/spanien/barcelona/forum/10051.aspx/spanien/barcelona/forum/10051.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-01-10 00:12
Edoo - Grande Villa!

Det stämmer.
Barcelona Edoo - Grande Villa!
2012-01-10 00:11
2012-01-10 00:11
Enligt aftonbladet röstade Zlatan på Pep som nr 1, Mou 2 och Villas-Boa 3a. Hittar inte röstningen och aftonbladet är ju aftonbladet, kan detta verkligen stämma?

Lite konstigt i mitt tycke!
elbraco - Bojan y Thiago
2012-01-10 00:06
Haha, man undrar ju varför Messi står och posear med Shakira i alla bilder. Är hon möjligtvis lite mediakåt efter att uppmärksamheten har minskat efter VM-låten eller behövde Messi en dejt och Pique lånade ut "sin"? :P

Lite roligt från röstningen;
Eto'o röstade 1. Messi 2. Iniesta 3. Xavi. stay loyal Eto'o! Hoppas att en Henry-återkomst till Barca blir verklighet någon gång för lejonet.
Goran Pandev höll Eto'o som världens bäste och Pique som tredje bäst.
Aroon Hughes i Fulham och Qatars lagkapten (ironi att det var just Qatar) röstade Messi som etta och lämnade andra- och tredjeplatsen blank. Like a boss!
Togos lagkapten röstade Dani Alves till världens bästa spelare.
Abidal fick flertalet tredjeplaceringar. Tycker det visar på hur sympatisk han är och vilket erkännande för Abirey!

Tw Sergio Aguero (Man City): "Win 3 consecutive the Golden Ball is impressive. Congratulations to the best of world Leo Messi !!!" #fcblive

Tw Wesley Sneijder (Inter Milan): "Congrats Messi with the Golden Ball.... Well done!!!" #fcblive #ballondor [@sneijder101010]

Tw Rio Ferdinand (Man United): "Messi is ballon d'or 2011 and rightly so, Ronaldo+Xavi have been quality but this guy was on another planet"

...och Casillas försöker envist få Real att vinna några titlar oavsett om det är individuellt eller kollektivt. Den röstningen? Seriously bro?
Barcelona Xaviesta
2012-01-09 23:48
Hetfield Fram med djävulstecknet, och så på med SVT1.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Blaugrana91
2012-01-09 23:42
Votes Casillas: 1 Ronaldo,2 Ozil 3 Messi

Haha Casillas framstår som ett skämt. Fast detklart kan inte vara kul att ständigt bli förnedrad av Messi.
Barcelona Xaviesta
2012-01-09 23:35
Jodå, de kommer att säga att hans andra guldboll inte räknas, att barca inte skulle varit i CL-final under trippelsäsongen, att Wolfgang Stark var mutad och dömde ut Real förra året och massivs med annan kritik. Han har blivit drogad sedan barnsben av Barca, han är dopad och labbprojekt och ja.. välj själv ur högen. Men visst fan kommer dom att hitta nåt att kritisera. Såna är ju folk.

Barcelona gejboy123
2012-01-09 23:30
Barca4eva
Tack du har räddat min natt!!!
Barcelona Rambla~
2012-01-09 23:27
Det alla kritiker nu är livrädda för är att Argentina ska ta en VM-titel med Messi laget. Då har de inte fler argument att komma med när det gäller bäst genom tiderna. Di Stefano, hur mycket vann han med sina två landslag? Cruijff? De två nämns ju där uppe ibland.

Nu anser även jag att Messi inte är riktigt där ännu. En spelare bör helst bedömas bland legenderna först efter sin karriär.
Barcelona Xaviesta
2012-01-09 23:15
Éluc

Han vann med en jordskredseger. Hans enda riktiga motståndare är han själv. Han bestämmer själv hur långt han vill gå framöver. Vill han köra på som han gjort de senaste fem åren kommer han ställa till med saker fotbollsvärlden aldrig sett förr. Eller så väljer han att slå av på farten och ge övriga elitspelare en chans.

Betänk samtidigt att han bara är 24. Om ÅTTA år är han där Xavi är idag. Om han redan nu har Xavis fotbollshjärna, Iniestas teknik, Maradonas kvickhet, och Zidanes känsliga fötter garnerat med en otroligt ödmjuk personlighet och en familj som dagligen ser till att han har bägge fötterna kvar på jorden, kan man bara tänka sig hur jävla fenomenal han kommer att bli de närmsta åren.

Tänk er hur han kommer att spela säsongen 16/17 när han är i sin totala prime.. jag får svindel av tanken.
Barcelona Silva
2012-01-09 23:14
Seriöst, den som röstar på Forlan som världens andra bästa fotbollsspelare 2011 är ju ett skämt. Har varit skadad halva säsongen och var inte lika tongivande som Suarez i Copa.

Rättvis vinnare dock, ingen snack om den saken.
Barcelona Barca4eva
2012-01-09 23:07
gayboy123

Länktips.
2012-01-09 23:05
Intressant att se Zlatan ge Messi 5p

Edit: När tog Rijkaard över Saudiarabien? Har missat det helt..
Barcelona Éluc
2012-01-09 23:04
Cirka 87 % valde alltså Leo på första plats? Imponerande!

Edit: Menar förstås 87 % av den maximalt möjliga poängen.
Barcelona Cataloniaboy
2012-01-09 23:00
Det är bara att gratulera Messi IGEN! Att hålla en sådan hög nivå år ut och år in som denna 24-åring gör är oerhört imponerande. Hatten av!
Barcelona BB-Barceloneta
2012-01-09 22:59
Culé - Messi y Alexis

Tack för röstningslistan, kul att kolla på!

Dock så är ju vissa röster ett skämt, t.ex nån som togThomas Müller som trea...

Men men, tur att majoriteten röstar med huvudet
Barcelona Riiio!!
2012-01-09 22:58
Har en känsla av att Pele säger: " Grabbar , nästa säsong, jag i mitten och ni två på kanterna"

Alves tjatar säkert sönder Neymar om att komma hit nu i sommar och Ronaldo (DEN RIKTIGA MOTHERFU*KERS) ser bara allmänt hungrig ut...
Culé - Messi y Alexis
2012-01-09 22:53
För er som vill veta vem som röstade på vem. Se länktips. Det är en PDF-fil

Ber om ursäkt ifall någon har redan klistrat in länken här på Ramblan.
Länktips: bit.ly/AdhlH8
Chileno 4 life
2012-01-09 22:50
sho0o0ooo dax för nya tag för barca dax att värva en forward men vem platsar
Barcelona Xaviesta
2012-01-09 22:50
Dani Alves

Mm visst :)
Culé - Messi y Alexis
2012-01-09 22:49
Cristiano Ronaldo went to the supermarket one day to buy some grocery. When he went to pay, the line was empty.
The cashier said to him: Please come forward, sir.
CR7: Sorry, I am not used to being the first.

(Hittade skämtet på FB, om någon undrar)
Barcelona Andreas V.V - "Pagar"
2012-01-09 22:48
CESC..4..FABREGAS

1. Har du tur att få genom UEFA, cirka 2-4.000:- (har jag för mig)
2. Går tex vi dit, ansök då genom Barcelona men räkna att det är väldigt svårt här också, många Katalaner som söker.
3. Svarta börsen, allt från ca 10.000 och uppåt 30-40.
Barcelona gayboy123
2012-01-09 22:47
Snälla någon ge mig länk där jag kan ladda ner arsenal leeds glömde bort matchen.
Fan vad jag är arg på mig själv.
Barcelona Andresito
Kolla länktips

Får vi se det märket på tröjorna i år? När isåfall?
Barcelona BB-Barceloneta
Fantastiskt att se Henry kliva in och avgöra! Trodde jag aldrig, även om kondisen inte verkade vara på topp...

Men vilken kung!
Barcelona Blaugrana91
2012-01-09 22:46
J.T. - Ayala

Vad pratar du om?
Barcelona Dani Alves y Iniesta <3
2012-01-09 22:46
Xaviesta Gå och lägg dig, vadå ologliskt tänkande? Det är fullt logiskt att tycka att Rooneys mål var finast och det är inte alls "luckyshot"....såna där "bedrifter" som Neymar gjorde görs dagligen...ett exempels Boatengs mål mot Barca... Rooneys mål var snyggt och svårast att utföra...det är ologiskt att tycka annat
Valencia J.T. - Ayala
2012-01-09 22:41
Blaugrana91//
Man kan ju annars se hur reaktionerna var på ert forum igår,.... Kan säga att det beteendet är jävligt vanligt hos Barca supportrar, i alla fall här i Sverige.

Hur som (!!) =)

Lionel Messi, helt värd priset.
Så är det bara, tyvärr ;)

Had
Barcelona CESC..4..FABREGAS
2012-01-09 22:40
En Snabbt fråga. Hur mycket kostar en CL final biljett
Barcelona den närkingska älgen
2012-01-09 22:36
Alltså, att se Henry hoppa in och göra det där målet var riktigt stort. Riktigt häftigt. Rätt bra kväll ändå, Messi får guldbollen, Pep blir utsedd till världens bästa tränare och Henry gör comeback i Arsenal. Soft.
Annons: