/spanien/barcelona/forum/10067.aspx/spanien/barcelona/forum/10067.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca4eva
2012-01-09 08:54
Lebanese

Eller så redigerar du själv det.
Real Madrid Lebanese
2012-01-09 08:53
Ni snackar om Di Maria, men ni har ju Xavi, Pedro, Busquets och Alves som borde spela in en film.

Ingen av er som minns det här av Xavi?

Karma is a bitch ;)

Ps. Vill inte på något sätt provocera. Ser ni det som de så kan ni ta bort mitt inlägg!
Real Madrid Rivas05
2012-01-09 08:22
Bara jag som tycker gårdagens Guardiola byte (Cesc - Keita) påminner om när Rajkart (stavning?) bytte ut Ronaldinho mot Espanyol 06-07 och Tamudo gör mål.
Barcelona Senor Grande Pep
2012-01-09 08:14
Jaha hehe tänkte inte på det :) Sen håller jag med Basaric, varför klaga på de här som började gilla Barca för 2 år sen ? Det är bara ett bevis på hur omtyckta vi är, ja camp nou är kryllar av turister och "medgångsfans" men det visar bara hur långt ut i världen vår vackra klubb har nått. Själv har jag följt Barca sedan Ronaldinho kom till oss och har hållt på dem sen dess i medgång och motgång, även om det för det mesta varit medgång de senaste åren så har jag upplevt sämre tider. Och jag önskar också att vi ska råka lite illa ut igen då våra nya fans blir ännu mer lojala och upplever vad andra fans upplever
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barca4eva
2012-01-09 08:01
Senor Grande Pep

"Vad får dig att tro att jag är kurd?"

Antar att han menar det han såg i din profil.
2012-01-09 07:57
Nice :) jag gillar chilenska landslaget. Snabb tempo kombinerat med fint spel :) Blev imponerad av dem under VM. Klart jag har sett dem spela, de spela hur vackert som helst, sen är bielsa också en gammal vän till Pep. Men jag vill att pep ska vara kvar 10 år till om jjag ska vara ärlig, byter vi tränare då kommer vi aldrig mer se denna barca igen, spelar ingen roll vilken tränare som tar över, möjligtvis om någon tränare som är en Barca-person som kan filosofin som t.ex. Tito. Vad får dig att tro att jag är kurd?
Chileno 4 life
2012-01-09 07:34
stolt chilenare som alla andra chilenare vi nekar aldrig våran moder patria ....
men haru sett bielsa sätt att spela fotboll`? titta på bilbao så förstår du vad jag menar

och du e kurd rätta mig om jag har fel
2012-01-09 07:22
Om jag har fel* Sorry nyvaken :P
2012-01-09 07:18
Chileno 4 life Rätta mig om du har fel, men du är chilenare eller?
Barcelona basaric - ?#AnimoElGuaje
2012-01-09 07:17
Jag vet att många som håller på dagens Barcelona började kolla deras fotboll för 2-3 år sen då vi blev världens bästa lag genom tiderna, jag vet det.. och det är något man måste acceptera. Men oavsett hur länge en människa håller på mitt kära Barcelona så är det bara ett + för laget. Just den människan kanske åker till Barcelona för att se en match, köper någon tröja eller köper något annat som gör att dom får mer pengar i kassan. Alla "fans" är välkommna, sen får dom själva välja om dom vill sticka så fort det börjar gå dåligt för laget, men dom missar den andra typen av kärlek för detta fantastiska lag.

Jag är en av dom som hållt på detta lag i många år, jag är en av dom som hållt huvudet högt och varit stolt över mitt lag trots att vi precis blivit förnedrade av Real Madrid, trots att vi precis gjort pinsamma insatser mot skitlag, trots att vi efter säsongen inte lyckades ta hem någon tittel, där stog jag och var fotfarande lika förälskad i detta lag som jag är idag. Jag vet att det låter sjukt, men jag har ibland önskat att vi skulle hamna i en sån situation igen bara för att känna på den "besvikna" kärleken man har känt på förut för Barcelona.

Barcelona har fått mig att gråta (både på ett "bra sätt och ett "dåligtt" sätt) Barcelona har fått mig att le, att skryta, att svära, att bli förbannad, att bli förlamad, att inte sova vissa nätter (ni som följt detta lag under en längre period vet vilka nätter jag pratar om)
Barcelona har redan bestämt vad min första son ska heta (Carles)
Jag har tom haft sex under en Barcelona match (en träningsmatch dock)

Jag kan hålla på i flera timmar men jag väljer att avsluta här. Min kärlek till Barcelona kommer vara lika stor även om vi spelar i div 4 om några år.
Chileno 4 life
2012-01-09 07:07
jag vet
Chileno 4 life
2012-01-09 07:07
jag vet
Barcelona Barca4eva
2012-01-09 07:06
Chileno 4 life

Haha, skönaste typen nånsin....
Chileno 4 life
2012-01-09 07:03
jag blir nog glad om pep guardiola inte förlänger med barca det behövs nytt blod i barca jag e trött på att smålag nuförtiden kan sno poäng från oss... visst pep e legend med sina titlar men en legend faller för eller senare... jag tror han har förstått det själv.dt finns 2 tränare jag vill ha i barca manuel pelegrini eller el loco bielsa . båda två kan barcas taktik en har visat det i chilenska landslaget en i villareal och malaga dock i real var han bra .....nog från mig god natt
Chileno 4 life
2012-01-09 07:03
jag blir nog glad om pep guardiola inte förlänger med barca det behövs nytt blod i barca jag e trött på att smålag nuförtiden kan sno poäng från oss... visst pep e legend med sina titlar men en legend faller för eller senare... jag tror han har förstått det själv.dt finns 2 tränare jag vill ha i barca manuel pelegrini eller el loco bielsa . båda två kan barcas taktik en har visat det i chilenska landslaget en i villareal och malaga dock i real var han bra .....nog från mig god natt
Barcelona S91
2012-01-09 05:01
Dill - Busquets!!

En bild säger mer än tusen ord, och en video säger mer än tusen bilder. Länktipset är klockrenast :P
Barcelona Dill - Busquets!!
2012-01-09 04:38
era spelare filmar mest!
nej, era spelare filmar mest!

Men snälla, håll käft bara. Fotbollen är så idag, finns filmare i alla lag, och nej barca är inte världsmästare på att filma, man lägger bara större vikt på oss när våra spelare gör det efter all hetta kring el clasicon i våras. Allt som hände då beror på en man, mourinho, och ingen annan. Finns alltid nåt man vill klaga på hos barca eftersom att de vinner.

Tre år sen så var det att vi fick "fördelar" när det i själva verket var en invalid domare som vi inte kunda göra nåt åt när han visade ut abidal felaktigt, två år sen vare filmningar, och förra året en blandning av båda. Haha herregud, orkar inte ens skriva mer om ämnet. Tror det var barcelonistas som hade copy paste:at mr faaris 2 sidor långa text som är helt klockren, nu orkar jag inte copy paste:a den igen men för den som vill läsa så postade han väl runt 23:00 efter matchen igår kväll

Det jag vill säga är, sluta haka upp er på skit för i slutändan avgörs allt på planen. En till sak, att madridistas fortfarande orkar vara inne här typ 5 på morgonen efter att vi tappat poäng visar bara hur jävla bittra ni är att vi munnat er de senaste 3 åren. Känns som att ni hade firat med champagne om typ messi fått ett skavsår. Get over it.
Barcelona Xaviesta
2012-01-09 04:29
DJIG

Vad fyller du för funktion här inne just nu förutom att ge forumet en ny dimension á la Aftonbladets kommentarfält? Inget vettigare att diskutera än "han och den filmar" ? Nej men tack då för att du tittade in, och på återseende.
DJIG
2012-01-09 04:23
301910

Jag nämnde ett fåtal av alla Barcelonas filmare och dessutom filmade väl Cuenca till sig straff i spanska cupen.

Man lär sig av de bästa.
Barcelona 301910
2012-01-09 04:21
DJIG

Han syftar ju på filmningar som resulterar i straff. Ingen av de du nämner har nånsin filmat till sig en straff vad jag kan minnas. di maria måste va uppe på tiotalet snart?
Barcelona Barca4eva
2012-01-09 04:20
El Nino Maravilla

Läste att det var 19.00.
Barcelona El Nino Maravilla
2012-01-09 04:18
Någon som vet vilken tid galan är imorgon för Ballon D'or? :)
DJIG
2012-01-09 04:12
hahahaha komiskt att Di Maria nämns som filmare i dagens award!

Förnekar inte att han filmar men hallå? Busquets, Alves, Mascherano för att nämna tre.
Barcelona Xaviesta
2012-01-09 04:11
Sentuary

Orkar inte försvara min åsikt hela tiden, men huvudregeln är att detta inte är Real Madrids hörna på SF, utan det är FC Barcelonas. Vi ska aldrig sjunka till deras nivå. Det Kaljic och övriga nötter på Madridredaktionen gjorde inför senaste clasicon med en massa krönikor och en massa förnedringar och pajkastning är ju pinsamt, men går hand i hand med Clásico-bråken de startade och Mourinhos förfärliga beteende med fingret osv. "Varför ska vi bara för att dom" ?

Summan av kardemumman:

Sandlådan är ingen fin plats, varken för Barca eller dess representanter.
Barcelona Sentuary
2012-01-09 04:03
Xaviesta

Herregud, lite humor får man leva med, inte så att marängerna aldrig skojar med oss i deras artiklar, allt kan inte va perfekt
Barcelona Xaviesta
2012-01-09 03:59
Capitan Puyi

Hans Di Maria-kommentar förstörde precis hela awards-glädjen och drog ner hela betyget till NOLL i mina ögon. Tycker inte att man skriver så om man självmant väljer att representera denna klubb i Sverige genom SF. Om inte direkt så har han iaf en indirekt påverkan i hur klubben uppfattas av den yttre sektorn. Som jag skrev till någon här nedanför i ett PM, för mig var det som att Pep skulle köra ett finger i ögat på Karanka i nästa Clásico. Överdramatiserar jag? Kanske.

Mest besviken är jag för att jag har alltid tyckt att Pinthorp skrivit mycket bra och läsvärda referat och awards annars. Ikväll var hans gitarr inte riktigt stämd, hursomhelst.
Barcelona Xaviesta
2012-01-09 03:43
In case du hade haft en hjärna hade du förstått att jag syftar på läget han fick efter Piques virkträff, och jag tex undrar vad som hade hänt om man slängt in Adriano istället för Pedro som saknar självförtroende och skärpan framför mål för tillfället. Eller om Fabregas fått vara kvar på plan och fått Pedros läge. Hade han varit mer distinkt framför målet just då?

Men som dina ointelligenta och barnsliga inlägg allt som ofta antyder så är du inte så gammal, varken i huvudet eller i passet. Men dina inlägg ligger precis i den nivån jag förväntar mig att dom ska ligga i. Din existens här inne varken hjälper eller stjälper - du är helt enkelt betydelselös.

P.S. "whatever floats your boat" heter det. Igen, jag förväntar mig inte att du ska kunna det. Du glömde nog googla uttrycket bara.
Barcelona Capitan Puyi
2012-01-09 03:31
Xaviesta

Kvällens awards är var ju spoton. Piken mot Di maria är onödig eftersom jag inte gillar oprovocerad pajkastning men annars har han helt rätt i stort sett allt.
Barcelona S91
2012-01-09 03:28
Xaviesta

Varför tog du inte upp det med Adam via PM först? Känns bättre så. Visst, jag är inte så stolt över det heller, men man behöver ju inte hänga ut honom på det sättet. I övrigt, en god natt på dig och väl mött!

E: Håller helt med barcetia. Pedro var en frisk fläkt, skapade mycket pga sitt hårda slit. Han kan inte hjälpa att en motståndare gör en Suarez.
Barcelona barcetia - AJE AJE AJE, VILLA EL GUAJE!
2012-01-09 03:27
In case you didn't notice så var Pedro vår bästa spelare på plan. Men whatever suits your boat.
Annons: