/spanien/barcelona/forum/1006.aspx/spanien/barcelona/forum/1006.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelonistas
2016-12-18 16:37
Soko - Rakitic-Busi-Iniesta är bättre än Reals mittfält. Real tycker jag har bättre försvar dock.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Soko
2016-12-18 16:01
Neymar som han spelar sista året ska få sänkt lön och inte höjd. När har han gjort ett mål i en tävlingsmatch för Barca senast? Större målsumpsren får man leta efter.
Barcelona neymar JR
2016-12-18 15:30
Nej neymars lön kan inte stämma, finns inte en chans i världen. Hell No Vad kommer messis nya lön ligga på 45 miljoner € / år???
Barcelona A good coach is everything!
2016-12-18 15:18
Soko // Ja fortfarande en bra period då det misslyckandes vinna cupen samt ligan förra året!! Att gå runt och vara oslagbara och inte vinna mer än en titel är inget att skryta med. Samma sak gäller Arsenal som hade 49 matcher utan förlust skillnaden där var att Arsenal vann 2 stora titlar under den perioden !
2016-12-18 15:15
neymarJR Vaah ska Ney få 30m per år vilket skämt ! Ett ännu större skämt är att han ska tjäna mer pengar än Messi !
Barcelona neymar JR
2016-12-18 15:07
Neymar with 30m a year, Messi 22m and Luis Suarez 12m per year are the top 3 best paid players at Barcelona #fcblive [marca] Vadå Neymar 30 miljoner? Dra mig baklänges eller
Barcelona gulu
2016-12-18 15:05
Real hit och Ronaldo dit! Låt oss istället glädjas åt att B-laget gjorde ett sent ledningsmål och vann sin match med 2-1 borta mot Ebro. Serieledning två poäng före Alcoyano ?
Barcelona Soko
2016-12-18 14:46
En bra period ? Real har knappt förlorat en match på hela 2016 !!!
Och ja de har bättre lag än oss som sagt förutom i anfallet. De har stabilt försvar och grymt mittfält. Som laget spelar Real kompakt och seriöst. Det ger resultat till slut. Zidane effekt eller inte vet jag inte men han låter inte sina spelare gå på plan och slappna av utan kör för fullt. Real har gjort fler mål och släppt färre än oss.
2016-12-18 14:34
Soko Hahaha gå göm dig snälla ! Real har en bra period men snälla överdriv inte ! Det har vunnit en VM titel, som bara ska vinnas vore mycket märkligt om dem inte vann den! När det väl vinner 5-6 titlar på ett år ja då kan vi tala om oövervinneliga. Att dem ens har en bra period beror på LE som kunde lätt ha släkt alla Reals drömmar om att komma ikapp oss när vi ledde med 12 P. Med någon annan tränare hade Real gått under förra säsongen redan !
Barcelona Soko
2016-12-18 14:29
Vlom

Resultatet är som räknas och Real vann med 4-2 och Ronaldo gjorde hattrick . Bara att acceptera. De vinner titlar och priser och slår rekord utan att förlora . Vi har haft våra chanser två gånger, Dortmund har haft två gånger, Atletico, Sevilla och många fler men ingen lyckats slå dem.
Real är just nu världens bästa lag och har bättre spelare än oss på två tredje delar. Real har bättre försvar och bättre mittfält. Vi har bättre anfall även om Real gör fler mål än oss då vi är proffs på att bränna . Skillnaden är också att medan våra anfallare är nonchalanta i 60 av 90 minuter så är Reals fullt konentrerade från minut 1 till 95.
Barcelona Soko
2016-12-18 14:21
Neymar spelar samma position som Ronaldo och är mycket kvickare , kan dribbla bättre men för mig är det ändå gåta varför Neymar inte gör mål ganska mål som Ronaldo. Det enda jag kunnat uppmärksamma är att Neymar siktar alldeles för mycket och vill alltid placera sina skott som dock blir perfekta räddningar för målvakterna eller missar hela mål, medan Ronaldo skjuter utan att tänka och bollar hittar i nätet. Neymar är dessutom mycket yngre men är extremt dålig på att utnyttja fria ytor.
Vlom
2016-12-18 14:19
Flera utav La Liga lagen som vanligtvis böjer sig ned för alla fyra inför Real Madrid, bör skämmas när ett lag som Kashima Antlers (som är 11:a i den japanska ligan) har spelat ut marängerna.
Barcelona Soko
2016-12-18 14:13
Det var skrivet i stjärnorna att Real skulle få oavgjort under ordinarie tid och blåsa alla som spelar på odds för att sedan enkelt avgöra i förlängningen. Och vem annars än Ronaldo. Finns ingen spelare i världen som gör fler mål än just han vid slutet av matcherna och när andra är trötta. Killen kommer bomba in mål tills han blir 40.
Real vinner finalmatcher bara på övertid, i CL mot Atletico, i finalen mot oss i cupen och så idag . Det är tydlig tecken att de är fysiskt starkaste laget i världen, och även psykiskt.
Barcelona Zibarca ~ MESMARizing
2016-12-18 14:11
@Vlom Perez fickor är djupa. Hur många fördelar lr felaktiga mål har inte Real fått i avgörande situationer? Fråga bara Atletico..
Vlom
2016-12-18 13:53
@Bästelona y M3ssi y BernaLeo:

Via länktipset hittar man situationen som du pratade om.
Vlom
2016-12-18 13:37
Förjävla synd att Kashima Altars blev fullkomligt rånade, gör knappast saken bättre när CR7 nyss gjorde 3-2 målet för Madrid....
Barcelona Den vise mannen
2016-12-18 13:25
Pep - El mister Bra försök! Du börjar lära dig.
Barcelona Bästelona y M3ssi y BernaLeo
2016-12-18 13:23
Ramos drar ner en spelare, domaren har handen i fickan och ska dela ut ett gult kort, men är på väg att dela ut det till fel spelare. Motståndarna pekar på Ramos och att det var han som orsakade frisparken, domaren får via kamerasystemet reda på att det var Ramos och skiter i att varna honom. Vad hade hänt om han hade fått det gula, well, 2 gula = utvisning. Hala Domarna!
Barcelona Carles Puyol Beast
2016-12-18 12:48
Vlom Väldigt onödigt av dig att ta upp Reals match. Vem fan bryr sig om Real. Du kunde hittat något om Barca eller dess spelare och skrivit här men nej då ska du snabbt skriva om självaste Real så så så onödigt för det drar ner forumet så mkt. Vårt forum är piss i havet och folk lägger så mkt tid o rum på Real. Det finns ingen skillnad på vårt forum eller på Real. Bägge håller piss nivå. Känns som att folk lägger upp sina liv här och det blir bara fel enligt mig. Varför inte lägga energi på Barca det är den kärlek som vi förstår varandra bäst. Folk slutar och kommer tillbaka för dem är trötta på många här inne. Jag har varit trogen här inne sen år 2000 och i dessa år har jag upplevt att folk visar mer HAT för Real än Kärlek för Barca och detta är illa. Jag kommer också att avregistrera mig för jag är trött på vårt forum pga folk förstör forumet. Nivån är så låg så man blir mörkrädd och det blir värre och värre. Ni får ha det bra.
Barcelona yeezus
2016-12-18 12:41
1-2 haha. Hur vi inte kunde slå detta Madrid är en gåta
Vlom
2016-12-18 12:18
På tal om ingenting, så har det japanska laget Antlers gjort 1-1 målet mot Real Madrid precis innan halvtid i klubb-VM finalen.

Skulle vara kul ifall om de faktiskt bröt Madrids förlustfria svit.
Barcelona Viggo - Grande Busquets
2016-12-18 12:02
Jag är inget fan av att läsa långa texter på ett forum, men dem gångerna jag har orkat så har jag alltid uppskattat det skribenter som kröjff och iniesta70 har skrivit. Dem gångerna jag känt att jag inte orkar läsa så långa inlägg har jag bara scrollat förbi. Jag ser seriöst inte problemet i att skriva metaforer, tvärtom uppskattar jag de metaforer jag läser (i synnerhet de skrivna av Kröjff). Jag upplever det som mer levande texter och det blir per automatik roligare att läsa då. Att klaga på skickliga skribenter som skriver långa inlägg är ju i mitt tycke större slöseri på tid än att scrolla förbi dessa inlägg. Vill ni inte läsa dem, scrolla förbi. Jag har noll förståelse för hur det kan vara så jobbigt för er som klagar. Till kröjff, iniesta70 och alla andra duktiga skribenter som lämnat detta forum pga olika anledningar: Ni behövs här inne för att såna som mig ska få den nyanserade inblick i Barcelona som jag får av er (jag orkar inte läsa flera hemsidor). Ni behövs för att vidga vyer för trångsynta som endast kan skriva oneliners om Messi kontra Ronaldo dokusåpan. Ni är viktiga för att detta forum överhuvudtaget ska anses vara ett forum där man får relevant och nyttig information om klubben. Så om ni läser detta så hoppas jag och säkerligen många fler att ni stannar kvar och fortsätter skriva! Nu blev det ett sånt där långt inlägg. Får väl hoppas att man scrollat förbi så jag inte blir påhoppad..
Barcelona El Pistolero #9
2016-12-18 11:30
Gomes lämnas utanför truppen idag. Alltså va?
Barcelona Kom tillbaka Xavi
2016-12-18 09:58
Vi kommer köra över Espanyol ikväll. Iniesta är tillbaka, Messi är i storform, vi spelar på Camp Nou och vi har inte en enda spelare borta från startelvan. Det finns inga jävla ursäkter, Espanyol är ett skitlag oavsett form. Vi ska vinna idag, och det med minst 2 bollar.
Barcelona Smogen
2016-12-18 09:33
[QUOTE=S.Eto'o]Barcelona har inför kvällens derby endast tre hemma vinster denna säsong, lika många som Espanyol har på bortaplan.... Sist vi plockade tre poäng i camp nou var för snart 60 dagar sedan. Espanyol är obesegrade i deras senaste (10!) matcher, senast de förlora var mot celta Vigo den 25 september Sist Espanyol förlora på bortaplan var premiär matchen mot Sevilla den 20 augusti. Vill bara dela med mig lite fakta som kan antingen vara avgörande eller betydelselös efter matchen. [/QUOTE] Binder inte kolla själv. Men 60 dagar sedan vi vann på hemmaplan??? Kan feet verkligen stämma? Det är ju tom. ett uselt facit om man är ett bottenlag.
Barcelona Barcadinho.
2016-12-18 09:30
Återigen en match med videogranskning idag kl 11. Jag skulle garanterat vara emot det för x antal år sen (rätt många), men inte nu. Jag välkomnar tekniken för att filmningar o maskningar har ökat under åren lika drastiskt som tatueringarna.
Det kommer bli konstigt i början, en van sak, men jag tror att på sikt såkommer det leda till minskning av antal filmningar.

Jag vill ha det på högre nivåer, högsta serier, CL o EL, för där är filmningar störst. Mindre viktigt i lägre divisioner, därborta bör man jobba däremot mot matchfixeringar. Alltid nåt. Pengar styr på alla nivåer tydligen.
Barcelona Pep - El Míster
2016-12-18 08:51
Sippar på morgonkaffet och hunden trippar runt i vardagsrummet likt Xavi gjorde på Camp Nou en gång i tiden. Xavi är lika saknad som hunden kommer bli den dagen hon går bort. Frugan ropar i ena ändan lägenheten att äggröran är klar - precis som den kapten hon är. Saknaden av henne när jag lämnat in skilsmässoansökan nästa vecka kommer dock inte vara i närheten av den saknad Puyol lämnade efter sig. Visca Barca!
Barcelona S.Eto'o
2016-12-18 05:39
Barcelona har inför kvällens derby endast tre hemma vinster denna säsong, lika många som Espanyol har på bortaplan.... Sist vi plockade tre poäng i camp nou var för snart 60 dagar sedan. Espanyol är obesegrade i deras senaste (10!) matcher, senast de förlora var mot celta Vigo den 25 september Sist Espanyol förlora på bortaplan var premiär matchen mot Sevilla den 20 augusti. Vill bara dela med mig lite fakta som kan antingen vara avgörande eller betydelselös efter matchen.
Barcelona Gio Style
2016-12-18 02:28
Bollinnehavet

+1!
Skulle precis skriva det. Är ni ute efter kortfattad fakta och en och annan liten kommentar om matcherna så kan ni gott skaffa twitter. Följ Barcastuff eller RafaelH117 så får ni era behov mättade.
Jag gillar tugget här i forumet, om ingen hade fått prata om metaforer eller dra paralleller till verkliga livet så hade vi haft ett tyst och opersonligt forum och det är inte det jag är ute efter när jag surfar in på svenskafans.
Barcelona Bollinnehavet
2016-12-18 01:35
Jag har inte varit inne på forumet på ett tag. Men det jag ser när jag loggar in är, förutom alla klassinlägg, några torra jäklar som inte vill läsa personliga grejer. Ett tips, följ Barcastuff på twitter så får ni era oneliners med fakta, bilder och nyheter om klubben. Ett tips till, läs inte mitt inlägg som jag tänker skriva imorgon när klockan inte är halv två på natten. Det kommer att innehålla massa text om hur Barca påverkar mitt privatliv i olika avseenden. Alltifrån hur jag och mina vänner umgås kring Barcelona till hur min många år yngre lillebror är den enda i sin bekantskapskrets som håller på Barca till hur min flickvän fascineras över hur mycket jag älskar Iniesta (läs inte: Iniesta70) och Messi. Stay tuned!

Och förlåt för att jag kallade er för torra jäklar. Men vafan, jag var tvungen att låta lite aggressiv för att kamma hem dom dära f*cking likesen =)
Annons: