/spanien/barcelona/forum/10023.aspx/spanien/barcelona/forum/10023.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Blaugrana són els colors!
2012-04-03 00:37
Siempre Barca

Jag tror faktiskt dom flesta kryssningar visar matchen?
Barcelona Siempre Barça
2012-04-03 00:32
OT Fan fan fan hur är det möjligt att jag missa matchen imorgon:( det är första gången jag missar en Barca match på jätte jätte länge:( ska på fucking kryssning:( vet inte att de är värld och missa säsongens viktigaste match.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Corazon
2012-04-03 00:25
Visca Barca det kommer bli magiskt känner det
Barcelona Pilmá Balletti
2012-04-03 00:24
@Grande Barca:

HAHHAHAHAH Vem kan det vara nr 18? så sött, Är det ROONEY eller? hahaha
Barcelona Grande Barca
2012-04-03 00:09
nesta lär ju inte spela heller imorn, blir nog kappish för milan, hoppppas jag ): kan inte tänka mig att barca ska göra oss besvikna imorn.. har inte hänt mot marrängerna när det gällt, borde inte göra det mot milan heller, i semi på hemma plan..
Barcelona Corazon
2012-04-02 23:57
Grande Barca

Länkade själv den videon för några dagar sen mäktig som fan speciellt med gubben i början känner fan samma sak som han njut av killen asså.

Hoppas på en sån där magisk messi kväll fyfan va underbart d skulle sitta.
Barcelona Grande Barca
2012-04-02 23:54
räcker me denna ! http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=Yozvl3y29Ow#!
Barcelona Corazon
2012-04-02 23:53
är det normalt å vara nervös nu vafan säg nått lugnande till mig grabbar så ja kan sova....
Barcelona Grande Barca
2012-04-02 23:48
haha dt kan fan inte va puyol ?
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-04-02 23:46
Grande Barca

Vår capitan, Puyol :)
Barcelona Grande Barca
2012-04-02 23:45
kan någon se denna bild? isåfall vem är nummer 8 , http://www.facebook.com/photo.php?fbid=10150906275763975&set=a.10150906275758975.520372.641478974&type=1&theater
Real Madrid Kaka The Best #8 !!!
2012-04-02 22:41
II Barça II

Med andra ord - "Messi är bättre än Ronaldo" ;)
Barcelona II Barça II
2012-04-02 22:25
"Leo Messi är ren talang, medan Cristiano Ronaldo är en träningsprodukt."

Ibrahimovic
Barcelona MesQueUnClubFCB
2012-04-02 22:07
Om inte Xavi är spelbar till imorgon så vill jag ha den här elvan
Valdez räddaren i nöden
Alves Pique Mash Puyol
Thiago Busquets Iniesta
Messi Cesc Tello/Alexis
Eller kanske Messi ute på vänsterkanten och Alexis i högerkanten.
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-04-02 22:05
Det känns på något sätt som att det vore tjänstefel av Pep att sätta Mascherano på bänken. Ändå skulle det vara ett förståerligt beslut... han är unik, vår Mascherano. Förmodligen den bästa spelare vi nånsin, haft som aldrig blir helt ordinarie!
Och det är ingen överdrift. Han är så jäkla bra och viktig varenda förbannade match. Det är frustrerande att tvinga placera honom på bänken ibland - men det är underbart att ha han i vårt lag.
Barcelona el Maestro:
2012-04-02 22:00
@Longbone:

Juste det. Jag tror att Adriano kommer att starta. Alltså blir det troligen följande startelva:

Valdés
Alves - Piqué - Puyol - Adriano
Xavi - Busquets - Cesc
Alexis - Messi - Iniesta

Mascherano startar på bänken. Adriano som är en naturlig vänsterback får spela i sin naturliga position medan Puyol spelar i sin tur i mtttbackspositionen. Justeringen sker troligen senare då Mascherano hoppar in som belöning för den prestation har har stått för.
Barcelona Éluc
2012-04-02 21:57
Longbone

Absolut. Även om jag inte hade haft något emot att han startar så ser jag inte det som troligt. Puyol vilades mot Athletic där Adriano fick spela 90 minuter, så startplatserna lär väl bli omvända nu.
Barcelona Longbone
2012-04-02 21:55
@Éluc

Adriano då? Varför inte ha honom som vänsterback, han är väl tillbaka?
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-04-02 21:35
Blaugrana són els colors!

Tyvärr lär det med 100% sannolikhet aldrig att bli de tröjorna. Det är enbart fantasitröjor skapat av någon randomperson med hjälp av s.k. "template". Riktigt snygga dock.
Barcelona Jonas - tots units fem força
2012-04-02 21:11
Allsvenskan måste ju ha överlägset flest inkast i Europa?:P Känns som varannan passning går över långsidan...
2012-04-02 20:53
Lite justeringar på hemma tröjan och voíla så har man nästa säsongs tröjor. Jag älskar verkligen borta tröjan inte den gula utan den svarta. Hoppas det blir dom tröjorna.
2012-04-02 20:47
Grabbar det var någon som länka på alternativa tröjor inför nästa säsong, borta tröjan var typ svart med Kataloniens färger vid armen/axeln. Är det någon som vet vad jag snackar om?
sólo hay un Barça
2012-04-02 20:27
Tifot Finns i bildlänktipset
John Knute
2012-04-02 20:23
någon skrev att det blir ett tifo i morgon, källa på det? /på plats i Barcelona
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-04-02 20:12
Eluc

Exakt! Starkt att glömma länken, haha
Barcelona Éluc
2012-04-02 20:00
Valdés
Alves Piqué Mascherano Puyol
Xavi Busquets Cesc
Alexis Messi Iniesta

Något sådant här tror jag Pep kommer att mönstra imorgon, vilket jag är livrädd för. Vår vänsterkant förlorar alltså otroligt mycket dynamik i och med faktumet att Puyol kommer vara den defensiva ytterbacken samt att Iniesta inte är en traditionell renodlad ytter, och gör sig som allra bäst centralt i banan bredvid Xavi.

Att flytta ner Iniesta på mittfältet och spela Messi - Cesc - Alexis ger oss betydligt mer dynamik och dess balans på båda våra kanter. Det skulle vara väldigt intressant att se Thiago från start i Xavis position om den sistnämnde inte kan komma till start. Senast mot Athletic gjorde 20-åringen det väldigt bra tillsammans med Iniesta på mittfältet, så jag skulle absolut inte vara orolig om han får starta igen mot Milan imorgon.

Det ryktades ju igår även om en 3-4-3-uppställning som jag till början ställde mig väldigt skeptisk till, just med tanke på vår något dåliga historik med denna uppställning och diverse poängtapp den resulterat i under ligaspelet den här säsongen. Å andra sidan får vi ytterligare en spelare på mittfältet som kan kämpa i presspelet och huvudmålet imorgon kommer ju vara att gå framåt. Visst öppnar det upp mer där bak men så länge vi gör fler mål än Milan så är semifinalsplatsen vår.

Valdés
Puyol Piqué Mascherano
Xavi/Thiago Cesc Iniesta
Alves Messi Alexis

Med denna uppställning får vi alltså inte bara ett väldigt dynamiskt lag, men också två hårt arbetande yttrar i Alves och Alexis som kommer göra livet surt för Milans ytterbackar. Detta är ju något jag själv efterfrågade under matchen på San Siro där vårt kantspel nästan var helt obefintligt i och med Iniestas uppflyttningen till vänster. Så som vi spelade mot Athletic i lördags är så vi spelar som allra bäst, och hade Tello höjt sig något snäpp hade vi varit ännu farligare framåt.

Oavsett vad kommer det onekligen bli intressant att se hur Pep mönstrar laget.
Barcelona !!ANIMS ABIDAL!! [f.d !!ANTIMADRIDISTA!!]
2012-04-02 19:57
Zlatan exklusivt TV3 nu
Barcelona H.Alavi - Magico!
2012-04-02 19:47
Klart att Xavi ska spela imorgon, något helt annat existerar inte i Katalonien. Okej ett litet frågetecken kring Xavi, men jag vill så gärna ha Cesc tillbaka i elvan. Han behövs imorgon. Det gör även Xavi så klart.

Och en spelare som el Guaje som hade sprungit sönder Milans backlinje saknas lite extra i en match som denna. Lite deprimerad över att Pedros fantastiska form från förra säsongen har drunknat i Stilla Havet denna säsong. Som han spelar just nu platsar han inte ens i Allsvenskan. Kom igen nu för fan!
Barcelona Éluc
2012-04-02 19:41
1.70-ligan - Cuenca y Tello

Du syftar på den som fanns på Totalbarca antar jag? Finns ytterligare en som blev upplagd idag om Busquets där alla hans fantastiska kvalitéer verkligen visas upp.
elbraco - Bojan y Thiago
2012-04-02 19:35
1.70-ligan

glöm inte länken!
Annons: