/spanien/barcelona/forum/10103.aspx/spanien/barcelona/forum/10103.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Hozanhalamadrid
2012-01-08 04:45
Siempre Barça

du är fan snygg du
2012-01-08 04:44
barcetia - AJE AJE AJE, VILLA EL GUAJE!

varför kan inte Messi dominera i landslaget om du nu menar att han är bättre än Zidane. kan inte du bara förstå att han är beronade av xavi och iniesta, både jag och du vet att jag har rätt jag behöver inte diskutera mer!
Barcelona Siempre Barça
2012-01-08 04:44
HozanhalaMadrid

Skönt du eeeeeeeee

Söt du eeeeeeeeeee
Barcelona barcetia - AJE AJE AJE, VILLA EL GUAJE!
2012-01-08 04:38
HozanhalaMadrid

Kul att du säger att Messi ibland försvinner ur matcher, då Messi är kanske en av de jämnaste spelarna av de spelare du nämnt.

Även vidare kul att det numera, vilket jag inte visste, var normalt att räkna Zidane till en av de bästa genom tiderna.. Vet inte om jag ska skratta eller gråta. Zidane var lika bra som Laudrup var och jag ser inte hans namn någonstans på såna här jämförelser.

"Killen som var så ojämn" har 5 liga-guld. Zidane vann under hela sin Real karriär La Liga 1 gång.

Både Maradona och Ronaldinho tycker att Messi är bättre än vad dem var.. men du är ju Hozanhalamadrid, du vet bättre!
2012-01-08 04:38
double-post.
2012-01-08 04:30
Ni lever i en bra perion, det är bara och njuta grabbar, ni är världens bästa lag för tillfället men tror ni på er själva när inbillar er att Barca är världens bästa lag genom tiderna haha nämen seriöst gör ni det haha det här måste va komedi på hög nivå!

Vi förlora matchen även turnering men namnet förlorar vi inte, histrorian förlorar vi inte, publiken förloar vi inte, respekten förlorar vi inte. Det här är Real Madrid kungen av Spanien och Europa, vem har vunnit mest el classico (Real Madrid) vem har mest Ligatitlar (Real Madrid) strösta vinsten i el classico 11-1 (Real madrid) Vem har mest CL (Real Madrid)

Jag går över till Messi, vissa korkade männsikor här inne skriver att han är bäst genom tider haha återigen komedi!! Låter det inte lika dumt att säga Elmander va bäst i premier league, Messi är världens bästa spelare det är inget snack om saken men att sätta honm höst upp när han kanppat visat något utanför Barca är fan pinsamt. Messi tycker jag mer ska jämföras med sådana som Ronaldo (den riktige) eller Ronaldinho. Mycket bra spelare som ibland bara försvinner ur matcher och som på ett helt annat sätt är beroende av sina medspelare eftersom de har mycket mer begränsade roller i sina lag. han ska abselout inte jämföras med. Zidane, Maradona och Pele.

Läste nyss en korkade kommentar här " Real våga inte gå Vidare mot Malaga för att inte möta oss" haha den som skrev det, va fan tänkte han med! kolla på videon, har du glömt den videon!! Kolla hur barca klappar kolla kolla broshan :)

Real Madrid | IKER | CASILLAS |
2012-01-08 04:26
Manita-Barcelona > Real Madrid //

Nu vet jag inte huruvida du är en moderator härinne eller inte. Men, ifall du är det så kan du ju lika gärna radera mina tidigare inlägg ifall du inte är nöjd med vad du läser, alternativt inte läsa ifall du inte är en moderator. För så vitt jag vet så håller jag mig inom forumets regler.

I övrigt så vet jag inte vilka du menar med "vi". Jag har hittills diskuterat med två (tre) Culés och då betyder det väl att man på något vis är intresserad.

Edit: Inte intresserade av mitt "bs-snack"? Hur kommer det sig då att detta forum är öppet för utomstående?
Barcelona Manita-Barcelona > Real Madrid
2012-01-08 04:16
| IKER | CASILLAS |

Ta snacket via PM är du snäll. Vi är inte intresserade av att höra ditt bs-snack här inne.
2012-01-08 04:14
barcetia - AJE AJE AJE, VILLA EL GUAJE! //

Jag personligen som Madridista har inga som helst problem med att erkänna diverse ting, vare sig det framhäver Barcelona och dess spelare eller inte. Mitt syfte är att hela tiden vara så ärlig som det bara går, av den enkla anledningen att man då offentligt uttrycker sig så som man känner, vilket då i sin tur resulterar i att man känner en viss lättnad i kroppen.
2012-01-08 04:12
Xaviesta //

Haha, du är komisk, minsann. Beträffande Sergio Ramos, varför tar du inte med när jag påstår att Sergio Ramos gjorde fel, men att han enligt mitt antagande gjorde det som vi alla Madridistas har önskat (just då kände med tanke på frustrationen). Det är en enorm skillnad.

Nej, jag vet inte vad Madridista innebär. Kan du var snäll nog att förklara vad det betyder, om du nu är så vänlig? Väx upp!

Varför i hela friden ska man ta denna diskussion via PM om man nu inte bryter mot forumets regler? Smutsar ned och smutsar ned, patetiskt!

Än en gång, du flyr från dina mycket felaktiga påståenden som du nämnde härnedan. Väntar fortfarande på bevis.
Barcelona Xaviesta
2012-01-08 04:00
" Haha, kom nyss att tänka på det verkliga förhållandet i att Sergio Ramos vid den sekvensen (se länktips) hann med att först sparka otroligt hårt på Leo Messi, klappa till Carles Puyol samt vifta bort Xavi som om han vore en nobody. Med andra ord Barcelonas tre profiler... KUNG! "

Grabben, jag kan omöjligt ta en diskussion med en finnig tonåring som skriver på det viset. Du har inte den blekaste om vad "madridista" innebär, sluta tjafsa med mig nu. Klart som fan du smutsar ner designen med kilometerlånga anklagelser som du sen vill ha svar på, sånt tar man på PM om man inte bär samma klubbfärger. Ingen vill se nåt diplomatiskt krig här med uppklädda ord, annars har jag också en massa fina grejor i mitt ordförråd som inte är regelbrott.

Du har absolut rätt - Benzema är bästa anfallaren i världen, jag drar till med lögner konstant och jag har inte gjort "det du bad mig om". Stick nu.

Edit:

Barcetia

Que? Civiliserad madridista? Skojar du med mig? Gå och lägg dig du också.
2012-01-08 03:54
Xaviesta

Först snackar du om att du inte vill ha culés som kallar Cristiano för Cristina, Gaynaldo.. sen säger du till en civiliserad Madridista att han smutsar ner designen?

Hypocrisy till max.

IKER CASILLAS

Fint erkännande. Kan göra ett likadant erkännande, det bästa ni gjort sen ni köpte Makelele var att äntligen(kanske inte för oss) att sätta Sergio Ramos på sin riktiga plats. Mittback.
Barcelona FCB!!!
2012-01-08 03:52
Lionel Messi <3
2012-01-08 03:42
Xaviesta //

Först och främst, varför ska jag diskutera med dig via PM ifall jag kan göra det offentligt på ett finfint sätt? Sjunk inte ned till den nivån där du på fullaste allvar anser att jag smutsar ned designen osv.

Sedermera räknar jag som sagt inte Leo Messi som en fast central anfallare, med vetskapen om att han titt som tätt rör sig fritt på planen. Vad gäller hans status som världens bästa fotbolsspelare, så råder det enligt min mening inte några som helst tvivel - Leo Messi är världens bästa fotbollsspelare. Och i samma veva är Barcelona världens bästa klubblag. Jag vet inte om du fått för dig att jag anser något annat?

Karim Benzema har inte enbart haft en bra höst. Ifall du varit tillräckligt uppmärksam så är du till fullo medveten om att han även var strålande under föregående våren.
-
Än så länge undgår du det du för inte så länge sedan påstod samt det som jag bad om. Med andra ord har du kommit med lögner med dina påståenden lite längre ned.
Barcelona Xaviesta
2012-01-08 03:32
| IKER | CASILLAS |

Messi är världens bästa anfallare. Han har individuella priser som backar upp det.

Barcelona är världens bästa lag. De har titlar som backar upp det.

Titlar, bucklor, pokaler, utmärkelser - det är SÅNT som räknas i fotboll. Vad du eller jag tycker räknas som åsikter. Titlar och individuella priser räknas som fakta. Benzema har haft en bra höst, än sen då? Var han världens bästa spelare förra året?

Personligen har jag inget mer att säga om saken. Vill du diskutera med mig ta det via PM! Smutsa inte ner designen på Ramblan.
2012-01-08 03:28
Sålänge Puyol och Piqué finns, kommer det inte finnas några andra namn som kan finnas på "bästa innerbackar".
2012-01-08 03:20
Xaviesta //

Du överdriver markant beträffande vår syn på diverse spelare i vår trupp. Ifall du lika frekvent som du nu påstår att du gör besöker Puertan, så bör du i sådana fall känna till det verkliga förhållandet i att exempelvis Xabi Alonso samt Marcelo inte alls får lika mycket beröm som tidigare. Dessa två nämnda spelare befinner sig i nuläget i en mindre svacka, varefter det i sin tur renderar i att laget lider en aning i offensiven (inte målproduktionen, utan det spelmässiga). Med vetskapen om att Xabi Alonso är A och O för vårt anfallasspel, så syns det enormt då han inte presterar enligt förväntningarna, och då har han även fått en massa kritik inne på Puertan, förståeligt nog. Detsamma gäller för Marcelo, och det i synnerhet de senaste två-tre tillställningarna gentemot Sevilla, Málaga samt i viss mån Granada.

Angående Sergio Ramos så har han i och med att han nu flyttats in centralt sannerligen presterat en fotboll utöver det vanliga, i positiv benämning. Tillsammans med Vincent Kompany är han i detta nu enligt väldigt många världens bästa innerback, och ärligt talat så ser jag inget som helst fel i att påstå det. Likaså med Karim Benzema som är så mycket mer än bara en anfallare, efter vilket han med andra ord har allt som en anfallare bör ha samt lite till. Hans statistik talar för sig självt - tillsammans med Robin van Persie är han i detta nu hetaste centrala anfallaren i världen (räknar inte in Leo Messi inom detta avseende).

Summa summarum:

Mycket riktigt är jag intresserad utav att du hänvisar till dina påståenden som gör gällande att Varane är världens bästa mittback, Özil världens bästa playmaker samt att Cristiano Ronaldo är världens mest effektiva spelare. Dra inte samtliga över en och samma kam.
-
Real Madrid = lillebror? Det var något nytt.
-
Dags att sova. Jag replikerar då jag vaknat igen ifall du gör det som jag bett dig om. God natt!
Real Madrid Okie - CalleGol
2012-01-08 03:04
barcetia//

Haha, lugna dig. Jag är inte seriös med den bilden, den är bara där för att reta upp cules. ;)
2012-01-08 03:03
Okie

Kan bara skratta åt din profilbild på svenskafans. Det är såna bilder som bara får mig att skratta åt Madridistas. Kan du ingenting om historian för din klubb?

Finns en känd hejarramsa, "asi asi asi, asi gana el madrid"

översätt det så förstår du varför du snabbt borde ta bort bilden för att slippa skämma ut dig igen.
Real Madrid Okie - CalleGol
2012-01-08 03:01
Xaviesta

Haha, du behöver inte tycka synd om oss. Jag är 96:a, har alltid varit madridista men det seriösa följandet av detta underbara lag började när Luxemburgo var tränare. Jag har gång på gång sett Real åka ut ur CL, förra säsongen var faktiskt den allra första gången jag såg Real i kvartsfinal. Jag har under hela min tid som madridista bara bevittnat två ligatitlar och en CdR-titel.

Många skulle nog tro att detta svider, men det enda som svider för mig är när folk ifrågasätter min kärlek för klubben pga min ålder. När laget är inne i en bra period som Barca är nu och verkar inte kunna sluta vinna, då blir man ofta bortskämd som supporter. Men i motgång, det är då man märker att kärleken för klubben bara ökar. 4-0 mot Liverpool, 2-6, 5-0 på Camp Nou... Alla dessa förluster gör dig verkligen förbannad, men samtidigt blir ditt hjärta för klubben bara större och större eftersom man verkligen testas som supporter då.

Så jag... ja jag väljer att se det positivt. När den där CL-titeln äntligen är där så kommer det vara ett minne för resten av livet. :)

Ähh, vafan gör jag uppe så här sent och skriver egentligen? Haha. Aja, ha d gött! :)
Barcelona S91
2012-01-08 02:54
Xaviesta

På tal om detta med att hålla fienden nära, kolla inlägget som postades där kl 01:11, knappast OT va? :P
Barcelona Xaviesta
2012-01-08 02:43
Barca4eva

Keep your friends close, but your enemies closer.
Jag läser runt i många forum. Ofta inne på Arsenals, Uniteds, Milans, Dortmunds osv. Jag kollar även Puertan frekvent. Varför inte? Jag blir inte förvånad alls, jag vet vad de flesta där inne går för. Men jag delar gärna med mig av komiken för de som inte går in där.

Man ska ta det med en nypa salt! Benzema får gärna vara världens bästa anfallare där inne haha. Jag tycker faktiskt synd om dom... hade Mourinho varit smart hade han sett till att Real hamnat trea i sin grupp och åkt ut, för då hade de kunnat kamma hem en Europa titel igen. Nu har de gått vidare, och då blir det svårt. Ingen av dagens Madridfans som är födda på 90-talet har ju fått uppleva en titel förutom CDR förra året.

Sånt svider vettu ;)
Barcelona Barca4eva
2012-01-08 02:32
Xaviesta

Ett tips, don't go there.

Många säger "Ja, jag vet" men det verkar inte så när man fortsätter att gå dit för att bli förvånad över vad som skrivs.
Barcelona Xaviesta
2012-01-08 02:30
Här kommer man hem mitt i natten, och såhär låter det inne från Puertan ikväll: Ramos och Varane är tydligen världens bästa mittbackar. Marcelo världens bästa vänsterback. Alonso världens bäste defensiva mittfältare, Özil är världens bästa playmaker, Higuain och Ronalde världens mest effektiva spelare framför mål och Benzema är världens bästa anfallare.

Läs runt bland inläggen, jag har inte överdrivit nånting. Lika komiskt efter varje Real match. Fan va stort av Barcelona att vinna alla dessa titlar utan att ha en enda spelare som är bäst på nånting. Alla våra spelare är maximalt tvåa på sina positioner globalt sett alltså.

Edit:

Hur mycket jag än kliar mig i huvudet så får jag inte ihop ekvationen. Eftersom logiken inte hjälper mig här, vänder jag mig till förnuftet:

Lillebror Real Madrid måste ha mindervärdeskomplex.

Barcelona Andreas V.V - "Pagar"
2012-01-08 02:28
Barca4eva

Bara hålla tummarna att det rullar på, 5-0 mot Atletico är inte fy skam. :)
Barcelona Barca4eva
2012-01-08 02:22
Andreas V.V - "Pagar"

Hah, vilka resultat :p

Min första, och hittills enda, match började med en 5-0:a. Mot Atletico i år.
Förhoppningsvis får man fortsätta se såna matcher.
Barcelona Andreas V.V - "Pagar"
2012-01-08 02:14
Éluc

Tack för länken.

Tittade tillbaka på 2010/2011.
Många härliga matcher och snacka om att man valde rätt matcher för sina CN besök.

Slutet på 2010 - 2011.

*El Clasico 5-0
*Sociedad 5-0
*Arsenal 3-1
*El Clasico (SC) 3-2
*Mallorca 5-0

Hoppas det blir lika bra 2012, eller kan man önska på bättre? tveksamt.
Barcelona Trippeln08/09
2012-01-08 02:13
nog många som har sett denna matchen och många som inte sett den gammal klassiker i alla fall! Barcelona - Brasilien
Barcelona Éluc
2012-01-08 01:59
Otroligt läsvärd.
Barcelona Gio Style
2012-01-08 00:47
Keite

Haha säker på det? Pinsamt om så är fallet...
Annons: