/spanien/barcelona/forum/10027.aspx/spanien/barcelona/forum/10027.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona tarrak
2012-01-24 15:55
Silva

Jag är förmodligen Txikis största supporter på det här forumet och tycker att Txiki fått alldeles för lite av credden för Barcelonas framgångar. Han har gjort en hel del dåliga (ibland nära på oförklarliga) värvningar, men sett till den större bilden så är det till stor del hans förtjänst att Barcelona för första gången på länge har haft en kontinuitet och stabilitet som gjort att klubben kunnat hålla sig på toppen under så lång tid. Det är ingen slump att Laporta anser att anställningen av Txiki var hans bästa beslut som president. Däremot är jag tveksam till hur han skulle lyckas i City. Hans styrka i Barcelona var att han kände klubbens själ och gjorde sitt yttersta för att följa den röda tråden. Att kopiera det rakt av till en klubb, som han inte känner och som är mitt uppe i ett identitetsbyte känns inte som någon garanterad succé. Jag förstår att många klubbar inspireras av Barcelona, men jag tror att det är bättre att hitta sin egen väg än att försöka följa efter.

Ferran Soriano är en mycket kompetent person, både inom fotbollen och affärsvälden, som jag väldigt gärna hade sett som president i Barcelona. Hur väl han lyckas i City är svårt att säga, men jag tror att han är ett bättre val än Txiki.
barcaff4
2012-01-24 15:54
Det känns lite som om vi har kontrol på allt men ligan lite snett här på första halvan av ligan iallafall men vi kan ta över här i andra halvan eller vad säger ni?
Barcelona den närkingska älgen
2012-01-24 15:54
1.70-ligan

Har tänkt i samma banor, men för att lugna mig har jag tänkt såhär; Då Real ställer upp mer offensivt och attackerar från start kommer de blotta sig bakåt, då kommer vi att kunna skapa ännu mer chanser än i onsdags. Med normal utdelning blir det mål i sådana lägen. Dessutom är vi om något lag i världen bra på att hålla i bollen och låta motståndarna jaga sig trötta. Annars är det bra att ha en jobbig känsla, jag har den också, det gör ju bara en eventuell seger ännu skönare.
Barcelona Blaugrana91
2012-01-24 15:49
Riiio!!

Ja, men ändå anorlunda. ;)

"Ibra hamnar där sen säkert, vet att han har en önskan om det :P"

Haha, mycket möjligt!

1.70-ligan

"Ju mer man tänker på det desto mindre är försprånget."

Tänk då inte så mycket. ;)

Barcelona Blaugrana són els colors!
2012-01-24 15:47
1.70-ligan

Komigen? Kan man vara mer negativ haha?
Barcelona Ibillay
2012-01-24 15:44
Riiio!!

Eller Mourinho :P "Hoy, mañana y siempre con el Barça en el corazon"
Barcelona 1.70-ligan
2012-01-24 15:40
Åh, har en jobbig känsla inför morgondagens el clasico. Ju mer man tänker på det desto mindre är försprånget. Två mål är allt son krävs och vi har Pinto i mål. Dock känns det ju inte så troligt att vi ska förlora om man ser till förra veckans matchbild, men startar real med en tokoffensiv blir jag orolig. Visserligen är inte cupen så viktigt men nu när vi vunnit ena vill man slå ut dem till varje pris
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Riiio!!
2012-01-24 15:34
Blaugrana91

Häftigt som fan asså.

Ibra hamnar där sen säkert, vet att han har en önskan om det :P
Barcelona Silva
2012-01-24 15:25
Vad tycker ni om detta? Txiki och Ferran Soriano till City.

Vore fantastiskt för Manchester City, om det stämmer. Eller, kanske inte, speciellt om man ser till sista perioden när Barcelona betalade överpriser för en rad spelare, ni vet vilka jag menar...
Barcelona BB-Barceloneta
2012-01-24 15:24
Pinto har idag skrivit på nytt kontrakt, det nya avtalet sträcker sig till 2013. Ett års kontrakt med andra ord. Trots all kritik han fått utstå så är han en fantastisk stämningshöjare och en duglig målvakt.
Barcelona NoGo™
2012-01-24 15:13
Zlatan-da man

Come on, Barça!
Barcelona Zlatan-da man
2012-01-24 15:02
Vad betyder som hi barca?
Barcelona Blaugrana91
2012-01-24 15:00
The club have announced a 6M deal on installing a columbarium - a place to store urns with human ashes - at the Camp Nou. #fcblive

Hmm lite anorlunda va?
Barcelona Riiio!!
2012-01-24 14:12
Blir trots allt ett litet tifo på onsdag =)
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-01-24 14:04
Zlatan-da man

Barcelona den närkingska älgen
2012-01-24 14:01
Xaviesta

Synd, för det klippet var riktigt härligt. Man måste ju älska Ray Hudson, så härligt energisk. När man ser highlightsen från matchen inser man ju också att vår seger var rättvis. Real hade ju bara en målchans (bortsett från Crilles mål som Pinto borde tagit).
Barcelona B-Guden
2012-01-24 13:55
Zlatan-da man

Varför ska du komma hit och in i våra forum och skriva vad man ska tycka ?, Får vi inte ha en egen uppfattning jag respekterar dig för det du tycker, nu får du ta och respektera våra åsikter..
Barcelona Xaviesta
2012-01-24 13:53

Seny

Nope, sorry. Det finns en mystisk kraft som plöjer YouTube för tillfället..

Zlatan-da-man

Ivrig som få är du över att få din röst hörd! Sån passion är alltid beundransvärd, men när du väl får skriva inne på Puertan under det här dygnet kommer du bli spärrad ganska kraftigt. Dina inlägg är lite "klantiga" och det kommer att uppfattas likadant där inne och ganska förmodligen är det Kaljic som lär göra processen kort med dig. I vilket fall som, lär du försvinna därifrån hastigt men ändå lustigt.

Väl tillbaka hit, kommer du slutligen till insikten om att det är meningslöst att hamna i stora konflikter i ett forum. Förmodligen smakar det bättre om jag bara skiter i att röra om i den här soppan för den är bra som den är.

Men jag kan ju ha fel.
srki.
2012-01-24 13:52
C.Ronaldo är en fantastisk spelare det tycker jag inte man kan ta ifrån honom och är underhållande att titta på. Men eftersom han spelar under messis era kommer han aldrig ses som något mer än nr.2!
Barcelona Zlatan-da man
2012-01-24 13:50
han gör sånt ibland.
jag försöker bara förstå mig på hela messi vs ronaldo grejen, varför så mycket hat?
när jag kan skriva i reals forum kommer jag börja tjata om messi lika mycket där.
jag blev medlem igår man måste vänta 24 timmar eller nåt
Barcelona B-Guden
2012-01-24 13:44
fan vad jag stör på att alla youtube klipp som lir bortagna pga upphovrätt skiten -.-
Barcelona Blaugrana91
2012-01-24 13:34
Zlatan-da man

Vad är ditt syfte med att komma in här och prata om CR...?
Barcelona B-Guden
2012-01-24 13:18
Zlatan-da man

Det där är väl underhållande men Ronaldo är ju knappast så där underhållande varje match, eller rättare sagt typ aldrig
Barcelona God is a five letter word - Messi
2012-01-24 13:18
Real Madrid borde byta sponsor från BWIN till antingen;

HISTORY CHANNEL - för att allt dem någonsin vunnit är historia, så dem kan njuta av sina vinster på 1950 talet!

eller ännu bättre!

ANIMAL CHANNEL - för att djur som Pepe och Marcelo spelar där!
Barcelona Seny
2012-01-24 13:15
Xaviesta

Klippet (Casillas) finns inte kvar längre, finns det nån annanstans att se det tror du?
Barcelona Zlatan-da man
2012-01-24 13:11
hur kan ni säga att han inte är underhållande? kolla tex på denna videon.
en vanlig spelare skulle aldrig ens försöka sig på något liknande
Barcelona Xaviesta
2012-01-24 12:49

Btw, till alla som tror att det bara är Zidane som kan dansa.

Barcelona Xaviesta
2012-01-24 12:48

Barcelona Xaviesta
2012-01-24 12:36

Signifikativt nog är det bästa med det här klippet 4.47 in i den. Enda riktiga hjärtat som är kvar hos dom. Ypperlig teknik och en otrolig förmåga att läsa spelet! En saftig kodak-moment förevigad i slowmotion med hjälp av dagens teknik. Casillas ser ut att sväva för ett ögonblick och jag påminns plötsligt hur nyckfull fotbollen kan vara - just när jag trodde att Fabregas skulle få tag i bolljäveln. I love it.
Barcelona Teddyculè
2012-01-24 11:45
Ett äkta Barca fans Nu har dom ju dock inte bytt tränare än utan det är bara medierna som "tror" att mourinho lämnar i sommar!
Annons: