/spanien/barcelona/forum/10052.aspx/spanien/barcelona/forum/10052.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona El capitano[Culee]- Faris
2012-01-10 10:37
Nu tvekar många på barca men jag är rätt så säker att i slutet av maj är Barca liga och CL mästare ! kom ihåg det !!!
elbraco - Bojan y Thiago
2012-01-10 10:23
Varför ingen kommentatorsfunkion i Guldbollen artikeln?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barcelona10Messi
2012-01-10 07:41
Del Bosque, Spanien: Guardiola – Löw – Ferguson

Är det nån slump att Del Bosque inte röstade på en viss Mou?..
Barcelona Dill - Busquets!!
2012-01-10 05:49
Känslan jag fick när henry gjorde mål var magisk. Man bara visste ögonblicket han tog emot bollen att den där sätter han fan i sömnen. Det är så JÄVLA FINT och hans firande gjorde deet bara bättre. A true legend. Synd bara att emirates hade lite halvkdålig stämning :P

Fanns ju flera skuma val än de som ni har listat. Nåra coacher som röstat på thomas muller, özil o.s.v. Herregud.
Barcelona Barca4eva
2012-01-10 05:46
gejboy123 Haha, fan vad nice ifall det stämmer :p
Barcelona gejboy123
2012-01-10 02:45
att henry gjorde mål ikväll var som en saga, men det var inte bara ett mål.
målet han gjorde var hans tolfte mål mot leeds i den tolfte matchen mot dom, han hade nummer tolv på ryggen och det är år 2012, och det var 12 minuter kvar av matchen när han gjorde det typiska henry-målet.
jag älskar när sånahär konstiga grejer händer i fotbollen, som messis första match i barca, ronaldinho spelade fram honom med en lobbpass och messi lobbade över målvakten men det blev vinkat för offside, några minuter senare gjorde ronaldinho nästan en exakt likadan framspelning till messi igen som avslutade på samma sätt som innan och den gången gick det i mål.
bara ett exempel av flera.nån borde skriva en bok om sånt haha
Barcelona Gio Style
2012-01-10 02:19
Grabbar, jag förstår verkligen inte hur ni orkar gå in i Puertan för att läsa vad som skrivs.
Detsamma gäller med fotbollskanalen och Aftonbladets kommentatorsfält. Folk håller en sån otroligt låg nivå att man får lust att skjuta sig i skallen. Det gör fan ont i ögonen att läsa all nonsens. På riktigt nu, jag beundrar er som klarar av att läsa sånt!
Ryo Miyaichi !
2012-01-10 01:19
Grattis Messi till tredje guldbollen! Håller han sig skadefri kommer han nog att prenemunera på den i 5-10år till, helt seriöst.

Lite ot men det var underbart att Henry gjorde mål efter 10 minuter i Arsenaltröjan igen =) ett klassiskt Henry avslut hehe!
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-01-10 01:18
Andreas

Jag vill faktiskt inte gå in och läsa, men blir tvungen då jag följer mina favoriter, The Turkish Duo, El Pasillo, och så förstås Alexander den lille Kaljic. Dem brukar underhålla med fantastiska inlägg varje dag.
Barcelona Andreas V.V - "Pagar"
2012-01-10 01:08
Shanghai ..

Läs inte Puertan, det är värre än Fotbollskanalens kommentarsfunktion tillsammans med Aftonbladets. Man mår bara dåligt om man läser för mycket rappakalja där.

Kunskap kommer med ålder allt som oftast, och med en väldigt låg snittålder så kommer det tyvärr inte mycket vettigt därifrån, finns det 1-2, kanske 3 vettiga personer där?

Real Madrid RealMadrid es mi corazón
2012-01-10 01:05
Xavi borde ha fått guld bollen och det med handen på hjärtat ;)!
Barcelona Keite
2012-01-10 01:05
När nästan 9/10 väljer Messi som 1:a av ALLA i världen.
Ja, då går det inte o ha fel om att han är världens bästa. Hur svårt ska det va o fatta madridistas och alla andra ni hatars??????

Men nej nej... Man har mutat FIFA och UEFA, alla som röstat på Messi är idioter... etcétera.

2012-01-10 00:58
"Henry har egentligen bara begått ett stort misstag i karriären. Givetvis syftar jag på att han skrev på för Barcelona för att på bästa möjliga sätt assistera Messi, rättare sagt: ta hundjobbet, Tyvärr" - ZIZOU4EVER

Då har många spelare begått ett stort misstag att gå till Real Madrid CF.

Förlåt om jag är emot reglerna då jag har klistrat in, men ursäkta igen.
DivineNerd(Man utd fan)
2012-01-10 00:57
Angående vem guldbollen skall gå till: Ronaldo är helt makalös. Han har ett extremt målsinne, sällan skådat tillslag, grym teknik, grym snabbhet, grymt huvudspel, stark och allt därtill. Räknar du hur BRA en spelare spelar oberoende till vilken tid han spelar i så är Ronaldo topp 5 i världshistorien eller i alla fall nära därtill, otur för honom att han spelar samtidigt som Leo Messi. Trots Ronaldos kvaliteér så finns det inget snack om saken, Messi är bättre punkt slut.

Edit:
Skall man sätta något symboliskt värde i bollen kan man ge den till Xavi dock, men handlar det bara om hur bra spelaren presterade 2011 är det solkart Messi's boll.
Barcelona Siempre Barça
2012-01-10 00:49
vet nån när afrikanska mästerskapet börjar ???
elbraco - Bojan y Thiago
2012-01-10 00:45
Van Persies Twitter; när Henry hoppar in:
Persie_Official Robin van Persie
Thierry Henry is back!!!!!!!!!! ? come TH get in there!!!!!!!

när han gör mål:
Persie_Official Robin van Persie
YES YES YES YES YES one word ---->LEGEND!!! TH love u man!!!!!!!!!!!

:p
Barcelona Mangi
2012-01-10 00:41
Xaviniesta Tycker snarare du som borde lärare dig Lite om fotboll!! Vi lever i en era då vi får bevittna en av största spelarna i historien, kanske t om den största av dom alla!!
Barcelona Xaviesta
Btw, nån som mitt inlägg häromveckan när El Pasillo kom in här och gick från slips och kostym till fjortis på två röda? Minns ni gruppkn***et jag berättade om som han blir utsatt för av sina egna? De vet själva vad han går för. Stackarn har fastnat i vakumet mellan Puertan och Rambles. Verkligen beklagligt. Godnatt folk!
Valencia Bat - Blanc Mr.Puta
Det var väl ingen överraskning att Messi vann den igen, finns ingen spelare som kan mäta sig med honom. Ronaldo kan sina grejer men Messi är onaturlig...
Barcelona S91
2012-01-10 00:37
Coach pep.

"Filosofera lite på den nästa gång du sitter på toaletten. Man brukar få sina bästa uppenbarelser då."

Stor ironi att du just idag nämnde detta. Gillar du "Scrubs"? För du anar inte vad det handlade om idag :D
2012-01-10 00:28
Hetfield sitter säkert och kollar på SVT1. :)
Barcelona Xaviesta
2012-01-10 00:25
Hur fan kan Rio Ferdinand påstå att Messi är från en annan planet? Vad fan vet han om fotboll.. han borde lära sig lite av "skribenten" Kaljic som vet vad han snackar om. Jag hatar när folk målar upp en bild av av Messi som att han är överlägsen. Vad fan vet lagkaptenerna och förbundskapterna för respektive land om fotboll? Messi är så jävla överskattad.
Barcelona Edoo - Grande Villa!
2012-01-10 00:13
Går väl emot allt vår käre kapten sagt om honom ?
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-01-10 00:12
Edoo - Grande Villa!

Det stämmer.
2012-01-10 00:11
2012-01-10 00:11
Enligt aftonbladet röstade Zlatan på Pep som nr 1, Mou 2 och Villas-Boa 3a. Hittar inte röstningen och aftonbladet är ju aftonbladet, kan detta verkligen stämma?

Lite konstigt i mitt tycke!
elbraco - Bojan y Thiago
2012-01-10 00:06
Haha, man undrar ju varför Messi står och posear med Shakira i alla bilder. Är hon möjligtvis lite mediakåt efter att uppmärksamheten har minskat efter VM-låten eller behövde Messi en dejt och Pique lånade ut "sin"? :P

Lite roligt från röstningen;
Eto'o röstade 1. Messi 2. Iniesta 3. Xavi. stay loyal Eto'o! Hoppas att en Henry-återkomst till Barca blir verklighet någon gång för lejonet.
Goran Pandev höll Eto'o som världens bäste och Pique som tredje bäst.
Aroon Hughes i Fulham och Qatars lagkapten (ironi att det var just Qatar) röstade Messi som etta och lämnade andra- och tredjeplatsen blank. Like a boss!
Togos lagkapten röstade Dani Alves till världens bästa spelare.
Abidal fick flertalet tredjeplaceringar. Tycker det visar på hur sympatisk han är och vilket erkännande för Abirey!

Tw Sergio Aguero (Man City): "Win 3 consecutive the Golden Ball is impressive. Congratulations to the best of world Leo Messi !!!" #fcblive

Tw Wesley Sneijder (Inter Milan): "Congrats Messi with the Golden Ball.... Well done!!!" #fcblive #ballondor [@sneijder101010]

Tw Rio Ferdinand (Man United): "Messi is ballon d'or 2011 and rightly so, Ronaldo+Xavi have been quality but this guy was on another planet"

...och Casillas försöker envist få Real att vinna några titlar oavsett om det är individuellt eller kollektivt. Den röstningen? Seriously bro?
Barcelona Xaviesta
2012-01-09 23:48
Hetfield Fram med djävulstecknet, och så på med SVT1.
Barcelona Blaugrana91
2012-01-09 23:42
Votes Casillas: 1 Ronaldo,2 Ozil 3 Messi

Haha Casillas framstår som ett skämt. Fast detklart kan inte vara kul att ständigt bli förnedrad av Messi.
Barcelona Xaviesta
2012-01-09 23:35
Jodå, de kommer att säga att hans andra guldboll inte räknas, att barca inte skulle varit i CL-final under trippelsäsongen, att Wolfgang Stark var mutad och dömde ut Real förra året och massivs med annan kritik. Han har blivit drogad sedan barnsben av Barca, han är dopad och labbprojekt och ja.. välj själv ur högen. Men visst fan kommer dom att hitta nåt att kritisera. Såna är ju folk.

Annons: