/spanien/barcelona/forum/10043.aspx/spanien/barcelona/forum/10043.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
barca löver
2012-01-12 21:35
nån med HD stream ?
Barcelona Barcadinho.
2012-01-12 21:29
Elvan är en total överraskning för mig. Vi ställer med många kroppsligt små grabbar. Det kommer rätt säkert bli ett fysiskt spel.
Barcelona 1.70-ligan
2012-01-12 21:22
Tror Alexis och Mascherano kommer vara jäkligt bra ikväll. Stöttepelare.
Utöver killarna från Barca B hoppas jag också jäkligt mycket på Fontas.

Detta han ha varit den roligaste elvan i år. Såhär utnyttjar man ett B-lag av högsta klass. Mer sånt här, Pep!
Barcelona God is a five letter word - Messi
2012-01-12 21:17
L.A.M Nr 10

Det tror jag verkligen. Hoppas han får en lite mer fri roll exakt som i Udinese, och att han vågar utmana lite då och då, inte vända upp och passa hem.
Barcelona NoGo™
2012-01-12 21:16
Spännande elva! Hyfsad bänk också hehe.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-01-12 21:15
Fan vad skön laguppställning. Messi, Xavi och Cesc vilar. Backlinjen med Montoya och Fontàs. På mitten har vi för första gången på mycket länge Mascherano. Hoppas han gör en bra insats som pivote nu. Thiago och Sergi Roberto spelar tillsamans. I anfallet har vi Alexis, Pedro och Cuenca.

En jävligt intressant grej är att Alexis förmodligen kommer agera falsk nia. Håll koll på vilken roll chilenaren får idag. För inte kan väl Pedro eller Cuenca spela i mitten?
Barcelona 1.70-ligan
addeh

Om Pep vågar spela de unga såhär även framöver kommer jag stötta ett beslut att inte köpa någon spelare till 110%. Så jäkla kul! Detta är fortfarande en ruskigt bra elva och grabbarna lär växa som fasen utav det. Hoppas de gör varsin jättematch alla tre.
Atlético addeh
Avbytare: Valdés, Puyol, Abidal, Busquets, Xavi, Fábregas & Messi.

Rätt så hyfsat va?
Culé - Messi y Alexis
2012-01-12 21:12
älgen

Han är i Barcelona nu och kör rehab. ;P
Atlético addeh
2012-01-12 21:11
Fasen vilken härlig laguppställning. Trodde Messi skulle peta, och även om jag gärna hade sett honom är det bra att Pep vågar vila honom. Gissar att det lär bli en hel del positionsbyten bland anfallarna idag, ska bli en spännande trio att följa.

Riktigt kul med både Montoya & Sergi Roberto också!
Barcelona den närkingska älgen
2012-01-12 21:10
Siempre Barca

Att han ska vara spelklar i mars tror jag inte. Såvitt jag vet är han ju fortfarande i Holland och kör rehab.

1.70

Det låter bekant nu när du nämner det. Det går ju alltid att hoppas då det är tveksamt om VIlla kommer tillbaka i fullt slag den här säsongen.

Edit: Fy fan vad grym elva. Härligt! Tänk så chockar Pep igen med en trebackslinje med Mascherano, Fontàs och Piqué med Montoya med en offensiv utgångsposition på en kant och Alexis som falsk nia. DET om något hade varit intressant att titta på.
Barcelona 1.70-ligan
2012-01-12 21:10
Åååh! Fontas och Sergi Roberto, från start, MASCHERANO PÅ MITTEN.. underbar elva! :)
Oerhört intressant fortwards-lineup med. Utan Mess och Cesc!
Barcelona 1.70-ligan
2012-01-12 21:08
3 Barcelona B players will start the game against Osasuna today: Montoya, Sergi Roberto, and Cuenca #fcblive
Culé - Messi y Alexis
2012-01-12 21:06
Barcelona line-up (official): Pinto, Montoya, Piqué, Fontàs, Adriano, Mascherano, Thiago, Sergi Roberto, Pedrito, Alexis and Cuenca.
Barcelona God is a five letter word - Messi
2012-01-12 21:03
Napoli - Cesena @ TV10.. man måste ju bara säga vilken jävla publik dem har, helt underbar.
Barcelona 1.70-ligan
2012-01-12 20:48
Ola

Ja jag tror han hamnar hos er tillslut. Personligen hade jag faktiskt gärna velat se honom få chansen att att lyckas i Barca. Det vore intressant att se om han kunde leverera även i A-laget med tanke på att han kan spelet och alla grunder. Kanske skulle han blomma ut ytterligare i den miljön.
Men det förblir nog bara en dröm. Han flyttas kanske möjligen upp under våren för att ersätta Villa - sen går han gratis till er.

----------------------------------------

Älgen

Jag hade för mig Afellay kunde vara tillbaka i April om allt går bra? Långt ifrån säker dock
Barcelona Siempre Barça
2012-01-12 20:39
D N Ä

Jag läste nånstans att skulle vara spel klar i början av mars.
Real Madrid One club, one love. All Real Madrid.
2012-01-12 20:38
Barcadinho.

Varför är det pinsamt att inte Adan spelar? Finns det någon regel att andremålvakten MÅSTE spela? Nej.
Real Madrid Ola(fd Benfiquista)
2012-01-12 20:35
1.70-ligan, barcetia//

Tackar så mycket för infon. Än är väl inget hundra klart än, men allt tyder ju på att det kommer bli en övergång till oss när hans kontrakt med er går ut i sommar.
Barcelona den närkingska älgen
2012-01-12 20:33
Siempre Barça

Inte hundra men jag vill minnas att han kan börja träna igen i slutet på april. Stämmer det är det inte troligt att han spelar mer under säsongen.
Barcelona Siempre Barça
2012-01-12 20:32
Vet nån när Afelly kommer tillbaks ?? Killen har varit borta nu i 4 månader.
Real Madrid Hozanhalamadrid
2012-01-12 20:30
Spärrad. /Red
Ghöst
2012-01-12 20:29
ni ska spela matchen. vinna den o jag ska få mina pengar
Barcelona 1.70-ligan
2012-01-12 20:22
Ola

Soriano är en central anfallare, eller striker om du så vill. 180cm lång, 26 år gammal. Han har tidigare spelat i bl.a Espanyol, men fick aldrig riktigt till det i sina unga år utan började om på nytt i Barca B. Där har han blommat ut något enormt och är idag vårt B-lags viktigaste spelare.

Största styrkan är väl hans otroliga näsa för mål! Det är en väldigt pålitlig målskytt som kan göra mål på de allra flesta olika sätt. Han vann skytteligan i Segundan förra säsongen...sen har han även ett helt OK passningspel (ett krav mer eller mindre för att lyckas i barca, oavsett vilket lag)

Svagheter? Han är inte lika lyckad på en kant och således ganska begränsad. Men det är ju mindre viktigt om han är tänkt i en central roll. Sen har han fortfarande mycket att bevisa på den stora scenen. Han är ju än så länge bara presterat i spanska andradivisionen.

... jag är dock rätt övertygad om att han är redo för en större uppgift och skulle mycket väl kunna bli en succé i Benfica. Han är väl en så kallad "late bloomer", och det väl därför han inte lyckades etablera sig på toppnivå som ung. Men det lär han som sagt vara idag.
Dessutom har han redan visat ha ett magiskt samspel med Nolito. Dessa två skulle kunna göra mycket nytta för Benfica tillsammans.
Atlético addeh
2012-01-12 20:15
Matchen kommer spelas ikväll, det säger i alla fall den senaste rapporten.

Föga förvånande att det alltid ska krånglas när vi ska spelar i Pamplona.
Barcelona barcetia - AJE AJE AJE, VILLA EL GUAJE!
2012-01-12 20:13
Ola(fd Benfiquista)

Jonathan Goliano! Räcker där. Golito + Goliano är en underbar duo.
Real Madrid Ola(fd Benfiquista)
2012-01-12 20:10
Hej

Tänkte höra med er lite om Soriano. Han uppges ju vara så gott som klar för oss i Benfica från och med i sommar. Har själv bara sett hon väldigt för att inte säga ytterst lite. Därför undrar jag lite vad det är för en spelartyp? Styrkor och svagheter etc.
Barcelona Barcadinho.
2012-01-12 20:01
Pinto borde kanske rädda bollen, vet inte. Men det är nästan orättvist att kräva helt perfekta matcher av en målvakt som knappt spelar.
Vi får helt enkelt klaga på Pep eller på traditionen som finns i cupen med andra målvakter, om vi vill skylla på något.

Det är snarare så att det är mer pinsamt av Mou att inte låta Adan spela.
Barcelona Katalano
2012-01-12 19:59
Det borde stå på hemsidan om matchen är uppskjuten... Det gör det inte.
Barcelona Xaviesta
2012-01-12 19:59
1.70

haha Fabbe och Alex borde byta plats!
Annons: