/spanien/barcelona/forum/1007.aspx/spanien/barcelona/forum/1007.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Vronskij
2016-03-18 14:22
felpost.
Barcelona DM1982
2016-03-18 14:14
För övrigt är nog Bayern väldigt glada över sin lottning. Tror att de tar hem CL den här säsongen, de är starka.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona the cameroonians
2016-03-18 14:11
[QUOTE=TomCarroll]Sergi Roberto är uttagen till landslaget, Atleticos Saul blev kallad först men Celades krävde att han skulle spela med u21 landslaget denna gång. Hur sjukt är det inte att Roberto blev inkallad som reserv? galet! [/QUOTE] inte sjukt alls om man är Luis Enrique och så sent som i veckan sa att han skulle gjort detsamma om han var landslagscoach. Men visst, för 8 månader sen hade man ju skrattat.. :-)
Barcelona Barcelonistas
2016-03-18 14:09
Real madrid are the only team to play europa league until they reach semi finals,then they play champions league!
Barcelona Blaugrana91
2016-03-18 14:07
Jag hoppas verkligen vi får Real i semin, förutsatt att båda går vidare, vi köra ut det där vidriga laget. Jag förstår inte hur man kan ha sånt flyt? Jag menar dem klagade på oss att vi förra säsongen hade så lätt väg till final.... Vi mötte alltså City, PSG, Bayern och slutligen Juve i final! Är det en enkel resa? Nu hade vi alltså Arsenal i åttondel och möter nu Atletico i kvarten samtidigt som Real mötte Roma i åttondel och nu Wolfsburg i kvarten.... Lägg till att Reals vinst 2014 var fullständigt pinsam, lätt lottning hela vägen och vann tillslut på flyt. Oavsett om smutsen skulle lyckas vinna allt så kommer alla se vilken bluff dem är, utom dem själva kanske...
Barcelona TomCarroll
2016-03-18 14:01
Sergi Roberto är uttagen till landslaget, Atleticos Saul blev kallad först men Celades krävde att han skulle spela med u21 landslaget denna gång.
Hur sjukt är det inte att Roberto blev inkallad som reserv? galet!
Barcelona Barca4life98
2016-03-18 14:00
Helt okej lottning tycker jag ändå. Däremot måste vi vara tajta bakåt och inte släppa in i första matchen. Mål kommer vi och göra, hemma och borta. Angående Real, spelar ingen roll egentligen. Alla lag som är kvar nu är hyfsat bra. Wolfsburg ska man inte underskatta. Kan dom få med sig ett bra resultat på hemmaplan så kan dom klara det. Ödmjukhet är nyckeln för oss den här säsongen.
Barcelona Katalano
2016-03-18 13:50
Fel post
Barcelona Blaugrana91
2016-03-18 13:47
Pinsamt att Real återigen får absolut lättaste lottning.... Ingen är väl dock förvånad, nåja blir dock ännu roligare när dem åker i semin.
Barcelona Vronskij
2016-03-18 13:46
Pratas mycket om riggade lottningar, vore intressant med teorier på hur de isf har riggat det. Piggar på bollarna? Olika tunga?

Det går ju rätt fort där när han kör ner händerna i skålen, kan inte vara helt lätt att hitta rätt boll.
Barcelona Barcelonistas
2016-03-18 13:43
Känner också enorm frustration inombords och det är tack vare att svinen alltid ska få det lättaste laget med all respekt till Wolfsburg. Det är same shit varje jävla säsong massa Malmooo lag i gruppspelet där Ronaldo kan sätta 4-5 bollar och sen i utslagningsrundorna blir det alltid det lättaste laget.

Real Madrid har inte vunnit en toppmatch i år och i Cl lyckas dom undvika varenda lag som är bra... Slump? jag tror inte på slump framför allt inte när man har en president som Florentino Perez.
Barcelona Amo.38
2016-03-18 13:39
Helt fucking otroligt hur ruttet UEFA är!!!!!
Barcelona enkos
2016-03-18 13:38
Barca - Atletico och
Bayern - Benfica spelar på tisdag samma kväll.

PSG - City och Real - Wolfsburg på onsdag.
Skönt med det i alla fall ..
Barcelona Amo.38
2016-03-18 13:38
HUR FAN KAN REAL FÅ DENNA TYP AV LOTTNING ÅR EFTER ÅR?!? Alltså helt jävla ärligt tycker dom själv inte det luktar ruttet eller?
Barcelona enkos
2016-03-18 13:36
Wolfsburg parkerar just nu på 8 plats i Bundesliga.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2016-03-18 13:34
@Corazon:

Jag blev inte ett dugg förvånad för att jag förväntade mig att vi skulle få de svårare lagen.

Har man inte en gubbe som F.Perez i sin klubb får man alltid vänta sig svåraste motståndaren :-)..
2016-03-18 13:32
@Stright outa Barca:

Jag tycker att det har sett illa ut när Barca försöker spela på resultat.
Om du tittar tillbaka när vi möte Sevilla i höstas, Deportivo, A.Madrid, och Arsenal. Det finns säkert fler matcher som har missat.

Det ser så skakigt ut. Anser inte att Barca har get samma styrkebesked som föra vårterminen där de fullkomligen basunerade ut *Här är vi och vi ger oss inte förrän domaren blåser av matchen.

Hatar när laget sänker tempot i *långa perioder under matchen* för att man vill kontra. Missförstå mig inte, älskar kontringsspelet och Barca har låtit många lag smaka på deras medicin. Men det har inte varit som steema som föra vårterminen.

Well, well det är bara hoppas att laget höjer nivån på allt ytterligare några steg.

Usch!!!!!!!!!!!! Vad man hatar allting som heter landskamper mitt i slutsporten av säsongen!! Hoppas vi slipper de om ni förstår vad jag menar.

Barcelona Corazon
2016-03-18 13:30
Fattar inte varför jag blir så upprörd varför jag tillåter mig själv att bli det bara för att jag på något dumt och naivt sett hoppades på en normal lottning där vi kanske fick vi typ fick känna lite glädje över att det är en lite lättare match istället för krig mot en vägg.
Barcelona Barcelonistas
2016-03-18 13:25
Vlom - jag är ärlig nu jag har inte sett en match med Wolfsburg i år men den känslan jag har är att även om Real kommer va riktigt dåliga samt att där Wolfsburg faktiskt kommer göra det rätt bra så kmr man fortfarande bli straffade tyvärr då Reals individuella kvalite lätt kan rädda dom. Precis som mot Roma där matchen spelades i Rom där Real knappt skapade en målchans och Roma gjorde det faktiskt rätt så bra. Men vips så kom en omställning och det blev 0-1 Real från ingenstans.
Barcelona Stright outa Barca
2016-03-18 13:24
Gäller att vi vinner med minst två mål skillnad på hemmaplan och sedan spela på resultat på bortaplan. Så som vi gjorde Copa del rey förra säsongen.
Barcelona Barcelonistas
2016-03-18 13:18
Sedan Lucho blev vår tränare så har vi 6 vinster a 6 möjliga mot Atletico det går inte blunda för det psykologiska övertaget som vi faktiskt har mot dom. Sen tycker jag att det var rätt svagt av Atletico att inte kunna avgöra ett dubbelmöte mot PSV tidigare det är rätt dåligt. Dom hade lika gärna kunnat åka ut mot PSV då straffar är 50/50 i princip.
Barcelona enkos
2016-03-18 13:15
Vi spelar första matchen på tisdag är det nu klart och returen 8 dagar senare.
Vlom
2016-03-18 13:11
@Barcelonistas:
Schalke är långtifrån att vara lika bra som Real Madrid, ändå var man inte långtifrån att skicka ut marängerna redan i åttondelsfinalen under förra säsongen. Fan, till och med ett rejält försvagat Borussia Dortmund var bara ett Mikhitaryan-mål från att Ancelotti och co skulle säga adjö i kvarten säsongen innan. Man ska ej räkna ut Wolfsburg ännu, finns som sagt chans att dom tar sig till semifinalen. Menlöst att nedvärdera tyskarna...
Barcelona enkos
2016-03-18 13:11
ännu ett spansk möte
Bilbao mot Sevilla suck uefa tillåter detta.
Villareal mot Prag
Braga mot Sahtjar
och sist men inte minst Klopp mot Dortmund.
Barcelona Andresito
2016-03-18 13:09
Iniesta är inte uttagen till Spaniens kommande landskamper. Vi har alltså en helt utvilad vampyr inför El Clásico!
Barcelona Liunil Masse
2016-03-18 13:06
Barca's R16 & QF: '16: Arsenal & Atletico '15: Man City & PSG '14: Man City & Atletico '13: Milan & PSG '12: Leverkusen & Milan
Barcelona Gabriel
2016-03-18 13:05
Helt seriöst, tycker ju nästan att det är onödigt att Real Madrid börjar deras CL säsong samtidigt som alla andra lagen. Varför inte bara ge den en garanterad plats i semifinalerna där de kan börja turneringen, det är ändå ingen skillnad med hur det är nu. Fast då hade väl Ronaldo ju missat chansen att slå alla dessa målrekord som han gör mot skit motstånd och börjat lipa. Helt sjukt egentligen, Wolfsburg - Real Madrid var den första matchen som lottades och av alla lag så är det just Real Madrid som får dem.
Barcelona Barcelonistas
2016-03-18 13:04
Vlom - klart Wolfsburg är ett bra lag men dom kan inte slå ut Real i ett dubbelmöte. Real har så pass mycket mer kvalite i laget rent individuellt att dom bör gå vidare till semin utan problem.
Barcelona Mr Culé
2016-03-18 12:59
Enkos: 3-4 veckor skulle han bli borta, så det blir på håret.
2016-03-18 12:58
Jag tycker inte att Barca imponerade sist vi möte A.Madrid. Kan vara att vi leder matchen och tar det lugnt nu som ställde till det för oss sist.

Jobbigt att få A.Madrid måste man erkänna. Det blir många trötta ben.

En väldigt viktig fråga.
Hur bra är Wolfsburg. Har inte sett någon match med dem.

Annons: