/spanien/barcelona/forum/10076.aspx/spanien/barcelona/forum/10076.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona den närkingska älgen
2012-01-09 12:18
Frodo

Håller med dig!

Du har rätt i att vi har tappat på tok för mycket poäng, och i ärlighetens namn tror jag inte vi har råd med något (max ett, men det är tveksamt) poängtapp till innan nästa Clásico. Frågan är väl vad det beror på? Är det motivationen som brister, men jag har svårt att se hur spelarna kan brista på den biten i ett derby mot Espanyol på bortaplan som vi är piskade att vinna?

Har även svårt att se det låsa sig mentalt då de flesta spelarna är vana att spela stora och viktiga matcher? Kan inte heller se det som en taktiskt fråga då 3-4-3 bevisligen sitter och har fungerat mot både Real i ligan och även mot Santos i klubblagsvm. Har svårt att begripa mig på det där alltså.
Barcelona Frodo
2012-01-09 11:57
Det är sorgligt att se folk från andra lag komma hit och trolla...

Sen är det även tråkigt att folk använder uttryck som medgångsfans så fort man riktar kritik mot laget. Faktum kvarstår fortfarande att vi har tappat oerhört mycket poäng den här säsongen.

Förra säsongen tappade vi totalt 18 poäng och då tappade vi några poäng när ligan redan var avgjord.
Säsongen innan det tappade vi 15 poäng.
Vi har tappat 13 poäng den här säsongen och då är inte ens halva ligan spelad.

Det ser tyvärr inte ut som mästartakter. Real håller den ungefärliga takten våra två senaste mästarlag hållit. Visst måste inte vinnaren i år ha samma poängskörd som de 2 föregående säsongerna men med tanke på vilka höjder Barca och Real har triggat varandra till så får man nog räkna med högt 90 för att vinna ligan.

Det är självklart inte produktivt när folk endast gnäller utan att analysera varför det går fel men man kan samtidigt inte låtsas som om ingenting är fel.
Barcelona Dani Alves y Iniesta <3
2012-01-09 11:56
Men kan du sluta säga att jag önskar mitt lag motgång??

JA,jag skrev att jag "önskar", jag skrev fel sorry! försök du att tänka när du står i kö till bussen mitt i kylan! skjut mig då fan!

Jag ber om ursäkt att jag ens sa det! Inser att det inte var rätt, sen försökte jag bara "försvara" mig vilket gick ännu sämre. Men inte behöver du komma med öknamn o så?

Men att du envist fortsätter att säga att jag verkligen vill Barca illa och kallar mig för IQ-befriad är bara lågt och dumt.

Och jo det finns medgångsfan, det var det jag ville prata om från början, vill att de ska uppleva lite motgång någon gång.

Har bytt namn

Barcelona Xaviesta
2012-01-09 11:43
Senor..

Jag har aldrig använt begreppet "medgångsfan". Det är ett påhittat sammansatt ord som inte finns i Svenska Akademins Ordlista. Helt felaktigt då alla som för första gången börjar följa ett fotbollslag automatiskt blir ett medgångsfan - därför undrar jag hur undviker man att bli ett? Jag använder aldrig det ordet, sätt inte ord i min mun. Folk som börjat gilla Barca igår är inte mindre värda än de som följt laget i 15 år. Man ska bedöma folk efter kvaliten i deras inlägg och inget annat. Du hoppas på motgång, jag gör inte.

Det är bäst vi slutar skriva till varann annars kommer jag att bli avstängd ett dygn. Jag tror inte du inser riktigt vikten av det du skriver. Vi kommer ingenvart för en diskussion är som en tennismatch. Men när du inte ger mig bra returer känns det som att jag spelar mot ett bollplank. Kul ett tag, men sen går man hem. Nu slutar vi störa folk härinne, har du fler invändningar mot att jag påstår att man inte har alla hästarna i stallet om man önskar sitt eget lag motgång, får du gärna ta det via PM.

Väl mött, my fellow Culé.
Barcelona Barca4eva
2012-01-09 11:43
19.00 börjar väl galan.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Alvés - Por Que?
2012-01-09 11:42
OT

När börjar galan ikväll? vilken tid exakt?. Tack på förhand!
Barcelona malique
2012-01-09 11:11
Vad tråkigt med onödiga poäng tappen, man saknar tiden när deco, etoo och en viss magiker spelade och försökte alltid göra mer än ett mål,,, visst var det straff på slutet men man kan inte skylla på det,, vi skulle gjort 2-3 mål sen spela ut tiden, inte låta lilla espanol pressa oss på slutet.....
hela lagets fel + tränarens....

har följt barcelona sen 94 och barca har alltid haft bra avlutare men det måste köpas en avslutare nu på en gång det räcker inte med dem vi har, saknar el guaje mycket trotts hans "så där " höst.
Barcelona Senor Grande Pep
2012-01-09 11:09
Xaviesta

Vilket skämt du är, du vet exakt vad jag menar, du får mig att låta som om jag hatar barca, som om jag vill dem illa.
Det jag menar är att jag villl att de här som du kallar för medgångsfan ska och måste uppleva lite motgång för att fatta att man inte alltid kan vinna, sen kan du fan inte säga emot att man blir omskakad av förluster och vill då prestera bättre. Jag menar alltså OM (notera OM så att du fattar) Barca får en kort tuff tid nu så är det bara positivt i längden.

Du behöver inte komma och ge mig lektioner på vad Barca handlar om, du behöver däremot lära dig lite mer om hur verkligheten fungerar. Man kan inte vinna allt hela tiden lilla gubben så hur många roliga ord om grisar osv du skriver så är du inte cool.

Du snackar om turkish duo och kaljjc,, du är fan likadan, hoppar på en direkt utan att ens tänka en sekund.

PS: Angående Ramos bilden, jag såg bara bilden, gick aldrig in på sidan, tycker det är för jobbigt med iphone
Barcelona Xaviesta
2012-01-09 10:58
Senor IQ Badboll

Att HOPPAS på motgångar för våra killar som ger allt sliter ute på plan är bland det mest pinsamma jag någonsin sett ett Barcafan skriva. Det finns INGEN förklaring den här sidan om solen som rättfärdigar varför du eller någon annan h-o-p-p-a-s på motgångar. Släpp det, borsta tänderna, kamma håret och kom in i matchen.

Klubbens filosofi är 3 poäng oavsett motståndare, oavsett arena. Jag tror inte att Pep och truppen ändrar på det för att Senor Grande Pep på Svenska Fans ska tillfredställas. Fast vem vet? Jorden kanske är platt, grisar kanske flyger och Gud dansar kanske breakdance.
DJIG
2012-01-09 10:51
basaric - ?#AnimoElGuaje

Är du knäpp i huvudet eller? Ronaldo är nominerad och kommer därmed vara med på galan och enda anledning att Messi gjort fler mål i år är för att han spelat VM för klubblag.

Tar man de tre huvudcuperna (ligan cupen och CL) så har Ronaldo gjort 25 mål på 23 matcher.och Messi också 25 mål 23 matcher..
2012-01-09 10:38
Xaviesta Sluta överdramatisera allt okej?! Lite motgång är nyttig så att hungern återföds, jag kanske formulerade allt dåligt för jag va på väg till plugget och frös ihjäl handen. Om vi inte vinner ligan iår är det fan inte hela världen, fattar du vilken boost laget får om de inser att de inte vinner ligan? De kanske krossar sönder real i cupen, kanske tom endast koncentrerar sig på CL, och alla här inne vet hur bra vi är när vi är revanschsugna... Trött på er som tagit patent på att vara trogna fans bara för att man aldrig får kritisera laget på ett normalt sett eller ens ha egna åsikter
Barcelona basaric - ?#AnimoElGuaje
2012-01-09 09:29
Xaviesta

Om du syftar på mitt inlägg så har du missförsått mig helt.
2012-01-09 09:27
Lebanese

Nej, du har helt rätt. Messi har endast gjort 1 mål på borta plan den här säsongen. Men trots att Ronaldo gjort fler mål på borta plan och trots att Ronaldo gjort 10 av sina mål ifrån 11 meter så har Messi gjort mer mål totalt denna säsongen. Och klockan 7 idag så kommer denna lilla underbara dvärg ta emot priset som världens bästa spelare för tredje året i rad medans Ronaldo inte ens åker till galan.
Barcelona Xaviesta
2012-01-09 09:26
Att önska laget motgång "så fansen ska bli mer lojala" är ju bland det dummaste jag nånsin läst här. Är folk dumma i huvudet på riktigt eller?! Tänk på Barca globalt för helvete. Det finns fler fans utöver den lilla skara här inne, och de "av oss" som inte uppskattar laget kan dra åt..

"Jag önskar också att vi ska råka illa ut igen" , igår kväll var det att Pep sög, att ligan är körd och diverse annat skräp från plastmupparna som man fick läsa. Jag beklagar att konstatera att jag förmodligen överskattat det här forumet lite grann. Jag trodde det var till för de mest inbitna fansen, men tydligen är det AB-fasoner även i vår egen rabatt, och då får man börja kratta.

Ni som håller med åtminstonne en bråkdel av det jag skriver, hojta gärna via PM så jag får livstecken från mer "normala" fans istället för dom som vill att mitt Barca ska "råka illa ut".

Fy fan vilket äckligt dygn alltså..
Barcelona Barca4eva
2012-01-09 09:23
Lebanese

"Ps. Vill inte på något sätt provocera. Ser ni det som de så kan ni ta bort mitt inlägg!"

Eftersom det inte finns någon som kan ta bort inlägg kan du göra oss tjänsten att redigera det du har skrivit. Man postar inte något utan en speciell anledning och du vet själv vad det är för anledning i det här fallet.

Själv blir jag inte provocerad men jag märker hur så jävla många härinne reagerar på såna saker. Man vet att det bästa är att lägga av.
Real Madrid Lebanese
2012-01-09 09:21
basaric - ?#AnimoElGuaje

Jag som dig hatar när Di Maria filmar. Jag hatar filmare oavsett om dem spelar i Real eller Barca.
Men att du ska säga att Ronaldo leder skytteligan tack vare alla mål han gör på straff är lite överdrivet. Den stora anledningen är nog för att Ronaldo leder skytteligan är för att han kan göra mål på bortaplan till skillnad från Messi som endast gjort 1 om jag inte har fel...
2012-01-09 09:07
Lebanese

Yeah, alla dom du rabblade upp är kända filmare, dom dyker minst 4-5 ggr per match, speciellt Xavi.

Gå tillbaka till ditt troll-forum och försätt att ösa på med creed till Di Maria som faller i varje situation och gör så att Ronaldo vinner skytteligan tack vare alla mål han gör på straff.

Om karma är en bitch så vill jag ställa en fråga till dig. När tror du den slår emot er då? Jag menar Ronaldo dyker utanför straffområdet men hoppar in i den och får en straff trots att "tackligen" sker utanför. Higuain tar bollen med handen i 94 minuten men Real Madrid får ingen straff emot sig. Vill du att jag ska försätta`?
Valencia Bat - Blanc Mr.Puta
2012-01-09 09:03
Lebanese, du får inte ha din åsikt här om den är avvikande från alla medgångsfans tyvärr, bara om du har ett Barca-ställ. Men det finns några vettiga här, dem är förmodligen fanns sen innan barca-eran...
Real Madrid Lebanese
2012-01-09 08:59
Barca4eva

Varför ska jag redigera? Och om jag nu hade gjort det, då hade jag ju inte haft kvar kommentatorn i bakgrunden som klart o tydligt säger att Xavi dyker....
Barcelona Barca4eva
2012-01-09 08:54
Lebanese

Eller så redigerar du själv det.
Real Madrid Lebanese
2012-01-09 08:53
Ni snackar om Di Maria, men ni har ju Xavi, Pedro, Busquets och Alves som borde spela in en film.

Ingen av er som minns det här av Xavi?

Karma is a bitch ;)

Ps. Vill inte på något sätt provocera. Ser ni det som de så kan ni ta bort mitt inlägg!
Real Madrid Rivas05
2012-01-09 08:22
Bara jag som tycker gårdagens Guardiola byte (Cesc - Keita) påminner om när Rajkart (stavning?) bytte ut Ronaldinho mot Espanyol 06-07 och Tamudo gör mål.
2012-01-09 08:14
Jaha hehe tänkte inte på det :) Sen håller jag med Basaric, varför klaga på de här som började gilla Barca för 2 år sen ? Det är bara ett bevis på hur omtyckta vi är, ja camp nou är kryllar av turister och "medgångsfans" men det visar bara hur långt ut i världen vår vackra klubb har nått. Själv har jag följt Barca sedan Ronaldinho kom till oss och har hållt på dem sen dess i medgång och motgång, även om det för det mesta varit medgång de senaste åren så har jag upplevt sämre tider. Och jag önskar också att vi ska råka lite illa ut igen då våra nya fans blir ännu mer lojala och upplever vad andra fans upplever
Barcelona Barca4eva
2012-01-09 08:01
Senor Grande Pep

"Vad får dig att tro att jag är kurd?"

Antar att han menar det han såg i din profil.
2012-01-09 07:57
Nice :) jag gillar chilenska landslaget. Snabb tempo kombinerat med fint spel :) Blev imponerad av dem under VM. Klart jag har sett dem spela, de spela hur vackert som helst, sen är bielsa också en gammal vän till Pep. Men jag vill att pep ska vara kvar 10 år till om jjag ska vara ärlig, byter vi tränare då kommer vi aldrig mer se denna barca igen, spelar ingen roll vilken tränare som tar över, möjligtvis om någon tränare som är en Barca-person som kan filosofin som t.ex. Tito. Vad får dig att tro att jag är kurd?
Chileno 4 life
2012-01-09 07:34
stolt chilenare som alla andra chilenare vi nekar aldrig våran moder patria ....
men haru sett bielsa sätt att spela fotboll`? titta på bilbao så förstår du vad jag menar

och du e kurd rätta mig om jag har fel
2012-01-09 07:22
Om jag har fel* Sorry nyvaken :P
2012-01-09 07:18
Chileno 4 life Rätta mig om du har fel, men du är chilenare eller?
2012-01-09 07:17
Jag vet att många som håller på dagens Barcelona började kolla deras fotboll för 2-3 år sen då vi blev världens bästa lag genom tiderna, jag vet det.. och det är något man måste acceptera. Men oavsett hur länge en människa håller på mitt kära Barcelona så är det bara ett + för laget. Just den människan kanske åker till Barcelona för att se en match, köper någon tröja eller köper något annat som gör att dom får mer pengar i kassan. Alla "fans" är välkommna, sen får dom själva välja om dom vill sticka så fort det börjar gå dåligt för laget, men dom missar den andra typen av kärlek för detta fantastiska lag.

Jag är en av dom som hållt på detta lag i många år, jag är en av dom som hållt huvudet högt och varit stolt över mitt lag trots att vi precis blivit förnedrade av Real Madrid, trots att vi precis gjort pinsamma insatser mot skitlag, trots att vi efter säsongen inte lyckades ta hem någon tittel, där stog jag och var fotfarande lika förälskad i detta lag som jag är idag. Jag vet att det låter sjukt, men jag har ibland önskat att vi skulle hamna i en sån situation igen bara för att känna på den "besvikna" kärleken man har känt på förut för Barcelona.

Barcelona har fått mig att gråta (både på ett "bra sätt och ett "dåligtt" sätt) Barcelona har fått mig att le, att skryta, att svära, att bli förbannad, att bli förlamad, att inte sova vissa nätter (ni som följt detta lag under en längre period vet vilka nätter jag pratar om)
Barcelona har redan bestämt vad min första son ska heta (Carles)
Jag har tom haft sex under en Barcelona match (en träningsmatch dock)

Jag kan hålla på i flera timmar men jag väljer att avsluta här. Min kärlek till Barcelona kommer vara lika stor även om vi spelar i div 4 om några år.
Chileno 4 life
2012-01-09 07:07
jag vet
Annons: