/spanien/barcelona/forum/10030.aspx/spanien/barcelona/forum/10030.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona 1.70-ligan
2012-01-11 13:07
Och jordi Alba ryktas in. Är det verkligen smart att satsa på en så ung spelare med tanke på vilka som är påväg upp? Sen tycker jag fortfarande att en abidal-typ är det optimala så länge vi har en alves- typ till höger
Postat via SvenskaFans-appen
Atlético addeh
2012-01-11 13:04
Maxwell lämnas utanför morgondagens trupp. Tydligare än så kan det inte bli. Vi kan nog tacka Maxwell för sina prestationer i den vackraste av alla tröjor och önska honom fortsatt lycka till.
Barcelona Xaviesta
2012-01-11 12:32
Barca4eva

Jag är en av få som håller nivån allt som oftast även om jag också kan tappa humöret ibland och säga något mindre intelligent. Men strävar efter en hög ribba istället för att bara köra one-liners eller diskutera silly-season. Men känner du så kan jag inte göra något åt det. Ha en bra dag du också!
Barcelona Barca4eva
2012-01-11 12:25
Xaviesta Tyvärr märker jag att du är med i allt fler löjliga och onödiga diskussioner ju mer tiden går. Visst, forumet består till stor del av nötter. Men det ser inte riktigt ut som att du är mycket bättre just nu. Ha en fortsatt trevlig dag.
Barcelona Xaviesta
2012-01-11 12:17
Thiago Next no.1 - Anims Villa

Suck..

¤

elbraco - Bojan y Thiago

Diskussionen Bengt och killen före honom drog upp var om vem som filmar mest. Mitt inlägg var ett försök att få folk att skilja på de olika sorters filmningar som existerar i dagens fotboll:

# filmning för att söka straff
# dyka för att uppmärksamma domaren om något
# dyka för att undvika att bli skadad

Finns fler, men dessa tre är troligen vanligast. Att sitta och diskutera rykten hela jävla tiden som många gör här är däremot helt onödigt enligt mig eftersom man kan klicka in sig på Sportbladet och följa hela den meningslösa karusellen där inne istället. Finner det inte ens intressant. När saker och ting blivit officiella är det genast intressant att diskutera.

¤

Cigge

Hade jag velat provocera hade du märkt det.. det där inlägget skrev jag igår natt när jag var trött och otroligt besviken på att Malaga-spelarna drog ner boxershortsen och lät det vara fritt fram för Madrid att penetrera i bägge matcherna i dubbelmötet.

Jag ville således bara blanda tankarna jag hade om matchen med lite humor och lite fakta. Du behöver inte gilla det.
Barcelona Thiago Next no.1 - Anims Villa
2012-01-11 11:29
Xaviesta

"Sen finns det "dives" som spelare tar till för att uppmärksamma domaren på att Carvalho tryckte precis upp en armbåge i ansiktet på mig, gör nåt åt saken tack"

Varför ska man uppmärksamma att Carvalho precis tryckte upp en armbåge i ansiktet på en? Får man ont lär man inte behöva förstärka det ytterliggar utan det blir naturligt att man grinar illla. Får man inte ont men ändå uppmärksammar det så är det ju för att man vill ge laget fördel i form av straff, frispark kort etc.
elbraco - Bojan y Thiago
2012-01-11 11:00
Intressant diskussion - vem filmar mest?

Det är ingen diskussion som kvalificerar sig på Mensas topp 10 kan vi ju konstatera.

B forward Soriano (26) and Benfica have a deal on a 4-year contract. He'll move in the summer, when the deal will also be announced [record]

kul för Soriano att återförenas med Nolito!
Barcelona Keite
2012-01-11 10:58
Sjuk match mellan Mallorca - Real Sociedad igår som slutade 6-1
Kolla in 4-1 målet haha
Cigge
2012-01-11 10:56
Xaviesta

Du skriver för att provocera, jag vet, men nämner du Di Maria, så måste du väl ändå nämna Busquets i samma mening? Busquets, streetfightern, lägger sig ner så fort han känner vinden. Di Maria är inte mycket bättre han och jag hatar verkligen detta beteende.
Barcelona Xaviesta
2012-01-11 09:36
Bengan

Man måste ta saker för vad de är. Det finns dives där folk slänger sig en halvmeter framåt utan kontakt i straffområdet för att försöka filma till sig en straff. Di Maria, Inzhagi, m fl är utmärkta exempel.

Sen finns det "dives" som spelare tar till för att uppmärksamma domaren på att Carvalho tryckte precis upp en armbåge i ansiktet på mig, gör nåt åt saken tack. Eller att man tar en dive för att undvika att hamna på sjukan med gipsat ben bara för att Pepe bestämt sig för att tackla sönder ditt skenben.

I dessa fall är Messi och Alves lysande exempel på hur man dyker för att uppmärksamma domaren på onödigt våld, fusk etc - MED ALL RÄTT. Detta visste Mourinho inför mötena i våras, och beordrade extra hårt spel till sitt lag för att framställa Barca som "fuskare" i media. Men sånt fattar inte medelsvensson som sitter bakom skärmen och kallar Barcelona för dittan och dattan. Varför? För att man helt enkelt saknar förmågan att tänka logiskt samt att man saknar fotbollskunskaper.

Slutligen, lite OT, borde folk lära sig fotboll och inse att domaren blåser för SATSNINGEN många ggr, även om det inte funnits kontakt - tex en glidtackling i regn med dobbarna före.

Har vi lärt oss nåt, Bengan?
Barcelona Heywood Jablome - Por qué, Messi?
2012-01-11 08:52
Messi doesn't dive.
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-01-11 08:11
Bengan

Så, på Messis 8 åriga karrirär som A-lagsspelare kunde du hitta 3 klipp där han filmar?
3 situationer på nästan 300 matcher?

Ganska imponerande av Messi må jag säga.
Barcelona El Nino Maravilla
2012-01-11 03:21
Bengan

Måste bara fråga om du var seriös med det klippet? För att inte fan får du Messi till en filmare genom det där, eller?

Som jag minns har jag sett Messi filma en endaste gång, och det var i Argentinas landslag.
Real Madrid Bengan
2012-01-11 02:51
Nog för att jag håller med om att det finns filmare i varenda lag däribland Real Madrid men att Messi inte skulle slänga sig är ju bara pinsamt att påstå

http://www.youtube.com/watch?v=LFsyaXagojM
Real Madrid Kajanus
2012-01-11 02:45
Xaviesta

Härligt skrivet. Självklart blir det en sporre till nästa vecka. Nu är det ett sånt här j-vla dubbelmöte igen och det är dags att börja bli nervös och allt det där. Sedan kan vi ju självklart räkna med en och annan Spielberg jr som lägger upp filmer på Youtube efteråt om vilka som faller i FCB och om vilka som slår i RMA. Allt är som vanligt. Det som är mest positivt med detta tycker jag nog är att det är en kvartsfinal och ingen final, vilket ger utrymme för en skön final i vår. Vi _eller_ ni mot ett kanske mer oväntat lag. Jag hoppas dock att detta blir två grymma matcher och att Pepe och Ramos för våran del inte får något ryck och skadar någon. Jag ogillar det lika mycket som ni. Jag hoppas också att CR7 kliver fram och att det blir två superspännande matcher. Så kanske denna vinter kan kännas mer behaglig för oss alla. Eller ja, några fans kommer kanske vara lite lyckligare än andra efter detta dubbelmöte, men det är ju det underbara med fotbollen. Detta är visserligen "bara" Copan, men för oss är det liv eller död. Sa jag att jag inte kan bärga mig tills nästa vecka? ;-)
Barcelona II Barça II
2012-01-11 02:16
Med tanke på att Maxwell har spelat fotboll i europa ganska länge nu (Ajax, Inter samt Barcelona), så är jag ganska säker på att han har EU- pass.
Barcelonistas
2012-01-11 01:56
Ganska komiskt att Madrid bänken klagade på Peres Lasa. Med tanke på att just denna domare dömde bort Sevilla i semin där han dömde bort 2 regelrätta mål.
Barcelonistas
2012-01-11 01:51
Xaviesta Haha klockrent inlägg!.
Real Madrid vanbasten_9
2012-01-11 00:53
Någon som vet ifall Maxwell har EU pass?
Barcelona Xaviesta
2012-01-11 00:46

Jag vill ta upp några saker som jag tycker är värda att belysas.

¤ Benzema avgjorde inte matchen.

¤ Någon som hörde Yoda säga "rise my friend" till Ramos armar och händer under matchen? Flera ggr om, dessutom? Inte jag heller.

¤ Cristiano har gått från Ronaldo till Ronaldon´t. Tradigt att all den talangen, skickligheten och kunnandet har fått en kondom på sig för tillfället.

¤ Hur ska Alonso klara sig utan Khedira i kvarten? Mourinho får gnugga hjärncellerna och komma på något alldeles fantastiskt, nåt suveränt värdigt The Special One. Tre defensiva på mitten och vips blir han ett geni enligt det vita lägret.

¤ Fan vad det är gott med hallonsoda och grön pringles.

¤ Andra matchen i rad det klagas nåt fasansfullt från Madrid-bänken. Det kusliga med den här man-boob-portugisen är att du märker när han har nåt i kikaren, men du vet aldrig vad. I normala fall sitter han ihopsjunken på bänken med pungvärk och händerna i jackfickan. Vad har han planerat den här gången? Han snackade i våras inför mötena, han tog fram munkavlen inför det senaste, vad har han på gång inför januarimötena nu då?

¤ Malaga, Malaga, Malaga...

¤ Skillnaden mellan världens bästa klubb och resterande klubbar under den är att vi förbereder för hur vi ska slå dom, och dom förbereder sig för hur dom ska stoppa oss.

Barcelona Myrran
2012-01-11 00:44
Ingen som klaga när vi vann CL/Ligan 05/06.

Några som klaga när vi vann trippeln 08/09.

Lite fler som klagar när vi vann ligan 09/10.

Alla klagar när vi vann CL/Ligan 10/11.

Slutsats: Med framgång kommer avundsjuka, nån gång kommer tyvärr segervågen sluta (knock on wood) och då kommmer väl förhoppningsvis den riktiga bekräftelsen för detta drömlag kommma.
Barcelona Andreas V.V - "Pagar"
2012-01-11 00:35
Gonzalez_Barca

Som världens bästa lag är det tyvärr så här.
Den dagen tex Manchester United blir världens bästa lag igen eller något annat valfritt lag så kommer dom få ta skit, det är så att vara herre på täppan.

Sen är det Media som spyr på det hela, dom vill ju sälja tidningar och "klick/visningar".

Minns ni inte hur hatade Real Madrid var förut? och Chelsea? Även om det är mindre nu så var det ju överallt när dom var 2 dominanta klubbar tbh.
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-01-11 00:31
Davvidsilva

Sök upp hur ditt "heliga" lag Chelsea fuskar då när ändå försöker göra världen ett bättre ställe... Lampard, Drogba och Torres är bara några som har ett par fina klipp där de filmar.

Kolla upp även Ballacks hands mot oss, Bosingwas tröjdragning på Henry på Camp Nou. Hur ni fick en straff mot oss förut efter att Terry sparkat ner vår spelare (!), hur Geremi räddade bollen med armen exakt som Eto'o, en situation ni vill få till straff, men det fick vi inte heller.

Titta även upp hur vi blev bortrånade på ett mål mot Inter, hur de fick ett offside mål, hur Real spelarna klarade sig från rött kort mot oss (Sky Sports experter tyckte att de borde fått minst 1 rött på Camp Nou), hur vi blev rånade ett mål mot Arsenal..
Kolla upp allt det innan och kom tillbaka o snacka.
Barcelona Hetfield
2012-01-11 00:29
Terry är en pervo som stoppar in penisen i allt som har en puls.

Nu ska vi ha en seriös diskussion om detta. Lyckat koncept? Nja.
Coach pep.
2012-01-11 00:29
Davvidsilva

En obildad hatare som ljuger. Du tror väl inte att folk som göra såna videos har tresiffrigt IQ? Finns inget topplag i fotbollen som inte filmar och Barcelona filmar inte mer än någon annan. Dessutom har Barcelona den enda anfallaren i världen som aldrig filmar; Leo Messi.

Utomstående fans som fuskstämplar Barca är inga riktiga fans. Riktiga fans är tillräckligt stolta över sitt eget lag för att inte trycka ner någon annans och må bättre.
Davvidsilva
2012-01-11 00:27
Färdiglekt. /Red
Barcelona Manita-Barcelona > Real Madrid
2012-01-11 00:26
Davvidsilva

Det är inte direkt första gången du kommer in hit och trollar. Vi är inte intresserade av din så kallade "respektabla" diskussion. Precis som Hetfield säger, gå heja på ditt plastlag.

Stäng dörren efter dig är du snäll.
2012-01-11 00:25
Haha, det sorgliga är att det bara är patetiska människor utan liv som ens orkar ödsla timmar och timmar på att klippa ihop en sån där video.

Jag hade kunnat göra en exakt likadan film med vilket fotbollslag ni vill, men tyvärr och tyvärr har jag andra, klart viktigare saker att göra än att föröka min e-penis genom att få miljoner av tittare på ett youtubeklipp och 400 tummar upp.

Patetiska individer, min åsikt - valfri att dela.
Nog patetiskt att jag ens besvarar dig.
Barcelona gejboy123
2012-01-11 00:21
hahah videon är ganska barnslig men på samma gång rolig.svårt att ta såntpå allvar.
fet låt oxå.imthekingofbongokongobongolongomongolalalalallala.
sådär skönt flow
2012-01-11 00:20
Davvidsilva

Oj, någon 12 åring har precis lärt sig att klippa och klistra i Windows Movie Maker, ge han nobelpriset.
Annons: