/spanien/barcelona/forum/10090.aspx/spanien/barcelona/forum/10090.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Zlatan-da man
2012-01-26 02:35
Hahahah läste lite på reals forum, gick real vidare?? Har jag missat något?
Barcelona Sentuary
2012-01-26 02:34
Haha.. man slutar aldrig förvånas längre. ''För mig har Sanchez floppat. Han kostade nästan en halv miljard kronor.'', så Ronaldo med en påkörd CDR-titel i fickan har lyckats? Vad kosta han? En miljard kanske?
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2012-01-26 02:32
Tillfredsställelsen man får när en madridista är glad trots förlust mot Barcelona! <3

På sistone har de njutit när de har förlorat med små marginaler. Det leder till:

Bekräftelsen man får när en madridista är glad trots förlust mot Barcelona! <3
Barcelona Heywood Jablome - Por qué, Messi?
2012-01-26 02:29
Ryo.

Ja, Cescs position i Barcelona är inte central mittfältare. Tycker han är briljant i den rollen som falsk 9:a eller i en högre utgångsposition än Xavi och Iniesta.

Han hade aldrig utvecklats till den spelare han är idag utan Wenger och Premier League. Han hade blivit en fantastisk mittfältare, men han hade inte gjort lika många mål eller kunnat slå de längre perfekta passningar.
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2012-01-26 02:24
Det enda som höll kvar real i matchen var våra defensiva misstag och domarnas inkompetens. Sanchez blev felaktigt avblåst för offside 2 grr i första som skulle lätt till frilägen. Messi skulle haft straff då apan välter omkull honom i straffområdet och ramos drar ner en helt frispelad sanchez men vi får bara frispark. lägg där till lass diarras solklara röda som han borde fått som real spelarna snackar bort och att pepe återigen klarar sig kvar på plan en hel
match trotts svandyk armbågar i ansiktet på motspelare och fula tacklingar. Nej
usch! Reals stora chanser i första va alves tafatta frispelning av higuain och ett
långskott från özil och några halvdana sittuationer som vi själva ställer till med.
Vi spelar på en Anna nivå än real och att det blev jämt siffermässigt i kväll är
pga att Barca slår av på takten och bjuder in real. Inte förens det står 2-2
vaknar vi igen och kontrollerar resten av matchen. Det är tragiskt att ens kalla
detta el clasico längre city har svårare att slå swansea än vi har att slå real nuförtiden
Barcelona Andres inesta - El Illusionista
2012-01-26 02:24
Enligt min tycke var vårt största fel att vi höll samma offensiva linje i andra halvlek. När vi borde bara bakat hem och gått på kontringar och hållt i bollen istället. För att MARICONES kom ut desperata och vi borde ha spelat på deras desperation. Det blev för stora ytor när de flyttade upp varenda jävla man.

Om lass hade fått sitt andra gula kort som var väldigt välförtjänt hade matchen sätt väldigt annorlunda ut. Dessutom kom båda deras mål på försvarsmisstag. Alla vet att mirakel inte sker två gånger.
Ryo Miyaichi !
2012-01-26 02:21
Heywood Jablome - Por qué, Messi?

"Du har ju sett på Arsenal."

- Haha, ja det kan man säga :D

Özil var faktiskt grym idag, första gången jag sett honom bra i el clasico.

Jo, han var faktiskt riktigt bra som CM när han slog igenom hos oss, men sen utvecklade han ju sitt målsinne och djupledsspringande, så sen dess passar han ju mer som en 10a. Dock borde han göra ett bättre jobb som CM hos er än vad han gjort, men det kommer nog med tiden!
2012-01-26 02:16
Ryo Miyaichi !

Du har ju sett på Arsenal. Cesc har väl aldrig riktigt vara en central mittfältare. Han ska spela högre upp och få göra sina djupledslöpningar. Det var otur när Iniesta gick ut och Cesc blev flyttad centralt.

Busquets tyckte jag stod fel och sålde sig alldeles för lätt mot Özil. Han har i alla matcher haft Özil i sin ficka - till och med när Spanien mötte Tyskland. Men inte idag.
Barcelona Andres inesta - El Illusionista
2012-01-26 02:16
TYCKER JÄVLIGT SYND OM LOS PATETICOS(madrid för er som inte vet). En vinst över barca verkar betyda mer än allt annat för de. Men jag förstår mig på deras otillräcklighet som aldrig räcker tillräcklig långt för att störa MÄSTARNA. Det är som den fula lilla nörden med tandställningar som vill så gärna slå sin mobbare. Eller en impotent man som inte kan tillfredställa sin fru i lika hög grad som BARCELONA KAN FÅ HENNE KLIMAXIMERA AV REN FOTBOLLS UNDERHÅLLNING. LOS pateticos er OTILLRÄCKLIGHET är en vardags problem även för den lilla mannen. ni är inte ensamma om detta. det är bättre och erkänna att ni inte kan prestera när det väl gäller. istället för att peka fingret och skylla från er otillräcklighet. ni kommer må mycket bättre när ni väl erkänner.

detta är för maränger som snokar i vårt forum ahahaha.
Barcelona Éluc
2012-01-26 02:14
Xavi och Busquets ska vara nöjda med sina insatser. Inte deras fel att våra anfallare, utöver Alexis inte kan förvalta bollen på ett bättre sätt. Pedro måste för fan lägga på sig 3-4 kilo muskler, eftersom han allt som oftast kommer helt ur balans av en enkel knuff. Titta bara hur Alexis och Messi gör med samma kroppslängd. Iniesta med, men den mannen sitter en bollkontroll och teknik som få i världen kan mäta sig med.

Det är inte konstigt att Busquets är en av mina absoluta favoritspelare i Barca, men framförallt i dagens fotboll. Han har en äcklig vana av att filma och förstärka situationer och det ställer jag mig aldrig bakom. Men hans fotbollsintelligens och förmåga att vecka in och vecka ut, lösa varje situation med lugn och bestämdhet, är något jag alltid kommer fascineras av. Briljant fotbollsspelare det där.

Xavi Busquets Thiago
Messi Cesc Pedro

Den här mittfält- och anfallsuppställning vill jag se borta mot Villarreal. Vad jag inte vill se är Cesc på Iniestas position och således Adriano och Pedro som yttrar. Cesc bevisar återigen att han inte behärskar att spela på mittfältet och även prestera fin fotboll. Thiago gjorde ett betydligt bättre jobb när han kom in. Det finns endast en position just nu för Cesc i Barcelona, och det är i den centrala rollen där han allt som oftast är bra och stundtals även briljerar.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-01-26 02:09
Det roliga med vissa här är att dem försöker leka änglar när deras fasad är värre än vad dem tror.

Aja orkar inte ta upp några namn här!
Ryo Miyaichi !
2012-01-26 02:06
Heywood

Fast Busquets var inte så dålig, tycker jag. Jag tycker mer det var Cesc som inte var så bra idag, man märkte en viss skillnad när Iniesta gick av och Cesc hoppade ner... Men det kanske bara var jag?

Fast det är klart, när Cesc gick ut o Thiago kom in gick det ännu mer utför... Längesen man såg Barcelona slå bort så mycket boll.
2012-01-26 02:01
Ryo Miyaichi !

Du borde hänga här lite oftare.

Real Madrid var bra, det är dumt och extremt subjektivt att påstå någonting annat. Däremot inte sagt att Barcelona var bra heller. Har du sett Barcelona slå bort så många passningar tidigare?

Ramos bortdömda mål kommer nog efter Alves-situationen han drar honom i armen tillräckligt för att domaren ska blåsa och han verkar säker på sin sak.

Alves bode haft gult kort tidigare, ja. Tycker många spelare slapp undan gula korta idag från båda lagen. Alonso gjorde två tacklingar på två minuter och slapp gult kort, Alves gjorde något liknande. Pepe fick gult kort på stopptid av någon konstig anledning.

Största anledningen till att vi tappade matchen var nog mittfältet. Busquets hade en dålig dag (det är inte ofta), han och Abidal sålde sig alldeles för lätt när hamnade med en rättvänd Madridvänd.

Det är dumt att klaga - Barcelona spelade första halvlek på 80 %, andra halvleken på 50 %. Vi tappade en 2-0ledning mot Betis och det kanske är för att jag är Barcasupporter, men kändes mer som att de kom tillbaka på grund av oss än tvärtom.
Barcelona Keite
2012-01-26 01:57
Punto Pelota PARTE 1
Barcelonistas
2012-01-26 01:56
Champions League dubbel möte, Real utslaget. Supercupen dubbel möte Real utslaget. CDR dubbel möte Real utslaget. Snacka pm att vi har ett stort övertag. I Cl kommer vi att ställas mot Madrid, är säker på det!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona II Barça II
2012-01-26 01:55
"Fasen nivån på bestraffningar i det här forumet är nästan liga dåligt som spanska fotbollsförbundet"

Så sant! Vi kanske behöver fler moderatorer?
Ryo Miyaichi !
2012-01-26 01:54
Tjenare, gratulerar till avancemanget!

Var det Real som var ovanligt bra, eller Barcelona som var mindre bra? Jag har svårt själv att välja, men jag kör på att Real var bra igår, mycket bättre än tidigare matcher.

Vilket mål Özil höll på göra, och vilka mål Alves & Benzema bjöd på, fotbollsporr!

Dock måste jag klaga på domarnivån, den var riktigt uselt låg...

1: Messi gjorde en liknande tackling som Lass fast Lass var värre, Lass fick inte gult, Messi fick gult. Visst ett andra gult ska vara lite 'tuffare' men jag tyckte det var rätt tuff satsning.

2: Pepes hand mot Fabregas ansikte(?), Real vill inte spela ut bollen, men domaren ska ju blåsa om det är huvudskada, riktigt uselt av honom att vänta såpass länge som han gör.

3: Sjukt att Alves inte åkte på gult, för han gjorde inte det på slutet heller va? Han gjorde en del tacklingar som förtjänade gult.

4: Vet att det är svårt att se offside och sånt, men det är inte roligt när man inte ens kan räkna felaktiga offsideavblåsningar på en hand....

5. Liiite tveksam om det bortdömda målet, måste kolla det på repris för telefonen ringde precis när situationen uppstod, såg att han blev lite(?) nerddragen, vad säger ni om det? Jag ska kolla den igen och se vad jag tycker.

Riktigt kul att se Sanchez det senaste, han börjar verkligen komma in i laget, springer i djupled såfort han får chansen, det gillas...

Och Puyol, jag har börjat älska den krulliga jäveln, han ger 150%, dribblar, tacklar, springer, skriker och slänger omkring med sitt hår... Helt magnifik.

Men Real var bra idag, kul att dom bjöd upp till match, men dom är för veka för ett dubbelmöte mot Barcelona. I Finaler har dom alla möjligheter att vinna, men dom tar dom inte över två matcher.

Andreas;

Ber om ursäkt för den skiten du åkte på inne hos oss, men det finns 'p12or' överallt på SF.. Tyvärr.

Ha en fortsatt trevlig natt ni som är vakna.

Ajökens!
Barcelona Keite
2012-01-26 01:48
Alves riktig modebög :P
Barcelona Capitan Puyi
2012-01-26 01:48
Seriöst livstidsspärra alla som önskar andras spelare skada/död och spärra folk som ens nämner Hitler i detta forum över en obestämd tid. Fasen nivån på bestraffningar i det här forumet är nästan liga dåligt som spanska fotbollsförbundet. Man mår illa av att läsa här ibland.
2012-01-26 01:47
Vill ni höra motivering till varför Pepe inte får en avstängning?

- Om Messi hade i samband med situationen skadat sin hand så hade vi agerat.

Alfredo Florez. För övrigt en väldigt god vän med Florentino Perez. Just sayin'
Barcelonistas
2012-01-26 01:44
Hitler gjorde 2 misstag Stalingrad och camp nou....:)
Grace/Wastelands
2012-01-26 01:44
Hyckleri på hög nivå att vissa blir upprörda över direkt sjuka inlägg på puertan när folk själva här önskar att Madridspelare ska dö. Beter man sig så förtjänar man inte heller något direkt trevligt bemötande.

Barcelona Diar Iniesta Shekha
2012-01-26 01:42
Kasta plastlaget i papperskorgen, förut kunde man kanske respektera de nu är de bara ett gäng idioter. Jag tror inte ens Raul gillar dagens madrid, att han lämnade real när idioten kom tog han sitt livs bästa beslut. De har en hycklare som tränare, de har spelare som försöker skada andra, de har bara en riktig produkt med hjärta för laget, hur fan kan man respektera de? Och jag pissar på kalicic lr va fuck idioten heter.

Idag gjorde vi en USEL match och endå är vi vidare:D Nae men det funkar inte så där mot Madrid, för hur fan kan man slappna av? Det roliga är att alla deras mål kommer på grund av våra misstag, det måste bli ändring asså. Pinto är nog världens dummaste människa när han försöker dribbla förbi en anfallare... Det är helt obegripligt. Jag tycker inte att Cesc ska spela med Xavi på mittfältet, vi höll på att tappa allt i andra på grund av det. Vi kommer få möta Real i CL förr eller senare, då kan vi vara nöjda med att Pinto inte står iaf. Det är i en sån här match man märker hur viktig Valdes är. Vet ni vad matchens finaste sekvens va förutm Alves mål? JO NÄR MESSI TACKLA IDIOTEN, FAN VAD JAG NJÖT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Barcelona Keite
2012-01-26 01:40
Madrids "seger" påminner mig om när vi slog dem med 2-0 hemma i Guardiolas första El Clásico.
För er som kommer ihåg
Grace/Wastelands
2012-01-26 01:39
Shanghai - SHOOT ME $12

Fruktansvärt motbjudande och direkt tragiskt inlägg. Herregud.
2012-01-26 01:36
Andreas V.V

Jag tror fanimej att de höll på så under pausen. Inte konstigt att Madrid lyckades kvittera.

Nej, men det här laget har gett oss mer än vad vi förtjänar.

2010 var José Mourinho Champions League-mästare och skulle äntligen stoppa Barcelona. Madrid var världens "bästa" lag och de får åka hem efter en förnedring. 2011 möts vi i supercupen. De har haft en försäsong och vi har knappt startat vår med a-truppen. Sydamerikanerna har knappt gjort en träning och vi vinner supercupen. Madrid är nära oss lät det då. 2011 är Mourinhos andra säsong och då är hans lag bättre, Madrid var återigen världens "bästa" lag och vi åker till Bernabeu ligger under efter 28 sekunder - spelar en trebackslinje och vinner med 3-1. Förra veckan vinner vi med 2-1 och spelar ut de totalt.

De har inget att komma med. Vi är Barca.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-01-26 01:35
Allt var så bra förut när Barca och Real möttes, men sen kommer Hitler in i matchbilden och förändrar allt. Han har gjort så att dem spelar så aggressivt, fult och äckligt så man vill spy.

Förr så respekterade jag Casillas och Alonso osv...men sen 5-0 matchen har jag blivit äcklad av hela gänget. Skulle det finnas nån lönnmördare, så skulle jag ge så mycket för att han ska skjuta dessa psykopater..

1. Pepe & Hitler 1 200 000 £

2. Marcelo 1 000 000 £

3. Ramos 1 000 000 £

4. Penaldo 900 000 £

5. Coentrao & Carvalho 700 000 £

Och förresten grattis Hitler!
Barcelona Andreas V.V
2012-01-26 01:33
"Om man bortser från det FAKTUM att Pepe inte skulle fått spela idag pga utvisning, skulle han inte fått rött kort för sin våldsamma handflata på Fabregas?"

Går du in på Arsenal forumet så är det årets filmning.
Barcelona Pep the G
2012-01-26 01:33
Haha de torskar mot oss i cupen på hemmeplan och åker ut. Ändå firar de som om de har vunnit CL. De är så vans vid att bli piskade av oss så ett kryss i deras ögon ät en vinst.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2012-01-26 01:32
HAHAHA, klassiskt Andreas!

Underbart att slå ut århundradets största förlorarlag. Det negativa var skadorna. Madrids bitterhet är bara bonus just nu hahaha.

Frågan är, Porque?
Annons: