/spanien/barcelona/forum/10011.aspx/spanien/barcelona/forum/10011.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barclasico
2012-01-14 11:11
Godmorgon , länge sen man hörde nånting om Jeffren, är det någon som hur det går för han? :)
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona el Maestro!
2012-01-14 10:58
Någon som har en länk till den senaste Revista De La Liga? En länk där det går att ladda ner på?
AndreD - Ànims Afellay y Villa
2012-01-14 10:15
Grace/Wastelands

På vilket sätt är han "en av de sämre skribenterna här inne"?
Barcelona JohnGalt
2012-01-14 04:33
Grace/Wastelands

Nu är jag förvisso förfriskad till den grad att jag kanske failar nu, men i ditt språkangreppsinlägg verkar du inte kunna skilja på 'de' och 'dem'.

I meningen "Och eventuellt, tänka igenom det dem skriver innan dem trycker på "skicka inlägg"." är väl ändå 'dom' subjekt och inte objekt?
Grace/Wastelands
2012-01-14 04:19
Steven

Förstod absolut ingenting av det inlägget...
Real Madrid Steven
2012-01-14 04:13
La liga är inte la liga längre. Jag ser Copa del rey som Laliga, där dom bjuder på jävligt många mål, väldigt offensiva lag, en annan stämning, lag som inte ger upp mot de stora barca/real.
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2012-01-14 04:04
JohnGalt

Det roliga är att förr när Laliga var den ligan som producerade mest mål per match i snitt så var det på grund av att ligan hade för dåliga försvar och inte på grund av grymma anfallare. Men nu när det är färre mål så sägs det att anfallet är dåligt, och inte att lagens försvar har förbättrats. Konstigt.......
Grace/Wastelands
2012-01-14 03:56
Men XaviIniesta är ju en av de sämre skribenterna som skriver här inne så vem bryr sig om vad han säger?

Kan folk seriöst inte ens lära sig att stava ordentligt och skriva hela meningar. Och eventuellt, tänka igenom det dem skriver innan dem trycker på "skicka inlägg". Man kunde tro att varannan som skriver här lät sin katt eller hund skriva åt dem med tanke på den horribla stavningen och tankeverksamheten (om den ens existerar hos vissa.)
Barcelona Marcos
2012-01-14 02:22
För er som tänkt dra o se el classico live kan jag rekomendera följande sajt för biljetter. Billigaste går på ca 1300 kr, lite dyrare än de 900 som det annars kommer att kosta (icke medlem)men värt om man vill vara på den säkra sidan. Biljetterna hämtas på deras biljettkontor vid La Rambla =)
Barcelona Barca4eva
2012-01-14 01:51
R.E.M

För spelarna är absolut inte nöjda med lönen...

-.-
elbraco - Bojan y Thiago
2012-01-14 00:31
"det mångs inte förstår som kollar på barca o spansk fotboll för den delen är att hjärtat är större än pengarna,"

jo, för detta är ju ett unikum för spanska ligan eller?
Barcelona R.E.M. god bless them
2012-01-14 00:25
Chileno 4 life, det mångs inte förstår som kollar på barca o spansk fotboll för den delen är att hjärtat är större än pengarna, såklart det finns dom som skriker efter pengar, men kolla spelare som casillas, xavi iniesta puyol,... Raul: om han fått stanna i real, de spelarna lämnar inte sina klubbar.. De är en familj i vårt i torrt, ja hade inte blivit sur på puyi om han velat avsluta vid 35 år i ryska ligan, men tror aldrig det kommer hända
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona gejboy123
2012-01-13 22:41
det är både försvaren och anfallen i la liga som suger, börjar ärligt talat bli riktigt trött på att allt alltid ska handla om real madrid vs barcelona, skulle vart kul med lite omväxling ibland.jag hatar el clasico, mina nerver klarar inte av 500 matcher mellan real madrid och barca varje år, jag bryter ihop varje gång dom möts.
ibnland önskar jag att jag inte hejade på något lag.
förresten vart kan man se santos spelschema eller vad de nu kallas denna säsong?
Har bestämt mig för att börja följa neymars matcher
Barcelona Barclasico
2012-01-13 22:30
ångessst hade jag varit på planen.... bara Gud vet vad jag skulle göra med de
Barcelona Blaugrana91
2012-01-13 22:16
gejboy123

Reals försvar är inte speciellt bra heller, de har släppt in 19 mål, mer än både Valencia och Levante för att nämna några.

Barca har dock bara släppt in 9 mål, måste vara bäst i europa?
Chileno 4 life
2012-01-13 21:45
jag har en fråga till er mina bröder va händer med barca om puyol får fnatt och lägger av eller byter klubb? kan vi leva utan en sån legend=?
Chileno 4 life
2012-01-13 21:45
jag har en fråga till er mina bröder va händer med barca om puyol får fnatt och lägger av eller byter klubb? kan vi leva utan en sån legend=?
Barcelona JohnGalt
2012-01-13 21:28
gejboy123

Räkna bort Barca och Reals målskörd så görs det få mål i La Liga. Är det då kanske offensiven i ligan som är dålig?
Barcelona gejboy123
2012-01-13 20:52
16-0 låter ganska rimligt med tanke på vilka jävla värdelösa pissförsvar alla la-liga lag utom real madrid och barcelona har
Coach pep.
2012-01-13 19:46
Xaviesta

Bra att du tar initiativ (bli medlem i redaktionen?) men när du säger att Les Rambles håller sämre nivå än Puertan och Uniteds forum så stämmer det ju inte för fem öre. Ärligt talat så finns det extremt många rötägg på alla storlagens forum. Svenskafans höll generellt sätt en högre nivå förut vill jag minnas, innan den nya designen och innan sidan var så allmänt känd, för några år sedan (vet inte om du var här då ja ej minns ditt nick, har själv relativt nytt nick och förnyat konto). Men trots allt så tycker jag att Barca forumet erhåller många av de flitigaste forumskrivarna på hela Svenskafans vilket gör att jag återkommer så ofta jag kan för att läsa.

Alla förstår dock inte att svenskafans inte är någon chatt eller ett klotterplank och med tanke på att Barca är inne i en period där vi flår fler nykommande yngre fans i vågor än vanligt så är det lätt hänt att nivån sjunker där medelåldern gör det. Har svårt att se Svenskafans bli lika bra som på gamla tider. Finns många forum där duktiga skribenter försvann eller bytte till andra forum efter nya designen bl a.
Barcelona Xaviesta
2012-01-13 19:17
,Sami

Man måste få skoja emellanåt. Hade forumet varit kapabel att hålla stilen som inne i Puertan så hade man kunnat föra vettiga diskussioner. Självklart har inte alla maränger där inne mogna åsikter alltid, men Puertan har särskilda regler som de måste förbehålla sig till. Jag anser att Kaljic är jävligt enögd när det kommer motargument i snack om hans kära Real Madrid och han må spärra utomstående fort som fan om dem inte håller med om det han säger. Men han och övrig redaktion där inne vet hur de ska få "sina egna" att hålla stilen i Puertan. I stort sett det enda positiva jag kan säga om honom.

Här på Rambles är det mer öppet hus och vem som helst glider in här och kör reklam för bloggar, one-liners och diskuterar matchbiljetter och flygtider istället för att ta det på PM osv. Då menar jag de ggr det gjort av två personer sinsemellan. Nivån här inne är JÄVLIGT låg, många har dålig koll på när Barca spelar nästa match, snackar silly-season om spelarflyttar som inte ens rör vårt eget lag osv. Ta bara häromdagen när det snackades mer här inne om Patos flytt till PSG än vad det gjordes på PSG:s forum.

Trots att det är ungefär samma åldrar (jadå, jag har jämfört) i både Puertan och Ramlan (och Uniteds forum tex) så finns det mer moget folk i dom andra två forumen. Jag gillar att diskutera - jag kallar inte folk som kör gubben-i-lådan här och skriver nåt på en mening eller två för skribenter. Ska man diskutera någonting får man motivera sina svar. Älgen gör det, Blaugrana91 gör det, Frodo gör det och säkert flera andra som jag inte kommer på sådär på rak arm. Men fortfarande alldeles för få som går att föra vettiga samtal med. Det är synd att en så pass stor klubb som Barcelona ska ha så dålig nivå på sitt forum. Här diskuteras nästan aldrig något som alla kan hänga med i och dela med sig av. Nån gång har jag sett "vilket var ert första besök på Camp Nou" och liknande - och det är skitkul. Fler såna diskussioner, tack! Istället för bullshit och silly-season och att tappa tron på laget direkt efter ett poängtapp. De gångerna är det knappt lönt att komma in här då man får leta med ljus och lykta efter kvalitativa inlägg med konstruktiv kritik, och istället ser man folk skrika efter hetsköp "för nu är det kört, nu förlorar vi ligan" osv.

Varför är det såhär på Rambles då? Är det Pinthorp, Mohammed och de andras fel? Självklart inte! Vem har tid att konstant sitta här och rensa och spärra de som behövs osv. Kan tänka mig att det gjordes när SvenskaFans var i sin puppa ännu, men det är så mycket folk nuförtiden att man förmodligen inte orkar till slut. Det är trots allt ens fritid det tar av. Hade Svenska Fans egna huvudredaktion kunnat ANSTÄLLA folk till sånt här hade vi sett bättre forum, inte bara här men överallt. Men då måste SvenskaFans växa ännu mer eftersom sådana resurser inte finns i dagsläget. Kan vi då inte alla hjälpas åt att höja nivån? Jag har själv många ggr låtit mina känslor gå överstyr när man sitter här och trycker tangenter och hamnar i onödiga diskussioner. Så kan det bli när känslorna svallar och man försöker göra sig förstådd via en dator. Men jag försöker allt som oftast leverera inlägg av kvalitet hellre, än att bara skriva två rader. Visst fan kan man ha kul emellanåt, som jag hade idag med Pinto som får hela Camp Nou att sjunga Por Que? :) Varför inte? Man är ju bara människa.

Till er som vill idiot-förklara det här inlägget nu: Tummen upp är inte lönt att fiska efter då folk härinne allt som oftare ger det till folk som förlöjligar den man själv ogillar, istället för att tumma upp ett bra inlägg så alla kan se vilka som är värda att läsas. Detta inlägget är skriven i all välmening även om den börjar starkt kritiskt mot vissa folk här i forumet och till hur den sköts. Jag nämner inga namn för jag är inte ute efter att smutskasta. Dem som tycker att forumet redan är bra som det är har delvis rätt, men visst fan kan det alltid bli bättre? Tänk om Pep tyckte att laget är bra som det är inför varje ny säsong... Kom ihåg att redaktionen inte kan göra hela jobbet åt oss - vi måste alla hjälpas åt att hålla nivån uppe! Det är allas ansvar. Det är vår skyldighet att bevara Barcas goda anséende utomlands, och pränta in den här i Sverige, och vi kan börja göra det här inne. Trots allt har vi en sak gemensamt allihopa:

Vi älskar FC Barcelona.
Barcelona Dani Alves y Iniesta <3
2012-01-13 18:56
Det finns en likhet med Coentrao och Mr burns :P Han ser ut som en yngre Mr.Burns
vad tycker ni?
Barcelona SamMajid
2012-01-13 18:44
På tal om Mourinho, ni som såg Real Madrid-Malaga borde ha garvar skitmycket när man såg att Mourinho var nära att slå fjärdedomaren :S
Barcelona el Maestro!
2012-01-13 18:37
Ryo Miyaichi !//

Ja, det jämnar ut sig i slutändan. Alldeles riktigt!
Det borde alla, med lite vett i skallen, förstå. Men Mourinho kommer aldrig att förstå och inte heller hans anhängare. Så här har Mourinho alltid varit, även innan han kom till Spanien. När domslut inte går i hans väg då rasar hela hans värld.
Jag funderar på om det kan ha att göra med att han aldrig har spelat professionell fotboll på den högsta nivån.
Alla som har varit fotbollspelare på elitnivå vet om att det inte löner sig att ständig klaga på domare och om domslut. .

Trevlig helg på er.
,Sami
2012-01-13 18:34
Ryo Miyaichi !
Tänk om alla kunde tänka som dig och inte tänka på Mourinhos rövhål.
Ryo Miyaichi !
2012-01-13 18:17
Eh varför hata när man kan älska, varför klaga när man kan hylla..

Det är rätt uppenbart att dom flesta Madrid-supportrarna lever i sin egna lilla värld, dock finns det vissa guldkorn, typ som min bästa vän - men han har inga problem alls med att hylla Barca, att Messi är bättre än Ronaldo(Som är väldigt dålig just nu) eller att erkänna att Barcelona är bäst och väldigt svårstoppade med sin spelstil.

Domslut kan gå åt alla håll, tror att i slutändan är det ingen som får grovt stora fördelar om man lägger ihop alla, även fast i stundens hetta kan man bli väldigt frustrerad.

Jag gillar inte Barca, men man kan inte blunda för storhet... Känner mig mest glad över att jag har fått uppleva magisk fotboll under min livstid än så länge, dvs Frankrikes storhetstid, Ronaldo, Arsenal 03-04, och nu Barcelona på senare år. Är dock lite ledsen att jag bara var 5 bast när Sverige tog brons i VM... :P

Vet inte vad jag tillför, kände bara för att skriva...

cheers
Barcelona el Maestro!
2012-01-13 18:10
Det som trollen skriver om kallar jag för avundsjuka, rakt igenom.
Om Barca har alltid domarna med sig, hur kommer det sig då att Barca inte fick straffet mot Espanyol senast? Det var solklart straff. Det såg alla.
Både Pep och spelarna i Barca inser att man får med sig domar ibland och att man får emot sig domar ibland. Ingen har uttalat sig om straffet mot Espanyol. Det är fotboll.
Hade detsamma hänt mot Mourinho då hade han gapat och skrivit så att hela universum hörde hur syn det är om honom och om Real Madrid.

Vi pratar om klasskillnad här, om du förstår. Han verkar också sakna klassen. Förvånad? Nej.
Barcelona SamMajid
2012-01-13 18:10
gejboy123

Får man kommentera ditt tippande? för tycker du överdrev lite där med att tippa 16-0 mot betis...
Barcelona gejboy123
2012-01-13 18:08
Haha pique och cesc lever verkligen en dröm, hur vanligt är det att spela i ett av värödens bästa lag med sin bösta barndomsvän lixom
Barcelona SamMajid
2012-01-13 18:06
Blaugrana91

word!
Annons: