/spanien/barcelona/forum/10028.aspx/spanien/barcelona/forum/10028.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Xaviesta
2012-01-11 16:42
Hur skulle det vara spikat om det är 90 minuter kvar av dubbelmötet?
Andreas-
2012-01-11 16:40
Är det spikat att Barcelona möter Real Madrid i cupen 25e januari?
Barcelona Andreas V.V - "Pagar"
2012-01-11 16:30
JohnGalt / Hutch

Då var min gissning i Oktober förra året ganska bra ändå, han kom in och ägde totalt som sagt.
Hur håller man sig uppdaterad om dessa små knattar på bästa sätt?
Hutch
2012-01-11 16:21
Andreas V.V

Du syftar på en liten vass rackare i Alevín C. Han är född år 2000. Jag minns att jag såg en match med dessa i Liga Segunda Divsíon Alevín där de mötte Katalonien och vann med 5 - 0. Han satte ett av målen. Detta laget har förresten en duktigt talangfull back vid namn Sergio Medina som gärna nätar ofta.
Barcelona JohnGalt
2012-01-11 16:18
Dubblett.
Barcelona JohnGalt
2012-01-11 16:18
Andreas

Han fyller 12 i år.
2012-01-11 16:06
Kan inte Barcelona köpa Demba Ba från Newcastle? Han har väl en utköpsklausul på typ 80 miljoner kronor bara? Tvivlar att han väljer bänken i Barcelona när det går så pass bra i Newcastle men vem vet.
En favorit hos mig är han likväl.

En rolig grej på tal om Ba, när vi var iväg på Les Rambles resan i Oktober så satt vi och kollade på någon Barcelona juniormatch på tv medan vi käkade.
Hör och häpna, en kille vid namn "Demba Ba" (Ja, ni hörde rätt) kommer in vid ställningen 0-0 (tror jag det var) och sätter 4 kassar!
Tror det var P10 eller något sådant.
Ni som har koll på våra knattar, hur gammal är vår Demba Ba?
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-01-11 16:04
Även om man börjar bli lite småtrött på det så är det alltid kul med två nya El Clasicon. Först måste vi dock fokusera oss på att ta oss vidare ikväll vilket vi naturligtvis bör göra. I matchen mot Real gäller det att utnyttja det psykologiska övertaget man har, gå ut direkt och visa vilka som bestämmer.

Det ser riktigt ljust ut om vi tar oss vidare. Men det blir också ännu en bekräftelse på att vi verkligen är bättre. I en match kan vad som helst hända, vinner man ett dubbelmöte dock så är man bättre än motståndaren.
Barcelona SamMajid
2012-01-11 16:03
Om ni tycker att Messis tjej är snygg, då borde ni se Victor Valdes tjej, en riktig läckerbit!
elbraco - Bojan y Thiago
2012-01-11 15:46
Vettefasen vad ni pratar om. Jag vet vem jag tycker är snyggast på den här bilden i alla fall.

*dräggel*
Mmmm... Messi....

Oier har tydligen fått ett kontraktserbjudande som gäller till 2015 och som ska göra honom till tredjekeeper till sommaren enligt Sport. Jag har inte sett mycket av Oier men det lilla jag har sett när B-laget har spelat samt i somras så verkade han vara ganska förtroendeingivande.
Barcelona Xaviesta
2012-01-11 15:39
Frodo

Eller hur! Vilket härligt leende hon har - hur kan man inte vara glad om man vaknar upp bredvid det där varje morgon?

Många retar Messi med den lätta frasen "hur faan fick han HENNE", och ska sanningen fram är Messi knappast Guds vackraste skapelse utseendemässigt, men svaret är enkelt. De är barndomsvänner. I hennes ögon är han förmodligen hur fin som helst. Långt innan pengar och autografskrivningar kom på tal.

Edit:

Hon har nog en större del i de där priserna än man tror. Mår du magiskt, spelar du magiskt. Han må se ut som ett sånt där litet troll med neonfärgat hår som tjejerna stoppade sina pennor i rumpan på när man gick i sexan, vår käre Leo! Men han har fanimej fotbollsvärldens finaste tjej.
2012-01-11 15:37
Fyfan.. tänk vilket liv egentligen, så fort dom går utanför sitt hus så har dom 10 kameror, 35 matchtröjor, 10 anteckningsblock och pennor upptryckta i ansiktet.

Lite jobbigt är det nog allt, speciellt om man inte känner sig så glad just för stunden, inte direkt så man kan skrika, dra åt helvete heller då det skulle uppmärksammas rätt hårt i media.
Men dom ska väl inte klaga, pengarna rullar ju in på kontot.
Barcelona Frodo
2012-01-11 15:30
Xaviesta

Haha, jag tänkte också på det. Hon är både söt och het vilket är en ovanlig kombination.:P
Barcelona DM1982
2012-01-11 15:27
Måste bara säga att om vi mot all förmodan misslyckas med att komma till kvarten så bör det vara årtiondets epic fail. Nu tror jag inte det men det är trots allt fotboll det handlar om, allt kan hända. Tur att vi har 4-0 att gå på.

Världsmästarloggan har hittat hem igen. Inte så jäkla fin men den dammas av lagom till el clasio. Kul.

Jordi Alba till Barcelona? Varför inte, killen har ju Barça-DNA ; )
Barcelona Xaviesta
2012-01-11 15:17
Pique och Messi era lyckans jävla ostar! Hade jag varit Messi hade jag hållit hårdare i Antonella än guldbollarna.. hon är ju helt mesmerizing.

Tack NoGo, ända sen förra årets " Leeeo...LeeEEOo.. aquí !" har jag längtat till detta årets flygplans-klipp.
Atlético addeh
2012-01-11 15:12
Jordi Alba är en fantastisk fotbollsspelare, och att hans utöver det även är fostrad i La Masía gör det omöjligt för mig att inte välkomna honom med öppna armar om han nu värvas. Däremot är jag av den åsikten att vi bör låta honom vara.

Även om det förvisso är ett långt glapp åldersmässigt mellan Abidal och Grimaldo tycker jag inte vi behöver en som är ordinarie särskilt länge däremellan. Det är naturligtvis vågat att ha sådana förväntningar på en 15-åring och anta att han når A-laget, men hans potential är olidligt stor. Jag är övertygad om att Adriano & Muniesa skulle kunna täcka upp vänsterbacksplatsen under en eller ett par säsonger. Den sistnämnde skulle även passa in alldeles utmärkt i ett tremanna-försvar.

---

Vi kommer från och med i morgon börja spela med världsmästar-loggan på tröjorna. Se länktips.
Barcelona NoGo™
2012-01-11 14:56
Igår var det bilder nu kommer en liten video inifrån planet som tog spelarna hem från Zürich.

Se länk.

Frodo

Ahh silverräven vilken spelare o vilken sympatisk person han var också. man kan ju hoppas på att han får någon slags roll i klubban i framtiden.
Barcelona Abbe.
2012-01-11 14:35
Frodo

Bogarde är väl undantaget som bekräftar regeln, även om han spelade mittback ibland ;-).

Skämt åsido, håller med dig. De senaste åren har bestått av väldigt sympatiska vänsterbackar. Jag gillar Maxwell skarpt och hyser verkligen inget agg mot honom för att han väljer att lämna.
Barcelona 1.70-ligan
2012-01-11 14:33
En intressant sak som är värd att uppmärksamma är att JDS, som ryktas ersätta keita de närmsta månaderna, inte är med i truppen som reser till pamplona. Det är däremot Sergi Roberto. Kan detta innebära att mascherano åter kan komma att spela som pivote framöver, att roberto agerar backup på det offensiva mittfältet och Fabregas/Cuenca blir Villas ersättare i anfallet? Pep bekräftade ju idag att man just nu inte planerar att flytta upp nån från Barca B så det känns rätt troligt att det blir såhär ungefär. Den enda lucka som fortfarande finns att fylla blir ju isåfall i backlinjen om masken agerar mittfältare mer i vår. Men det kan ku lösas genom att ge Fontas en befordran - från bänkvärmare till reserv.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Frodo
2012-01-11 14:26
Att Maxwell lämnar känns logiskt. Han håller inte längre för Barca och det positiva är att detta öppnar upp möjligheter för Montoya och Muniesa. Med det sagt så förtjänar Maxwell all respekt. En väldigt sympatisk och lojal spelare som passade in utmärkt i truppen. Han var en utmärkt värvning för den summan som han kom för.

Är det bara jag som tycker att vi har haft oerhört sympatiska och genomtrevliga vänsterbackar de senaste åren? Gio, Sylvinho, Abidal, Adriano och Maxwell har alla varit lätta att ta till sig som supporter.
Cigge
2012-01-11 14:23
L.A.M Nr 10

Filmandet förekommer så oerhört frekvent inom fotbollen. Att spelarna sedan ska ligga kvar och åma sig i 5 min, för en liten handpåläggning känns otroligt larvigt. När spelarna rullar fram och tillbaka för att visa hur ont de har, så är det oftast en filmning eller att spelarna överdriver rejält. När det verkligen har blivit en smäll, så ligger spelarna oftast stilla. När spelare ligger ner i hockey eller handboll, så är det allt som oftast en smäll, även om filmningar förekommer även där.
Barcelona Xaviesta
2012-01-11 14:19
Läsvärd text från Niva för de intresserade.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-01-11 14:03
Vi har ju Abidal och Adriano som vänsterbackar, plus det faktum att vi ofta spelar 3-4-3 där det inte innehåller en renodlad ytterback.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-01-11 14:02
Sen är det också stor skillnad på att ramla lätt och att filma. Ramla lätt är ju inte bra det heller, men man förstår ibland spelarna då domare har en tendens att inte blåsa om det bara sker en tröjdragning eller en spark men inte tillräckligt hård. Messi blir ju sparkad och dragen i hur mycket som helst men ramlar sälla, tyder på en oerhörd balans. Dock ser ibland inte domarna det och låter spelet fortsätta. Brukar i alla fall jag blir otroligt irriterad över.
Barcelona Blaugrana91
2012-01-11 13:56
1.70-ligan

Guardiola’s agent yesterday lunched with the agents of Valencia left wing player Jordi Alba (22) in a restaurant in Valencia. [superdeporte]

Den källan är väldigt trovärdig gällande nyheter som rör Valencia, så kanske ligger något i det.

Jag hoppas klubben värvar Jordi Alba om man väljer att sälja Maxwell.
Vilka vänsterbackar är på väg upp? Grimaldo? Visst han ser ut att kunna bli grym, men killen är väl bara 15 fortfarande.
En värvning av Jordi Alba känns helt logisk.

Barcelona den närkingska älgen
2012-01-11 13:42
1.70

Haha, man kan alltid hoppas. Helt klart lyckad värvning, säljer för 1 miljon € mindre än vad vi köpte honom för. Läste för övrigt att PSG även varit och ryckt lite i Adriano men att klubben begär minst 10 miljoner € för honom. Helt rätt. Om vi säljer honom och Maxwell måste ju en ersättare in, och sådant brukar kunna bli rätt dyrt.
Barcelona 1.70-ligan
2012-01-11 13:36
Lite tråkigt men jag kommer åtminstone minnas maxwell med glädje. En lyckad värvning på alla sätt, sett till pris och vad vi har fått under de 2,5 år han har vart här. En härlig person också. Hoppas han får det bra i vackra Paris! Tror det blir bra för honom både på och vid sidan om planen. Får vi förstatjing på Sakho nu då? ;)
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona den närkingska älgen
2012-01-11 13:34
Inte så himla farligt att Maxwell försvinner rent sportsligt. Han har ju stundtals under säsongen inte ens tagit plats i matchtruppen. När han nu lämnar öppna det ju för att främst Montoya kan få fler chanser i A-laget, vilket jag ser som positivt. Sedan att det är en lojal spelare som det inte går att säga ett ont ord om som försvinner är naturligtvis lite tråkigt. Bara att önska honom lycka till i Paris.
Barcelona Larsson1333
2012-01-11 13:33
Det är helt okej att tycka att spelarna filmer, får fördelar med sig osv för det händer ibland, men då får man fan inte vara så engöd och missa dom tillfällena där vi istället har domarn emot oss, eller dom tillfällena ens eget lag har flytet med domarn

Det finns alltid två sidor av allting, något som fruktansvärt många vägrar inse och tror att vi mutar allt som rör sig.
Barcelona Abbe.
2012-01-11 13:26
Pep säger nu på presskonferensen att Maxwell har meddelat att han har ett intressant erbjudande från PSG som han vill acceptera.

Ja, det var väl väntat att han skulle försvinna. Dock trodde jag han skulle hålla ut till sommaren, men icke.
Annons: