/spanien/barcelona/forum/10020.aspx/spanien/barcelona/forum/10020.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona DM1982
2012-01-15 18:06
Henry värmer upp, kommer säkert in snart.

Swansea spelar verkligen som man ska när man inte är lika bra som det andra laget. Håller ihop laget, håller positioner och kontrar när det går. Passar fint mellan laget istället för att ge sig ut på egna tekniska räder som säkert kommer misslyckas. De spelar smart. Påminner om när vi mötte Getafe, de spelade smart.
Barcelona LeoMessi89
2012-01-15 18:03
Någon som kollar på Athletic - Levante?
Barcelona AlexisSanchez9
2012-01-15 17:48
Spärrad för reklam. /Red.
Barcelona Barca4eva
2012-01-15 17:31
el Maestro! Håller med, ganska skön match.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona BB-Barceloneta
2012-01-15 17:25
Riktigt kul att se Swansea spela fotboll! De har varit bättre en Arsenal än så länge och "The Gunners" ser lite tagna ut faktiskt.
Barcelona LeoMessi89
2012-01-15 17:24
Hetfield:

Då ber jag om ursäkt. Jag blev typ idiotförklarad häromdan när någon frågade efter en blogg och jag länkade. Inte meningen att låta dryg
Barcelona el Maestro!
2012-01-15 17:21
Swansea och Arsenal spelar fotboll som de vore två lag från La Premiera.
De skiljer från de övriga lag som spelar "skjuta och springa" fotbollen som man är van vid i PL.
En underbar match är det, om ni vill titta på. Henry sitter på bänken och han lär komma in på slutet.
Barcelona Hetfield
2012-01-15 17:18
Tja, mod kan väl börja med att ta bort alla inlägg med reklam för bloggar. Det är en sak att rekommendera en viss blogg, men att samma saker dyker upp varje dag är jobbigt.

LeoMessi

Jag syftade inte ens på dig, så ta inte åt dig.
Barcelona LeoMessi89
2012-01-15 17:15
Hetfield

Det var jag som rekommenderade den bloggen, men jag kan säga helt ärligt att jag inte var den som efterfrågade bloggen. Du får gärna kolla om jag någonsin annars har länkat reklam innan.

Barcelona Barca4eva
2012-01-15 17:14
Hetfield Äsch, det är inte mycket mods kan göra. Det har ju bara med människors dumhet att göra.
Barcelona Hetfield
2012-01-15 17:07
Man tappar ju nästan lusten att se forumet. Det är ständigt försök till reklam. Det mest patetiska var killen som skrev "finns det en bra Barcelona blogg", så skriver samma person med annat nick "Ja, här har du den bla bla."

Gör något åt saken mod.
Barcelona LeoMessi89
2012-01-15 17:06
Som sagt, så bra var Swansea som barca hade haft problem med hahah
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-01-15 17:02
AlexisSanchez9

Ja det är sant. En av farbrorns sista önskan var att han ville se Alexis spela i Barcelona.
Barcelona AlexisSanchez9
2012-01-15 17:00
Är det sant att Alexis Sanchez pappa lämnade familjen.. hans farbror tog hand om barnen och sen dog farbrorn med cancer? Vet inte om länken är 100% sann.

Någon som har koll på detta? Skit tragisk historia isf...
Barcelona LeoMessi89
2012-01-15 17:00
Sentuary:

Dom har fått för sig att lag som Swansea hade gjort det megasvårt för real och barca. Men man ser att bottenlagen i PL oftast åker på stordäng mot topplagen, men då är det för att topplagen är så bra!
Barcelona Barca4eva
2012-01-15 16:57
Ryo Miyaichi !

Själv uppskattar jag dina inlägg, vissa andra råkar väl bara ta ut sin ilska på fel person.

Tänker sätta mig och titta på Arsenal-matchen. Lycka till!
Barcelona Sentuary
2012-01-15 16:44
LeoMessi89

Som jag läste för några dagar sedan nånstans, Barca och Real dominerar inte bara i Spanien, utan hela världsfotbollen. Hade vi spelat i PL hade det varit värre än La Liga med 50 poängs försprång för båda lagen när ligan tagit slut. Tråkigt att båda lagen spelar i Spanien, och att alla ska hacka på.
Barcelona DANI ALVES
2012-01-15 16:44
Lite OT men nån som spelar fifa12 på xbox 360 här inne? och vill bli ägd?;)
Ryo Miyaichi !
2012-01-15 16:38
Känner lite väl aggresiv stämning här mot mig(?) även fast jag inte skrivit något dumt tror jag.

Men jag tar mitt pick o pack tillbaks till north bank en stund, är ju ändå match.

Ha det!
Barcelona LeoMessi89
2012-01-15 16:35
Älskar hur PL-fansen hyllar de engelska lagens försvar. Om jag minns rätt så har barca spelat ut arsenal och united flera ggr på 3 år. Real Madrid förnedrade Tottenahamn brutalt verklligen!

Och dessa topplag i england har släppt in minst lika många mål som lagen i spanien brukar göra
Barcelona DANI ALVES
2012-01-15 16:33
Steven : ja de gör ju de , och sen mål mot united i båda cl finalerna.
Real Madrid Steven
2012-01-15 16:31
4 mål mot Arsenal säger ju det mesta...
Barcelona DANI ALVES
2012-01-15 16:30
de är bara avundsjuka personer som säger att messi inte kan spela i pl, vad vill man att han ska bevisa han är ju bra mot united arsenal o fler engelska lag i cl? vill de se om han kan va bra mot lag som stoke o sunderland lr?

sen finns det ingen diskussion om busqets från att vara en okänd typ för 2-3 år sedan till att bli en av världens bästa DM!

Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2012-01-15 16:28
Ryo

Om man totalt dominerar två CL-finaler mot det lag som är topp i världens bästa liga, varför ska man då behöva bevisa att man kan göra jobbet någon annanstans?

Så klart att hans främsta kvaliteér kommer fram ännu mer när man spelar med Xavi och Iniesta exempelvis, men tappar man totalt förmågan att bryta ett anfall för att man byter till Sunderland? Knappast.

Den enda skillnaden skulle vara att han inte skulle vara lika delaktig i uppspelsfasen. Att täcka ytor, bryta anfall och tackla är likadant oavsett om det sker mot mer eller mindre intelligenta spelare.

Det är samma frågeställning som när vissa mittfältare ansågs för klena för PL, sen kom David Silva och satte punkt slut för det. Tänk om, tänk rätt.

Angående ligan så ser det svårt ut, helt klart.
Jag är realist, på gränsen till pessimist, men vårt bortaspel, magra trupp och det faktum att Real, även när de spelar dåligt, vinner på löpande band gör att jag tvivlar. Inte på lagets förmåga, men väl på att Real kommer tappa.

Men Real får gärna ta hem ligan OM Barca skriver historia och försvarar CL-bucklan. För det är så det är, Barca mot Historien, Real mot Barca.
Barcelona Ett Äkta Barca Fans
2012-01-15 16:23
Vet någon var man kan hitta billiga paketresor till El classico när de spelar i ligan? tack
Barcelona el Maestro!
2012-01-15 16:23
LeoMessi89:

Argumentet mot Messi är gamla argument som man brukar läsa tidigare i olika forum. Nu har han ju visat att han kan dominera genom hans prestation i Champions League där han möter starka lag. Men det är mer Busquets som nu är på mode.;-).
Barcelona LeoMessi89
2012-01-15 16:18
el Maestro! :

Ja det är lite intressant att dom tror att Messi inte skulle klara av att prestera i PL. Vad jag har sett så är Messi extremt jävla svår att få ner på backen och han har extremt jävla bra balans. Aguero är likadan.

Ta bort spelare som är skolande i spanien från PL så får vi se hur duktiga dom hade varit. Hade T.ex. Valencia haft kvar spelare som Mata, Isco, Joaquin, Villa och Villa så kan jag lova dig att dom hade slagit både united och Chelsea.

Busi är en väldigt duktig spelare, han gör allt i det tysta och får inget cred för det. Man måste vara spektakulär på det man gör för att få ett erkännande
Barcelona el Maestro!
2012-01-15 16:11
LeoMessi89:

Ja, haha, man har ju hört att Messi inte skulle minsann klara att prestera i Premier League för att han är för lite.
Nu bör man inse hur illa det låter när små spelare som inte alls var så övertygande i La Liga sticker ut i Premier League. Jag tänker på David Silva, Mata, Aguero med flera.

Det där med att Busquets inte skulle kunna vara lika bra någon annanstans låter illa för mig. Det är en argument man kommer med när man inte har annat att komma med.

Edit: Låt Busquets spela i Chelsea så skulle du se hur stabil deras spel skulle bli. Övertygad om det.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-01-15 16:11
Ryo Miyaichi !

Det känns ju som att det är vi som bestämmer var ligaguldet hamnar. Det gäller att vi slutar att tappa dessa onödiga poäng som vi gjort. Vi har förlorat mot Getafe, och kryssat mot Athletic Bilbao, Valencia, Espanyol, Sociedad och Sevilla. Det är flera svåra motståndare här men tidigare år har vi vunnit matcherna mot dessa lag, och där hittar vi skillnaden. Det hade varit okej med 2-3 poängtapp i de här matcherna, mot tex Valencia borta, Bilbao borta och Espanyol/Sevilla. Men inte 6 stycken, det är för mycket.

Ligan är inte körd men jag anser att det blir mycket svårt att gå om Real Madrid. För det första måste vi vinna på Camp Nou mot marängerna vilket kommer bli en grymt svår uppgift, spelar ingen roll om vi vunnit de senaste möterna. Dessutom måste vi hoppas på att Reals lagmaskin hackar lite och de förlorar någon match.

Jag skulle säga att vi får ha två poängtapp till, maximalt tre. Då skulle vi samla ihop ca 95 poäng, vilket verkar vara det som krävs för att vinna ligan i Spanien den här säsongen. Det kanske till och med krävs att vi når över 100 poäng för att ta hem ligan.
Barcelona LeoMessi89
2012-01-15 15:53
Vilket jävla hat folk har mot Busi, spec på fotbollskanalen. Tydligen finns det 20 bättre defensiva mittfältare och att han är överskattad.

Som det är nu så har jag inte sett någon lugnar och passningsskicklare defensiv mittfältare än honom. Sen ska vi inte snacka om hans grymma positionsspel. Men folk har tydligen fått för sig att man ska vara stor och stark som Yaya Toure för att vara bra. PL fans verkar välja muskler före hjärna och skicklighet när det gäller spelare.
Annons: