/spanien/barcelona/forum/10053.aspx/spanien/barcelona/forum/10053.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Corazon
2012-01-29 00:00
Bara förbereda sig på en El Passilo
Barcelona Smogen
Hetfield

Vem skulle man köpa då? Forlan? Tevez eller en ny "panikvärvning" som man gjorde med tex. Maxi Lopez eller Affelay?
Barcelona Ibillay
!!ANTIMADRIDISTA!!

WORD! 2 köpelag, hur kan man gheja på ett företag?
Barcelona Rambla~
2012-01-28 23:59
Jag håller med Hetfield. Det håller inte att ha en så tunn trupp över en hel säsong. För det mesta går det bra att pussla ihop det och hämta in spelare från B-laget. Grejen är ju att vissa spelare får slita överdrivet mycket. Jag anser att han chansar lite för mycket på det här med en liten trupp. Visst, klarar man sig utan skador så kan det gå i någon/några säsonger, vilket det också har gjort. Nu är Villa långtidsskadad, Afellay också även om han inte är en nyckelspelare, Iniesta och Pedro har varit skadade mest hela säsongen. Det är tre viktiga spelare. Pep borde haft minst 2-3 spelare till i truppen men envis som en åsna som han är så vägrar han. Han får skylla sig själv.
Valencia rudolf
2012-01-28 23:58
Känns lite som att ni ger bort ligan till Real Madrid, spelarna har ju ingen motivation förutom på camp nou där ni spelar för eran publik. En liten tröst är ju ändå att ni kan vinna sista el classico, kan tänka mig att det måste svida lite för madridistas att förlora båda matcherna mot er.
Barcelona Andresito
VILL DU BLI RIK? KOLLA HÄR!

Satsa en hundring (eller mer, en tusenlapp är också realistiskt) varje helg på Real. Hur stor är chansen att Real tappar poäng och vi går förbi dem? 2%.
Så länge som Real vinner, så vinner du. Och när de förlorar så ökar Barcas chanser. Win-Win
Barcelona !!ANTIMADRIDISTA!!
Real Madrid och Manchester city vinner ligan samtidigt som fotbollen går förlorad
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona BB-Barceloneta
Självklart är inte ligan körd, det är 18 matcher kvar. Okej det är klart att läget är hur tufft som helst med 7 poäng upp men att påstå att ligan är körd är fel. Vinst mot Real så är vi fyra efter, ytterligare förlust för Real så är vi 1 efter.

Det är klart det inte är kört även om det onekligen ser oerhört tufft ut. Vi måste i stort sett gå fullt i poängväg medans Real tappar ett antal.

Men det är inte över för än den feta damen sjunger!
Barcelona Jugador
Konstig startelva med 2 defensiva mittfältare och Adriano på vänster sida i anfallet, dåligt att byta ut Xavi dessutom. Annars finns bara spelarna att skylla på, för det är dom som spelar på planen, inte Pep. En underprestation helt klart, även med tanke på elvan.
Barcelona Smogen
2012-01-28 23:57
Rambla

Men du ser väl hur lite spelarna kämpar och springer i offensiva situationer? Visst är det till viss del Peps fel som självklart skulle agerat 20 minuter tidigare. Men som Canal+ "experterna" säger, det är mental och fysisk trötthet, men det är också mätthet. Hade man gått tittellösa i 2säsonger hade man vunnit denna matchen, då hade hungern funnits där och man hade vunnit denna matchen!
Barcelona Trippeln
2012-01-28 23:56
IZOU4EVER

Du kan ju tappa din oskuld först innan du snackar.
Barcelona LeoMessi
2012-01-28 23:55
Sen så tycker jag att folk här ska sluta hoppa på andra som säger att ligan är körd. Dom är inte pessimistiska, dom är realistiska. Betyder inte att man inte stöttar laget för det. Hellre det än att sitta och säga " Lugnt fan, real behöver bara kryssa 7 matcher till och förlora på Camp nou så kan vi vinna på inbördesmöten". Oavsett vad så kommer jag att stötta barca, sen har jag rätt att visa besvikelse när spelarna inte verkar bry sig.

Helt ärligt så behöver vi ett sånt här år där vi inte vinner allt. Grabbarna tappar motivation, dom orkar inte prestera match efter match. Spec med alla skadior vi har.
Barcelona B-Guden
2012-01-28 23:54
AndreD - Ànims Afellay y Villa

FÖR VI TAPPAR POÄNG MEDANS REAL VINENR SINA MATCHER!!!!!!!!!!!!!

Vad är problemet, ligan är körd tror jag och jag tror real kommer vinna ligan utan att vinna ett El clasico.
för vi har fullt med skador, vi tappar poäng var och mer än varanan borta match. Eftersom vi redan tappar mer poäng nu än på hela förra året så vågar jag säga att ligan är körd.
Jag kan ha fel, men så tror jag. Men för det komemr jag inte svika Barca utan fortfarnade älska dom och heja på dom varje match om hoppas på att real tappar poäng för vi har inte ligan i våra händer längre,(hade vi inte före matchen heller) men det vet real också därför kommer dom förmodligen vinna allt i ligan nu. för dom vet att förlora el clasico är inte som att förlora ligan...
Barcelona Hetfield
Pep får väl skylla sig själv, hans "vi ska inte köpa någon" policy har blivit irriterande. När man får slänga in ynglingar i laget (fint, men ändå) så visar det på läget.
Barcelona Decinho
Jaha det var det...

Om jag nu ska lyckas se någonting positivt, så här mitt i bedrövelsen, så måste det onekligen vara Tello och Thiago. Ungtupparna måste få spela mer! Det är ju inte förräns när de kommer in, med sin fart och teknik som Villarreals backlinje behöver förflytta sig långa sträckor och ytor bildas åt Messi och Co.

Jag ser gärna att båda två startar nästa match. Kanske framförallt för att väcka de äldre spelarna, som just nu inte verkar vara fullt fokuserade på sina uppgifter.
att ett plastlag med bara äckelspelare och med hjälp av domaren varje match leder ligan är en skam mot mänskligheten
Barcelona Larsson1333
2012-01-28 23:53
Tello skapade mer på 10-15 minuter än vad Adriano, Fabregas, Alves gjorde tillsammans på hela matchen

Enough said, ge killen mer chanser, han visar ju hunger, han visar att han verkligen vill spela för det här laget !!
Barcelona Ibillay
Ligan ÄR körd, Real Madrid kommer o vinna, även om de har fått mkt hjälp av domaren( tänker på t.ex Mallorca matchen, och att domarna dömd fel emot oss så många ggr) så förtjänar de ligan mer än oss, då vi inte har spelat som vanligt i borta matcherna. Men cred till bortalagen vi mött, de har gjort ett bra jobb.

Nu hoppas jag verkligen att grabbarna vaknar och blir extra peppade och motiverade att satsa ALLT på CL!!
Barcelona S91
StreamHunter

Som troende undrar jag vad Gud har med fotbollen att göra? Försök inte besvära dig med att försöka svara på frågan, din IQ är nämligen på Pepe-nivå, dvs. obefintlig.
Barcelona Smogen
och hur fan kunde Fabregas få spela hela matchen, han var ju helt jävla under isen...
Barcelona Trippeln
Det är bara att satsa på Cl nu!
Barcelona Woods
Så länge vi gång på gång piskar Reöl i våra inbördes möten är jag nöjd. Vi är bättre än dem, det känns skönt. Lite som att Ronaldo tar 34543 straffar på en säsong och vinner skytteligan. Alla vet ändå att Messi är bättre.
Barcelona El capitano[Culee]- Faris
2012-01-28 23:52
Aa ligan är över men det enda positiva med den här matchen var Tello !
Barcelona den närkingska älgen
Bat - iAmunt Llorente

Ja, han får absolut sitta kvar om säsongen skulle bli titellös. Om däremot säsongen efter det skulle gå i samma spår blir det en annan fråga, men det är långt dit.

Jag tror att ligan är körd. Det står jag för.
Barcelona Abirey
Som sagt ligan kan inte avgöras i Januari. Dock ser det mörkt ut just nu...
Barcelona Plaza_Catalunya
2012-01-28 23:51
Tycker absolut inte man kan skylla poängtappet på domaren. Vi ska lyckas avgöra detta. Problemet är att Barca bara vill bolla runt bollen i laget, vara glada skolpojkar och absolut inte göra något jobb. Fyfan vad jag saknade Keite en sån här match. Så vansinnigt trött på dagens Barca utan striker. Varenda boll ute på kanten, och inte en enda barcaspelare i offensivt straffområde. Då skulle till och med lag från Grusplan kunna försvara sig mot FCB.
Barcelona Barca-nist
Härmed måste jag säga ligan är över, slarv och nongalans, skador och en del annat som påverkar våra dåliga resultat på bortaplan.

De flesta lag får stånd av att försöka slå Barca med all rätt. Sen hoppas jag att villa inte Real särar på bena som de flesta lag i liga mot Real!

Sånt är livet ibland vinner man ligan ibland inte. Real kommer vinna med stor sannolikhet denna säsongen och mest pga effektivitet och en liten del av Mourinhos stor påverkan på domare.

Spanska fotbolls förbund är Reals Madrids Hyndor. Grattis
Barcelona Rambla~
Jag vill inte skylla på spelarna, de försöker verkligen. De spelar efter tränarens instruktioner. När han sitter handlingsförlamad i 70 min då blir det så här.
Barcelona Barca4eva
Bat Pep har själv sagt att han inte lämnar ett Barca i en sådan situation. Nej, skulle jag alltså säga.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona rob.BARCA
man har fan rätt att klaga speciellt när dom inte ens kämpar!!!!!
Annons: