/spanien/barcelona/forum/10055.aspx/spanien/barcelona/forum/10055.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Valencia J.T. - Ayala
2012-01-09 22:41
Blaugrana91//
Man kan ju annars se hur reaktionerna var på ert forum igår,.... Kan säga att det beteendet är jävligt vanligt hos Barca supportrar, i alla fall här i Sverige.

Hur som (!!) =)

Lionel Messi, helt värd priset.
Så är det bara, tyvärr ;)

Had
Barcelona CESC..4..FABREGAS
2012-01-09 22:40
En Snabbt fråga. Hur mycket kostar en CL final biljett
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona den närkingska älgen
2012-01-09 22:36
Alltså, att se Henry hoppa in och göra det där målet var riktigt stort. Riktigt häftigt. Rätt bra kväll ändå, Messi får guldbollen, Pep blir utsedd till världens bästa tränare och Henry gör comeback i Arsenal. Soft.
Barcelona Blaugrana91
2012-01-09 22:26
Komiskt att läsa kommentarerna i Aftonbladet gällande att Messi vann.
Tänk att avundsjukan mot Barcelona gjort så många människor fullständigt enödga och störda.
Är det inte Barcelona som mutat hela FIFA, så är det Shakira..Haha vad kommer härnäst?

Är bara i Sverige det här beteendet finns, är man riktigt bra och vinner mycket så sticker det i ögonen i lätt och lagom Sverige. Därför Barcelona är så hatade.

Är ju så att man skämms över att vara Svensk ibland.

Barcelona Andreas V.V - "Pagar"
2012-01-09 22:24
Xaviesta

Men vad fan snackar du om ditt troll?
Barcelona Xaviesta
2012-01-09 22:22
Andreas V.V

Oj oj oj.. jag har inga ord för vissa av dina inlägg. I all vänskaplig anda, så är de åtminstonne underhållande.
Barcelona Essienesque
2012-01-09 22:20
Henry är KUNGLIG. Fan va snyggt avslut, riktigt Henry stuk på det.
Barcelona DM1982
2012-01-09 22:19
Väldigt kul att Henry fick måla, killen är verkligen värd det

Målet påminner om det första han gjorde mot Real i Bernabeu (6-2 matchen).
Barcelona Gonzalez_Barca
Henry vilken legend!
Barcelona Barcadinho.
Hehe, Henry, säg inte att det inte är roligt.
Barcelona Andresito
2012-01-09 22:18
Haha fyfan vad stort av Henry!
Barcelona Xaviesta
Henry alltså.. fantastisk!
Fy fan, det där är verkligen vackert. Alltså inte målet i sig, men grejen att Henry gör mål i comebacken.
2012-01-09 22:17
HAHA, episkt.. HENRY!!
2012-01-09 22:17
Kan man inte införa en grej i dessa Cuper?

Spelar man i högsta ligan (PL tex) och möter ett lag från tex nPower League 1 så får man börja med 0-2 underläge.
Alltså, 1 mål handikapp per division.
På så sätt blir det lite jämnare.

Nackdelen är ju att bottenlagen i den högre divisionen får rätt svårt om dom lottas mot ett topplag i divisionen under.
Coach pep.
2012-01-09 22:14
Akram [Los Gladiadores]

Haha. Snacka om att göra en höna av en fjäder. Nej, min poäng var inte att gräva i samhällsproblem. Det var att försöka framhäva, om än aningen grovt och sarkastiskt, hur dumt det är på alla sätt och vis att Ramos är i den elvan före exemplariske Abidal och hans sanslösa säsong, och samtidigt ge en pik åt övervåldet som förekommer i fotbollen i vilket Ramos och Pepe kan ses som två av huvudaktörerna i.

Okej. Jag överdrev. Ja. Det är bara en världselva. Om jag vill dig något ytterligare? Nja, vill heller fortsätta denna diskussion. Det var inte ens jag som startade den. Du kunde PM:at mig om du tog så illa vid dig så kunde forumet slippa detta från första början istället för att säga det nu. Men antar att du verkligen var angelägen att få mig avstängd från mitt eget lags forum för min grova sarkasm som tydligen inte passade just dig som råkar vara här här på besök. Det är väl inte här inne du ska förvänta dig några förhärliganden av din idol Ramos.

Istället för att göra analyser av mig som person baserat utifrån ett internetkonto och ett sarkastiskt foruminlägg föreslår jag att du tar dig an mod-jobbet på Reals sida. Där behövs dina hårda tag, personanalyser och intolerans garanterat mer än här.

Tack.
Barcelona Riiio!!
2012-01-09 22:13
Arshavin hade Fabregas som nr 3 i omröstningen
2012-01-09 22:07
DM1982

Ja, håller tummarna för det.
Barcelona DM1982
2012-01-09 22:06
Skulle vara grymt om han går in och gör mål.
2012-01-09 22:04
Episk Comeback på Emirates strax, Thierry Henry.
@Viasat Fotboll.
Barcelona El Nino Maravilla
2012-01-09 22:02
Vart är det ni ser vem som röstade på vem?

Tacksam för svar :)
2012-01-09 21:58
El Pipa

Du har rätt i att man inte kan hänvisa till antal insläppta mål, men när man har så få skott på sig är det ju väldigt viktigt att ha en bra målvakt som alltid kan vara på tårna och svara för fina räddningar när han väl sätts på prov.

Sedan vet jag inte om det var du som undrade om det gick att rösta på landsmän, annars hoppas jag att han som undrade det läser här. Kolla hur Messi röstade så märks det ju att man kan rösta på landsmän.

Alla som kan måste fan slå på Viasat fotboll nu, Henry hoppar in och gör comeback för Gunners. Det lär bli sjukt jävla mäktigt.
Barcelona Xaviesta
2012-01-09 21:57
Jag undrar ibland varför många saknar helt förmågan att tänka logiskt. Hur kunde en del tro att Rooney skulle vinna pris för sin bicy? Visst, den var snyggast. Men Messis och Neymars var prestationer där den senares höll högre klass, fullt rättvist. Rooneys var en total lucky shot. Plockar du hem priset för något, ska det vara för prestationen och inget annat. Ganska logiskt eller hur?

Valdés är en fenomenal målvakt, fantastisk med fötterna, och skräddarsydd för Barcas tiki-taka. Men i ett "vanligt" lag är Casillas snäppet bättre, fullt rättvist. Det här är logiska saker som man bör begripa per automatik.

Och precis som folk påpekar, Messi vinner för TREDJE året i rad priset för världens bästa spelare, framröstad av sina egna fotbollskollegor världen över! Kräver den titeln fortfarande diskussioner undrar man ju på fullt allvar om folk snackar rappakalja för att de är rastlösa, eller för att de verkligen gillar den här sporten.
Barcelona Man1
2012-01-09 21:57
Ta inte åt er när Madrid fansen hatar på oss. Nu får vi fira att Leo återigen blev världens bäste! Visca Barca!
Barcelona Abbe.
2012-01-09 21:56
Zlatan röstade, hör och häpna, på Pep Guardiola som bästa tränare. Mourinho och André Villas-Boas på andra- respektive tredjeplats.
Real Madrid El Pipa
2012-01-09 21:53
Blaugrana91

Jag har aldrig hävdat att Reals mittfält/backlinje ska vara bättre än Barcas. Men det är bara att konstatera, Valdés får färre skott på sig, och släpper då in färre mål. Inga konstigheter.

Försöker inte ta något från Er, de senaste åren talar för sig självt. Men att hänvisa till insläppta mål som en mätare för en målvakts prestationer är löjligt.
Barcelona Frodo
2012-01-09 21:51
Så här röstade Messi som är Argentinas lagkapten:

1. Xavi
2. Iniesta
3. Kun Agüero
Barcelona Blaugrana91
2012-01-09 21:50
El Pipa

"Naturligtvis släpper Valdés in färre mål, då Barca har ett bollinnehav på 60-80% och därmed sällan är särskilt pressade defensivt. "

Där kom det, bara väntade på det.

Valdes behöver aldrig göra något eftersom resten av laget gör allt jobb, men samtidigt är Barcas försvar överskattat Reals är ju mycket bättre, det är ju Barcas mittfält som är anledningen till att de vinner, det är på grund av deras mittfält som överskattade spelare som Messi och Villa gör mål, fast egentligen är ju mittfältet ganska överskattat, jag menar Özil och Xabi Alonso är ju sååå mycket bättre än Xavi och Iniesta, det är på grund av Messi som Barca vinner, utan honom är Barca ett mittenlag.

Och Pep är för övrigt överskattad, vem som helst kan ju träna Barcelona.
Men utan Pep kommer Barcas era ta slut....

Detta är ungefär som Realfans och andra haters överlag resonerar.
Alltid lika komiskt. :)

Barcelona Riiio!!
2012-01-09 21:48
Det e helt sjukt att Reina och Valdes aldrig kommer komma upp i någorlunda många landskamper men det är för att alla tre målvakter är födda samma år eller där nånstans.. Casillas har mer rutin än de båda och är den bättre av dem men Valdes är absolut inte mycket efter. Speciellt inte om man kollar klubblag. Valdes har spelat upp sig nått jävulskt medans Casillas tappat lite senaste åren. i Landslaget är däremot Casillas klockren och varit det i sort sett alla landskamer senaste 4 åren!

Henry värmer upp och hela Emirates ställer sig upp * MÄKTIGT*
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-01-09 21:48
Hahahahaha fusk @ röstningen??

Nuno Gomez blev plötsligt lagkapten för Portugal och självklart röstade han på Cristiano = 5p till Cristiano. Komiskt
Annons: