/spanien/barcelona/forum/10021.aspx/spanien/barcelona/forum/10021.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Katalano
2012-01-12 19:59
Det borde stå på hemsidan om matchen är uppskjuten... Det gör det inte.
Barcelona Xaviesta
2012-01-12 19:59
1.70

haha Fabbe och Alex borde byta plats!
Barcelona Xaviesta
2012-01-12 19:58
Hahah ok grabbar, det är en tolkningsfråga, och huruvida Valdés hade tagit den eller inte kan vi bara spekulera i. Nu är den matchen hursomhelst i historieböckerna.

Har kollat runt men får inte tag i någon trovärdig källa om att matchen blir uppskjuten. Har jag missat nåt? Om någon vänlig själ kan ge insikt i detta är vi nog några stycken som blir tacksamma!
Barcelona 1.70-ligan
2012-01-12 19:53
Inte för att det spelar någon roll, men ändå en sak jag stör mig lite på:

Varför ska barca alltid envisas med att ha en kort kille på övre raden vid lagfoton innan match? I det här fallet är det Alexis men allt som oftast är det Pedro som brukar stå där på tå.
Varför inte bara ställa typ Cesc, Puyi eller Keita (den som spelar) där istället?
Som sagt, inte för att det spelar någon roll men det hade sett snyggare och mer jämnt fördelat ut... själv fick jag lära mig att "korta fram, långa bak" gällde redan vid skolfotograferingen i ettan :P
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2012-01-12 19:51
Spelas matchen ikväll eller blev den uppskjuten till imorgon?
Barcelona Katalano
2012-01-12 19:48
Xaviesta

Vilket ben målvakten står på är ju en del av tekniken som målvakt. Han förflyttar sig inte effektivt nog och han ska bara ta den bollen.
Atlético addeh
2012-01-12 19:43
Xaviesta

Nu när jag ser målet igen blir jag bara förbannad. "Den är ju stenhård i krysset". Bollen går nästan rakt på Pinto, så speciellt hård är den inte heller.

Nej, ingenting kan övertyga mig i min åsikt att Pinto borde tagit den.
Barcelona Xaviesta
2012-01-12 19:37
addeh

Men han mär ju tvungen att hänga med inlägget och förflytta sig till nästa stolpe, och just i ögonblicket Ronaldo får på träffen med pannan är Pintos tyngd på vänster ben, och då får han trycka till och kasta sig och når således inte den. Hade det varit Valdés som stått hade han också förflyttat för att täcka det vänstra hållet. Det hade alla målvakter gjort. Kolla reprisen igen och notera ögonblicket Ronaldo får på pannan!

Aja, hursomhelst lär nog Pinto stå bägge matcher och det är bara för laget att anpassa sig. Nu vill jag bara att klockan ska bli 21.55!
Barcelona Andreas V.V - "Pagar"
2012-01-12 19:30
Rivaldo - The Greatest

Nej, 5.
Så att vi får 4 nu anser jag mycket bra, speciellt eftersom han inte blivit yngre och inte heller fått speltid på det senaste.

Bra affär för alla parter, helt klart.
Atlético addeh
2012-01-12 19:29
Xaviesta

Håller med Frodo angående Ronaldos nick i Copa del Rey-finalen. Den ska Pinto ta, den är inte alls långt ifrån honom. Jag tror Valdés hade tagit den.

Sedan skall inte strykas under stolen med att Pinto under de ordinarie 90 minuter var stabil. Däremot är det tydligt att försvaret inte känner sig lika säkra med Pinto mellan stolparna, det spelar ingen roll hur bra han är.
Barcelona Rivaldo - The Greatest
2012-01-12 19:25
Fasen köpte vi inte maxwell för typ 6 eller något?
Barcelona Katalano
2012-01-12 19:25
Just mot Real tror jag att en bra taktik är att spela långa bollar från målvakten så att vi kan utöva presspel de första 10 minuterna för att därefter hålla i bollen mer redan från målvakten. Dvs när Real blivit lite tröttare i sitt presspel. Det är många matcher som startat knackligt eftersom motståndarna orkar pressa högt i början av matcherna.
Barcelona Pep, The Creator
2012-01-12 19:23
Läste på Twitter att matchen kommer att skjutas upp till imorgon kl 12.00 någon som vet lite mer?
Barcelona Xaviesta
2012-01-12 19:13
L.A.M Nr 10

Jag håller med, fast den extremt höga pressen Real körde med senast måste ha överraskat Pep lite grann, där dom låste alla passningsalternativ för den korta vägen. Ska Pinto med sina marionett-ben SPELA sig ur Reals förstapress lär jag sitta och bita på naglarna. Isf ser jag hellre Pinto köra den långa passen ut i kanterna. Men det leder oss in i nästa fråga, är han lika pricksäker som Valdés är? Jag tvivlar. Har inte sett honom göra den så värst ofta och de ggr han gjort den blir det ofta inkast till motståndarna.

Jag känner som Frodo att Valdés bör stå. Men jag vet som addeh att det finns inte en chans att Pep spelar det kortet och låter Pinto nöta bänk i cupen - oavsett motstånd. Han är en man av principer. Fast jag hade inte blivit ledsen om han överraskar med "rätt målvakt på rätt arena" i just detta dubbelmöte.

Vill vi åt trippeln i år måste Real ut - så enkelt är det.
Barcelona Alvés - Por Que?
2012-01-12 19:09
Official: Barcelona announce that the total fee to be paid for the transfer of Maxwell to Paris Saint-Germain is 4M #fcblive

Riktigt bra pris, trodde vi skulle få 2M.

Hoppas på en fysiskt stark och snabb mittback om vi ska fortsätta med 3-4-3. Alba får inte plats i våran elva om det inte är 4-3-3..
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-01-12 19:06
Xaviesta

Jag är nästan säker på att Pinto står båda matcherna. Detta är hans cup, det har det varit sedan Pep blev tillsatt som tränare.
Barcelona Xaviesta
2012-01-12 19:01

Frodo

Vääh? Den är ju stenhård i krysset. Målet är nickens förtjänst tycker jag, inte fel positionering av målvakt eller brist på kompetens hos målvakt. Som sagt, jag tror inte Valdës hade gjort det bättre. Men vi kan ju bara spekulera.

Men vad tror du, kan det bli så att Pep ställer över Pinto på Bernabéu för att lova honom resterande matcher inkl. eventuell final? Eller är han för snäll där?

Atlético addeh
2012-01-12 19:01
Att slå ut Madrid med Pinto mellan stolparna hade varit fantastiskt. Även om jag så klart hellre hade haft Valdés i mål tycker jag Pep gör rätt i att spela med Pinto. Tror för den delen inte han hade gråtit floder om han hade blivit förpassad till bänken, men det finns helt enkelt inte i Guardiolas bok att inte spela andrakeepern i Copa del Rey.
Coach pep.
2012-01-12 18:55
Guardiola tycker ju det är brist på respekt att inte låta Pinto stå i cupen. Han lät honom till och med stå i finalen mot Madrid så han kommer säkert stå resten av detta cupspelet med.
Barcelona Frodo
2012-01-12 18:52
Xaviesta

Nicken går ju nästan rakt på Pinto.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-01-12 18:51
Har alltid tyckt om Muniesa sen han debuterade mot Osasuna i slutet av säsongen 2008-09. Han påminner mycket om vår kapten. Han ser ut som en krigare som ger allt.

Bartra är stora favoriten i Barca B, sen kommer Muniesa, Sergi Roberto och Montoya. Herregud när man tänker ibland vilka talanger vi har vad tänker Rosell o co med ? alltid ska dem lägga en stor summa på en spelare när vi har talanger som många storklubbar drömmer om.
Barcelona Xaviesta
2012-01-12 18:47

Glömde länka :)

Barcelona Xaviesta
2012-01-12 18:47
Kan bli så att Pep överraskar med att låta Valdes stå på Bernabéu för att låta Pinto stå i hemma matchen. Det hade varit bäst ur logisk synpunkt. Men Pep är, tja.. romantiker.
För er som tror att Valdés hade gjort det bättre på CR:s nick förra året kan ni kolla länken, för då har ni nog glömt hur nicken var.

För övrigt måste jag säga att jag har aldrig fattat vad pinto gär i denna klubb om vi ser till kvalitén endast. tycker inte att han är bra alls med fötterna och man får magknip varje gång han får bollen mitt i en match. Han har inga särskilt bra reaktioner, ofta ute och flaxar vid inlägg och fasta situationer - dessutom tycker jag inte att han landar mjukt och fint när han ska kasta sig. Känns stelt på nåt vis.
Barcelona Frodo
2012-01-12 18:33
Jag gillar Pinto men det här FC Barcelona. Vi kan inte gulla med honom när en titel står på spel. Vårt spel bygger på possession där vi börjar med målvakten. Pintos fötter är mediokra och alla andra skulle lida av det.
Barcelona Xaviesta
2012-01-12 18:31

" They are two very enthusiastic people with a lot of character. The difference is that Mourinho tends more towards defensive work and relies on the counter-attack, whereas Pep is a football romantic. He likes to play well and win "

Barcelona Xaviesta
2012-01-12 18:28
Fel.

Barcelona Frodo
2012-01-12 18:26
L.A.M Nr 10

Muniesa är min favorit i Barca B.;) Han har alltid varit ordinarie i Barca B och fått spela antingen som mittback eller vänsterback. Hans problem har varit de återkommande skadorna. Jag tror att han kan få sitt stora genombrott i OS i sommar. Han lär bilda mittbackslås med Bartra.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-01-12 18:25
Jag tycker Pinto ska få stå minst en av matcherna. Andramålvaktens uppgift är jobbig, sitter på bänken men måste ändå hålla humöret uppe hela s
songen. Han får spela mellan 5 och 10 matcher per säsong. Därför jag är helt emot en tredjemålvakt, om Pinto får spela lite, vad skulle inte han få?
Barcelona Éluc
2012-01-12 18:23
L.A.M Nr 10

Andrés är inte uttagen.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-01-12 18:21
Ikväll vill jag se mycket rotationer. Det blir svårt då vi har många spelare som skadade samt att Maxwell har lämnat. Nu är jag inte fullt medveten om truppen men jag får det bara till 17 a-lagsspelare, då Keita är i Afrika, samt Villa och Afellay är skadade.

Pinto;
Mascherano, Fontàs, Abidal;
Thiago, Busquets, Iniesta;
Cesc;
Cuenca, Messi, Pedro;

Blir väl inte jätte b-betonat, men spelare som Pinto, Fontàs, Cuenca och Pedro borde få 90 minuter. Messi lär spela hela matchen vare sig vi vill det eller inte. Backlinjen känns bra, Piqué och Puyol vilar vilket gör att vi får tre centrala försvarare, med Busquets som droppande mittfältare.

Jag förväntar mig egentligen inte särskilt mycket från den här matchen. Vi ska ta oss vidare, det är det enda viktiga. Resten av krafterna sparas till ligan i helgen, där jag tycker vi ska ta revansch efter Espanyolmatchen. Har för mig vi möter Málaga då.

Tror på 2-0-seger. Cesc och Thiago målskyttar.
Annons: