/spanien/barcelona/forum/10040.aspx/spanien/barcelona/forum/10040.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Tompa
2012-01-09 21:30
Grande Casillas:
Jag instämmer i att Casillas är bättre än Valdes, så är det. Är ändå mycket nöjd med den målvakten vi har. Victor Valdes har höjt sig mycket sedan han blev vår förstemålvakt

Barcelona Blaugrana91
2012-01-09 21:26
/H - El Pipa es un crack

Men herregud vad vissa Realfans ska hänga upp sig på småsaker...

Barcelona har varit världens bästa lag de senaste 4 åren och då tänker jag inte bara på allt man vunnit utan även spelmässigt.

Sluta tjata nu tack.

Grande Casillas

Håller dock inte med dig gällande att Valdes "Inte är i närheten av Casillas".
Casillas kanske är bättre men Valdes är absolut inte långt efter.
Jag menar vem har de senaste åren släppt in minst mål?

Real Madrid Akram [Los Gladiadores]
2012-01-09 21:25
Coach pep.

Mitt sista inlägg här och det är direkt riktat till dig. Det du skrev var på alla sätt förkastligt. Du tar inte upp samhällsproblemen som verkligen finns,jag är redo att hålla med dig om att offentliga personer har ett ansvar att agera moraliskt, du hävdar helt enkelt att en spelare som Ramos inte förtjänar att vara med i världslaget framför Abidal för att Ramos, enligt din mening, är en av många orsaker till att barn växer upp till att bli mördare.

Läs igenom det stycket ett par gånger och känn efter om poletten trillar ner. Herregud, om din mening var att belysa ett samhällsproblem så gav du dig in i ämnet från helt fel vinkel, du står helt enkelt offside.

Det finns inte en spelare i dagens samhälle som inte begår ett eller annat fel,när adrenalinet pumpar gör man dumheter. Jag säger absolut inte detta för att försvara Ramos och jag gillar inte hur du försöker få mig att framstå som en försvarare av omoraliskt beteende när du säger att jag väljer att försvara honom framför dig, och din åsikt. Jag hävdar att det du skrev och din åsikt i frågan är helt off.

Det finns många spelare, ledare och andra figurer som har större inverkan än Ramos, på vad barn väljer att göra senare i sina liv.

För mig handlar det inte ens om Ramos som person och spelare, utan hur du, utifrån din tankeprocess kommer fram till att en spelare inte förtjänar att vara med i ett världslag framför en annan för att du hävdar att den spelaren är en förebild för framtida mördare. Hör du inte hur illa det låter?

Vill du mig något ytterligare ber jag dig kontakta mig via PM, tror inte att forumet har glädja av att följa vår diskussion.
Real Madrid /H - El Pipa es un crack
Grande Casillas

Det finns ingen målvakt i världen som man kan kalla för matchvinnare, en målvakt som vinner matcher. Där i ligger skillnaden enligt mig mellan Iker Casillas och dem vanliga målvakterna. Casillas gör matchavgörande räddningar varje match trots att han spelar i ett lag som dominerar spelet i princip varje match.

Iker Casillas - En målvakts legend!
Barcelona Tompa
Grattis Lionel Messi - bäst i världen för tredje ¨ret i rad och killen är bara 24 år...

Vad gäller den eviga "debatten" om vem som är bäst Messi vs Ronaldo så är det väl snart bara en del marängfans + eventuellt de flesta portugiserna som tycker att Ronaldo är bättre. Messi är ett fenomen och så länge Ronaldo ständigt överträffas av Messi när de möts så är det bara löjligt och påstå att han är bättre. Det vet naturligtvis även de mest inskränkta marängfansen med och det svider, så klart.

F.ö. Xavi 3-a igen, som vanligt... Tycker den fantastiske Xavi - en av de bästa mittfältarna någonsin snart jobbat ihop till att få utmärkelsen en gång innan han slutar.

FORCA BARCA!
Real Madrid Grande Casillas
2012-01-09 21:20
Läst lite längre ner att ni ska vara besvikna över att Victor Valdes inte blev uttagen i den sk. världselvan.

Den finns en väldigt enkel motivering till det, Iker Casillas stavas det. Han är odiskutabelt bättre. Victor är ingen dålig målvakt, men att ens påstå att han skulle vara i närheten av Casillas tycker jag är befängt.

Man kan dra en enkel jämförelse där med Cristiano Ronaldo och Messi. Hade inte Messi spelat under den här perioden hade CR vart överlägset bäst i hela världen. Men nu finns ju Messi, och han ÄR helt klart en bättre fotbollsspelare, därav får han priset BallOn d'Or som han enligt mig kan ta en 5 år i rad.
Real Madrid /H - El Pipa es un crack
2012-01-09 21:19
Blaugrana

Man vinner för att man är bäst och inget annat.

Enligt statistik så var Real Madrid det bästa kalenderåret 2010, man vann flest matcher. Men det spelar ingen roll utan det är titlarna som räknas.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2012-01-09 21:18
Messi har fler röster än nr 2-18 tillsammans. Ganska överlägsen känns han som! :)
Barcelona Blaugrana91
2012-01-09 21:18
(. )( .) Ösut Mezil (. )( .)

Jag tror inte jag är ensam om det direkt. ;)
Real Madrid (. )( .) Ösut Mezil (. )( .)
2012-01-09 21:15
Blaugrana91

Det var de jag ville få fram, att DU tycker att dom var bäst! ;)
Barcelona Blaugrana91
2012-01-09 21:12

Är inte alltid vinnarna som är bäst. Kan tycka att Barcelona var bäst under t.ex. 2010 också.
2012-01-09 21:09
Baugrana91,

Nja som jag minns så vann Inter 2010? och Manchester 2008 ? :) CL då :)

Ne men som sagt lite konstigt att dom 3 ligger så högt upp iaf..
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-01-09 21:08
tribente_magico

Förbundskaptener, landslagskaptener och 1 journalist från varje land. Offside representerar Sverige.
Coach pep.
2012-01-09 21:07
Akram [Los Gladiadores]

Jag kanske borde specificerat mig lite mer. Det är ju ingen hemlighet att våld i samhället eskalerar för varje år som går. Även hos barn ser man bisarra tendenser. Det var inte meningen att peka ut Ramos som djävulen själv utan våldet beror givetvis på många faktorer. Men sanningen är den att Ramos många gånger misshandlat spelare på planen, vilket uppmuntrar till våld hos barn. Det säger också mycket om Ramos som person. Ramos påverkar miljontals tittare till skillnad från mig, medan du och kanske några andra enstaka förmodligen är de enda som tog illa upp av mitt inlägg.

Vem är då störst idiot? Jag, eller Ramos? Eller du som försvarar Ramos framför mig?

Filosofera lite på den nästa gång du sitter på toaletten. Man brukar få sina bästa uppenbarelser då.
Barcelona Blaugrana91
2012-01-09 21:06

Fast nu var ju man ju redan världens bästa innan det också och har varit de senaste 4 åren.

Jo ställer mig också frågande till varför vissa är så högt upp.
Barcelona tribente_magico
2012-01-09 21:05
Undrar vilkan det är som röstar fram världens bästa spelare?,

Förbundskaptener, Lagkaptener i europas topplag? och vilka mer?
Barcelona Xaviesta
2012-01-09 21:05
Ja, killen var skönaste marängen på länge.
BARCA-més que un club
2012-01-09 21:04

ops där va han ju :)
Barcelona den närkingska älgen
2012-01-09 21:03
Akram [Los Gladiadores]

Det är ju alltid uppskattat när det kommer seriösa maränger och diskuterar. Håller även med om forumen, trevlig kväll!
2012-01-09 21:03
Baugrana91

Ja ni vann ju klubblagsvm så? går väl inte säga emot?

Dock undrar man hur tex, suarez, forlan, etoo? kan ligga så högt upp
Barcelona Blaugrana91
2012-01-09 21:01
1. Leo Messi 47,88%

2. Cristiano Ronaldo 21,6%

3. Xavi Hernández 9,23%

4. Andrés Iniesta 6,01%

5. Wayne Rooney 2,31%

6. Luis Suárez 1,48%

7. Diego Forlán 1,43%

8. Samuel Eto'o 1,34%

9. Iker Casillas 1,29%

10. Neymar 1,12%

14. David Villa 0,53%

16. Xabi Alonso 0,48%

18. Eric Abidal 0,36%

19. Dani Alves 0,34%

21. Cesc Fàbregas 0,29%

23. Gerard Piqué 0,22%

Barcelona är bäst i världen.
Real Madrid Akram [Los Gladiadores]
2012-01-09 21:00
Xaviesta

Jag kan tycka att det borde finnas en anmäl-knapp vid varje inlägg och att SvenskaFans centralredaktion tillsätter en grupp personer som bara agerar forumrävar över hela SvenskaFans, allt som anmäls får denna grupp människor hantera och avgöra vilket straff som är bäst. Centralredaktionen kanske kan erbjuda den gruppen de verktyg som krävs för att kunna bestraffa vedervärdigt beteende. Denna grupp ska inte arbeta ideelt då jag känner att det är ett arbete och inte en hobby att sitta och rensa i forum, man kan inte begära att någon ska spendera sin fritid till att rensa annan mans skit.

Jag bara slänger ur mig idéer och hoppas att någon har orken och ambitionen att ta detta till högre instans...

Känns som att jag stjäl fokus från era spelares triumfer ikväll och ska dra mig tillbaka nu, ni får ha en fortsatt trevlig kväll gott folk och må bästa lag vinna...
Barcelona Riiio!!
2012-01-09 20:57
Xabi Alonso kan jag la leva med (även om det enligt mig fanns bättre spelare på hans position under året) men Ramos WTF? Haha iår har han varit en Gigant i mittförsvaret men va fan förra året va han bajs.. verkligen bajs!
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-01-09 20:56
Men hur länge kan Messis guldbollar hålla på? I och för sig kan en skada, gud förbjude, göra att han kanske eventuellt missar den något år men fortsätter han spela på något i närheten av den här nivån han hållit i flera säsonger nu så kommer han vinna några stycken till.

Sen utvecklas ju han hela tiden. Tycker egentligen han har blivit bättre för varje säsong under Pep. 08-09 var han en spnkig dribbelytter so0m gjorde rätt många mål, inget ont om honom då men han känns just som en sådan om man jämför med dagens Lionel Messi. En fantastiskt komplett fotbollsspelare som dominerar vad han gör. Han har till och med snyggaste kostymen.
Barcelona Xaviesta
2012-01-09 20:54
Akram

Okej, men då kan jag tala om för dig att nivån har sjunkit nåt ofantligt i bägge forumen. Jag har försökt belysa vissa restriktioner som Barcaredaktionen borde göra, tex stänga vårt forum under matchdag och även dagen efter match, precis som på Puertan.

Men att hoppas på att dagisnivån i bägge forum skall förbättras med samma nötter som kastar paj fram och tillbaks och hetsar kan du glömma. Det kommer aldrig bli av, då är det bättre att sära på folk genom stängda forum.

Tyvärr.

Barcelona basaric - ?#AnimoElGuaje
2012-01-09 20:54
Messi var den spelaren som gjorde mest i landslaget förra året (Utan Xavi och Iniesta) Mer mål än spelare som Ronaldo, Gomez, RVP och många andra. Han gör 53 mål med klubblaget och vinner skytteligan i Champions Leauge och assist ligan i Spanien (mer assist än Xavi och Iniesta tsm, men han kan ju inte spela utan dessa två.) Han presterar i dom stora matcherna inte minst mot Real Madrid där han tar Barcelona vidare med dom två målen på Bernabeu. Går vidare till finalen där han gör mål och han utser som man of the match och turneringens bästa spelare.

Messi till Ronaldo : Broshan, ska du ha en guldboll? Jag får inte plats med alla på min hylla.
Andreas-
2012-01-09 20:52
Tre raka guldbollar har grabben förtjänat, overkligt vilken spelare det är. Alla spelare jag sett spela framstår i princip som dåliga jämfört med Messi. Så bra är den grabben.

Messi får gärna plocka upp den 4e guldbollen efter att vi vunnit en ny trippel :)
Barcelona Blaugrana91
2012-01-09 20:51
Xavi alltså 3a igen....

Xavi förtjänade att komma 2a åtminstone.
Barcelona den närkingska älgen
2012-01-09 20:50
Dani Alves

Nej, han sitter på bänken.
Barcelona Dani Alves y Iniesta <3
2012-01-09 20:49
Arsenals match började nyss, spelar Henry?
Postat via SvenskaFans-appen
Annons: