/spanien/barcelona/forum/10031.aspx/spanien/barcelona/forum/10031.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona DANI ALVES
2012-01-15 16:33
Steven : ja de gör ju de , och sen mål mot united i båda cl finalerna.
Real Madrid Steven
2012-01-15 16:31
4 mål mot Arsenal säger ju det mesta...
Barcelona DANI ALVES
2012-01-15 16:30
de är bara avundsjuka personer som säger att messi inte kan spela i pl, vad vill man att han ska bevisa han är ju bra mot united arsenal o fler engelska lag i cl? vill de se om han kan va bra mot lag som stoke o sunderland lr?

sen finns det ingen diskussion om busqets från att vara en okänd typ för 2-3 år sedan till att bli en av världens bästa DM!

Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2012-01-15 16:28
Ryo

Om man totalt dominerar två CL-finaler mot det lag som är topp i världens bästa liga, varför ska man då behöva bevisa att man kan göra jobbet någon annanstans?

Så klart att hans främsta kvaliteér kommer fram ännu mer när man spelar med Xavi och Iniesta exempelvis, men tappar man totalt förmågan att bryta ett anfall för att man byter till Sunderland? Knappast.

Den enda skillnaden skulle vara att han inte skulle vara lika delaktig i uppspelsfasen. Att täcka ytor, bryta anfall och tackla är likadant oavsett om det sker mot mer eller mindre intelligenta spelare.

Det är samma frågeställning som när vissa mittfältare ansågs för klena för PL, sen kom David Silva och satte punkt slut för det. Tänk om, tänk rätt.

Angående ligan så ser det svårt ut, helt klart.
Jag är realist, på gränsen till pessimist, men vårt bortaspel, magra trupp och det faktum att Real, även när de spelar dåligt, vinner på löpande band gör att jag tvivlar. Inte på lagets förmåga, men väl på att Real kommer tappa.

Men Real får gärna ta hem ligan OM Barca skriver historia och försvarar CL-bucklan. För det är så det är, Barca mot Historien, Real mot Barca.
Barcelona Ett Äkta Barca Fans
2012-01-15 16:23
Vet någon var man kan hitta billiga paketresor till El classico när de spelar i ligan? tack
Barcelona el Maestro!
2012-01-15 16:23
LeoMessi89:

Argumentet mot Messi är gamla argument som man brukar läsa tidigare i olika forum. Nu har han ju visat att han kan dominera genom hans prestation i Champions League där han möter starka lag. Men det är mer Busquets som nu är på mode.;-).
Barcelona LeoMessi89
2012-01-15 16:18
el Maestro! :

Ja det är lite intressant att dom tror att Messi inte skulle klara av att prestera i PL. Vad jag har sett så är Messi extremt jävla svår att få ner på backen och han har extremt jävla bra balans. Aguero är likadan.

Ta bort spelare som är skolande i spanien från PL så får vi se hur duktiga dom hade varit. Hade T.ex. Valencia haft kvar spelare som Mata, Isco, Joaquin, Villa och Villa så kan jag lova dig att dom hade slagit både united och Chelsea.

Busi är en väldigt duktig spelare, han gör allt i det tysta och får inget cred för det. Man måste vara spektakulär på det man gör för att få ett erkännande
Barcelona el Maestro!
2012-01-15 16:11
LeoMessi89:

Ja, haha, man har ju hört att Messi inte skulle minsann klara att prestera i Premier League för att han är för lite.
Nu bör man inse hur illa det låter när små spelare som inte alls var så övertygande i La Liga sticker ut i Premier League. Jag tänker på David Silva, Mata, Aguero med flera.

Det där med att Busquets inte skulle kunna vara lika bra någon annanstans låter illa för mig. Det är en argument man kommer med när man inte har annat att komma med.

Edit: Låt Busquets spela i Chelsea så skulle du se hur stabil deras spel skulle bli. Övertygad om det.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-01-15 16:11
Ryo Miyaichi !

Det känns ju som att det är vi som bestämmer var ligaguldet hamnar. Det gäller att vi slutar att tappa dessa onödiga poäng som vi gjort. Vi har förlorat mot Getafe, och kryssat mot Athletic Bilbao, Valencia, Espanyol, Sociedad och Sevilla. Det är flera svåra motståndare här men tidigare år har vi vunnit matcherna mot dessa lag, och där hittar vi skillnaden. Det hade varit okej med 2-3 poängtapp i de här matcherna, mot tex Valencia borta, Bilbao borta och Espanyol/Sevilla. Men inte 6 stycken, det är för mycket.

Ligan är inte körd men jag anser att det blir mycket svårt att gå om Real Madrid. För det första måste vi vinna på Camp Nou mot marängerna vilket kommer bli en grymt svår uppgift, spelar ingen roll om vi vunnit de senaste möterna. Dessutom måste vi hoppas på att Reals lagmaskin hackar lite och de förlorar någon match.

Jag skulle säga att vi får ha två poängtapp till, maximalt tre. Då skulle vi samla ihop ca 95 poäng, vilket verkar vara det som krävs för att vinna ligan i Spanien den här säsongen. Det kanske till och med krävs att vi når över 100 poäng för att ta hem ligan.
Barcelona LeoMessi89
2012-01-15 15:53
Vilket jävla hat folk har mot Busi, spec på fotbollskanalen. Tydligen finns det 20 bättre defensiva mittfältare och att han är överskattad.

Som det är nu så har jag inte sett någon lugnar och passningsskicklare defensiv mittfältare än honom. Sen ska vi inte snacka om hans grymma positionsspel. Men folk har tydligen fått för sig att man ska vara stor och stark som Yaya Toure för att vara bra. PL fans verkar välja muskler före hjärna och skicklighet när det gäller spelare.
Ryo Miyaichi !
2012-01-15 15:51
Mojito

Fast jag tycker väl att Xavi brukar droppa ner och ligga väldigt nära Busquets rätt ofta, så jag ser inte riktigt det som om han är själv där, även fast Xavi mestadels spelar som en vägg och lägger vidare passningar så skär han ju av ytor och sånt också.

Men det var som jag skrev, Busquets är ultimat i Barcelona, det hade dock varit intressant att se han någon annanstans, och se om han klarar av att prestera på en sådan nivå där också... Men det lär ju inte hända hehe..

Hur ser ni på ligan nu? Slöläste lite här igår, och är förvånad över hur negativa många av er var... Ligan körd? Skulle inte tro det va... Ni kommer vinna mot Real i El Clasico, sen kan vad som helst hända - många matcher kvar, både i Ligan, CL & Cupen, finns stor chans till skador/utslitningar och så vidare..

have some faith..

cheers
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2012-01-15 15:47
Ryo

Jag förstår din syn på Busquets, men skillnaden är att de andra som du nämner (förutom Essien) har ytterligare en spelare bredvid sig på det defensiva mittfältet.
Busquets är två spelare i en, så klart man värdesätter honom högre än de som bara klarar en roll.

Barcelona Barca4eva
2012-01-15 15:40
Ibillay, ta det på PM. Spelar ingen roll hur många gånger du ber om ursäkt.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-01-15 15:38
Otroligt svårt att utse DM som sagt då alla har olika kvalitéer och olika uppgifter för sina respektive lag. Jag tycker i alla fall man kan säga att Busquets är en av de bästa i världen på sin position tillsamans med några andra.

Sen tycker jag jämförandet mellan olika spelare från olika lag i olika ligor känns rätt onödigt ibland. Busquets är perfekt för Barcelona och gör vårt lag mycket bättre. Det räcker så.
Barcelona Ibillay
2012-01-15 15:30
Miguel Sorry för OT grabbar, men vill bara berätta en sak. Miguel, ditt inlägg om att rebeller förstör Syrien visar ju bara hur enormt dum och ointilligent du är! Du är alltså för diktatorn Bashar assad som är massmördare, de "rebeller" du pratar om kräver sin frihet. Och osama bin laden var den som skulle frälsa världen eller hur? Blir helt slagen hur hjärntvättad du har blivit av Bashar och arabisk bullshit proganda tillbaka till medeltiden med dig! Återigen sorry för OT, men ni ser hur dum och enögd personen är så slösa inte er energi på han, om det ni tkr vanliga madridistas är enögda så är miguel en betongvägg ! Visca Barca!
Postat via SvenskaFans-appen
Ryo Miyaichi !
2012-01-15 15:21
Manita;

Vet inte om det "bitchas" om mötena mellan Arsenal-Barca, möjligen av det trollet där nere, så du kan ju lugna ner dig lite.. :)

Sano97

Det beror ju lite på hur man ser, det är ju stor skillnad på en DM som Essien(Song, Lass, valfri köttargubbe) och en spelare som Busquets (Alonso, Lucas, valfri lite spelskickare).

I Barca är ju Busquets dock ultimat, han passar som handen i handsken. Men jag tror han skulle få det tuffare i ett 'sämre' lag där man behöver lite andra kvalitetér - fast det vet man ju ändå inte säkert, och jag tror inte vi får se det heller, känns som han spelar i barca livet ut! :P

Så ser jag iallafall på det
Barcelona Manita
2012-01-15 15:14
Till er som snackar om Arsenalmatchen.
Barcelona Sano97- God is a four letter word-Niva!
2012-01-15 15:11
Busquet i all ära men för mig kommer essien alltid vara den bästa defensiva mittfältaren, även om han har varit skadad ett tag nu.
Barcelona Barcadinho.
2012-01-15 15:04
Ok, tack för svaret.

Men bara en sak till dig och andra. Lär er att uppskatta "The Beauty of the Game". Känns lite så att en del är inlåsta med anti hit och dit att de glömmer uppskatta ett vackert spel. De tänker så mycket på fusk och negativa saker att de glömmer njuta av det vackra spelet.

Jag respekterar ditt svar, men jag hoppas att du är medveten om att miljoner människor i världen tänker annorlunda. De tycks se nu för tiden den bästa fotbollen sen sambafotbollen med Socrates o Falcao.
Varken en CL-titel av Inter eller en ligatitel av Real kommer ändra deras åsikt.

Vad ska du berätta för dina släktingar/barn om 20 år? Om fusk? Om filmare o korruption av ett katalansk lag? Synd om det är så.
Barcelonistas
2012-01-15 15:03
Miguel

Kan inte du ta ditt politik snack och köra upp det i röven? Seriös ingen bryr sig om " the truth about syria" eller vafan som händer där.

Ryo Miyaichi!

Det där ska självklart inte vara tillåtet. Borde varit varning vid båda tillfällen, det där är inga bra exp för små barn som kollar på matchen. Sånt ska bara bort!.

Oavsett resultat så blir det alltid bra matcher mellan Barca och Arsenal. Båda lagen fokuserar på att spela topp fotboll och bjuda publiken på konst. Det finns ett par lag som har mycket att lära så som Real Madrid tex som väljer att fokusera på annat.
Barcelona Messi_1011
2012-01-15 15:01
vad är det för lag busquets spelar med på 2:40-2:44 och kan man se hela den matchen nånstans??
Ryo Miyaichi !
2012-01-15 15:01
Barcelonistas

Där är Abidal på van Persie.

Edit, hitta den andra;

http://youaremyarsenal.com/blog/wp-content/uploads/2011/03/nasri_choke.jpg

(Sorry ville egentligen inte lägga upp denna gamla skiten då dem flesta antagligen kommit över det, men men).

Men det är skrämmande, har verkligen fått känslan att vi kommer mötas igen, speciellt efter Cesc-affären - sjukt egentligen haha.
Barcelona Siempre Barça
2012-01-15 14:59
Miguel

Kan du inte bara gå här i från?? Vi vill inte ha dig här och vi orkar inte all skit snack.
Vi här i forumet ska diskutera om fotboll inte politik.
Miguel= UT från vår forum
Barcelonistas
2012-01-15 14:58
Ryo

Det hade varit bättre för domaren att ge rött kort vid det läget där Persie stämplade ( Messi elr Alves kommer ej ihåg). Än att ge ett rött kort vid det läget där han skjöt iväg bollen.

Minns inte riktigt vilken situation du pratar om(stryp taget), men om det stämmer så borde det varit varning helt klart.

Ja precis det lär som vanligt bli Arsenal- Barcelona i Cl. Vågar nästan säga att vi får se mötet redan i kvarten:).

Barcelona L.Messi - / - 10
2012-01-15 14:58
Som vanligt.
miguel
2012-01-15 14:55
den närkingska älgen

Börja med att läsa och gilla denna sida på facebook "The truth about syria" Där kan du se hur smutsiga Qatar är i det politiska spelet. Israels hundar.
Börja med det så ska jag sen skicka uppsatser om Qatar foundation. Dom du påstår står upp för mänskliga rättigheter mm. Inse att det inte finns mänskliga rättigheter på den arabiska halvön. Kvinnor får varken köra bil, cykla eller ens gå ensamma och det kallar du mänskliga rättigheter.
Barcelona Hetfield
2012-01-15 14:53
Slutsats: Miguel är ett troll.
Ryo Miyaichi !
2012-01-15 14:52
Barcelonistas

Jag tycker det var löjligt att ge RVP rött när han skjöt bort bollen, men han kunde fått rött när han stämplade Messi, tror det var Messi iallafall.

Det jag stör mig på i den matchen är hur Barcaspelarna Abidal & ??? Tar stryptag på van Persie och Nasri(?) utan att något händer, och det är ju inte ok i mina ögon..

Men men, det som har hänt har hänt, ser fram emot mötet med er i detta årets upplaga av CL som vanligt...... :D

Lycka till idag gubbar!
Barcelona mariwani
2012-01-15 14:51
Jag älskar att miguel tror på allt fotbollskanalen säger. Pep har sagt att busi är världens bästa defensiva mittfältare, vilket han är, det finns ingen defensiv mittfältare i världen idag som är bättre än busi. Innan du kommer hit kan du väll försöka läsa på lite bättre?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelonistas
2012-01-15 14:44
Miguel

Hur kan du ens nämna Arsenal matchen? Domaren väljer att fria en straff när djoru fäller Messi i straffområdet i första halvlek. Det enda du snackar om är Van Persies utvisning vilket är ganska komiskt då han hade tur att inte bli utvisad mycket tidigare i matchen, där han stämplar Alves.

Hade Messi mål godkänts hade vi haft 0-2 och jag kan inte se hur Arsenal hade kommit tillbaka, med tanke på hur match bilden såg ut.

Har du ens sett matchen? Eller du kanske får din fakta från Turken i la puta?.
Annons: