/spanien/barcelona/forum/10098.aspx/spanien/barcelona/forum/10098.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Andreas V.V - "Pagar"
2012-01-16 22:58
82.500 enligt The Guardian..

Happ, vad ska man tro på..
Antingen överdriver Sport eller så har de Engelska tidningarna dålig koll.
2012-01-16 22:54
JohnGalt

Ja, det var ju inte lite som skiljde heller.
Tror nog mer på sport än goal i alla fall.
Barcelona JohnGalt
2012-01-16 22:34
Sport säger 93 700?
2012-01-16 22:28
AndreD

Nästan 70.000 så långt ifrån fullt. :)
AndreD - Ànims Afellay y Villa
2012-01-16 22:21
Någon som har tillgång till publiksiffran från igår? Har kollat hemsidan men står inget. Var nämligen där igår och det såg ganska fullt ut.
Barcelonistas
2012-01-16 21:57
Barca#1

Världens bästa fram tills han fick tumören. Skönt att rättvisan segrade tillslut och att Abidal fick lyfta Cl bucklan.
barca#1
2012-01-16 21:54
Härlig nyhet att Abi äntligen förlängt. En enormt duktig back på planen och en sjukt skön snubbe utanför den.
Barcelonistas
2012-01-16 21:53
Är Pepe skadad? Om det nu stämmer så är det otroligt skönt att Psykopaten inte kan spela. Ja, jag vet att det är fel att önska skador på andra spelare, men i det här fallet så tycker jag inte det.

Och nej jag är inte orolig över Pepe rent spelmässigt, utan jag är mer orolig över att han ska köra mma mot Messi och company.

Barcelona Barca4eva
2012-01-16 21:53
Väldigt go' nyhet
Barcelona BB-Barceloneta
2012-01-16 21:49
Fantastiskt kul att Abidal förlänger, han behövs!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona mariwani
2012-01-16 21:48
Helvete va skönt att Abi stannar, säkerheten själv och en av världens bästa vänsterbackar
Atlético addeh
2012-01-16 21:40
Roja y Azul - FCB

Tack så mycket! Jag tycker det är en väldigt kul grej att köra. Tyvärr den här säsongen har det inte blivit efter varje match vilket berott på en hel del olika anledningar. Ibland är det svårt att få tid över direkt efter matcher då de ofta spelas sent.
Barcelona Essienesque
2012-01-16 21:33
Abidal!!!!!!! riktigt skönt att det är klart även om jag visste att han skulle stanna!
Barcelona Roja y Azul - FCB
2012-01-16 21:29
Addeh

Tycker faktiskt dom är väldigt intressanta så cred till att du ens gör de:)) Keep up the good work!
Barcelona 1.70-ligan
2012-01-16 21:22
Fyfan vad gött, Abirey <3

Vi skjuter upp saknaden ytterligare några år.
Atlético addeh
2012-01-16 21:20
För övrigt helt underbara nyheter angående Abidal. Jag var väl aldrig riktigt orolig, men det känns ändå väldigt skönt att man nu är överens om ett nytt kontrakt.

Dagens bästa nyhet.
Atlético addeh
2012-01-16 21:19
Roja y Azul - FCB

Hade ingen tid till det igår och idag har jag inte haft någon tanke på det tyvärr. Ska försöka bättra mig på den fronten.
Barcelona Roja y Azul - FCB
2012-01-16 21:10
Kommer du lägga upp 'Dagens awards' från gårdagens match Addeh?
ala.RAMBO
2012-01-16 20:20
Tjena gott folk!

Jag pluggar uppe i Umeå, tänkte gå till en föreläsningssal och slå på projektorn o kolla på match där. Är det ngn som önskar komma så ge mig besked. Har även lagt ett inlägg på Puertan så förhoppningsvis blir det ett jädra liv från båda lagen. Och förhoppningsvis så kör Real bäst på ons!
Barcelona 1.70-ligan
2012-01-16 20:09
Rosell (president): "Rumours about Neymar? That's not an issue now. We'll see in 2014, when his contract with Santos ends." [com radio]

Rätt gott att höra ändå. Ser hellre att man går efter andra spelare tills Neymar ev är redo och skulle behövas.
Chileno 4 life
2012-01-16 20:00
pepe missar va?
Coach pep.
2012-01-16 19:26
L.A.M Nr 10

Jag tror faktiskt tvärtom. Enligt egen utsago har Pep ju sagt att han stannar så länge det finns harmoni och glädje i truppen, vilket det rimligtvis bör göra om vi fortsätter kamma hem titlar. Ärligt talat så tror jag Pep kommer stanna i många år till eftersom det finns mycket kvar att få ut av det här unika laget. Pep vet att spelarna behöver honom och trivs med honom extremt bra så han lär inte lämna i första taget. Om det går dåligt en längre period dock så befarar jag att han lämnar. Ingen hemlighet att Pep är perfektionist och passionerad cule så om saker och ting inte går hans väg finns en större risk att han lämnar över tränarposten till någon annan och drar vidare. Han kommer att vänta till den absolut rätta tidpunkten och den är relativ.
Atlético addeh
2012-01-16 19:18
Hutch

Sent svar på det du tidigare skrev angående Rafinha. I nuläget är han så klart inte material för det brasilianska landslaget, men hans potential är otroligt stor och fortsätter han utvecklas som han gjort de senaste åren kan han utan tvekan bli en man för el brazil.
Barcelona el Maestro!
2012-01-16 19:01
Pepe kommer aldrig spela en hel säsong.
Han är skadebenägen just på grund av hans sätt att spela. Han sparkar alltid i luften om han missar bollen vilket gör att han träffar ibland motspelaren på alla möjliga ställen. Han springer också konstigt vilket gör han landar på gräset/marken tungt med fötterna.
Det är bara en tidsfråga innan han blir skadad med ett par veckors frånvaro. Annars är han hyffsad bra back.
Jag hade gärna sluppit honom med tanke på att ha alltid ska spela som en drama Queen i el clasicon.
Barcelona Barca4eva
2012-01-16 18:59
Ryo Miyaichi !

För den neutrale var det en ganska skön match, ja.

Angående Iniesta-grejen så tycker jag att han föll alldeles för lätt. Det fanns kontakt men nej, domaren gjorde rätt som friade.

Barcelona BB-Barceloneta
2012-01-16 18:56
L.A.M Nr10 Jag är inne lite på samma linje som du, vinner vi mycket så tror jag han känner sig färdig men om han inte lyckas vinna nåt så tror jag han stannar. Men jag tror inte det är omöjligt att han stannar även om titlarna trillar in. Hans eviga expirement med laget är ett tecken, det känns som att han vill utveckla laget än mer. Och jag tycker att 3-4-3 ger en extra dimension då vi trycker på med än mer folk i offensiven. En till anledning till att han kan tänkas stanna är den eviga kampen med Mourinho, att han tryggas lite extra av att få knäppa han på näsan. Jag tror inte att det är tillräckligt med anledning att få han kvar om han nu skulle börja tänka på att lämna. Nu till din fråga: Om jag ska välja ett av dina alternativ så tar jag titlar i år och att han lämnar. Missförstå mig inte nu, jag vill verkligen att Pep ska stanna och vinna titlar. Det skulle vara drömmen, men jag tror inte det händer. Därför tar jag hellre ett tränarbyte efter säsongen eftersom jag tror att det är lättare för nästa tränare att komma in och ta över Barca efter säsongen eftersom att nivån på dagens Barca är så extremt hög, förmodligen världens bästa lag. Det tror jag gynnar oss i framtiden. En ny tränare kan komma in och fortsätta på Peps fantastiska bygge och krydda med egna idéer och nytt blod för att fortsätta våra framgångar.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-01-16 18:45
Ryo Miyaichi !

Jag kanske är en pessimist men känslan är sådär. Jag vet dock att jag var det inför den förra matchen också och att jag brukar vara det inför alla stormatcher. Jag tror Mourinho satsar på grisfotboll den här gången även fast det är Santiago Bernabéu. Man kommer att spela med tio man bakom bollen och hoppas på en lyckad kontring. Men det är deras hemmaplan, vilket gör att jag skiter i om Barca spelar runt bollen tills någon i Real(Pepe) får psykbryt. 0-0 är okej, övriga oavgjorda resultat är bra inför returmötet. Om Real spelar defensivt så är det deras problem. Vinner de dock och ställer upp en mur på Camp Nou blir det jobbigare. Då måste vi naturligtvis framåt.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-01-16 18:32
Jag tror som jag varit inne på tidigare att Pep vid en lyckad säsong med många titlar(dubbeln, ligan och CL) kan tänka sig att avsluta karriären i Barca. Blir vi dock blåsta på Real och titellösa finns det mycket större chans att han stannar.

OM den här teorin skulle stämma, vad väljer ni? Trippel och Pep lämnar eller att vi blir titellösa och han stannar?
Barcelona Thiago Next no.1 - Anims Villa
2012-01-16 18:23
DM1982

Också missade domaren en av de klaraste handsen på Abidal.
Barcelona DM1982
2012-01-16 18:20
Ryo Miyaichi !

Det är möjligen kontakt där på Iniesta men han kör det klassiska knycket med kroppen vilket gör att det ser ut som en dykning. Jag tyckte inte det var straff men det behöver heller inte vara gult kort. All kontakt måste inte vara straff och om det inte är straff så måste det inte vara filmning.

Annars var det mest löjligt att domaren delade ut fyra gula kort i matchen för hands. Känns överdrivet.
Annons: