/spanien/barcelona/forum/10018.aspx/spanien/barcelona/forum/10018.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona NoGo™
2012-01-15 23:53
Puyol hasn't lost any of the last 50 Barcelona games he took part in: 42W - 8D - 0L #fcblive [via md]

Helt okej!
Barcelona Blaugrana91
2012-01-15 23:50
Ska man sammanfatta det hela lite så är detta mina intryck från matchen:

Att spela en 3-backslinje med Mascherano vet jag inte om det är att föredra, nej ska vi spela med en 3-backslinje så ser jag helst att vi spelar med
Puyol-Pique-Abidal.

En grej jag blivit otroligt irriterad på är att man inte går på skott när man har chansen, var flera gånger någon var i utmärkt läge att dra på ett skott, istället passar man och chansen uteblir, våga skjut!! Speciellt vid ställnng 2-2 måste man ta alla chanser man får, flera av våra spelare har bra skott, kan man se till att faktiskt utnyttja det någon gång.
Som sagt skjut oftare!

Sen är det en grej jag har svårt att förstå. När vi har 2-0 och 2-1 verkar man inte vilja fortsätta gå framåt, men när det sedan står 2-2 då öser man på som galningar (Vilket är logiskt), men varför kan man inte visa samma intensitet även när man har 2-0, detta är inte första gången vi ser det här, var lika mot Espanyol, vi gjorde 1-0 snabbt men slutade i princip att anfalla sen, när Espanyol sen gjorde 1-1 så öste vi på, men då var det försent.
Så jag hoppas dem lärt sig att trots att man leder med 2-0, 3-0, 4-0, fortsätt ösa på för fler mål.

Sen måste jag berömma Betis, dem ger oss en ordentlig fight på självaste Camp Nou inte många lag som kunnat. :)

För övrigt tråkigt att vi släppte in våra första mål på Camp Nou i ligan, men det hade väl ändå hänt förr eller senare. Var allafall otroligt imponerande att vi kunde hålla nollan så pass länge.
Barcelona Keite
2012-01-15 23:50
Valencia vann ligan det där året Rambla
Barcelonistas
2012-01-15 23:47
Rambla

Brinner bara mer inombords när jag tänker på det. Ett fullständigt rån kan inte föreställa mig den smärta som Valencia supportrarna hade):.

Även Sevilla för den delen blev rånade för säsongen i semifinalen av CDR. Där sevillas mål som gjordes av Fabiano dömdes felaktigt bort. Sen i returen så gjorde Negredo ett otroligt fint chip mål som dömdes felaktigt bort för offside.
Valencia Bat - Blanc Mr.Puta
2012-01-15 23:46
Barcelonistas //

Minns den som igår.
Andreas-
2012-01-15 23:45
Kan vi alla enas om en sak? Oavsett domarinsatser hit o dit. Hade vi spelat som tidigare säsonger så hade vi varit ligaledare just nu.

Vi slog Real på Santiago, dem förlorade mot Levante o spelade lika mot Racing.

Vi å andra sidan har HELT onödiga poängtapp mot Sociedad, Getafe, Espanyol borta o Sevilla hemma. Ett x borta mot Bilbao o Valencia är inte hela världen. Det kan hända.

Hade vi vunnit 4 av de 6 matcherna (som vi BÖR göra) så hade vi varit serieledare. Släpp Real, domaren osv. Vi är bättre än dem. Kommer vi bara upp i nivå så vinner vi ligan. Därför bör fokus ligga på vårt eget spel.
Barcelona 1.70-ligan
2012-01-15 23:43
Jävla gott med 3p! Ack så viktigt! Den satt långt inne och det hade varit rejält tungt med poängtapp ikväll. Vi spelade inte bra, det kan man inte säga. Men stor eloge båda lagen. Barca ska ha cred för att man kom tillbaka och visade att man tror på sitt grundspel även när det blåser i båten. Betis ska också ha en stor eloge som gjorde det riktigt bra och svårt för oss.

Måste bara hylla vår lille chilenare lite. Han är skön, sliter som ett riktigt djur. Trots att han inte gjorde sin bästa match direkt, hade vi förlorat med 1-2 utan honom. Hans 3-2 mål var förlösande och jag älskade hur spelarna firade det.

Barcelona Éluc
2012-01-15 23:42
Rambla~

Håller helt klart med. När Messi inte förlorar boll så märks det inte av i lika stor utsträckning, för att han då förstås tar sig förbi sin spelare. Men när han som ikväll inte har sin bästa dag på jobbet blir det alldeles för uppenbart hur lite han faktiskt löper i defensiven. Hoppas Pep finslipar bort en del av dessa saker inför mötet mot Real, men framförallt inför fortsättningen på säsongen. Var otroligt skönt att se Pep rasande efter 3-2-målet. Det ska inte alltid vara gullegull.
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-01-15 23:42
Andres inesta - El Illusionista

Ja den visas på tv4sport
Barcelona Andres inesta - El Illusionista
2012-01-15 23:41
kommer el classico visas på tv4 sport? cup mötet alltså?
Barcelona Rambla~
2012-01-15 23:41
Barcelonistas

Den filmningen av Raul är klassisk. Den straffen gjorde ju att Valencia tappade ligan just till Real Madrid. Det var ett rån.
Barcelona Keite
2012-01-15 23:40
Som Sergio Ramos haha
Barcelona Rambla~
2012-01-15 23:40
Tycker ni inte att Messi i dagsläget är mindre löpvillig? Jag börjar bli smått irriterad på honom för att han inte tar sitt pressjobb lika bra som tidigare. Se på Alexis som jagar som ett djur hela tiden.
Barcelonistas
2012-01-15 23:39
Bat

En sådan bra match som ni gjorde och så blir ni fullständigt rånade på slutet. Minns du Rauls filming på bernabeu för ett antal säsonger sen mot Valencia?. Väldigt skumt det här att Real alltid har domaren med sig mot just Valencia.

Väldigt skumma saker har hänt den här säsongen, något som jag inte tänker blunda för. Det är fakta, Mourinho har lyckats med sitt spel..
Barcelona S91
Blir mer irriterad på min tippning, kan man ändra sitt tips? Trodde jag tippade för dagens match. Anyone?
Barcelona Éluc
el Maestro!

Vilket vi även såg i El Clásico senast. Kan komma att bli en fantastisk spelare det där.
Barcelona Gonzalez_Barca
Rambla~

Ja jag vet, det var den matchen jag syftade på.
Barcelona el Maestro!
2012-01-15 23:38
Éluc

Alexis spelade ju centralt på slutet. Han var alltid redo för djupledslöpningar. Det var en taktisk förändring som Pep gjorde. Bra gjort. Alexis passar in där.
Barcelona Rambla~
Haha, den där straffsituationen finns det ju en annan privat video där man tydligt ser hur Higuain sträcker ut armen för att hindra bollen från att gå i mål. Det är så solklar straff och rött kort som det kan bli.
Barcelona Gonzalez_Barca
Haha denne Alexis.. Inte direkt den smartaste chilenaren. :P

"Con ganas de ir al Bernabeu y sacar los 3 puntos"

Översättning: "Lust att åka till Bernabeu och plocka 3 poäng"
Real Madrid (. )( .) Ösut Mezil (. )( .)
2012-01-15 23:37
Helt klart att det var en feldömd offside! går inte säga nej till de :P dock måste ni se att alla Real spelare i stort sätt stannar upp.. Tveksam till att Mallorca hade gjort mål om han hade släppt spelet.. real spelarena hade nog hunnit ikapp mallorca anfallaren och casillas hade nog inte stått som en staty!

Grattis till segern, satt långt inne! :) Må bästa lag vinna på onsdag :)
Barcelonistas
2012-01-15 23:37
Thiago

Så kan man inte säga. Jag kan ta Inter matcherna i semifinalen som exp där vi rent spelmässigt inte var så bra. Men hade vi ett av domsluten gått korrekt så hade vi lirat cl final.

Igår bjöd arbitro real madrid på 3 poäng mer eller mindre.
Barcelona Rambla~
2012-01-15 23:36
Gonzalez_Barca

Fel match på den länken. Det där var en bortamatch.
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
Ingen "skyller" på domarna.. Säger bara fakta
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Éluc
Jag är lite halvkär i Alexis. När Messi och Cesc (speciellt den sistnämnde) står stilla och tittar ner i backen löper chilenaren hela jävla tiden, visar sig alltid när det vankas uppspelsbollar och även om han får en skitpass visar han alltid tummen upp. Så ska en fotbollsspelare vara.
Valencia Bat - Blanc Mr.Puta
Visa marängerna den här så håller dem käften :D
Barcelona el Maestro!
Spelarna var lite rädda för skador och kort. Det kändes så.
Barcelona Rambla~
2012-01-15 23:35
Kan vi sluta och prata om Real Madrid och skylla på domarna? De leder ligan för att de lyckas vända sina matcher på bortaplan till skillnad mot oss i vissa matcher.

Det och att offside tydligen gäller på egen planlhalva när Madrid spelar. :P
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-01-15 23:34
Så j*vla gött att vinna tillslut. Nästan vartenda lag göra sina bästa insatser mot Barca i år förutom Espanyol då dem är vana att råna oss.

Snälla FC Barcelona vinn nu mot Real Madrid CF!
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2012-01-15 23:34
Inte bara straffsituationerna.. Skulle varit 2-0 till Mallorca igår tex men domaren dömde felaktigt bort målet
Postat via SvenskaFans-appen
Annons: