/spanien/barcelona/forum/10002.aspx/spanien/barcelona/forum/10002.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Andreas V.V - "Pagar"
2012-01-17 22:10
den närkingska älgen

Du såg att jag har besvarat ditt PM va? ; )
Barcelona Hetfield
2012-01-17 22:09
Det går ju faktiskt att spela med Mascherano och Busquets som centrala mittfältare, det är nog bättre att ta det försiktigt första halvleken.

Detta innebär då att antingen Cesc eller Sanchez får starta på bänken, men det beror ju på hur mycket Pep satsar framåt.
Barcelona den närkingska älgen
2012-01-17 22:08
Det hade onekligen varit fantastiskt med ett Barcelonaderby i finalen på Bernabeu.
2012-01-17 22:07
ElTriplete

Jag vill ju spöa Espanyol i finalen på Bernabeu, tänk själv hur grymt det skulle vara.
Barcelona ElTriplete
2012-01-17 22:06
Andreas

Nejnej. Det är alltid kul med skrälllag. Tänk dig själv att ett lag från spanska tredjedivsionen tar sig så långt som semifinal/final. :D

Och dessutom önskar jag aldrig Espanyol någon lycka.
Barcelona Baronen
2012-01-17 22:05
ElTriplete,

Förvisso, förvisso.. :)
Barcelona Éluc
Tror inte vi får se någon överraskning imorgon, med både Pedro och Villa skadade samt Keita iväg till Afrikanska Mästerskapen. Mascherano har jag svårt att se kunna peta varken Piqué eller Puyol med tanke på hur dessa herrar presterade i det senaste mötet, och hur de generellt ser presterar tillsammans när det vankas stormatcher.

Den enda potentiella överraskningen är väl att slänga in Adriano i startelvan, och på så sätt kunna ha både Adriano och Alves på plan samtidigt för extra snabba ben. Tvivlar dock på att någon av dem ordinarie skulle petas till förmån för Adriano.
Fan, Espanyol sköt precis i stolpen!

Hellre Espanyol vidare än Mirandes :S
Barcelona Andresito
2012-01-17 21:58
Hur tror ni startelvan ser ut imorgon?

Pinto

Alves - Pique - Puyol - Abi

Xavi - Busquets - Iniesta

Messi - Cesc - Alexis

den startelvan är ju helt klart den starkaste men dock väldigt förutsägbar för Mou & co. Pep lär ju dra till med någon överraskning som förvånar både oss och Mourinho
2012-01-17 21:54
Barcelona10Messi

Dom har stora möjligeter, först nu Mirandes och sedan At.Bilbao/Mallorca, lättaste schemat av alla kvarvarande lag.
Knappast alltför svårt för Espanyol.
Barcelona Manita
2012-01-17 21:50
Vi alla minns matchen mot Real på Bernabeu i CL-semin förra säsongen där Pep anpassade sig efter Real. De vägrade spela fotboll, då passade Barcelona runt under hela första halvleken.

Real Madrid [RealMadrid - R9 Ronaldo]
2012-01-17 21:49
Shanghai - SHOOT ME $12

Stoichkov är en skön snubbe och Pepe är en som bör låsas in på mentalsjukhus?
Jo jag förstår ditt tänkande..
Barcelona ElTriplete
Baronen

Så har det alltid varit? :p
Visst, i grunden är det samma spel, filosofi osv, men små ändringar görs självklart. Zlatan sa det själv under tiden i Barca, att det aldrig är samma taktik varje match, det är ändringar som vi tittare inte märker av osv.
Barcelona Barcelona10Messi
Andreas:

Nja asså ju det hade varit ljuvligt men tvekar först och främst att dem kommer ta sig till finalen. Det här vänder de säkert, känns som det iaf. Hur som helst, lite njutning får man ha hehe.
Barcelona Baronen
2012-01-17 21:47
"Guardiola: "Tomorrow we'll see after 5-10 minutes what they have prepared and we'll try to adapt quickly to that.".

Hm, jag vill inte riktigt läsa det där. Jag trodde aldrig att Guardiola och FC Barcelona anpassade sitt spel efter motståndaren..

2012-01-17 21:45
Barcelona10Messi

Jag som ville ha en ev Cup-final på Bernabeu mot Espanyol, det hade varit helt galet awesome och hade dragit dit direkt .
Barcelona Barcelona10Messi
2012-01-17 21:42
Med tanke på poängtappet mot Espanyol så njuter jag lite av Mirandes ledning!
Barcelona ElTriplete
2012-01-17 21:34
Mirandes leder 1-0 mot Espanyol på bortaplan.. Skrällaget i Copa del Rey, slagit ut Villarreal och Racing hittills.. :O
2012-01-17 21:33
Vad fan håller Espanyol på med!?!?
Barcelona el Maestro!
2012-01-17 21:21
Om ni undrar hur jag har tippat?
Jag tror att Real Madrid vinner med uddamål i första matchenl. Sedan avgörs det i Barcelona och det blir öppet fram till andra matchen.
Barcelona el Maestro!
2012-01-17 21:19
Hehe, följande citat säger mycket om Pep och dagens Barca:

Guardiola: "Tomorrow we'll see after 5-10 minutes what they have prepared and we'll try to adapt quickly to that.".

Har ni lagt märke till att Barca är mest sårbara under de första 10-15 minuterna?
I början av matcherna brukar spelarna ägna sig åt att studera vad motståndarlaget har för strategi. Det har vi sett många gånger. Det händer speciellt i stora matcher.
Barcelona Ronaldinho Jr.
2012-01-17 20:40
Shanghai - lite väl vinklad Real-video? Vart är alla senast el clasicos och messis uppvisningar? Men ja man blir sjukt taggad på match iaf.

För övrigt var det hemskt att behöva se Luis Enrique i den fula tröjan..
Barcelona Roja y Azul - FCB
2012-01-17 20:27
Guardiola: "Pinto will play. I won't betray myself or him. He's a great goalkeeper, he deserves it, I belief in him." #fcblive #elclasico
Barcelona Roja y Azul - FCB
2012-01-17 20:27
Biggest clasico win was 11-1 for Real Madrid in 1943, after a general of fascist dictator Franco threatened Barcelona players (1st leg 3-0).
Barcelona Heywood Jablome - Por qué, Messi?
2012-01-17 20:19
Alla ni som bor i Göteborg och ska se matchen. Jag hoppas att jag får se er på Biljardpalatset! Ligger på Ekelundsgatan. Närmaste hållplats med spårvagn är domkyrkan eller Grönsakstorget.

Tots unit fem forca!
Barcelona Keite
2012-01-17 19:56
1.70-ligan

Måste instämma om att mycket har hänt sens dess. Skrattade lite när man scrolla ner i artikeln och såg Torres :P
Barcelona 1.70-ligan
2012-01-17 19:46
Ärligt talat är jag inte heller nervös för matchen. Men inte för att jag är säker på vinst utan för att jag just nu tar det för vad det är - en kvartsfinal i en cup som både vi och Real tidigare har åkt ut om betydligt sämre motstånd i. En cup som vi alltid spelar med Pinto i och som vi dessutom anländer till med en trupp på 15 A-lagsspelare...

Det är helt enkelt inte samma känsla som det är inför ett clasico i ligan eller CL. Då hade man haft matchen i huvudet HELA TIDEN just nu. Men så är det inte ikväll! Det är knappt att man bryr sig ännu. Jag sitter för tillfälle och kollar på resor och kikar lite på gamla artiklar kring barca istället. Rätt så befriande känsla faktiskt... dock kommer det garanterat att vara annorlunda när matchen väl är igång. Då är allt som vanligt. Men man kan väl hoppas att man har samma inställning efter matchen som före och kommer över en förslut enklare...
Barcelona Thiago Next no.1 - Anims Villa
2012-01-17 19:44
1.70-ligan

Skum känsla att se han i United dressen;)
Barcelonistas
2012-01-17 19:28
Konstigt nog känner jag mig inte alls nervös faktiskt. Jag är ganska säker på att vi vinner matchen imon eller att det blir minst ett kryss.

Real Madrid kommer med största sannolikhet köra samma taktik som dom hade i det senaste Clasicot. Real Madrid kommer sätta en hög press på vår backlinje där dom inte kommer tillåta oss rulla bollen, och dom kommer stressa Valdes. Om inte Madrid lyckas i sin press första 15-20, så kommer det vara ganska kört för deras del. För ju längre matchen lider desto mer jobbigt blir det för Madrid att göra något i matchen.

Lägg därtill att Real Madrid inte lyckats vinna mot Barcelona på hela 6 försök på Bernabeu.

OT

Gilla funktionen funkar fan inte...
Barcelona 1.70-ligan
2012-01-17 19:27
"Han fick inte plats i Spaniens EM-lag.
Och han lär inte ens platsa på Manchester Uniteds bänk i Champions League-finalen mot Chelsea på onsdag heller.
Nu är Gerard Pique, 21, på väg söderut igen. "

En artikel från 2008. Mycket har hänt med vår store mittback sedan dess. En rätt lyckad flytt må jag säga :)
Annons: