/spanien/barcelona/forum/10050.aspx/spanien/barcelona/forum/10050.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Larsson1333
2012-01-20 18:31
elbraco

Tror Sorianos kontrakt gick ut till sommarn, det är nog därför summan är så låg! :)
elbraco - Bojan y Thiago
2012-01-20 18:29
Barcelona bekräftar att man släpper Soriano till Red Bull Salzburg för 0.5 m + 0.5m i variabler. Nu vet inte jag hur lång tid han hade kvar på kontraktet men det låter lite billigt.

Har Dalmau lämnat också?
Barcelona love the haters
2012-01-20 18:27
Hemmatröjan förra året och bortarröjan 08/09
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona GerardPiqué3
2012-01-20 18:26
Också sjukt snygg ! Från Guardiolas sista säsong
Barcelona GerardPiqué3
2012-01-20 18:25
Thiago Next no.1 - Anims Villa

Tröjan du frågar efter är från säsongen 98-99, med igelkotten i mitten :) Precis som för dig var det min första tröja, som jag köpte å ramblan :) Fast på min stod de såklart Rivaldo, min största barcalegend. Själv hatar jag tröjan som visas för 12-13, fruktansvärt ful. Ser ut som en man gjorde 11 år gammal på Pro Evolution 2 eller något. Snyggaste tröjan va fjolårets, följt av 08/09 tröjorna. Barcas tröjor skall vara randiga, med 08/09 som undantaget. En annan favorit är tröjan 07-08, med kransringen runt logotypen. Har för mig att de va någon hyllning för Camp Nou.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-01-20 18:22
Snyggaste tröjan måste väl vara 2004-05 utan reklam och med en Ronaldinho som passade i den tröjan som handen i handsken. Saknar dessa tider, men vem säger att vi lider just nu ? för 2012 är det vi som glider.

På tal om "snyggaste" så har det varit att varje gång jag diskuterar med en maräng och går vinnande ur den striden så tar dem alltid upp. "Vi har snyggaste spelarna" hahahahahahaha ja men jo tjena...

Pepe/Marcelo/Ramos/Cristiano/Coentrao/Carvalho/ kanske har glömt några, men Cristiano efter 10023 operationer så ser han ut som en vaxdocka.

Vitlök
2012-01-20 18:09
Spärrad pga. låg nivå. /Red
elbraco - Bojan y Thiago
2012-01-20 18:05
du var inne på Puertan och frågade varför Mou hade börjat klä sig som en hemlös.

jag frågar varför dom inte IP-spärrade dig istället så slipper vi andra lida av din brist på hjärnaktivitet.
Barcelona Thiago Next no.1 - Anims Villa
2012-01-20 17:53
1. Borta tröjan 08/09 - Love it. Perfekt färg, snyggt designat med randen. Kragen ser riktigt bra.

2. Hemma tröjan 04/05. Klassisk Barca tröja, med lagomt många ränder.

3. Hemma tröjan 08/09. Säger väl lite emot mig själv här med tanke på ovan men den var faktiskt riktigt snyggt designad. Snyggt, rakt och rent. Inga krussiduler annat ski*.

Sen har jag även min första tröja. Fin på sitt sätt. Men ska se till design är alls särskilt fin. Det är med Figo. Liknar mycket 99/00 med undantaget att ser ut som en taggboll i mitten, en igelkott. Haha svårt förklara men vet någon vilket år den är från? Var ca 6 år när jag fick den så...
elbraco - Bojan y Thiago
2012-01-20 17:39
Tycker alla tre mellan 06/07 och och 08/09 är jäkligt snygga.
Den första är tidslös, snygg och enkel. Den andra är typisk Barca, så ska Barcelonas "grundtröja" se ut. Den tredje tröjan (rött åt höger, blått åt vänster) är min personliga favorit. Snygg, bra minnen och jävligt gedigen. Bortastället från det sista året (08/09, det gula) är jäkligt snygga de också.

Som någon skrev, väntar på att de katalanska färgerna ska komma ut som bortaställ, det hade nog varit riktigt snyggt. Kan dock vara så att det är för likt förstastället (men njaa) men då har man ändå tredjestället.

Det finns en fejkbild med de gula och röda färgerna som bortaställ vet jag.
BARCA-més que un club
2012-01-20 17:26
Hemmatröjan 2011-2012 som vi har nu har jag som favorit, hur snygg som helst ju :) nr 1
Barcelona Corazon
2012-01-20 17:26
tror den här vinsten var avgörande för resten av säsongen får bara den känslan, tryggheten å rymen finns igen och det är nyckeln, längtar så hårt till nästa match även om det är ett tufft malaga på bortaplan.

seriöst inget flashiga färger på tröjorna ( orange) nu fan tar för mycket fokus å uppmärksamhet.

visca barca
Barcelona Ibillay
2012-01-20 17:22
BB-Barceloneta

Hemmatröjorna 05/06 Messi nr 30 :) oouuff
Vitlök
2012-01-20 17:17
För att vara VÄRLDENS BÄSTA lag tycker jag att man borde kunna anlita bättre designer än de som för tillfället designar tröjorna. Kom igen.... Var lite kreativa och skapa något historisk till ett historisk lag. Man kan ju för fan tro att de designar tröjorna i PAINT programet.
Barcelona Barca4eva
2012-01-20 17:14

Håller med. De gula/gröngula bortatröjorna är ju hur snygga som helst.
2012-01-20 17:12
den närkingska älgen

Bortatrjöan 05/06 är ju en av de snyggare. Smaken är som baken, väldigt olika;)
Barcelona BB-Barceloneta
2012-01-20 17:11
Jag fortsätter på älgens spår och drar min topp lista

1. Hemmatröjan 05-06
Perfekt helt enkelt, klassiska ränder. Sen att Ronaldinho var som bäst med den tröjan gör ju inte saken sämre

2. Bortatröjan 08-09
Älskar den gula färgen med ränderna på sidan.

3. Bortatröjan 10-11
Gillar turkosa färgen, sen sträcket över bröstet gör den grym

Fulaste: Bortatröjan 95-97 är kanske den fulaste tröja jag sett, men bortsett från den så säger jag bortatröjan 07-08.
Barcelona Barca4eva
2012-01-20 17:10
Väntar på en röd/gul bortatröja fan.
Barcelona den närkingska älgen
2012-01-20 17:01
Efter att vi suttit här inne hela eftermiddagen och diskuterat tröjor tycker jag att det är på sin plats med en lista på de fem snyggaste tröjorna Barca spelat i. Här är min, skriv gärna era också.

1. Hemmatröjan 09/10
Lagom antal ränder, ingen jobbig färg i kragen och gjorde sig dessutom bra med de blåa shortsen.

2. Hemmatröjan från 50-talet
Bara kragen på den tröjan gör att den tar plats på listan. Det borde finnas fler sådana tröjor i dagens fotboll till skillnad från dagens som alltid är helt runda.

3. Hematröjan från 2004/2005
Väldigt snygg för att ha såpass få ränder på tröjan. Gillar när det är lite bredare, pågående säsongs tröja har alldeles för mycket ränder.

Ska även passa på att utse den fulaste tröjan också;

Bortatröjan från 05/06. Neonfärgad och helt enkelt för jävlig. Kan vara den fulaste fotbollströjan någonsin.
Barcelona Dill - Busquets!!
2012-01-20 16:58
Vill inte vara "that guy" som ska sitta o gnälla på att vi har haft domarna emot oss hela säsongen, men videon är ändå intressant. De 6 straffar vi skulle haft i år, de mot valencia och den hands-situationen mot espanyol är såklart de som stör mig mest.

Hoppas den där bilden som länkades om nästa års tröjor är fake...iofs så hatade jag första gången jag såg de här årets tröjor på bild, men har själv en långärmad tröja hemma och den har växt på mig. Älskar den nu.
Bästa bortatröjorna är ju trippelsäsongens :)
Barcelona NoGo™
2012-01-20 16:44
barca_joe

Håller med , riktigt snygga! Angående de eventuella nya tröjorna måste jag säga att hemma tröjan kan bli riktigt snygg, man får vänta tills man får se en riktigt bild sen. 08/09 tröjan var också riktigt snygg, samma med 99/00 har en med rivaldo :)

Det finns många tröjor man gillar, se länk.
Barcelona Éluc
2012-01-20 16:36
1030 minuter för Alexis alltså, vilket alltså blir 11.5 match lite drygt. 7 mål på dessa är inte alls dåligt. Både Pedro och Keita har alltså spelat mer än chilenaren den här säsongen, mest pga hans 2 månaders långa skada under hösten. Förhoppningsvis får han stänka in en del baljor under våren när vi som mest behöver det!
Barcelona Mch
2012-01-20 16:15
Är detta sant måtro? Jag läste i en annan artikel på Goal att Pepe fått en mindre skada och missar därmed två veckor. I länken skriver de att Real stänger av honom i två veckor som en diciplinär åtgärd.

Vilket fall som helst är det skönt att slippa oroas över skador på våra spelare orsakade av neandertalaren Pepe.
Barcelona Blaugrana91
2012-01-20 16:14

Jag läste i Puertan igår och jag kommer inte göra om det, kände mig allvarligt helt konstig i huvudet efter att ha läst allt svammel därinne. Snurrig och äcklad.

Så sjuka åsikter och kommentarer där så man blir mörkrädd, kan tro att det är en bunt psykopater som skriver där. Läskigt som sagt.
Barcelona Andreas V.V
2012-01-20 16:13
Finaste hemmatröjan är 07/08 :)
Barcelona barca_joe
2012-01-20 16:13
Snyggaste bortsstället någonsin var enligt mig de vi hade 2004, Henkes första år i klubben, gillade de skarpt! Kolla länktips
Barcelona S91
2012-01-20 16:03
Jag tror att det bara är jag, men förra säsongens hemmatröjor är de klart snyggaste. Inte för många ränder, och inte för få. Perfekt helt enkelt. Dessutom passade Unicef perfekt till den tröjan.

elbraco
De bortatröjorna är väl en av de fulare, eller är du helt seriös? :S
Ett av de finare bortaställen var den som var under trippelsäsongen (08/09).

Coach pep.
2012-01-20 15:54
Diar Iniesta Shekha

Sanchez arbetskapacitet är imponerande minst sagt, och på tal om arbetskapacitet, vad har hänt med Alves? Den minst ambitiösa spelaren i laget måste nog vara han. Även om han har gjort en bra säsong hittills så känns han inte lika övertänd ut som förut. Han slickar inte kanten på samma frenetiska vis, syftar främst på hemjobbet.
Barcelona Barca4eva
2012-01-20 15:50
Andreas V.V

Haha, jag skulle nog avstå från sånt XD
2012-01-20 15:49
Nu finner jag fan inte ord för hur j**la patetiska och sinnesjuka vissa i Puertan är. Att de försvarar Pepe, till en viss grad fine. Men när de försvarar Pepe efter att ha misshandlat(tror nog de räknas som misshandel) Getafespelaren(namn?) så har det fan gått FÖR långt. Jag blir så jävla förbannad! Har de inget vett i skallen överhuvudtaget eller va fan är det frågan om.
Postat via SvenskaFans-appen
Annons: