/spanien/barcelona/forum/10003.aspx/spanien/barcelona/forum/10003.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona God is a five letter word - Messi
2012-01-16 15:53
Fint o fylla år samma dag som Keita! =)
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-01-16 15:48
En sak jag och många andra klagat på är att Real vinner matcherna även fast de kanske inte dominerar spelet fullt ut. Vad hände igår? Matchen var relativt jämn och Betis bjöd definitivt upp till dans. Det var ett öppet spel med många mål men vi vann. Tre poäng är så jäkla viktigt i alla matcher nu att jag bara är glad om vi vinner. Dessutom gör vi fyra mål vilket är riktigt bra betyg för anfallsspelet. För försvaret däremot så ska man inte släppa in två mål på hemmaplan mot Betis, men å andra sidan har vi inte släppt in mål på Camp Nou när det gäller ligaspel den här säsongen än, och den där sviten skulle ju ändå brytas förr eller senare.

På onsdag är det El Clasico alltså. Kändes som det var igår man sprang runt hoppandes av glädje efter 3-1-segern, och nu är det alltså dags igen. Inget av lagen går in i matchen med den bästa formen direkt, vilket gör matchen intressant på det sättet. Hoppas Real Madrid än en gång försöker spela fotboll, vilket jag är rädd för inte kommer funka. Efter supercupen fick Mourinho mycket luft under vingarna då det var väldigt jämnt även fast han valde att spela offensivt, men efter senaste matchen tror jag han går tillbaka till den gamla grisfotbollen med Pepe i spetsen.
Barcelona DANI ALVES
2012-01-16 15:44
Pepe är nog den smutsigate spelaren som någonsin spelat fotboll, real köpte honom inte för att spela fotboll dom köpte han för att skada andra spelare.
Coach pep.
2012-01-16 15:41
Usch, hjärnan nästan förtränger att ytterligare en klassiker står på tröskeln. Att man måste stå ut med åsynen av Madrid och Mou igen.

Orkar inte ens tänka på Real Madrid.. Någon som såg Milan - Inter igår? Ganska otippat att Inter vann men jag trodde faktiskt på dem innan matchen. Inter kom till derbyt med en 5-0 seger i bagaget och allt att spela för. Milan var starkare men Inter har några smarta spelare och veteraner i laget så som Milito, Cambiasso och Zanetti vilket lönade sig. De spelade så italienskt det bara går och knäppte Milan på näsan som å sin sida hade spelövertaget men kunde tack vare sina korkade spelare inte låsa upp Inters försvar. Pato, Zlatan, Robinho, Cassano, Gattuso, Boateng, V.Bommel.. Inte direkt några guds barn eller spelgenier. Thiago Silva en annan femma dock, deras överlägset bästa och smartaste spelare.
Redaktionen
2012-01-16 15:41
Jag har valt att plocka bort ett par inlägg som går under kategorin "Off Topic". Försök att diskutera det som är väsentligt i stället, och inte vart någon skribent från Real Madrid-redaktionen bor. Vill han "outa" sin bostadsadress så får han göra det själv i ett relevant forum. /Red.
Real Madrid MadridForEver
2012-01-16 15:32
Thiago

Nej, jag lovar dig jag hade inte!
Barcelona Thiago Next no.1 - Anims Villa
2012-01-16 15:29
MadridForEver

Du skulle säga precis likadant om vi hade en sådan spelare.
Barcelona Andreas V.V - "Pagar"
2012-01-16 15:28
Givn

Hänga ut? Adressen står ju så fort man googlar hans namn, behövs knappast ett tresiffrigt IQ för att räkna ut 1+1.
Jag var osäker, därför frågade jag.

Ah, det där har man ju inte hört förr.
Brukar mest ge lite tips åt folk som ska ner, dvs svara på frågor som jag får.
Sällan jag skriver här om resorna nu för tiden, tar jag i min blogg istället.
Hutch
2012-01-16 15:26
Det är inte säkert att Pepe missar. Jag tror på en plötslig vändning och att han trots allt medverkar på onsdag. Men visst vore det skönt att slippa honom. Det är en viktig kugge för Real. Och så är han ganska farlig som person och man vet aldrig vem han kommer att försöka skada.

----

addeh

Känslan var att han trots allt skulle välja det brasilianska landslaget. Thiago berättade själv att han och hans bror hade åtskilda åsikter angående detta. Har han bra chans att slå sig in i landslaget tro?
2012-01-16 15:22
Shanghai - SHOOT ME $12

Förlåt, slarvigt av mig.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-01-16 15:18
Thiago

Hur kunde du glömma åsnan Marcelo ? han var nära på att döda Fabregas i hans första match och han stämpla Pedro så han bytes ut. Det finns inte värre spelare som Pepe, Marcelo och Ramos. Smutsiga hela bunten egentligen, men dessa tre fy...
Barcelona Blaugrana91
2012-01-16 15:17
MadridForEver

Klart man är rädd för Pepe, killen är ju helt sjuk i huvudet.
Jag hoppas han missar matchen, då är det större chans att Messis ben är kvar på plats även efter matchen.
Barcelona 1.70-ligan
2012-01-16 15:16
Forever** Jobbiga app
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona 1.70-ligan
2012-01-16 15:16
Madrid foreller Tror inte någon här är rädd för Pepe som spelare utan för de skador han ev kan orsaka på våra spelare. Vi har nog av den varan just nu
2012-01-16 15:12
MadridForEver

Jag önskar att Pepe och helst även Ramos missar matcherna. De har ju mord i blicken, i alla fall Pepe. Sportsligt bryr jag mig inte ett skit.

BTW, behöver jag påminna om den lilla incidenten mot Getafe?
2012-01-16 15:11
Mantia

Han är verkligen inte sjuk i huvudet. Han spelar fotboll så som andra spelare gör. Han ha aldrig brutit foten på en barca-spelare.
Jag hoppas verkligen han spelar mot er på onsdagen. Då ska ni se vilken försvarare han är!

Elbraco

Jag hoppas att båda lagen ställer upp med bästa möjliga manskap!

Hoppas vi får se en underhållande fotboll!

Må bästa lag vinna!
Lycka till!
elbraco - Bojan y Thiago
2012-01-16 15:00
lugna dej, det var ju inte så att han önskade honom skadan utan snarare... förlängd skadetid. och med tanke på att Pepe försöker bryta benen på minst två spelare varje clasico så är väl den önskningen rätt befogad?

men ett clasico ska vinnas med bästa elvor möjliga såklart.
Barcelona Manita
2012-01-16 15:00
MadridForEver

Ja du, jag verkligen önskar att den spelaren missar båda möterna. Så sjuk i huvudet som han är och så fult som han spelar så vill man att han helst inte ska vara på plan.

Nej, spelmässigt är jag inte rädd för honom. Är snarare rädd för att han ska sparka sönder våra spelare.
2012-01-16 14:56
Manita

Hur fan kan du hoppas på att Pepe missar matcherna?
Är det så att du är rädd för honom?

Din omogna unge, hur kan du ens tänka så?
elbraco - Bojan y Thiago
2012-01-16 14:55
Copa Kaljic?? Palla sätta sitt eget namn på sådana saker som inte ens handlar om sig själv. Osympatiskt move.

Däremot var "Centro del Campo" skriven av Pollozhani ganska intressant, handlar om Reals uppställningsalternativ mot oss.
Barcelona Manita
2012-01-16 14:54
Psykopaten Pepe är skadad. Hoppas han nu missar båda mötena.
Barcelona Hetfield
2012-01-16 14:49
Copa Kaljic?

Storhetsvansinne much?
Barcelona Blaugrana91
2012-01-16 14:27
Haha kloaken har börjat spy ut artiklar...Gissar på 3 till innan dagen är slut.

"Copa Kaljic" *Skratt*
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-01-16 14:14
Grattis till Seydou Keita som fyller år idag!
Atlético addeh
2012-01-16 14:02
1.70

Absolut, livet vore betydligt tristare utan fotbollen och dess fina stunder. Det är matcher som gårdagens som får en att verkligen inse hur sjukt mycket det betyder för en och även om det är underbart att segra med 5-0 är jämnare matcher betydligt skönare att vinna. Ja, i alla fall i vissa fall. Real Madrid är väl ett undantag jag mer än gärna ser att vi slår med 5-0 varje gång.

Abbe

Rafinha kan ju faktiskt representera Spanien i som ungdomslandslagsspelare, men detta var ändå riktigt tydliga signaler på att han vill följa sin fars fotspår. Med tanke på hans potential borde han snart bli uppkallad till det Brasilianska A-landslaget. Kan tänka mig att de är sugna på att knyta åt sig honom permanent.

Tänk om vi får se Thiago och Rafinha ställas mot varandra i framtiden i varsina landslag. Lite som Boateng-bröderna i Tyskland respektive Ghana. Rätt fascinerande, på sitt sätt.
Barcelona Lion24
2012-01-16 13:24
FC BarcelPKK

Real börjar hemma brakam kl 22:00.
2012-01-16 13:18
Haha, Copa Kaljic......
Barcelona Abbe.
2012-01-16 13:08
Rafinha har tackat nej till det spanska U19-landslaget eftersom han vill representera Brasilien. Det har sedan tidigare snackats en del i media om hans önskan att spela för just den nationen. Jag har bilden av att han ser upp till sin pappa, Mazinho, väldigt mycket. Minns en intervju med honom när han påpekade att hans pappa var hans förebild, idol och den person som har influerat han mest inom fotbollen. Mazinho spelade som bekant i det brasilianska landslaget, och Rafinha verkar alltså satsa på att gå i hans fotspår. Thiago har, som bekant, valt en annan väg.
2012-01-16 12:52
Det är Bernabeu på onsdag.
Barcelona FC BarcelPKK
2012-01-16 12:51
Vilka är det som börjar hemma på onsdag ? :) visca Barca !!
Annons: