/spanien/barcelona/forum/10105.aspx/spanien/barcelona/forum/10105.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2012-01-08 16:55
Det där är långt ifrån rött kort. Han träffar inte, går för bollen, Nani ser tacklingen, Kompay försöker inte ens gå på spelaren...

Pepes tackling var för att träffa Alves, han är inte i närheten av bollen, han träffar Alves med rakt ben och dobbarna före.

Nu är Kompany avstängd i 4 matcher pga det här då han redan har fått ett rött kort innan.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-01-08 16:49
Man kan ju säga att alla tacklingar är livsfarliga om Kompanys var. Han kom in med dobbarna, visst, men inte i närheten av samma fart som Pep går in. Regelboken säger väl att det ska vara rött om tacklingen anses aggresiv och vårdslös, det tycker jag verkligen inte den var. Det måste finnas en gräns mellan vårdslös tackling och vanlig tackling, och jag tycker gränsen går mellan Kompanys och Pepes. Kompany glider inte jättesnabbt in i situationen, han tar bollen och nuddar inte Nani alls, och Nani fortsätter dessutom att spela på och verkar inte tycka det var något farligt med det.

Hade jag haft den där domaren hade jag varit rädd att gå in i en duell. Kan lova er att om man kollar matchen noga igen hittar man minst 3 ganska lika situationer där det också hade kunnat bli rött.
Barcelona Thiago Next no.1 - Anims Villa
2012-01-08 16:47
Gött, Abidal nära att förlänga enligt L'Equipe. Vet dock inte hur trovärdiga dom är, men i alla fall!
Barcelona Andreas V.V - "Pagar"
2012-01-08 16:46
Tacklingen Kompany gör ska knappast vara rött, än mindre i England.
Ett skämt den utvisningen.
Hutch
2012-01-08 16:45
Barcelonito

Vilken råtalang. Jag klarar inte ens att trixa så länge i denna ålder.

barcetia

Jag tycker inte att det är så farligt som du beskriver det. Det är en ren tackling. Kolla länk.
Barcelona Frodo
2012-01-08 16:43
barcetia

Jag gillar Milner. Han är väldigt olik övriga engelska toppspelare. Tydligen så dricker han inte alkohol för att maximera sin fotbollskarriär. Han är väldigt ödmjuk och prioriterar fotbollen. Hans tekniska förmåga lämnar en del att önska men han tänker väldigt intelligent, är versatil och jobbar kopiöst. Jag kan förstå varför Mancini gillar honom.

Adam Johnson verkar vara som dagens typiska engelska fotbollsspelare. Douchebag som har för höga tankar om sig själv och en suspekt livsstil. Han spelar inte 90 minuters fotboll utan gör några bra saker per match och lallar runt resten av matchen. Han har mer talang än Milner men är ofta en säkerhetsrisk och verkar sakna drivet.
Barcelona barcetia - AJE AJE AJE, VILLA EL GUAJE!
2012-01-08 16:37
Andreas

Om du menar att Kompany inte skulle få rött kort kan du inte säga att Pepe förtjänade rött kort i CL mot oss.

Båda var solklara röda i mina ögon. Hade Kompany träffat Nani's ben hade dem gått av på mitten och det är en tackling som ger upphov till direkt fara för spelaren => rött kort.

Agueros twitter:

You are the best, Lio Messi! Once more, running for the Balon d'Or. Hope you get it for the third year in a row. You deserve it!
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2012-01-08 16:30
Vet inte om någon har länkat det här innan. Men Messi som 10åring är mer underhållande än allt annat inom fotbollsvärlden haha. Skön liten kille, firar sitt fjärde mål mer än första.
Barcelona Hyder
2012-01-08 16:24
Om nu inte Iniesta kommer att riskeras ikväll får väll förmodligen Thiago spela vilket skulle vara kul. Frågan är om Pep ställer upp med en trebackslinje redan från start? Den formationen bli mer och mer stabil och klarade man det på bortaplan mot Real Madrid bör man klara det mot lillebror ikväll. i sådana fall blir Alves högerytter, Cesc släpande och resten ser ut som vanligt. Jag ogillar verkligen Espanyol men vet samtidigt att de alltid höjer sig mot oss. Sett över de senaste 5 säsongerna är det just lillebror som plockat flest poäng från oss vilket är oroväckande självklart.

Tillskillnad mot exempelvis Atl.Madrid och Getafe i respektive matcher mot Real så kommer Espanyol gå in i matchen som om det var en VM-final. Speciellt nu när de har hemmaplan och hälften av stadens hetsiga taxichaufförer kommer att sitta på läktaren tillsammans med ett antal fascister.
Barcelona barcetia - AJE AJE AJE, VILLA EL GUAJE!
2012-01-08 16:23
Frodo

Håller med. Nasri är en spelare som hade en bra halvsäsong. Han visade tecken på stagnation redan i slutet av Arsenal. Varför City köpte honom när de redan har Silva är beyond me..

Sen förstår jag inte varför mediokra spelare som Milner och Nasri går före supertalangen Andy Johnson? AJ känns som en av de få riktigt tekniska spelarna i England och varje gång han spelat så har han imponerat på mig. Hoppas verkligen Mancini kommer ifrån vettet för en sådan spelare hade alla lag haft nytta av. Tycker personligen han borde peta Walcott i Englands landslag snart.
Barcelona Napao
2012-01-08 16:21
Hur många såg matchen då Barca spöa real me 5-0 för 18 år sedan?? Då Romario krossa real?
Barcelona Barcelona10Messi
2012-01-08 16:21
Ikväll är det äntligen dags för riiiiiktig fotboll! Oj som man har längtat efter att se vårt kära Barcelona igen! Förhoppningsvis bjuder grabbarna på en bra och helst inte allt för mycket spännande match (Ni vet sån som gör att man förlorar några år).

Vamos!
Barcelona den närkingska älgen
2012-01-08 16:18
Bra fotbollskväll överlag annars. Rätt trevlig match mellan Atalanta och Milan just nu, klockan sex möts Villareal och Valencia, 20.45 Palermo-Napoli och till sist vår match 21.30. Bra där får man säga!
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-01-08 16:17
Jävlar, är det Villarreal-Valencia idag också? Hade jag helt missat. Fan vilken fotbollssdag vi har då, först Manchesterderbyt, sedan los Ché mot ubåtarna för att sedan avsluta kvällen med Barcelonaderby. Derbydag idag alltså.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-01-08 16:14
Frodo

Som vanligt mycket bra inlägg. Det finns väldigt få inlägg du skriver där jag inte håller med. Det här summerade de mesta av mina tankar.

Angående Kun så ska det tilläggas att han inte gjorde en av sina bästa matcher. Speciellt i första halvlek var han väldigt isolerad uppe på topp. Ändå är han hotet framåt och han som ska skapa lägen för City. Otrolig spelare.
2012-01-08 16:12
Frodo

Haha!
Satt hela matchen och tittade extra på just Nasri av alla spelare.
Han såg ut som en liten 7 årig pojke vilse i New York.
Fasiken så medioker han var idag, har förvisso aldrig sett det "stora" i han.
2012-01-08 16:08
Just den straffen är ju rätt svår att se då hela kroppen blockerar domarens synfält, men visst tar den på armen. Sedan utvisningen, sträckta ben och sulan upp, visst är den hårt dömd men jag klagar inte. Visst är det starkt av City att komma tillbaka med United gör det samtidigt bra. Känner mig rätt så säker på att United tar hem ligan när det väl drar ihop sig. De har tre poäng upp till City, men det känns som att City kan gå på någon mina i klass med den mot Sunderland rätt snart igen..

Frodo

Håller med om Nasri. Problemet är ju snarare att de inte tar in någon annan för de pengarna.
Barcelona Frodo
2012-01-08 16:03
Jag måste ge cred till Arsenal som lyckades få över 20 miljoner pund för Nasri trots att han hade 1 år på kontraktet kvar. Vilken blåsning! Killen är medioker som central mittfältare vilket Wenger var medveten om. Idag slog han mest bara bort enkla passningar och det värsta av allt var att han inte sprang trots att hans medspelare kämpade hela tiden.

Det var sjukt när korkade Arsenalfans kom in hit på forumet innan vårt CL-möte och sa att Nasri var bättre än Iniesta. Man hör mycket dumt på svenskafans men vissa urbota kommentarer fastnar på minnet.

Kun visade vilken fenomenal spelare han är. Världens mest talangfulla anfallare efter Messi. Kun behöver inte en massa straffmål och han kan prestera mot storlag vilket många andra högt ansedda spelare inte kan.

City bevisade att de är långt före spelmässigt och i grund och botten det bättre laget.
2012-01-08 16:02
Fyfan vad man mår illa på United, hur mycket hade dom köpt domaren för idag?

City ska ha en straff när den tar på handen på heffaklumpen Jones.
Sen vad är utvisningen? Ett jävla skämt.
Jag följer väääldigt mycket engelsk fotboll, speciellt nPower Championship och hade man visat ut för det där hade varje match slutat med typ 9 vs 9 spelare, ett skämt.

City blev rånade idag.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-01-08 15:53
Manchester City har idag bevisat att man är det bästa laget i England. Så mycket kan kan jag säga. Sjukt starkt att komma tillbaka från 3-0 och nästan få till en kvittering på slutet när man spelar med en man mindre mot sig in 80 minuter, får en straff(rättdömd dock) emot sig och ska ha en straff där det är hands på¨en United back.
Barcelona Cataloniaboy
2012-01-08 15:46
Har varit dålig med att skriva här den senaste tiden. får skärpa mig. :P

Angående matchen ikväll så visar ju all statistik på att den kommer bli tuff. Espanyol är ju, som alltid i detta derby, stora underdogs men just att de har hemmaplan är en stor fördel för dem. Barcelonas bortaspel den här säsongen har ju inte varit allt för imponerande. Vi har heller inte råd att tappa fler poäng den här säsongen så förhoppningsvis ställer Pep upp med bästa möjliga manskap. Möjligtvis kanske man ska börja med Iniesta på bänken bara för att inte matcha honom allt för hårt så han inte slår upp sin skada.

Annars fortsätter ju Madrid imponera resultatsmässigt, dock släpper man in på tok för mycket mål och dessutom har ju Ronaldo inte imponerat de senaste två matcherna. Det måste kännas surt för marängerna att de inte slog oss senast. Man hade såfall haft ett ordentligt försprång i ligan, nu skiljer det istället bara tre poäng ifall vi gör det vi ska i kvällens derby. Som jag var inne på, Madrids försvarspel kommer inte hålla i längden utan då kommer det något poängtapp.
Barcelona Dani Alves=The King
2012-01-08 15:42
Hands!!!!!!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-01-08 15:34
Starkt av City och komma tillbaka. 3-2 nu. Jag unnar verkligen City en vinst nu. En helt horribel utvisning i den elfte minuten, och sedan även en straff emot sig.
2012-01-08 15:33
Sällan engelsk fotboll är så här underhållande.
Barcelona Dani Alves=The King
2012-01-08 15:31
Komigen city visst de där är sällan rött kort speciellt inte vid ett derby Domarna bruka vara försiktiga med att förstöra såna matcher.. Väldigt tidig skede av matchen att ge direkt rött tycker jag..
Barcelona Man1
2012-01-08 15:30
Hur mycket kvar på Manchester derbyt? Vad står det?
Barcelona Edoo - Grande Villa!
2012-01-08 15:27
1.70

Nää nu, hellre att min personliga favorit Giggs och Scholes vinner än De Jong och Aguero bl a :P
Barcelona 1.70-ligan
2012-01-08 15:26
Trodde aldrig jag skulle säga så men, kom igen nu city!
Barcelona Edoo - Grande Villa!
2012-01-08 15:23
Tyvärr med den lilla tabben, ingen lyckad debut för han än så länge..
2012-01-08 15:23
Scholes "failar" direkt.

2-3 reducering, City.
Annons: