/spanien/barcelona/forum/10068.aspx/spanien/barcelona/forum/10068.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Livorno-Raul-Zidane-Zlatan-Benzema (LRZZB)
2012-01-08 23:57
Hetfield instämmer. Detta skrev jag på Puertan:
Barcelona har uppenbarligen tappat motivationen i matcher de normalt vinner. Det märker man på bortaplan tydligt. Då de har svårt bibehålla samma motivation som på hemmaplan då de är piskade att vinna av fanatiska hemmapublik. Det förklarar varför Messi har så svårt på bortaplan. För det är då Barcelona generellt sätt den här säsongen inte får till sitt egna spel. Mycket av det beror på motivation då Barcelonas spel beror på rörlighet av alla spelare. Idag rörde sig knappt Messi. Därför har dom satt sig själv i en svår situation.

Förlorar dom ligan och ändå vinner klassiken på hemmaplan i ligan är det just svar på detta. För mätta spelare som vunnit allt. Ordnar inte Pep det här kommer det vara början på deras förfall. Hur bra dom än är.

---
Väl linje med vad du tycker.
Atlético addeh
2012-01-08 23:57
Messi får göra en dålig match, absolut. Men inte mot Espanyol, inte i det här skedet. Då är det faktiskt inte lika acceptabelt. Sedan är det väl skönt att se att han på något sätt är mänsklig, men det hör väl inte till saken.
Barcelona Senor Grande Pep
2012-01-08 23:56
Så patetiskt hur kaljic skickar hit sina bitchess...grabbar allvarligt svara inte ens på dem längre, fattar ni inte att de är psykisk sjuka? Även om vi så vinner med 100-0 mot de så kommer de hitta på ursäkter OCH tro på det. Det är ren psykologi, de klarar inte av smärtan vi har gett de senaste åren så de håller på flippa ur, hittar på saker för att må bra
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Blaugrana91
Sett till spelet så förtjänade vi verkligen inte att vinna. Jag förstår INTE varför Pep inte gjorde en förändring i andra halvlek. 3-backslinjen må ha funkat mot Real och i samtliga matcher på Camp Nou, men uppenbarligen funkade den inte här. Så varför då inte ändra det i andra halvlek???
Sen var iof spelet usel överlagt, men vi kanske hade kunnat börja spela lite lugnare om de inte fått komma till anfall hela tiden.

Hur många mer poäng ska vi tappa på grund av 3-backslinjen? Som sagt den funkar på hemmaplan och den funkade jättebra mot Real, men tydligen inte i såna här bortamatcher (Valencia, Espanyol, Bilbao). Jag hoppas Pep har förstått det nu.

Tänker inte börja klaga på enskilda spelare, men kort sagt var princip hela laget dåliga idag.

Sen kan man ju undra vad det krävs för att vi ska få en straff? Real är väl uppe i 12 straffar, vi har typ fått 2 stycken. Men det har varit ett flertal gånger som vi borde fått straff, idag t.ex.. Bollen tog klart och tydligt på handen, men nej vi får ingen straff...

Sen gällande ligan så är den knappast över, men det är ju knappt så man orkar bry sig längre.., När man precis hade börjat känna att laget spelar bättre och har stor chans på ligan så gör de återigen samma misstag som vid tidigare poängtapp. Det är fruktansvärt irriterande.
Men som sagt ligan är inte över, Real kommer med tanke på sitt lite bristande spel säkerligen också tappa poäng framöver, men det gäller för Barcelona att höja sig på bortaplan, gör man inte det då är ligan absolut förlorad.

Barcelona Gonzalez_Barca
Känns lite som Messi gick runt och undrade vad han ska säga imorgon på sitt tacktal under ballon d'or galan..
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2012-01-08 23:55
Essienesque

Det är just den bristande inställningen idag som gör att jag, och flera med mig, inser att det nu kommer bli riktigt svårt att vinna ligan.
Valencia kryssade som tur var idag, så helt kört är det väl inte. Men ändå.

Om spelarna inte visar bättre inställning när de vet vad som väntar (alla, spelare såväl som Pep) har hela veckan pratat om hur taggade och svåra Espanol kommer vara.

Rikta ditt missnöje mot spelarna och laget i stället för de fans som lider.
Barcelona Hetfield
2012-01-08 23:55
Här är största problemet.

Laget behöver få in nytt blod. Varför? Titta på de som springer mest och som verkligen brinner, det är Sanchez och Fabregas. Varför? Jo, de har inte vunnit något och de vill ha titlar. Det är hungern som hade kunnat vinna matchen, men det är för många bekväma och nöjda spelare.

Gör av med ett par spelare, och ta in nytt blod i laget. Det behövs fler spelare som verkligen springer.

Jag tänker inte klaga på Messi, han gör en dålig match, men med tanke på allt han har gjort så förtjänar även han att förlåtas. Han är Messi.
Barcelona Rambla~
2012-01-08 23:54
Äsch, ligan är inte över på långa vägar.
Real Madrid Mahonkeln
2012-01-08 23:54
Tycker att det är otroligt omoget att vissa av oss Madristas kommer in på Barca forum och hånar, Jag såg nästan inga Barcafans inne på vårat efter el clasico, förutom några idioter.

Gå in på vårat forum och snacka om Espanyol - Barca och visa eran glädje för resultatet där ist för och komma hit och skämma ut er och vara allmänt omogna..

Barcelona den närkingska älgen
2012-01-08 23:52
Capellos Madrid var fan så mycket längre efter än vad vi är. Kom igen nu, det här är inte kört. Men det känns tungt. Tungt som fan.
Barcelona Frodo
2012-01-08 23:51
Jag tror att Real fick Real 12 straffar i ligan medan vi fick 4 förra året. I år har de redan fått 7 medan vi har fått 2.

Ronaldo filmar utanför straffområdet när det står lika mot Getafe. Straff.
Albiol tar bollen med handen i straffområdet när Valencia ligger under med ett mål. Ingen straff.
Barcelona Essienesque
Det är januari, ligan avslutas i maj, så.. hur fan kan den va över!? Patetisk inställning av vissa fans här och vi får innerligt hoppas att inte spelarna har samma inställning som er och ger upp bara för att man ligger bakom i tabellen!
Livorno-Raul-Zidane-Zlatan-Benzema (LRZZB)
Seriöst ni från Puertan vad är meningen med er skadeglädje här hos dom ( Les Rambles)? Omoget.
Barcelona Thiago en mi corazón!
2012-01-08 23:50
Det enda jag ber från Pep nu är att han hittar tillbaka motivationen till Barca när man åker på bortamatcher så är ligan vår. Visste att detta kaoz skulle brista ut men sånt händer på alla forum.

Ligan är långt ifrån över mina kära cules. Ett poängtapp från Madrid och vi spöar dom på Camp nou samt att vi inte tapper mer poäng så är vi lika igen!

Godnatt mina kära cules!

P.S Ni madridsnubbar som kommer in och skriver här och försöker provocera oss? Tyvärr lyckas ni inte med det ;-)
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-01-08 23:49
Senor Grande Pep

När dom firar mot Granada? Ser inget fel i den bilden..
Real Madrid Sergio-Ramos Madrid
Senor Grande Pep

Vilken menar du?
Hutch
Jag tror inte att Real kommer att vinna varje match tills El Clásico men jag tror dessvärre heller inte att vi kommer att kamma hem 3-poängare vägen ut. Det ser inte särskilt ljust ut just nu, men hopp finns det allt. Matchen på Camp Nou mot Real kommer att vara oerhört värdefull.

Hursom, heroisk insats av Espanyol.
Barcelona Smogen
R9 ranoldo Rättvisa i fotbollen blir det fan inte förens Real spelar mot Barca B i segundan. Du är välkommen åter när det händer.
Barcelona 1.70-ligan
Ibland saknar man tiden då Barca vapnet var lika bra. För då var heller inte förväntningarna lika stora
Barcelona Barcadinho.
Vi förtjänade knappt och vinna matchen. Det har hänt flera gånger att vi har tappat poäng när Messi sket helt och hållet i matchen. Han måste förstå att hans attityd påverkar de andra, medvetet eller inte sak samma, det påverkar laget när bästa lag spelare skiter i matchen. Han förtjänar en sak - böter eller indragning av pengar, han var inte på jobbet.
Sen var det så jäkla massa fel pass av samtliga och svag motivation. Espanyol krigade och fått utdelning.
Vitlök
2012-01-08 23:48
VART fick Real fansen luft ifrån????????? MÅSTE VI PÅMINNA DEM OM HUR VI HAR FÖRNEDRAT DEM DE SENASTE 11 MATCHERNA????

HUR KAN ADMINS PÅ DETTA FORUMET TILLÅTTA DESSA HORUNGAR SKRIVA HÄR INNE????????
Andreas-
2012-01-08 23:48
Det värsta är det verkligen inte ser ut som att Real kommer tappa en enda poäng förutom på Camp Nou. Blir väl förhoppningsvis någon variant av miracle on ice i någon match så kanske de tappar två pinnar. Problemet är att vi ger bort poäng varannan bortamatch.

Det som svider mest idag är inte en utvebliven straff. Oavsett om vi får straff eller ej så ser det i dagsläget ut som att Real Madrid kommer vara 10 poäng före oss när nästa rond av el Clasico spelas. Det gör sjukt ont o något är fruktansvärt fel...
Barcelona den närkingska älgen
2012-01-08 23:47
BARCA-més que un club

Klart att de kan vinna den, men man vet ju aldrig. Det jag ville ha sagt var mest att det inte alls är klart att Real vinner ALLA matcher innan nästa el Clásico.
Barcelona Senor Grande Pep
Har ni sett vilken bild Sergio ramos har lagt upp på sin Facebook? Kolla in hans sida... Vilket svin han är, värre än Madrid fansen
Barcelona Rambla~
Hetfield

Det håller jag dock med om. Matchen borde ha vunnits trots ett uselt domarteam. Fast det handlar om laddning och hur agressvit man uppträder på planen. Alla 11 spelare måste vara med på det. Tyvärr var det flera spelare som inte räckte till idag.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
Till alla madridistas.

Boti, Boti, Boti, Madrid qui no Boti...
Barcelona Siempre Barça
2012-01-08 23:46
jag tror att francco är tillbaks i Spanien :::::::( Perez har grävt upp hans grav och ber om hjälp att hota domarkören att barca ska inte få straff i år medan real ska få straff när en real spelare ramlar utanför straffområde:(
Barcelona Smogen
Det är ALLTID Keites fel när vi tappar poäng. Skiter om han så sitter hemma i velorbyxor, äter chokladpudding o ser matchen på tjock TV, det är hans fel ändå! ;)
BARCA-més que un club
den närkingska älgen

Tro mig dom vinner den oxå vi har sett dom vända underläge till vinst så där lär dom vinna oxå.
Barcelona Hetfield
2012-01-08 23:45
Rambla

Jo, men det ligger ett större problem i dagens match än att domaren var dålig. Barcelona ska inte behöva lita på domaren för att vinna en match.

Äh, sånt händer. Espanyol förtjänade en poäng.

Annons: