/spanien/barcelona/forum/10084.aspx/spanien/barcelona/forum/10084.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca4eva
2012-01-08 18:29
Måste vändningen komma just idag :,(
Atlético addeh
2012-01-08 18:27
Håller med föregående talare. Det där var Villarreal i sitt bästa jag. Fantastiskt.
Barcelona Thiago Next no.1 - Anims Villa
2012-01-08 18:25
Barca klass på det där passningspelet!
Barcelona westinho - Sergio #16
2012-01-08 18:24
Herregud vilket passningsspel Villarreal visade upp nyss, inte ens Barcelona hade gjort det lika bra. Tiki taka när det är som bäst.
Barcelona Blaugrana91
2012-01-08 18:16
2-0, Villarreal kanske börjar komma ur sin svacka man haft halva säsongen.
Barcelona den närkingska älgen
2012-01-08 18:16
2-0 Villareal, Gonzalo, efter horribelt försvarsspel av Valencia.
Barcelona Blaugrana91
2012-01-08 18:13
1-0 Villarreal
Barcelona Barcadinho.
2012-01-08 18:13
Silva.

Håller med dig om allt.
Barcelona Barcadinho.
2012-01-08 18:10
City har efter 20 omgångar (i en mycket tuff liga) 15 vinster, 3 oavgjorda och 2 förluster, samt +40 målskillnad. Det är otroligt bra resultat och man måste ge cred till tränaren för det. Jag tycker att Mancini har stabiliserat försvarsspelet. Det är svårt att göra mål på city. Och det är nummer ett när man ska bygga ett lag.
En extra plus plus för honom är sättet som han tar hand om Balotelli - bara det är en prestation för sig.

Men återstår att se hur laget klarar sig utan Yaya nu - kommer bli tufft.
srki.
2012-01-08 18:00
den närkingska älgen

Tycker att när man ska tala om Gerrard så ska man göra det i imperfekt, med tanke på att han "har" varit bra. Inte sett något bra utav honom på länge.
Och det känns dessutom som om Dalglish effekten har avtagit en hel del!
Barcelona Silva
2012-01-08 17:58
Mancini har gjort ett fantastiskt jobb i City.

Han började bakifrån och det första han gjorde var att bänka Kolo Toure i förmån för Kompany. Kompany satt på bänken under Hughes, som slösade City's pengar på medelmåttliga spelare som Santa Cruz, Bridge och Jo.

City's mål 2010/2011 (enligt Khaldoon) var att vinna en titel och spela i Champions League nästa år - han lyckades. Visst, det var inte på ett snyggt sätt, men han gjorde det helt enkelt. Inför denna säsong så hade Mancini byggt upp ett urstarkt försvar och när man kryddar det med spelare som Aguero - ja, då kan det bara sluta på ett sätt.

City-fansen älskar Mancini och han är också omtyckt bland journalisterna i England.

Han har värvat unga spelare och de allra flesta har blivit lyckade under hans tid (Milner, Balotelli, Silva, Kun, Johnson, Clichy). Han har rensat bort egoistiska spelare som Tevez och Bellamy. Alla jobbar hårt för varandra och det bevisades idag.

Mancini är rätt man för City. Sympatisk, ödmjuk och bra taktiskt. Hans största misstag i år är att han har roterat alldeles för mycket. City hade inte åkt ut om de hade spelat Richards och Clichy i Champions League-spelet istället för Zabaleta och Kolarov. Han prioriterade Premier League (rätt), men Clichy och Richards skulle nog ha spelat öppningsmatchen mot Napoli.
Barcelona den närkingska älgen
2012-01-08 17:57
Liverpool alltså. Inte mycket som går med dem nu. Tror verkligen inte att de kommer att kunna utmana om en CL-plats, särskilt inte nu när Suarez är borta i 6 matcher till. Under den tiden blir de ju verkligen beroende av Gerrard, och han är ju mest skadad nu för tiden.
elbraco - Bojan y Thiago
2012-01-08 17:54
Andreas

förhoppningsvis! har inget emot Arsenalfans IRL heller men över internet är dom och säkert vi också ganska jobbiga ibland ;)

kommer ni ihåg att jag skrev att Liverpool var på väg utför igår när spelaren i Oldham blev kallad för "black fucking bastard" eller något liknande?
Som grädde på moset så har nu Stewart Downing blivit arresterad för att ha slagit sin ex-flickvän.
Barcelona Andreas V.V - "Pagar"
2012-01-08 17:48
elbraco - Bojan y Thiago

Tur att det bara är de Svenska Arsenalfansen som är så där.
Har inget emot dom som befnner sig i England, enda jag inte gillar direkt är att dom missbrukar orden "Fucking" och "Cunt" rejält.. :P
elbraco - Bojan y Thiago
2012-01-08 17:44
Haha, det är komiskt i Arsenals forum. Kidsen sitter och säger att dom hatar Chelsea och City medans de "äldre" försöker läxa upp dom och säger att det minsann är United och Liverpool som är de riktiga rivalerna.

Jag visste sedan tidigare att medelåldern i NB är bland de lägsta på SF men det känns som om man bör hålla koll på historien.

"Hur var det nu, var det Sagna som kallade Rooney för negrito eller? Skitsamma, IN WENGER WE TRUST!".
2012-01-08 17:43
Jag tror United vinner. De har erfarenheten, ett mycket bra lag. Segern idag var nog psykologiskt väldigt viktig för dom. De har Fergie. City är för oerfarna, men de kommer bli väldigt jämnt.
Postat via SvenskaFans-appen
srki.
2012-01-08 17:40
Jag tror att City tar hem PL i år för de känns inte som om United eller Chelsea kommer hota alltför mycket, men i helhet tycker jag inte att Mancini är rätt man för jobbet, och har en bror som förövrigt är madridista (BLÄÄ) men vi diskuterar mycket fotboll och har tidigare kritiserat Mancini just pga hans brist på kreativa beslut. Och bedömer inte efter dagens match, speciellt inte eftersom de visade prov på otrolig kämpar anda.

Men i det långa loppet tror jag knappast att Mancini kan bygga någon dynasti i City.
Barcelona Manita-Barcelona > Real Madrid
2012-01-08 17:39
Steven

Vi är vana vid haters. Det är så när man är bäst vettu :).
2012-01-08 17:38
Andreas V.V - "Pagar" Man kan ju alltid jämföra antalet straffar Messi och Ronaldo emellan(ordinarie straffläggare).
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2012-01-08 17:37
Nu märker man att hatet mot Barca är av ren avundsjuka och mindervärdeskomplex. Hade Barca orsakat den utvisningen hade alla käftat om UEFA, FIFA, Afrikan Nations, AFC, MLS, Community Shield, Deutscher Fussbal-Bund, tur, otur, Qatar, Turkish Airlines, Audi, Peps cojones, Unicef, Copa Libertadores osv. och hur allt det där leder till Barcas fördelar av domaren...

Men när det händer andra lag så är det domarmisstag, inget mer. Alla går vidare, inga konspirationsteorier överhuvudtaget. Och alla vet att storlag har oftast fördelar av domaren, inklusive Barca. Men ibland gynnas man ibland inte och man måste gå vidare.
Barcelona barcetia - AJE AJE AJE, VILLA EL GUAJE!
2012-01-08 17:35
Zenalty vs Penaldo,

vem kommer vinna mest straffar denna säsongen?
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-01-08 17:32
Kom igen, det var knappast Mancinis fel att City förlorade idag. Dessutom så var det en oerhörd stark insats att komma tillbaka och nästan kvittera, om det var mest Mancinis förtjänst eller spelarnas vet jag inte, troligen både och, men klart är att det inte ska riktas någon kritik mot italienaren efter den här matchen. Sen kan man diskutera om han är rätt för Manchester City, där får man väl avvakta tills efter säsongen. Men han har väl varit där i endast två säsonger och leder ligan, trots alla pengar City har fått är det bra gjort att redan nu vara med och fajtas och vara favoriter till ligatiteln.
Barcelona Andreas V.V - "Pagar"
2012-01-08 17:29
Hittade en kommentar på aftonbladet som fick mig att spruta kaffe över hela tangentbordet:

1.
"Hampus Johansson · Lunds Tekniska Högskola (LTH)
Tycker Milan får straff ganska ofta"

Svar:

"Mattias Tapper · Toppkommentator · Västerås, Sweden
inte i närheten av hur ofta barca och real får det, Sparkar man ner en spelare så blir det oftast straff dock."
Barcelona Barcelona10Messi
2012-01-08 17:28
srki:

Nej, jag delar din åsikt. Många säger att det tack vare Mancini som City har uppnått det dem har uppnått senaste två säsongerna. Håller definitivt inte med, nu börjar jag också smått tvivla om dem verkligen kan ta hem ligatiteln..
srki.
2012-01-08 17:23
Måste fråga, är de någon mer än jag som tycker att Mancini är fel tränare för City?
Han har ingen taktiskt förmåga eller känsla att förändra en matchbild känns det som. I flera matcher så har det låst sig där motståndarna parkerat bussen framför mål och Mancini lyckas inte ändra något alls.
Kanske är fel av mig att jämföra honom med "the special one" och Grande Pep, men bägge dessa herrar har visat stort prov på att kunna ändra en hel match, speciellt Pep.

Idag så byter Mancini in owen hargreaves en spelare som jag inte förstod varför och nasri åker ut och vid halvtid så bytte han zabaleta mot silva, det är 2 kreativa spelare som kan göra stor skillnad! Känns dumt om man jagar ett underläge.

Någon som delar min åsikt, eller ser jag saker på helt fel sätt? :P
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-01-08 17:21
Alla glidtacklingar är ju ganska farliga. Den här var en vanlig glidtackling enligt mig, okej han går in med dobbarna men inte i en våldsam fart och han tar bollen klockrent. Han gär det inte på något sätt farligt för Nani. Frispark ska det vara max, gult kort hade också det varit felaktigt.
Real Madrid Steven
2012-01-08 17:14
Det verkar som Arsenal fansen hatar barca mer än va dom hatar sin ärkesrival Man united haha.
Patetiska fans som bara klagar på domare, skador och domar..
Barcelona Barcelona10Messi
2012-01-08 17:07
Haha men va fan seriöst, ska man förlora dagens betting i 90+ minuten... Äääääh!
Barcelona NoGo™
2012-01-08 17:06
Otroligt dumt att gå in sådär med båda fötterna, det är ju som att be om ett rött kort imo.
Barcelona barcetia - AJE AJE AJE, VILLA EL GUAJE!
2012-01-08 17:05
Hetfield

Exakt. Kompany har sig själv att skylla, inte domaren.

Frodo

Det stämmer faktiskt också. Johnson verkar tro att han det bästa som hänt sen sliced bread och det kan mycket riktigt vara det som håller tillbaka honom. Speciellt när Milner är en spelare som följer taktik på ett ypperligt sätt => MAncini gillar honom mer.
Annons: