/spanien/barcelona/forum/10035.aspx/spanien/barcelona/forum/10035.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-01-14 22:07
Skönt att ha 2 raka "hemmamatcher" nu, Bernabeu har ju gått och blivit lite av en hemmaborg de senaste åren. ;)
Barcelona basaric - ?#AnimoElGuaje
Nej, faktist det är Real Madrid som är dom sista som ska klaga på att andra får domslut med sig. Titta bara på den här säsongen.. Ronaldo fälls utanför straffområdet han får straff. Higuain tar bollen med handen i 93:e minuten mot Valencia men domarna blåser inte straff. Espanyol spelaren tar bollen med handen i 94 minuten mot oss men vi får ingen straff.. han erkänner efter matchen att han tog bollen med handen med meningen. Idag så kommer Mallorca spelaren fri med Casilas och gör mål men domaren blåser offside fast det inte va i närheten av offside, han fick passningen på sin planhalva.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
Nu är mr porque glad va ? när han fick ett domslut i mot sig mot Malaga han börja gråta. Nu är han säkert glad han har fuskat till sig ligan så han sover gott som en hund.

Grattis Franco CF!!!
Barcelona Thiago Next no.1 - Anims Villa
2012-01-14 22:06
Nu är jag f'n glad att vi har Real på onsdag. Ska bli så jävla skönt att få mosa dom!
2012-01-14 22:05
Jag kan acceptera att vi också får en hel del domslut/fördelar med oss, men är bara så j'vla trött på dessa spanska domare. De håller verkligen usel nivå.
Barcelonistas
2012-01-14 22:05
Madridistas Du hör hemma i ett dagis, där kan du trolla.
Postat via SvenskaFans-appen
Culé - Messi y Alexis
2012-01-14 22:04
Madrid hasta bla bla

Stick härifrån. Får se om du är lika glad på onsdag...Sluta smutsa ner vårt underbara forum.

Payaso.
Barcelona DM1982
2012-01-14 22:04
Cristiano Ronaldo - True Legend

Sluta. Callejon ska ha gult kort för filmning, inte straff.
Barcelona Roja y Azul - FCB
2012-01-14 22:03
Shi

Tack för ärligheten, till skillnad från andra..
2012-01-14 22:03
Cristiano Ronaldo - True Legend

Den straffsituation la sig Callejon helt medvetet. Absolut inte någon straff.
Barcelona El Nino Maravilla
2012-01-14 22:02
Barcelonistas

Har varken glömt det eller Getafe matchen där de får straff för Ronaldo ramlar utanför, eller de andra fördelarna de får med sig. Inte heller hur vi inte får en enda straff i mötena mot Bilbao & Valencia, det är dock historia för mig nu och sånt där brukar oftast jämna ut sig. Det som stör mig mest är på mindre än en vecka har ligan drabbats av domarna med 5 poäng, och det är tyvärr för mycket för att det ska ''jämna ut sig'' i slutändan.

Barcelonas motstånd iår är inte bara Real Madrid, tyvärr är det även domarna också. Om dom nu gör misstag eller om domarna är trötta på att alla titlar går till ett lag från katalonien vet jag inte, en sak är säkert iaf och det är att Madrid fått massor med domslut iår.

Sedan finns det idioter som går runt och säger att Barcelona får fördelar med sig...

Randig/RM

Då kan jag säga till dig att det är du som är den blinde av oss. För att bollen rörde revbenen betyder inte att den rör hans arm också? För det är just det den gör.
Sedan att du påstår Ramos stod onside för det målet är ju för fan bara pinsamt.
Whats next, Higuain tog inte med handen mot Valencia eller kanske att Mallorcas 2-0 mål var offside?
R.Madrid!!
2012-01-14 22:02
Abbe, mitt fel ursäkta för att ja bara kom in så dära, JA kollar på Reals matcher hela tiden, har följt Real sen 2001, ännu en gång URSÄKTA!
Real Madrid iMadridista hasta que me muero!
2012-01-14 22:01
När ni har lugnat ner er , så läs vad ni har skrivit . Ni kommer skämmas över helt själva =)
Barcelona DM1982
Real vann på ett smutsigt sätt och de vet om det. Enormt tröttsamt med de fördelar som de får i ligan, det måste få ett slut. Linjedomaren blåser offside när killen är på sin egen planhalva. Callejon ska ha gult kort för sin smutsiga filmning i straffområdet.

All heder åt Mallis, de försökte men det är inte enkelt när domaren ger fördelar. Något som är absolut klart är att Real kommer tappa poäng snart i ligan, de spelar riktigt dåligt.

Imorgon fixar vi tre pinnar mot Betis, sedan laddar vi upp för el clasico.

Det börjar mer och mer likna ett smutsigt guld för Real, tyvärr.

Randig/RM

Vi skyller inte vår andraplats på domare, vi skyller domaren på er seger ikväll. Du kan väl erkänna att ni fick fördelar?
Real Madrid Randig/RM
ska egentligen inte skriva här men ngn nyans får det väl vara. Att säga att Ramos lekte målvakt (El Nino Ramavilla) då måste man vara fullständigt blind, tar solklart på revbenen. Vi fick oxå ett mål tveksamt bortdömt (högerbacken släpar efter vid Ramos nick, i linje ev..). Skyll gärna på dommarna etc för att ni ligger tvåa.. om det känns bättre, men knappast i denna matchen. Tror dock ni kör över Betis imorgon.
Real Madrid Shi
2012-01-14 22:00
Det är faktiskt orättvist hur mycket hjälp vi får från domaren. Förhoppningsvis får vi några beslut mot oss så det jämnar ut sig.
Barcelona LeoMessi89
Gonzalez_Barca

Ber om ursäkt för det där, är lite frustrerad. Visst har dom haft en hel del tur. Men det jag menade är att vi har oss själva att skylla. bara för att Real kanske får med sig ett domslut som leder till att dom får 3 poäng så ska det inte betyda att vi ska kryssa varannan bortamatch mot "skitlag! :P

Ber om ursäkt ifall jag är otydlg, riktigt trött hahah
Mesudine Zizil - ¡Nos vamos a la Cibeles!
Kommer inte för att provocera eller nåt men.... ni får acceptera att vi har lite mer "tur" än er denna säsong. Hur många poäng tappade inte vi förra säsongen då ni vann ligan?
Real Madrid Cristiano Ronaldo - True Legend
2012-01-14 21:59
Ville bara skriva att Real Madrid borde ha fått en straff innan det felaktigt bortdömda målet som de flesta här inne snackar om.
Barcelonistas
Jag skiter i om vi varit ojämna den här säsongen. Om domarna hade dömt rättvist så hade smutsen inte varit 1 i ligan. Men aja Mou måste vara glad nu i alla fall. Grattis LFP, grattis domaren, grattis Franco. Ni är otroligt bra måste jag säga...
Andreas-
El Nino:

Jag såg andra halvlek. Jag vet att Real har tur med domaren idag, men det förändrar inte tabelläget tyvärr.

Sen kan inte jag påstå att det är domarens fel att vi tappar poäng mot Espanyol, Sociedad o Getafe. Visst, vi ska ha straff mot Espanyol. Men snöpliga saker händer när du inte ger allt. Tur är något som kommer när du ger JÄRNET i varje situation. Vi gör tre mål på Santiago.

JAG UPPREPAR: TRE MÅL. Då ska man för helvete kunna göra 4-5 mål mot Epsnayol o Getafe. Vi gör inte jobbet i dem mindre sexiga matcherna. Därför får domslut sån enorm jävla påverkan. Domslut som inte bör få så stor påverkan, för vi skulle med handen på hjärtat redan haft 3 eller 4-1 mot Espanyol när straffsituationen dyker upp.

Jag väljer att fokusera på vårat spel i tidigare matcher just nu. Av flera anledningar. Främst för att man bara mår så piss när man tänker på att Real vänder idag. Hemskt på alla plan. Vi slår ut dem i cupen ja. Hur stoppar vi dem ligan? Krävs det att Puyol klipper benet av Ronaldo så han missar hela säsongen är DET SJÄLVKLART att han ska göra det i cupmötet. Svinen får inte vinna ligan, även fast allt tyvärr tyder på det.
Barcelona basaric - ?#AnimoElGuaje
Tur, misstag ifrån domarna, lite mer tur och lite mer misstag ifrån domarna gör så att Real Madrid leder ligan. Och då snackar jag inte bara om den här matchen, sen så är det obegripligt för mig hur man kan bli avblåst för offside då man tar emot en passning på sin egna halva av plan..
2012-01-14 21:57
Hutch

Den här matchen avgjorde domaren.
Barcelona 1.70-ligan
Jag vet inte vad jag ska göra längre, är så förbannat trött på det här. Denna liga är ett skämt i år. Se på vår statistik, hur många insläppta mål och hur många storsegrar vi har. Det är helt sjukt att vi ska ligga 5p efter. SJUKT är vad det är. Vi hade aldrig vunnit denna matchen. Det är inte bara tillfälligheter för Real gör det bra ibland, jag skulle vilja säga att det är en kombination av dem båda. Men sett över denna säsongen har Madrid hela tiden haft turen/domsluten med sig och tvärtom för oss. Tabellen speglar inte hur spelet har sett ut.

Visst, bästa laget vinner inte och bollen är rund men under en hel säsong brukar det jämna ut sig. Det har det ännu inte gjort i år. Och så är det vi som folk hatar och tycker får fördelar. HAHA

Detta tar så bort så mycket av glädjen just nu. Ska försöka att bara fokusera på Barca ett tag nu framöver, glädjas av den underhållning vi bjuds på - oavsett resultat. Bara ta del av de goda bitarna som barca erbjuder. Det är ett brett sortiment! Och skita i sånt man inte kan påverka. Men det blir svårt..
Det här är fan PINSAMT!
Bortdömt mål pga av offside när spelaren står på egen planhalva, dessutom stod han på rätt sida om spelaren också. Real fick med sig allt i andra!
Barcelonistas
2012-01-14 21:56
El nino Glöm inte Valencia matchen där Messi borde haft 2 straffar. Matchen slutade kryss, visserligen var vi inte bra spelmässigt den matchen, men faktum är att vi blev rånade på 2 straffar. Lägg sedan därtill higuains hands MIT Valencia, samt dena match så ser du skillnaden i år. Vilket har varit domaren...
Hutch
2012-01-14 21:55
Det handlar inte om att lagen viker sig mot Real Madrid. De är ruskigt jävla bra, så är det. Jag vet att jag själv kunde tycka så men så är faktiskt inte faktumet. De manar på vare sig de spelar på hemma eller bortamark. Guardiola måste börja piska till spelarna och bevisa att man besitter jävlaranamma även på bortaplan.
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-01-14 21:55
LeoMessi89

"Då kan man väl säga att Real har tur att dom leder ligan i år."
"Sen vet jag att vi inte borde skylla på tur när real leder ligan, det vårt ojämna spel som har lett till detta."

Ehh va? :P
Barcelona LeoMessi89
2012-01-14 21:54
Då kan man väl säga att Real har tur att dom leder ligan i år.

Dom borde ha kryssat på Mestalla då Valencia ej fick straff.
Dom hade tur idag att domaren dömde bort ett mål.

Och vi hade så tur att vi inte fick en klockren straff mot espanyol, trots att vi spelade skit.

Vi har oss själva att skylla. Kryssade på Sociedad, kryssade mot valencia, förlorade mot Getafe, kryssade mot Sevilla och så kryssade vi mot espanyol.

Sen vet jag att vi inte borde skylla på tur när real leder ligan, det vårt ojämna spel som har lett till detta.
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
2012-01-14 21:54
Som någon här inne sa innan, ge fan i och säga att barca har domaren på sin sida(till alla barcahatare), när man ser något sånt här!
Annons: