/spanien/barcelona/forum/10029.aspx/spanien/barcelona/forum/10029.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona 1.70-ligan
2012-01-13 15:26
Jag minns en presskonferens med pep från i somras under pågående silly season. Då pratade han om att vi behövde en större trupp denna säsongen. Annat är det nu kan man ju säga
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Blaugrana91
2012-01-13 15:21
15 A-lags spelare alltså?
Och Pep tycker inte det behövs värvas någon, vad är det frågan om egentligen?
Barcelona Xaviesta
2012-01-13 15:21
Keite Haha stackars Pinto, att vi ska skämma ut honom på det här sättet! Då kan väl nån vänlig själ rada upp några av Valdes superräddningar också. :)
Barcelona Keite
2012-01-13 15:18
Kan någon rada upp alla tabbar eller liknande Pinto gjort med Barça
Barcelona Rambla~
2012-01-13 14:53
Bakåtslicket Fernández som domare på Bernabeau, Pinto i mål och 15 a-lagsspelare tillgängliga i dagsläget. Allt talar verkligen för oss. Yeey...
Barcelona Xaviesta
2012-01-13 14:43
Abbe.

Tackar för svar. Tråkigt, då blir det nästa säsong för hans del om han ens är kvar efter sommaren, även om det kan bli sporadiska inhopp i slutet av pågående säsong. Synd, för hans inledning i klubben var inte fy skam. Jag undrar hur det står till med våra klubbläkare dessa dagar då det börjar lukta lite Arsenal hos oss..

Barcelona Abbe.
2012-01-13 14:39
Xaviesta

Jag har inte läst annat än att allt går som det ska gällande Afellays knä. Han opererades ett par dagar in i oktober, så han har varit borta i lite drygt tre månader nu. Det dröjer nog ett par månader till innan han kan börja träna ordentligt.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-01-13 14:39
Pedro också skadad? Så 15 A-lagsspelare nu i 2-3 matcher. Klarar vi oss på det?
Barcelona Xaviesta
2012-01-13 14:35

Abbe.

Nåt nytt om när Afellay beräknas vara spelredo igen? Jag vet att han är tillbaks i klubbens egna rehab-lokaler men när kan vi se holländaren på plan igen?

Barcelona Abbe.
2012-01-13 14:30
Pedro blir borta i drygt 10 dagar på grund av skadan han ådrog sig i gårdagens match.
Barcelona Keite
2012-01-13 14:08
Ny länk
Barcelona Andreas V.V - "Pagar"
2012-01-13 13:52
R.E.M. god bless them

Senaste Punto Pelota.
Barcelona R.E.M. god bless them
2012-01-13 13:47
Keite, länken fungerar inte, vad söker man på youtube...
Barcelona Keite
2012-01-13 13:38
Hahaha kolla in videon. Snacka om att de här två familjerna är lycklig lottade. Alltså va sjukt. Hoppas ni kan spanska och förstår vad dem säger.

-Tänk dig vakna på morgonen och medans du borstar tänderna så hälsar du på Pep som är på andra sidan
-Eller när du är i sovrummet och surfar lite så har du utsikter till A-lagets träning.
Barcelona Busquen
2012-01-13 13:19
Gio Style: haha, ja, jag vet. Tänkte skriva en reflektion kring det också, men då hade det tagit ytterligare 7.5 minuter... Som förvisso motsvarar tiden det tar att skriva det här inlägget. Nåväl, med denna skändning av detta fina forum drar jag mig tillbaka för gott.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona Abbe.
2012-01-13 13:16
Fortsättning på mitt tidigare inlägg:

... Fernando Teixeira Vitienes dömer returmötet på Camp Nou.
2012-01-13 13:12
Gio Style

Biljetterna släppa 1 september 10.00 och el Clasico säljer slut på MAX 1 timme.
Släpps för medlemmar 1 september alltså.

Men du ska få ett tips till..

Du kan testa att maila "reserva.penyes@fcbarcelona.cat"
Skriv att du är intresserad av biljetter till liga el Clasico, på Spanska eller Engelska så får du se om du har tur när dom lottar ut sen.
Barcelona KUNG MESSI
2012-01-13 13:05
fann ja hade hoppats på att returmatchen mot real skulle spelas den 26/1 för då e ja där på semester. ja gjorde en dålig tajming med matcher o resan . ja hade förhoppning ända tills idag om att match skulle spelas den 26/1 . Visca Barcelona
Barcelona Gio Style
2012-01-13 13:01
Andres V.V "Pagar"

Fan alltså, jag har ju hållt utkik länge. Hur pass tidigt släpps dem biljetterna egentligen?

Får alltså bli resebyrå alt stå och campa utanför stadion.

Busquen

Ändock så handlade halva ditt inlägg om hur du förklarade att du skrev med mobilen och att det kan finnas andra alternativ :D Alltså 7.5 minuter som las ner på det haha
Barcelona Busquen
2012-01-13 12:59
Gio Style: Jag kan vara ute och cykla, men är det inte så att förutom om man köper via sportresebyråer och dylikt, får man tag på biljetter genom att köpa på plats tidigast två dagar före avspark? (nu när jag skrev detta insåg jag att det lär finnas andra alternativ också, men det tog mig en kvart att skriva detta på min telefon så jag publicerar skiten ändå)
Postat via SvenskaFans mobilsajt
2012-01-13 12:58
Gio Style

Dom biljetterna är slut för länge sen, de få biljetter som säsongskortsinnehavarna släpper brukar gå ut till försäljning cirka 1-2 veckor före matchen.
Sedan släpps det lite ströplatser då och då fram till matchstart.
Barcelona Abbe.
2012-01-13 12:41
Muñiz Fernández kommer för övrigt att döma det första mötet mot Real Madrid i Copa del Rey.
Barcelona Gio Style
2012-01-13 12:38
Andres V.V - "Pagar"

Får jag vara jobbig nu? Ne men detta riktar sig till de som vet.
När släpps biljetter till ligans el clasico? Alltså den 22 April? Kollar på hemsidan men jag hittar ingen köp knapp. Bara en massa prisinfo o grejer.

Barcelona L.A.M Nr 10
2012-01-13 12:29
Angående spelet igår så kan vi ju vara lugna, man borde varit förberedd på att det skulle bli en avslagen match där Barcas enda uppgift är att gå vidare utan svårigheter, vilket vi gjorde. Det var en pissmatch men jag förväntade mig det. Mot Betis på söndag vill jag däremot se bra spel där vi ska vinna med minst tre mål så att vi kommer till El Clasico med bra form.
2012-01-13 12:26
Angående biljetter till Cup el Clasico gäller följande:

18 Januari: Madrid - Barcelona: Du kan ansöka om biljetter idag via FC Barcelonas hemsida, Barcelona har fått tilldelat 624 biljetter(!) så du ska nog ha rätt så mycket tur om du ska lyckas få en biljett tilldelad dig men försöka går ju.
Sista ansökningstid, söndag 19.00
(200 av de 624 biljetter är tilldelad supporterklubben + sponsorer så det finns endast 424 biljetter att söka om.)
Priset är 40€

25 Januari: Barcelona - Madrid, biljetter släpps först och främst till medlemmar utan säsongskort den 17 Januari klockan 10.00.
Till de som inte har medlemskort så är er chans att få en biljett genom att vänta till 23 Januari klockan 10.00.
Priserna varierar vart du sitter.

Så, nu är allt svart på vitt va? Då behöver ingen komma och fråga igen. :)
Köper du inte enligt ovan är det via resebolag du får vända dig.
Alternativt vara tidigt vid Camp Nou och köpa biljett på matchdagen.

Barcelona Abbe.
2012-01-13 11:36
18 och 25 januari. Den första matchen spelas i Madrid och den andra i Barcelona. Båda mötena går av stapeln klockan 22.00.
Barcelona barcaleker
2012-01-13 11:12
Vilka 2 datume spelas kvartsfinalerna mot real madrid?
Barcelona 1.70-ligan
2012-01-13 11:05
Det är så trist med Fontas alltså. Hade faktiskt förhoppningar om att han skulle komma att få en allt viktigare roll, med tanke på bristen på backar - och att han själv faktiskt har sett rätt stabil ut på sistone. Med lite spel både centralt och till vänster hade han kunnat växa in i laget på allvar. Men så blev det såhär istället. Tungt både för han själv och klubben vars framtid tillsammans ni ser mer komplicerad ut...
Barcelona Xaviesta
2012-01-13 10:41
1.70

Man kan låta honom träna med A-laget som tack för lång och trogen tjänst, men att låna in honom vore onödigt. Hade inte vågat spela honom i viktiga stora matcher, och i de mindre viktiga hade han inte behövts.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-01-13 10:40
1.70-ligan

Jag som brukar vara emot köp skulle faktiskt inte tycka det var fel med en värvning nu. Men framförallt måste Pep nu visa att han litar på ungdomarna. Montoya, Bartra, Sergi Roberto, JDS och Cuenca bör alla träna relativt regelbundet med A-laget och få rätt mycket speltid.

Angående ett köp så ska det vara någon kortsiktig värvning, egentligen bara för den här säsongen och möjligen nästa. Han ska kunna spela på många positioner. Därför tycker jag inte Jordi Alba skulle vara det perfekta köpet just nu då han i så fall i framtiden kanske skulle vara tänkt att ta en plats i startelvan, det är inte en spdan typ av spelare jag vill ha i nuläget. Dock skulle jag välkomna han med öppna armar om han kom ändå, då han skulle hjälpa oss något otroligt den här säsongen. Katalanen kan spela vänsterback, vänstermittfältare och vänsteranfallare, och skulle kunna avlasta många spelare. För mig skulle han inte vara den perfekta värvningen men ändå en bra sådan.
Annons: