/spanien/barcelona/forum/10101.aspx/spanien/barcelona/forum/10101.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Blaugrana91
2012-01-05 22:09
Andreas V.V - "Pagar"

Haha där ser man.
Funderade faktiskt lite på det, jag menar det har man ju sett även i Barcas fall, spelar vi match i Madrid så är bussen helt plötsligt där när spelarna anländer från flygplatsen.
Men frågan är om det är lika när det gäller Europaspel, säg att man har match i London, är bussen där då? Har inte tänkt på det innan.

(Jag vet det är väldigt OT nu). :P

Men den var ganska snygg som sagt, gillade den där lilla "loungen" längst bak. :P
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-01-05 21:29
Får man rött direkt så är det väl avstängning i nästa spanska matchen, dvs cupen eller ligan i vilken turnering den än spelas. Får man två gula är det nog bara nästa match i samma turnering man blir avsrängd. Lite skum regel där jag faktiskt inte riktigt förstår syftet.
Barcelona Xaviesta
2012-01-05 21:27
OT

Tror Valencia är rejät sugna på att göra en riktigt bra match ikväll. Speciellt nu när de vet att Real och Barca är på samma sida av trädet och att en av dem åker ut i kvarten, så vill nog Soldado och grabbarna ta chansen att kamma hem CDR.

OT 2

Man kanske ska sätta en peng..
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-01-05 21:25
Mangi

Bale vill jag verkligen inte ha till Barcelona. Som vänsterback är han en katastrof, han kan inte försvara. Som vänsterytter är han duktig men absolut bäst som kontringsspelare med stora ytor då han har snabb maxfart och bra inlägg. Ingen av de egenskaperna passar i Barcelona då vi inte spelar med inlägg och det sälla blir stora ytor i våra matcher. Med andra ord är han rätt onödig.
Barcelona Andreas V.V - "Pagar"
2012-01-05 21:20
Blaugrana91

Ny spelarbuss? Ja, för det var ett jäkla behov av en sådan :P
Var den andra 4 månader gammal?
Lite larvigt det här med bussar egentligen.
En av de som kör Sveriges landslagsbuss (Björks Buss) jobbar lite då och då där även jag jobbar och han har berättat lite.

Ska till exempel Sverige spela i Portugal så skeppas bussen ner (tom) innan för att finnas på plats i Portugal medan spelarna flyger ner. (Bussens enda jobb där nere är i princip att köra spelarna till och från arenan och lite till då.
Som att det inte finns några bra bussar i Portugal?
Visst, man tar säkerhet före allt men tycker det är overkill.
Atlético addeh
2012-01-05 21:12
S91

Ja, det gör det. Däremot var det Kiko Casilla som stod, inte förstekeepern Cristián Álvarez som precis ersatte honom. Därför kommer det inte påverka någonting till derbyt.
Barcelona S91
2012-01-05 21:08
Påverkar röda kort i CdR deltagande i ligaspel? Espanyols målis fick rött nämligen...
Barcelona Mangi
2012-01-05 21:07
L.A.M

Tack för återkopplingen i ämnet Villa. Jag är beredd och hålla med om att han får det svårt! Förstår inte riktigt hur man Barcelonas ledning tänkte i samband av köpet av honom.Han är naturlig center, det var positionen han utmärkte sig på i Valencia. Mmm, 2st världsklass anfallare som faller ur ramen...??

Nu till nästa ämne... Abidal och Bale..Som jag förstår det är Barca intresserade av Bales tjänster och det kan mkt väl bli så att han lämnar London.Dock tror jag inte Barca köper om Abidal förnyar sitt kontrakt. Eller har jag fel där? Bale är ju en mer offensiv spelare...
Barcelona Barcadinho.
2012-01-05 21:01
Pga att Henry är i Europa nu med Arsenal och Marquez är på besök i Barcelona.
Titta vad som händer vid min 1.35.
Crossbollen signerad av Marquez.
Världsklass bollmottagningen och avslut signerat av Henry.
Målet/målen är med NY Red Bulls.

Otroligt att de här gamlingarna fortfarande kan sånt.
Barcelona Barcadinho.
2012-01-05 20:54
Det stämmer nog - en b-lag spelare över 23 år kan spela 5 matcher med a-laget innan det måste vara permanent. Samma sak hände det förra säsongen med Nolito som var runt 23-24 år. Han spelade några matcher med a-laget.
Barcelona 1.70-ligan
2012-01-05 20:52
Oavsett hur många argument det finns för att låta bli att flytta upp Soriano så är min personliga åsikt fortfarande att det vore kul om man gjorde det ändå. Jag hoppas man gör det.

Dels för hans egen skull och också för att jag är nyfiken på att se hur han hade presterat. Vem vet, det kanske skulle kunna bli succé. En sak är i alla fall säker: vi får aldrig veta svaret om man inte ger han chansen, utan istället släpper B-lagets bästa målskytt nånsin på free transfer.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-01-05 20:44
Dani Alves har ju visat sig vara kanske Peps förstaval som ytteranfallare i tuffa matcher med 3-4-3. Han körde mycket med brassen där i början av säsongen, antagligen för att vara på den säkra sidan, och nu senaste i El Clasico. Både Dani och Adriano gör ett bra jobb som yttrar, där även Iniesta kan spela vid riktig kris. Det finns en anledning varför Pep vill ha så många mångsidiga spelare som möjligt i truppen, för att vi trots en tunn trupp ska kunna klara oss bra vid några sådana här långtidsskador.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-01-05 20:41
1.70-ligan

Precis. Spelare under 23 år(tror jag) får pendla hur mycket de vill mellan A- och B-lag, nu när Barca B spelar i Segunda División. Spelare som passerat den åldern, tex Soriano, har någon gräns för hur många matcher de får spela för A-laget, vilket jag gissar på är fem men är absolut inte säker.
Atlético addeh
2012-01-05 20:41
Thiago Next no.1

Faktum kvarstår dock att Soriano inte spelar på samma position som Villa & Afellay, och därför inte skulle kunna ersätta någon av dem. I den centrala positionen har vi både Messi & Cesc vilka ingen kommer flytta på.

Det mest troliga är att det fortsätter som det har gjort. Cuenca kommer få en hel del speltid även under våren och kanske även en spelare som Tello. Tror inte heller vi har sett Adriano som ytterforward för sista gången den här säsongen.
Barcelona Thiago Next no.1 - Anims Villa
2012-01-05 20:28
Jag tycker Soriano förtjänar att. Han är trots allt 25/26(?) år och spelar fortfarande i ett B-lag. Där han gär en hem del mål. Nu när Villa och Affelay är skadade tycker jag att han förtjänar att få en plats i A-laget. I alla fall till säsongens slut. Sedan efter säsongen får vi se vad som händer.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Blaugrana91
2012-01-05 20:06
Kanske en lite onödig nyhet, men idag presenterades klubbens nya officella spelarbuss. Riktigt snygg. ;)

Se bilder och videoklipp i länktips.
Barcelona 1.70-ligan
2012-01-05 20:00
Men han är väl för gammal eller?
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-01-05 19:59
Tror att det är fem matcher man får spela för A-laget innan man räknas som permanent uppflyttad. Soriano kan stanna i Barca B. Vi har fem duktiga anfallare för tillfället och några andra som kan spela ytter och göra ett godkänt arbete. Soriano kan få chansen ett par matcher i cupen men han är B-lagets skyttekung´samt en renodlad striker det inte finns plats för i dagens Barcelona.
Barcelona Éluc
2012-01-05 18:51
Scrolla ner för en video över Xavis uppvisning igår. Magisk.
Barcelona Blaugrana91
2012-01-05 18:41
Jag hade inte heller haft något emot om Soriano flyttades upp. Som sagt ännu ett alternativ i anfallet hade inte varit så fel, speciellt under den tuffa våren då det ska spelas så mycket matcher.

Soriano är dessutom en pålitlig målskytt, så jag tror han skulle göra det bra.
Barcelona 1.70-ligan
2012-01-05 18:31
Kan han spela ett par matcher med A-laget redan nu? Utan att flyttas upp?
Barcelona el Flaco - Anims Guaje!
2012-01-05 17:49
Även om Soriano kan komma att få spela en match här och där tycker jag det vore bäst för laget om Pep ger chansen till de unga yttrarna för att på så sätt se om de är värt att satsa på i framtiden. Om Soriano spelar mer än ett x antal matcher för A-laget kan han inte längre spela för B-laget och jag tror absolut inte att Pep skulle få för sig att flytta upp honom permanent.
Barcelona 1.70-ligan
2012-01-05 17:42
Jag vet att Soriano är en utpräglad nia, men jag hade inte haft något emot att ha en sådan spelare som ytterligare ett alternativ under våren. Och jag tror inte Soriano själv hade haft något emot att få tillhöra A-laget en kort period innan han flyttar till en annan klubb. Han kan nog ta lite mindre speltid i utbyte mot en fantastisk erfarenhet och något att skryta med inför barnbarnen...

Men vi får se vad som händer. I slutändan är det Pep som har ordet. Men tycks ju inte vara helt emot en uppflyttning. Annars hade han inte gett indikationer på att det kan komma att bli så.
Barcelona el Flaco - Anims Guaje!
2012-01-05 17:32
Jag ser inte Soriano som ett realistiskt alternativ i Villas frånvaro pga att Soriano är en utpräglad 9:a och el Guaje har för det mesta lirat ute på kanten i Barça. Därmed tror jag Pep kommer fortsätta lita på Cuenca eller ge spelminuter till andra yttrar från B-laget, som t.ex. Tello.
Barcelona 1.70-ligan
2012-01-05 17:29
LAM nr 10

Absolut! Det lär han verkligen. En Pedro den form han hade förra vintern värderar jag väldigt högt.
Hursomhelst är det roligt att de våra nyförvärv och ynglingar, med Cuenca i spetsen, övertygat så mycket i år :) Och jag hoppas även på att Soriano flyttas upp. Han är värd chansen och skulle ändå inte konkurrera med Pedro särskilt mycket.
Barcelona 1.70-ligan
2012-01-05 17:27
Förresten, jävlar vilka kvicka fötter Alexis hade under småplanspelet
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-01-05 17:21
1.70-ligan

Du har helt rätt. Han måste helt enkelt prestera för att bli ordinarie igen. Men tar han sig tillbaka till formen igen så lär han ge Cesc och Alexis en tuff plats om de två andra positionerna brevid Messi.
Barcelona Barclasico
2012-01-05 17:08
R.E.M. god bless them
TheSitch7
Barcelona 1.70-ligan
2012-01-05 17:07
LAM nr 10

Jag har också trott att Pedro snart ska hitta formen, men han gör ju aldrig det.. och hela tiden imponerar andra (Cesc, Cuenca, Alexis främst) vilket kanske gör det ännu jobbigare för Pedro att komma tillbaka. Igår byttes han ut före Cuenca och fick lämna planen mållös återigen. Även om Pedrito är ödmjuk som få måste det kännas...

Sålänge han inte börjar prestera tror jag inte han kommer få starta massa matcher bara för att Villa/Afellay saknas. Då kommer deras frånvaro istället fortsatta ge mer speltid för fler spelare från Barca B. Åminstone i de enklare matcherna - och i stormatcherna spelar Messi, Cesc och Alexis... som jag sa innan, i slutändan är det prestationer som räknas. Och Pedro kommer garanterat att ges fler chanser till att börja prestera igen, men just nu är det många andra som gjort sig jäkligt förtjänta av speltid - vissa i de stora matcherna och andra i de enkla matcherna för att känna på A-lagsspel. Pedro måste förtjäna att ta speltid från dessa.

Vi får se vad som sker i vår. Kanske flyttas Soriano upp också. Han kan också göra succé. Då har Pep ytterligare en valmöjlighet. Det kan bli riktigt bra i vår oavsett hur Pedros form kommer vara. Men givetvis är det bra både för laget och han själv om han hittar sitt gamla jag igen. Ju fler spelare i form desto bätte. Och en Pedro i form är otroligt bra...
Barcelona R.E.M. god bless them
2012-01-05 16:55
Barcalisto va heter du så tar vi en match
Postat via SvenskaFans-appen
Annons: