/spanien/barcelona/forum/10042.aspx/spanien/barcelona/forum/10042.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Blaugrana91
2012-01-11 20:54
1.70-ligan

Mittfältet är jag inte så orolig för, vi har både Dos Santos och Segi Roberto som kan fylla Keitas roll den tiden han är borta.

Men ser gärna att man köper Alba redan nu, som sagt Abidal kan inte spela hela tiden och Adriano åker på skador titt som tätt.

Jag tror Alba skulle göra det bra i Barca, han är ju dessutom från början från La Masia så han känner till klubben och vårt spel.
Dessutom är han en värvning för framtiden, bara för att vi värvar honom betyder inte det att Grimaldo inte kommer få chanser i framtiden. Som sagt han är bara 15 år och när han kan vara aktuell för A-laget lär väl Abidal lagt skorna på hyllan, därmed skulle det finnas plats för honom.
Barcelona Xaviesta
2012-01-11 20:49
Bat - Blanc Mr.Puta

Nu börjar du yttra dig om saker som övergår ditt förstånd.

¤ Hur kan Pep "lura" till sig Alba? Du köper aldrig spelaren, du köper KONTRAKTET. På vilket sätt skulle Pep lura till sig honom? Berätta det för mig och motivera gärna svaret.

¤ När Villa kom till oss var han i sin peak. åldern 27-29 räknas generellt till en fotbollsspelares absoluta topp, varefter han sakta men säkert dalar - kondition, motivation, fysik, skador och många fler spekter. Ska man förstöra någons karriär gör man det när han precis slagit igenom. Detta var strike 2.

¤ Han var med och avgjorde Clásicot med 2 mål, och han avgjorde CL-final med ett utsökt skott och vann dubbeln hos oss. Vi förstörde hans karriär? Han spelar till vänster i landslaget, har Del Bosque förstört hans karriär där också?

Grabben, avregistrera dig från SvenskaFans och börja följa handboll istället, för någon fotboll kan du inte.
Barcelona DM1982
2012-01-11 20:48
Bat - Blanc Mr.Puta
Kom igen nu, det är klart att Alba ska spela i ett bra lag och då bör han komma till Barcelona. Killen har ju Barca-DNA så för honom blir det att komma hem. Det blir en hyffsat billig affär, Rosell är duktig på att förhandla och Alba vill hem, det drar ner på priset.
Barcelona Blaugrana91
2012-01-11 20:48
Bat - Blanc Mr.Puta

Hur kan du vara så säker på att Valencia kommer förlänga med Alba?

Han kanske inte vill, iom att Barca visat intresse sen i sommras.

Barca förstört Villas karriär? Ja visst....
Barcelona LeoMessi89
2012-01-11 20:43
Kommer sakna Maxwell, han var en väldigt sympatisk person, klagade aldrig trots att han fick väldigt lite speltid. Men han förtjänar bättre, hoppas att han får det bra i PSG och att han lyckas där.
Barcelona 1.70-ligan
2012-01-11 20:41
addeh

Ja, precis. Det sa jag också, att det handlar om hur stor tillit Pep har för ungdomarna. Om han verkligen vågar köra med den i ligamatcher, kanske även mot topplag, behövs ingen förstärkning. Men just nu tvivlar jag på att man kommer att våga det. Å andra sidan tror jag inte man köper någon heller, det har man ju sagt flera gånger att man inte tänker... vet inte riktigt hur man tänker just nu faktiskt. Det bästa för klubben kan ju omöjligt vara att köra på som om ingenting har skett.

Blaugrana91

Det behöver ju inte nödvändigtvis vara en vänsterback som köps in, om någon nu ska ansluta. Som addeh också sa, är ju mittfältet tunt det också. Och flyttas Mascherano upp blir mittbacksplatsen tunn osv.. man kan ju leta efter ett bra alternativ på en mängd positioner och kanske lyckas hitta någon som vore värd att knyta till sig. Men sagt, det känns inte som att man tänker i de banorna.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
Förstörde Pep Villas karriär genom att vinna CL, la liga, supercupen, vm för klubblag, europa supercupen?

Vet spelare som skulle offra sin högra hand för att Pep ska förstöra deras karriär på samma sätt.

Pajas!
Barcelona Ett Äkta Barca Fans
Xaviesta

Varför ska du leka lustig? det var en fråga du behöver inte göra dig till världens största barcelona supporter och tro att du kan allt om barca
Barcelona Andreas V.V - "Pagar"
2012-01-11 20:40
"sen förstöra hans karriär som han gjorde med Villa..."

Precis, Villa kan ju i alla fall trösta sig med sin Champions League medalj.
Barcelona Hetfield
2012-01-11 20:40
Stackars Villa. Han tjänar mer i Barcelona och han har vunnit ligan och CL.

Jag vet inte hur han orkar leva. Jag kan förstå att man lämnar Valencia, det äckligaste laget i la liga efter Real Madrid, Espanyol och Getafe.
Atlético addeh
2012-01-11 20:39
Bat

Dra inte igång någon helt onödig diskussion nu. Du vet lika väl som oss andra att Barcelona inte förstört Villas karriär. Han har ju för tusan redan vunnit alla titlar han saknade.
Valencia Bat - Blanc Mr.Puta
2012-01-11 20:36
Valencia kommer givetvis att förlänga med Jordi Alba, dvs om inte Guardiola lyckas lura till sig honom till Barca och sen förstöra hans karriär som han gjorde med Villa...
Atlético addeh
2012-01-11 20:34
1.70

Det är främst mittfältet som ser tunt ut, då Cesc numera används som anfallare. Busquets, Xavi, Iniesta & Thiago är de enda vi har i truppen. Vore visserligen bra för Fábregas att spela som ren mittfältare i några matcher för att så smått komma in i det bättre. Sen hade jag inte haft något emot ifall Sergi Roberto fick lite chanser nu.

Som jag och många andra varit inne på lär både Montoya & Muniesa dra nytta av att Maxwell försvinner till PSG. Frågan är hur stor tillit Pep har till ynglingarna.

Cuenca lär fortsätta träna kontinuerligt med A-laget. Även Tello har varit riktigt bra de två gångerna han fått chansen med de stora grabbarna så täckning på anfallsfronten finns det gott om.
Barcelona Blaugrana91
2012-01-11 20:25
1.70-ligan

Håller med nu måste man köpa in någon och helst Alba då.
Visst vi har Abidal och Adriano, men Adriano är väldigt skadedrabbad och Abidal kan inte spela ALLA matcher.
Barcelona 1.70-ligan
2012-01-11 20:22
Addeh

En 17-manna-trupp är löjligt lite för en klubb som ska försöka vinna allt under våren. Antingen visar man RIKTIG tillit till de unga, eller så köper man in någon. Det här håller inte..
Barcelona Xaviesta
2012-01-11 20:20
Den frågan var ju riktigt fin ihop med det nicket.

Skjut mig..
Barcelona Hetfield
2012-01-11 20:20
Det är faktiskt en bra poäng. Ett köp av en liten och kvick vänsterback känns rätt så skumt då Pep verkar satsa på 3-4-3, dessutom känns så obalanserat med Alves på andra kanten. Det blir lite för offensivt, det måste finnas en viss balans. Men Alba är faktiskt väldigt duktig.

Nej, jag ser hellre att det kommer en vänsterback som är ett fysiskt monster och som kan spela som mittback.
Barcelona Ett Äkta Barca Fans
2012-01-11 20:17
när spelar barca sin returmatch mot osasuna?
Barcelona den närkingska älgen
2012-01-11 20:17
Senast jag kollade var det en del skulder kvar, har jag missat något stort? Det verkliga lyftet kommer väl inte innan nya Mestalla är färdigbyggd?
Barcelona El Nino Maravilla
2012-01-11 20:16
Jag förstår inte syftet med att köpa en offensiv vänsterback när det är klart och tydligt att Barcelona håller på att bygga vidare på 3-4-3 formationen. Vi har ju fått se den här säsongen hur Guardiola sakta men säkert vill ändra på våran formation, och hur J.Alba ska få plats i den startelvan har jag inte listat ut ännu.

Men om det vore så att vi skulle fortsätta med det klassiska 4-3-3 så tar jag gärna emot en duktig spelare som Alba är, allting beror dock på hur Guardiola tänker här. Vill helst inte se en dyr värvning som floppar ännu en gång...
Barcelona Blaugrana91
2012-01-11 20:16
Bat - Blanc Mr.Puta

Jordi Alba har väl ett år kvar på sitt kontrakt? om du då tror att Valencia kan kräva några €20 Miljoner så tror du fel.

Ett bud på €15 Miljoner borde räcka.
Barcelona Keite
2012-01-11 20:15

Bat
Hur menar du fixad? Att ni har ekonomin inom kontroll?
Barcelona Riiio!!
Max lycka till i PSG. Hoppas du har lekestuga med Pastore o de andra samt att du får spela mycket mer än du fick i Barca. 89 matcher ändå, riktigt bra även om de flesta har varit som inhoppare!

Blir kul och se hur Barca kommer vara när nu då Maxwell lämnat, Keita o kanske Pinto i framtiden. Det är spelare som ALDRIG klagar, utan vet sin plats i laget
Atlético addeh
Tänkte på en sak. Maxwell försvinner till PSG, Keita kan bli borta upp till elva matcher på grund av afrikanska mästerskapen, Villa & Afellay är fortsatt skadade. Just nu har vi bara 17 A-lagspelare tillgängliga. Det är lite tunnaste laget. Å andra sidan kan väl Cuenca räknas in som en A-lagspelare men likväl är det väldigt tunt.

Hoppas Pep vågar ge chansen till lite canteranos nu när läget är som det är. Det vore själva fan ifall spelarna skulle slita ut sig redan i februari-mars.
Valencia Bat - Blanc Mr.Puta
2012-01-11 20:11
Om ni tror att ni får Alba för under €20m så tror ni fel. Tyvärr är Valencia-rean slut nu när vår ekonomi är fixad, toppklubbarna verkar ha missat detta eller helt enkelt inte fattat det när dem kommer med kaffepengar och tror man kan värva spelare ala 09/10.

Llorente kommer ALDRIG att släppa Alba för under 200 miljoenr kronor.
Barcelona 1.70-ligan
2012-01-11 20:09
Hetfield

Det hade varit ett alternativ som jag också skulle kunna tänka mig.
Sakho är lik Abidal på många sett. Stor och stark, fungerar både som mittback och vänsterback. Bra defensivt och har ett lugn i det han gör. Fransmann. Han har tom samma hudfärg. Han är ju svinlik Abidal, vafan! LOL
Barcelona Hetfield
2012-01-11 20:02
Den dagen Barcelona betalar 20 miljoner för Alba är den dagen jag vaknar och ser att Beyonce och Rihanna hånglar bredvid mig. Det kommer inte att hända.

Det hade inte varit helt fel om man gjorde om Sakho till en vänsterback, men jag ifrågasätter hans teknik och hans offensiva egenskaper. Det hade varit intressant.
Barcelona 1.70-ligan
2012-01-11 19:59
Lite sen, men vill också tacka Maxwell för hans tid i Barca nu när hans övergång till PSG är officiell. Lycka till i Paris, jag tror det kan bli riktigt bra för din del. Jag kommer alltid att gilla dig!

-----------------------------------

Ang. ryktena kring Jordi Alba är jag skeptisk. Visserligen gillar jag spelaren men det är tre saker som gör att jag tvekar:

1. Jag ser gärna att Valencia får behålla sina duktiga spelare och Alba är definitivt en av dem som är värd att bygga vidare laget kring. Tycker Los Ché är en skön klubb och jag ser gärna att de är med och slåss om titlarna på riktigt igen snart. Det känns inte omöjligt då laget ser väldigt intressant ut just nu... men det gäller att lyckas behålla sina nuvarande stjärnor - för att kunna locka dit nya.

2. Jag tycker inte vi ska ha en liten kantlöpare på 170cm som vänsterback så länge vi har Alves till höger. Det optimala är en ny Abidal. Stor, stark, snabb och med en grym defensiv som främsta egenskap.

3. Om man ändå ska ha en kort och offensiv VB i framtiden, ska det vara för att Grimaldo har blivit för bra att motstå. Det är inte ens säkert att vi kan lyckas behålla honom om en likadan spelartyp runt 20 år köps in.
Barcelona Keite
2012-01-11 19:52
Helt fel!

I stort sett alla misstolkar den frasen av Laporta.
Det han sa var att Barça skapar Guldbollvinnare medans andra lag köper dem. Tillägnat till Madrid såklart.

Och han har ju faktiskt rätt för att ALLA spelare som har vunnit Guldbollen i Barça har gjort det för meriterna i Barça. Till skillnad från Madrid...
Barcelona Césc #4
2012-01-11 19:52
Släpps biljetterna till El Clasico på Camp Nou efter torsdagsmatchen mot Osasuna? Någon som kan tipsa via PM till mig, uppskattas.
Annons: