont som inte har något gott med sig, eller vad heter det?
Grace/Wastelands
2012-01-06 15:05
Så, vi har precis passerat jul och Messi har redan 46p... Det är rätt sinnessjukt.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-01-06 14:27
Tror faktiskt Montoya skulle göra det bra om Alves tappar motivationen eller flyttar. Ett plus är också att han är katalan och är från ungdomsleden. Killen besitter en talang som få ytterbackar har för en så ung ålder. Ni som såg U-21 i somras när Spanien vann hela turneringen så kunde man se hur mogen Montoya var på den positionen och han lönades med att bli uttagen till Spanska A-laget så det säger en hel del om Martin Montoya.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-01-06 14:12
Marcelo är ju bara en rätt dålig vänsterfotad kopia av Dani. Hans försvarsspel är uselt, vilket vi bevittnat i stort sett alla El Clasicos som spelats. Springer runt som en huvudlös kyckling och står fel i positionerna. Mot mindre lag så är han duktig då hans offensiv är riktigt bra men när man möter bättre lag med farliga attacker så är brassen allt som oftast underkänd. Även om försvarsspel inte Dani Alves bästa egenskap så är han ljusår före Marcelo på den punkten.
Barcelona den närkingska älgen
2012-01-06 14:02
barcetia

Det jag skrev var att ingen kan ersätta Alves. Ramos och Lahm är två av världens bästa högerbackar. Men det räcker inte då Alves är, precis som L.A.M säger en högerkantsspelare som tar hela kanten själv och det finns det ingen i världen som klarar av.
Barcelona barcetia - AJE AJE AJE, VILLA EL GUAJE!
2012-01-06 14:00
närkingska älgen

Ramos kan absolut inte ersätta Dani. Det enda sättet vi kan ersätta Dani är att köpa van der Wiel och hoppas på att han kan försvara och har Danis lungkapacitet, alternativt att köpa Marcelo och byta kant.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-01-06 13:52
Nej, Dani Alves är egentligen ingen högerback och ingen högermittfältare. Skulle mer kalla honom högerkantsspelare eller något sådant. Spelar ingen roll var Pep sätter honom, han äger allt som oftast hela högerkanten själv. En stor del i Messis utveckling var att vi köpte denna omänskilga brasse. Framförallt säsongen 2008-09 var Messi i de flesta matcher på pappret högerytter, men på planen var han ändå oftast väldigt centralt i banan tack vare Dani Alves. I slutet av säsongen, bland annat i CL-finalen, så började ju Messi byta position med Eto'o vilket förvirrade bland annat just United i den där finalen. 09-10 var Zlatan här vilket gjorde att Messi fick en liten släpande roll i mitten, speciellt andra halvan av den säsongen. Det var först förra säsongen, 10-11, som han fick rollen falsk nia då han på pappret var, och fortfarande är, en striker men på planen en offensiv mittfältare/tia, som droppar ner på mitten men också oftast befinner sig i straffområdet. Sjukt hur mycket han ligger bakom i vårt spel, den lilla loppan. Är ofta med och bygger upp spelet där nere, gör sina fantastiska assist men gör ändå runt 50 mål per säsong. Helt otroligt.

Det blev lite off topic från Dani Alves men kände att jag vill börjar skriva om Messis roll mer och mer då Dani Alves också har en stor del i loppans positionsbyten.
2012-01-06 13:31
Är man bara ute efter en högerback kan ju absolut både Ramos och Lahm ersätta, problemet är ju att Alves är så oerhört mycket mer än en högerback. Nu när vi spelar mer och mer med trebackslinje spelar han ju på mittfältet och ligger alltid redo för offensiva löpningar. Det är ju därför han är så ovärderlig för Barca, det finns ingen annan som honom i fotbollsvärlden.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-01-06 13:28
Jag skulle faktiskt inte kunna tänka mig någon annan än Dani Alves som högerback i dagens Barcelona. Vem skulle vara ens i närheten av lika bra? Maicon har ju gått ner sig enormt sen Mourinho lämnade Inter, sedan finns det väl bara Ramos och Lahm. Men faktum kvarstår att Dani Alves är världens utan tvekan bästa högerback och ger oss minst en ny dimension i vårat spel.
2012-01-06 13:04
el Maestro!

Tycker att vi ska vara jävligt (ursäkta språket) glada att vi har Alves han är fanimej ingen människa. Han är värd varenda slant som Laporta betala till Sevilla. Tack gode gud att han inte skrev på för Real eller Chelsea som också drog i honom.
Barcelona el Maestro!
2012-01-06 12:54
Shanghai - SHOOT ME $12:

Daniel Alves är ett av de största misstagen som Calderón (Real Madrids gamla president) har gjort under sin tid som president när han inte köpte honom trots att tränaren ville ha honom. Schuster ville ha Daniel Alves på högerkanten. Sen slog Laporta till snabbt och vi har Alves där vi har honom idag. Man tackar!

Han är nästan oersättlig för Barca idag, skulle jag vilja säga. Han är världens bästa högerback för tillfället.
2012-01-06 12:39
Vad ska man säga om denna Alves. Folk snackar om Messi, Xavi, Iniesta osv, men glömmer att vi har en spelare med lungor som aldrig blir trötta.

Rekommenderar en ny video om Dani Alves på youtube. (se länk)
2012-01-06 12:38
Känns onödigt då Milito är slut på riktigt, Villa har ju trots allt en del kvar att ge. Mig veterligen har ju Diego knappt varit bra sedan CL-finalen 2010. Det känns som en fruktansvärt konstig värvning, har dessutom svårt att se honom passa in i Barcas sätt att spela fotboll..
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-01-06 12:37
OM vi ska ha en anfallare så är Forlán en av mina favoriter. Jag tror att han är en av de som hade haft störst chans att lyckas i Barca pga att han är så komplett. Han har en fantastisk spelförståelse vilket gör att jag tror han skulle komma in i spelet rätt så snabbt, lägg till en fin teknik och bra avslut så hade han varit en bra spelare att låna in, även om hans senaste säsonger kanske inte varit lika bra som innan och under VM.

Nu tycker jag ändå inte en anfallare är så nödvändig men som sagt, om Pep och co skulle få för sig att det behövs så röstar jag för Forlán. Han är också rätt gammal, hade inte varit så dyr, om man inte ville låna honom vilket jag tror skulle vara det bästa alternativet och absolut inte omöjligt heller.
,Sami
2012-01-06 11:55
Milito har väl spelat Cl med Inter?
Barcelona 1.70-ligan
2012-01-06 11:35
Milito?

Oavsett om det är han eller Forlan ser jag inte anledningen då vi har Soriano och junisarna i Barca B
elbraco - Bojan y Thiago
2012-01-06 11:17
...och kejsaren aka Rafa Marquez tränade med B-laget igår! Stort!
Postat via SvenskaFans-appen
elbraco - Bojan y Thiago
2012-01-06 11:15
Ryktet går att man ska värva Milito för att ersätta Villa och att förhandlingarna är långt gångna.
Barcelona 1.70-ligan
2012-01-06 10:51
The negotiations to sign Inter Milan forward Diego Forlan (32) to replace Villa, recovering from an injury, are well-advanced. [fox sports]

Haha whoot? Känns sådär troligt va?
Jag lämnar dock en sannolikhetsprocent kvar, bara för att ledningen tidigare har försökt jobba i det tysta för att sedan släppa en färdig bomb.
Barcelona Barca4eva
2012-01-06 06:51
Sur? Han verkade ju helt taggad :p
Barcelona gayboy123
2012-01-06 01:29
Haha wörd xaviesta.
Iaf, att messi var bakis igår verkar inte helt omöjligt, han var lite sur igår när han spelade, boxade mot nätet i mål när han missade och när domaren blåste för frispark sprang han efter bollen, tacklade en osasunaspelare och sköt mot målvakten.och ja han hörde att det var avblåst.
Lite förvånande att han inte fick kort eller ens en varning vid den situationen
Barcelona Xaviesta
2012-01-06 01:19
Dessa jävla bloggar överallt..
Barcelona FCB!!!
2012-01-06 01:14
Ryktas om att Cuenca kan lämna Barcelona nästa sommar då hans kontrakt löper ut. Själv hade jag gärna velat se honom ute på vänsterkanten nu när David Villa inte är tillgänglig, ung, talangfull och en mycket lovande spelare den där Cuenca. Vem hade ni helst velat se på vänsterkanten? Cuenca, Villa eller Pedro? Jag hade tagit Cuenca alla dagar i veckan. Villa börjar tappa, Pedro har inte hittat formen och Cuenca, ja, han har mycket spring i benen och visar det gång på gång!

Läs gärna, www.VivoElCalcio.blogg.se!
Barcelona Ztoys
2012-01-06 01:05
Är Cuenca så bra så han petar Villa? Tvivlar starkt på det!
Real Madrid Emko
2012-01-06 00:58
elbraco - Bojan y Thiago
2012-01-06 00:22
After two new cases in past weeks, Barcelona's legal department will act against fake interviews with squad members in foreign media. [md]
Barcelona Edoo - Grande Villa!
2012-01-06 00:15
Hur som helst, hur många kan spela så där när de är bakfulla? Not me!
2012-01-06 00:09
Haha. Tänkte också på det där, skitsamma egentligen, han måste väl också få leva lite!
Barcelona Xaviesta
2012-01-06 00:05
Hmm.. inte helt omöjligt va?
Annons: