/spanien/barcelona/forum/10092.aspx/spanien/barcelona/forum/10092.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Culé - Messi y Alexis
2012-01-04 20:55
Va? Skriv tydligt.
Barcelona Siempre Barça
2012-01-04 20:53
Barcelona Xaviesta
2012-01-04 20:50
L.A.M Nr 10

Beror på va du definierar som "bättre". Bättre på vad? Spelar man som Barca gör med 70 % bollinnehav och kortpassningar som även inkluderar målvakten är Valdés ohotad etta.

Spelar man kontringsfotboll, bussen i målet, eller vad fan som helst är Casillas (smart målvakt) bäst. Reina är bra längs gräset. Van der Sar var fantastisk på att nå "omöjliga" bollar osv.

I slutändan är allt en smaksak, men ska man blanda in fakta och statistik så är ju självklart målvakten med flest räddningar i världen även automatiskt bäst i världen.

Edit: Or iiiis heeee?! / Peter Griffin

Atlético addeh
2012-01-04 20:43
Från och med idag gäller rökförbud på Camp Nou. Äntligen, får man väl säga. Kommer bli betydligt mer trevligt att besöka arenan i framtiden.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-01-04 20:21
Vem är bättre än Valdés? Han, Casillas och Neuer är min topp 3-lista, ordningen varierar mycket på dagsform.

I PL finns det några bra också men inga jag skulle kunna tycka är bättre än de tre nämnda. Joe Hart och Pepe Reina är duktiga men inte bland de bästa i världen.
Barcelona Thiago Next no.1 - Anims Villa
2012-01-04 19:55
Marco Reus klar för Dormund till Nästa säsong. http://www.fotbollskanalen.se/1.2487436/2012/01/04/tyske_landslagsstjarnan_klar_for_dortmund
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Xaviesta
2012-01-04 19:41
S91

Du har helt rätt min vän! Jag tog bara upp det jag minns from the top of my head. Pallar inte googla fram fakta och skit. Den mot Espanyol var hemsk om jag minns den rätt. Tror han fick en lobb över sig som tack för bjudningen :) Kan ha fel dock.

Topp tre i världen vetifan, men som sagt, för just Barcelonas spelstil är han definitivt numero UNO.
Barcelona S91
2012-01-04 19:27
Xaviesta

Njae, jag har sett fler tabbar än så sedan jag började följa Barca -08. En var tex i matchen mot Espanyol -09, där Valdes gjorde en näst intill identisk tabbe som den på Bernabeu. Mot Arsenal i CL så släppte han in ett mål som man bara inte skall släppa in.
Med det sagt så konstaterar jag att Valdes lätt är topp 3 i världen. Hans tabbar är få (men befintliga), och i frilägen är han omutlig. Jag skulle aldrig kunna se framför mig en bättre lämpad målis för Barca i dagsläget.
Atlético addeh
2012-01-04 19:18
Snart får abstinensen ett slut. Tänka sig, det har bara gått drygt två veckor sedan förra matchen, ändå känner man ett enormt sug. Ska bli riktigt kul att se laget ikväll.

Startelvan blir onekligen intressant, som vanligt.
Barcelona Messi-Barca-10
2012-01-04 19:12
Hittade denna "dokumentären" med fabregas om när han flyttade ill Barcelona nu för ett halvår sen, vet inte om ni sett den men rätt kul o se iallfall

Part 1:
http://www.youtube.com/watch?v=lujUC2acOZs&feature=related
Part 2:
http://www.youtube.com/watch?v=Ao5t0RLdSnI&feature=related
Barcelona Xaviesta
2012-01-04 19:09
JohnGalt

Hördu, Blackburn?! Den historian får du gärna berätta. :)
Barcelona JohnGalt
2012-01-04 19:05
Det bästa med Valdes är väl kanske hans lugn med bollen och spel med fötterna. Antal lyckade kortpassningar av målvakten korrelerar med ett högt bollinnehav som i sin tur korrelerar med antal insläppta mål. Med andra ord kan man argumentera för att det är bättre att en målvakt ibland slår bort en sådan pass som mot Real, än att han i liknande lägen slår en lång boll.
Barcelona Xaviesta
2012-01-04 18:59
L.A.M Nr 10

Håller med dig, Valdés är så jävla underskattad så det är sorgligt. När Pep tog över slutade han med sina tavlor. Jag har sett honom göra EN enda på snart fyra säsonger och det var senast på Bernabéu. Han är så skicklig med fötterna att han i stort sett är en extra back.

Casillas är en fantastisk målvakt och en av få jag respekterar i dagens upplaga av Real Madrid. Men han hade INTE gjort det bättre än Valdés i just Barcelona.

Annars är Casillas världens bästa målvakt enligt mig.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-01-04 18:51
Valdés är en helt otrolig målvakt. Sen Pep tog över vill jag nog påstå att han varit topp 3 samtliga säsonger. Casillas kan göra superräddningar och verkligen hålla Real Madrid kvar i matcher, men Valdés är mycket jämnare. Han räddar ju de allra flesta frilägerna, det är nästan så man är lugn när motståndaren kommer ensam mot Victor.

Jag tycker faktiskt det är rätt jämnt mellan de båda spanjorerna, men Casillas högstanivå är högre och eftersom han alltid varit bättre innan så är det svårt för Valdés att peta ner honom från tronen.
Barcelona Artos
2012-01-04 18:45
Grande Neymar!
Barcelona Xaviesta
2012-01-04 18:37
Apropå Valdés, som är den målvakt i Spanien som har minst att göra, och hans "fåtaliga" räddningar.. är inte det storheten med dagens Barcelona? Vilket fantastiskt kollektiv som jobbar så bra i defensiven alla tio där ute, att motståndarna knappt får på några skott mot mål.

När de väl kommer loss i en kontring, vilket är relativt sällsynt i förhållande till 90 minuters fotboll, så är Valdés rena monstret. Vet inte hur många ggr killen gjort matchavgörande räddnigar och benparader de senaste åren. Finns ingen annan målvakt som hade gjort det bättre i Barca med det spelsättet de har. Inte Casillas, inte Buffon, inte De Gea, inte Hart och inte heller Neuer.

Ingen.
Barcelona El Nino Maravilla
2012-01-04 18:06
Härlig video med Guardiolas Barcelona! :)
Barcelona Good Guy Greg
2012-01-04 17:30
In med Bate-Borisov startelvan. Killarna klarar av det.
Barcelona LeoMessi89
2012-01-04 17:23
Fontas behöver minuter, och detta är ett bra tillfälle för det. Och för att han så småningom ska bli van med 3-backslinje. Thiago ska spela främst för att iniesta är skadad och att han också behöver all speltid han kan få. Mascherano ska spela för att komma igång igen, känns som att det var ett tag sedan han spelade en hel match :P Alexis för att han ska fortsätta att få självförtroende, Keita främst för att han ska iväg i Afrikanska mästerskapen.

haha hoppas inte det blev allt för rörigt och dumt :)
Culé - Messi y Alexis
2012-01-04 16:57
LeoMessi89

Motivera varför de ska spela. Se forumregler.
Barcelona Blaugrana91
2012-01-04 16:54
Possible line-up (vs Osasuna): Pinto - Alves Pique Mascherano Abidal - Xavi Busquets Thiago - Pedro Cesc Alexis #fcblive [efe]
Barcelona LeoMessi89
2012-01-04 16:11
Själv hoppas jag på denna startelva:
Pinto
Mascerano - Pique - Fontas
Alves - Xavi - Keita - Thiago
Pedro - Fabregas - Alexis

Självklart så kommer fler spelare från B-laget att vara med, dom försöker se till så att så många som möjligt får spela. Cuenca kommer antagligen spela istället för Sanchez
Barcelona Good Guy Greg
2012-01-04 15:49
Till er som förstår haha!
Culé - Messi y Alexis
2012-01-04 15:37

Barcelona Thiago Next no.1 - Anims Villa
2012-01-04 15:35
Apple och Google kanske ska sluta avtal om Premier League. Hoppas, hoppas. Så man slipper alla reklampauser och hutlösa abonnemangs priser för att kunna se en eller två matcher per helg. http://mobil.macworld.idg.se/2.1038/1.424870
Postat via SvenskaFans-appen
zlaja82
2012-01-04 15:29
Till alla besserwisser.

"Arguing on the internet is like running in the Special Olympics... Even if you win, you're still retarded"
Valencia BZ
2012-01-04 15:17
http://balkanzabava.webs.com/sportschedule.htm

AC Milan - PSG 16.30 Stream 7

Newcastle U. - Manchester U. 21.00 Stream 1 and 6

Everton - Bolton W 21.00 Stream 8

Barcelona - Osasuna Stream 2

NFL

Michigan - Virginia 02.30 Stream NFL
Barcelona Xaviesta
2012-01-04 15:15
Barcetia

Yep, han grym, vår lilla loppa! Jag tycker dessutom att han förtjänar sin förlängda semster varje år. Han vilas ju fan aldrig under säsongen. Han spelar alltid, alltid, alltid. 90 minuter varje gång. Han kan gott ha några extra dagar vid julen då han är i Rosario, Argentina, vilket inte är direkt runt hörnet som för katalanerna.

En nöjd och belåten Messi är en Messi på spelhumör och en Messi på spelhumör är helt jävla fenomenal att skåda.
Valencia BZ
2012-01-04 15:12
http://balkanzabava.webs.com/sportschedule.htm

AC Milan - PSG 16.30 Stream 7

Newcastle U. - Manchester U. 21.00 Stream 1 and 6

Everton - Bolton W 21.00 Stream 8

Barcelona - Osasuna Stream 2

NFL

Michigan - Virginia 02.30 Stream NFL
Barcelona NoGo™
2012-01-04 15:11
tbarcetia - AJE AJE AJE, VILLA EL GUAJE!

Haha Stört :P
Annons: