/spanien/barcelona/forum/10025.aspx/spanien/barcelona/forum/10025.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona el Maestro!
2012-01-15 12:48
Barcelonistas:

Det finns inga belägg för det förutom att värvningen av Di Stefano var lite suspekt.
Men du ska komma ihåg att det ändå är spelaren som bestämmer vilken klubb han ska spela för i slutändan. Hade Di Stefano insisterat på att fortsätta spela för Barca då hade han skrivit på för Barca. Han spelade väl för Barca för några matcher eller om det var en hel säsong, om jag inte har missuppfattat det?

Jag står fast vid att det var betydligt enklare att vinna på 50- 60 talet om man hade en hyffsad bra trupp vilket Real Madrid hade då. Det går inte att jämföra med dagens turneringar.

Edit: Har läst någonstans om att Real Madrid var även nära att värva Cruyff från Ajax men han valde att skriva på för Barca.
Barcelonistas
2012-01-15 12:39
El Maestro Du glömer att förbundet var en stor bidragande faktor till att dom vita vann sina titlar på 50 talet. Värvningarna som Real gjorde utfördes på ett väldigt smutsigt sätt.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2012-01-15 12:39
Hitler hahah vilket jävla kolhuvud
Barcelona Hetfield
2012-01-15 12:23
(L)Madrid Hasta La Muerte(L)Animo De La Red(L)

Du vet väl att Hitler förlorade kriget....?
elbraco - Bojan y Thiago
2012-01-15 12:21
Tänk på Hitler? Det var fan utan tvekan ett av de mest korkade inlägget jag någonsin har läst på SF.
Barcelona el Maestro!
2012-01-15 11:25
"Det roliga med ditt lilla inlägg här är att Real vann som mest när vi inte var en rik klubb."

Hur svårt var det att vinna Champions League på 50- och 60-talet, om du jämför det med idag?
Då spelade man 7 matcher i turneringen. Real Madrid hade då mycket bra trupp med Di Stefano i spetsen.
Hade dagens Barca fått spela 7 matcher i turneringen då hade Messi och Company vunnit inte bara 5 gånger utan 10 gångar i rad.

Alltså 50 och 60-talet var en annan tid.

Edit: Givetvis så handlar det om pengar/resurer och vad klubben har för kapital/tillgångar. Verkan Barca eller Real Madrid hade vunnit så mycket som klubbarna har vunnit om pengarna inte finns.
Varför vinner inte Zaragoza titlar för om det inte handlar om pengar?
Barcelona el Maestro!
2012-01-15 11:16
Det var några snubbar som skrev igår att de inte förstår varför Abidal kom med i listan på de 23 bästa spelarna.

Abidal har tydligen presterat bättre än många andra väl kända backar. Se nedan:

PLAYER PROFILE
Eric Abidal
POSITION: Defender
TEAM: Barcelona
League: Spain
Nationality: France
CASTROL EDGE RANKING POINTS: 849
Rankning: 8.
Den enda back i världen som rankas före honom är Piqué.
Fråga mig inte dock kriterierna som man utgår från i Castrol-rankningen. Men kriterierna är standard antar jag.

Där har ni det!
Barcelona Xavi#6
2012-01-15 11:12
Ligan är inte avgjord någonstans, Att folk ens har det i huvudet att den skulle vara i närheten av avgjord. Hur många gånger har inte större delen av detta lag motbevisa oss gång på gång? Senast var väl innan Madrid borta där nästan alla var tveksamma och folk trodde att eran var slut, Ja även jag var väl lite nervösare än innan men ack så skönt det var när 90 minuter var spelade och Barca hade ännu en gång stått som vinnare på SB. Något jag lärt mig om Barca under Pep är att tvivla ALDRIG. Ligan är aldrig avgjord förrän en vinnare har korats. Mot 3 nya poäng ikväll, Madrid hör ni oss flåsa er i nacken?
Barcelona Gio Style
2012-01-15 10:57
isse rosell

Inte lärt dig att länka än?
Barcelona Gio Style
2012-01-15 10:25
(L)Madrid Hasta La Muerte(L)Animo De La Red(L)

Och en fet fail på dig, tyskar har bra vinnarmentalitet, kolla bara på Hitler... :S
Barcelona Gio Style
2012-01-15 10:24
Vad fan gör smutsen här?
Seriöst nu, jag har aldrig varit för ett stängt forum, men nu invaderas vi titt som tätt av efterblivna maränger som bara sänker nivån här i forumet.

Dags att agera?

J.M

Busquets har lekstuga mot Real varje match, dominerar i princip alltid mittfältet. Han kanske suger? Då måste fan X Alonso och Khedira hålla korpenklass med tanke på hur betydligt sämre dessa två spelare presterar när de får vara på plan samtidigt
Real Madrid (L)Madrid Hasta La Muerte(L)Animo De La Red(L)
2012-01-15 10:21
Barcadinho

Det roliga med ditt lilla inlägg här är att Real vann som mest när vi inte var en rik klubb. så vinnarmentalitet är nog rätta ordet här...inte pengar. Bayern är en rik klubb men dem slösar fan inte så mycket på spelarköp och tyskarna är kända för sin vinnarmentalitet(tänk på hitler sorry for OT) fan tror du Bayern och Tyskland lyckas så bra i ligan ohc CL respektive EM och VM?
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-01-15 09:17
Surt att Real Madrid till slut vann matchen. Men vi ska inte vara beroende av deras matcher och spel. Koncentrerar vi oss bara på våra matcher och tar tre poäng där så kommer vi antagligen vinna ligan den här säsongen. Ikväll är det hemmamatch mot Betis, där ska spelet stämma och vi ska vinna med flera mål. Nästa vecka möter vi Málaga och Real möter Athletic Bilbao, den omgången kommer vara viktig för ligan.

En sak är säker, Madrid kommer tappa poäng minst ett par gånger till i ligan. Vi har en match kvar mot dem. Det är upp till oss om vi ska vinna ligan eller inte, det har det varit hela tiden. För vi är bättre än marängerna, det är alla medvetna om, det gäller bara att visa det i ALLA matcher och inte bara på Camp Nou eller i El Clasico.
Barcelona Dill - Busquets!!
2012-01-15 08:01
Tittade på den videon innan vi mötte real senast. Jag blev så arg så att jag var tvungen att slå någonting. Att killen ens får ta på sig fotbollsskor efter det han gjorde i det första klippet. Bara fortsätter och fortsätter. Vill spy.
Barcelona DANI ALVES
2012-01-15 02:14
AndreD - Ànims Afellay y Villa
håller med dig till 100 % :)
AndreD - Ànims Afellay y Villa
2012-01-15 02:11
Barcadinho.

Den som säger att ligan är avgjord nu föddes utan hjärna, eller är bara allvarligt hjärndöd.
Barcelona Manita
2012-01-15 02:10
Siempre Barça

Sluta vara så löjlig. Visst, de har fått fördelar men sjunk fan inte till Mourinho-nivå. Vi är mycket bättre än Real, vi sjunker inte till deras nivå och klagar på allt och alla.

Låt snacket om fusk och skit vara på Puertan. De är mästare på det.
Barcelona DANI ALVES
2012-01-15 02:10
sant lbillay , man ska alltid tro på sitt lag! ;)
Barcelona Ibillay
2012-01-15 02:03
DANI ALVES

Håller med! Vinner vi el classico och real kryssar en match då leder vi....låter väl inte så omöjlig eller?

Många här inne tappar hoppet lite för snabbt, kom ihåg att även förra året och året innan(tror jag) ledde Real ligan innan vi tog över :=
Barcelona Siempre Barça
2012-01-15 01:43
jag kommer inte orka med all för del real får i ligan. De har fått hjälp av domare nästan i varje match:( tro mig jag kommer inte bli förvånad om Perez Realmadrid blir dömt för fusk och muta domarkören bara för vinna la liga i år.
Jag hoppas det händer Perez och alla hans meds hjälpare. Tänk er om han får 5.6 års fängelse som Luciano Moggi han gammal juve presidenten som mutade domaren bara för vinna ligan för juve och sen fick han 5 år 8 månader fängelse.

Hata Hata Hata domarkåren i la liga :(
Barcelona DANI ALVES
2012-01-15 01:38
ligan är absolut inte avgjord, tänk på att det är ett el clasico kvar :)
Barcelona Barcadinho.
2012-01-15 00:45
Glöm att ligan är avgjort, jag bryr mig inte om experterna. Ligan är avgjort bara när titelhållaren är ett faktum, inte en enda minut innan.
Vinner real till slut – fine för det. Det kommer en ny säsong.
Vi glömmer inte heller CL - det är en jäkla lukrativ turnering, kanske den mest lukrativa titeln.
Barcelona Barcadinho.
2012-01-15 00:38
Shi -

Låtsas inte nu med "vinnarmentalitet".

Nej du, det handlar mest om pengar. Det räcker med att plocka bort Cr från gänget för att förstå poängen. Det är pengar som styrs. Ni har vunnit så mycket under alla år eftersom ni har spenderat enormt med pengar under en längre period än vilken annan klubb i världen.
Samma sak med United, Bayern, Milan och alla dessa rika klubbar, inkluderad Barca. Det är pengar som syrs och inte låtsas vinnarmentalitet.
Utan jäkla tjocka buntar inga titlar, varken nu eller på 50-talet.
Barcelona S91
2012-01-15 00:20
Det är synd att forumet har sjunkit till ännu ett lågvattenmärke. Att folk inte kan behärska sig när de skriver! Här håller jag med Xaviesta, kvalitén kan absolut förbättras när det gäller nivån på inläggen (dock så håller jag inte med om hans syn på Puertan, där får de skriva hur mkt glåpord som helst utan åtgärd, så Puertan är inte bättre när det gäller tolerans). Bara ignorera de madridistas som försöker provoceras med "brinn!" eller liknande. Det gynnar oss alla om nivån höjs.

God natt!
Barcelona Barca4eva
2012-01-15 00:16
Inte nog med att maränger invaderar stället så sjunker våra egna skribenter till otroligt låga nivåer.

Att stänga forumet gör att provocerande utomstående inte kommer in lika ofta, visst. Men hur mycket bättre är det att ha skribenter som sjunker lika lågt?

Om det ser ut så här varje gång ett resultat gynnar Real Madrid så vet jag förfan inte vad jag ska säga.
Barcelona Ibillay
2012-01-15 00:09
El pipa

checka in den här vid 9.37
Barcelona Ibillay
2012-01-15 00:07
Barcelona Ibillay
2012-01-15 00:05
hund som firar

och så tycker real fans att när busquets tog sig för ansiktet är värst....

SMUTS E NI
Barcelona Myrran
2012-01-14 23:47
Fick lite nostalgi och va tvungen att kika tillbaka på min gästkrönika från 2007 om La Masias talanger. Shit, snacka om att hausa upp mängder av namn. Bara ett stort tecken att alla talanger inte kommer upp i elittoppskiktet som man trodde då. T.ex. vilka här inne vet vilka: Marc Valiente, Toni Calvo, Terron är? Okända för många antar jag. Sen tog jag även upp några mer välkända namn som Marc Crosas, Gai Asulin, Jeffren, Bojan Krkic, GdS. Jämförde flertalet med namn som Messi, Deco, Eto'o, C. Ronaldo, Puyol, Marquez...

Enda spelarna som är kvar i Barca är ju Thiago, Rafinha och JdS.

Man kan ju bara säga att man va väldigt naiv för 4-5 år sen och trodde alla spelare skulle bli grymma bara dem hade potential. Typ som i FM alltså xD
Valencia rudolf
2012-01-14 23:42
Jisses, jag går ofta in och läser både i Barcas forum och Madrids som är stängt 24/7, går ju aldrig att lämna en kommentar efter match vilket är synd.

Iaf tycker lite synd om barca forumet som ständigt smutsas ner av alla dessa madrid fans som har ursäkter på precis allt! Visst att barcelona har fått domslut med sig men inte till den grad som madrid har fått men det pratar man inte om. Man pratar om barcelona just för att dom är så överlägsna och kommer gå till historien som ett av dom absolut bästa fotbollslaget genom tiderna vilket gör jävligt ont för madridistas.

Efter eran mallorca match så förbjuds ni att klaga på domaren, en dubbelmoral som är så äcklig att man spyr, att man klagar på barcas domarbeslut för att sedan när det gäller ens eget lag så ser man sig blint.

Annons: