/spanien/atletico/forum/997.aspx/spanien/atletico/forum/997.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético rawkus
2011-10-11 20:53
Hmmmm... Undrar: Har jag verkligen loggat in pa Atleticoforumet eller halkat in pa Sevillas dito..?

Ganska enkelt: Idioterna som skriker skit som senast, skall ha nackskott.

Skillnaden ar val att Sevilla aldrig kritiserat sina egna kronmongon pa laktarna, men ar snabba som fan nar det kommer till att dra en annan klubb i skiten.
Atlético Antonio Lopez
2011-10-11 15:48
addeh@
För Pep Guardiola möjligtvis ja, säger dock inte så mycket om alla andra lag. Skulle det vara mitt Atletico så skulle jag föredra vinster i cuperna du nämnde i slutet av ditt inlägg. Kanske inte går att döma vilken av cuperna som värderas mest? För mig handlar det väl mer om åsikter, var inte ett sätt att kritisera cupen men att planerna finns säger fortfarande en del när "Alla världens bästa lag" ska mötas.
Atlético addeh
2011-10-11 13:43
Antonio Lopez

Jag vet att åtminstone Pep värderar klubblags-VM högt så chansen att Maradona kommer vara med är i stort sett lika med noll. Att Guardiola skulle chansa att sätta Maradona på bänken och lämna någon annan utanför bara för sakens skull händer inte. Det är trots allt en titel på spel som värderas bra mycket högre än spanska & europeiska supercupen exempelvis.
Atlético Antonio Lopez
2011-10-11 13:27
Läste precis Barcelonaredaktionens "Pelé mot Maradona i finalen av klubblags-VM" . Fan vad skoj om det nu skulle bli så men det visar verkligen vilket skämt turneringen är.
Nicname
2011-10-11 12:36
Vad händer med Diego Costa när han tillfrisknar från skadan? Förväntar mig inte att han skulle få mycket speltid men får killen spela överhuvudtaget med tanke på eu-pass?/ A.Lopez
Atlético henry garvis carlsson
2011-10-11 11:41
Ave Maria x 3.... så där, då var Puerta saken ur världen.

Fokus på Granada istället.
Aupa Atleti---
2011-10-11 08:37
Har vi fått en ny spelare i laget i form av Pixxi, eller är det bara stavfel "Pizzi", menar inte att klaga eller något, bara frågar.
Sevilla Xerox
2011-10-11 08:35
Aupa Atleti.../

Det vore respektlöst mot Puerta att bara skita i det totalt. Varför vika ned sig när folk gör så sviniga saker mot en legend i klubben?
Atlético Deion (red)
2011-10-10 23:08
sevillakarl//

"Vi vet er syn på saken, och ni vet vår"

Bara för att jag skriver en text behöver inte betyda att alla Atléticofans står för det jag skrev. De som håller med mig säger det gärna själva. Så det finns inte vi och ni, bara jag och du när du adesserar om artiklen. Lika mycket som du inte står för vad alla Sevillafans tycker, tro mig, min yngsta morbror är Sevillasupporter, och han säger att det är bra för folk att öppna ögonen ibland. En av dom få Sevillasupportrar som faktiskt förstår vad artikeln handlar om vilka inom Sevilla den riktar sig till, istället för att stirra sig blind på ord.
Sevilla sevillakarl
2011-10-10 21:49
Tycker det börjar dags att lägga ner allt snack om det här efterspelet nu, det har blivit tillräckligt utrdaget. Vi vet er syn på saken, och ni vet vår, inget mer att haka upp sig på nå!

Väl mött!
Aupa Atleti---
2011-10-10 21:37
Xerox/ Så vad vill du göra? Göra uppror? Ta det som "män"? Kalla polisen o reda ut det?! Vad vill ni egentligen?
Sevilla Xerox
2011-10-10 18:54
Så vi ska alltså bara skita i det och låtsas som inget hänt?
Atlético Deion (red)
2011-10-10 15:06
Xerox//

Men herregud, ska det vara så jäkla svårt att fatta att det inte handlar om att kritisera Atlético?! Vi har ju tagit den berättigade kritiken mot klubben i en vecka och ingen Atléticosupporter har försvarat Frentes beteende för fem öre.

Det handlar om varför Del Nidos Sevilla FC vänder andra kinden till när delar av deras egna supportrar gör samma sak mot andra lag!!!

Ärligt, vad är det läsförståelse folk egentligen? Man blir fan mörkrädd.
Atlético Sk018
2011-10-10 09:51
Lider med Deion. Folk läser det de vill läsa, riktigt moget beteende. Alla vet att det är små grupper i varje lag som gör detta, knappast en hel skara. Laget, supportrar och alla runt Atletico har uttalat sig om att detta beteende inte är omtyckt i detta fallet. Deion är en av dessa, men hans misstag är att han betonade att vi inte är ensamma om att ha gjort detta heller. Synd bara att det är svårt att leva i en värld där alla lever med skygglappar.
Sevilla Xerox
2011-10-10 08:03
Deion/

Men ärligt talat.

Sevilla kritiserar Atleticos fans för att de sjunger vidriga ramsor om en utav klubbens största legender. Det verkar du anse vara fel. Visst har Sevilla stått för många vidriga ramsor också. Du gnäller över att Sevilla lägger ansvaret på hela Atletico och alla dess fans, vilket är fel om så är fallet, och anklagar ALLA Sevillistas för att döma ut Atletico, vilket inte stämmer. Är inte det lite utav samma medicin som du just kritiserat? Dra alla under en kam....
Atlético Deion (red)
2011-10-10 06:01
Grace//

Det är inget fall från 80-talet eller något som hände för 20 år sen, det hände förra året.

Det är en legendarisk Atléticokapten som spelade på 80-90 talet. Han gick bort i cancer 2010 endast 53 år gammal. Nidramsorna när han höll på att gå bort sjöngs av Sevillafansen förra året.

Den 13 okt 2010 dog Juan Carlos Arteche i cancer efter at legat på sjukhuset ett tag.

Den 3 okt 2010 cirka en vecka innan hans död så sjöng Sevillafansen "Arteche är en h*ra, han kommer snart att dö, kommer att dö, kommer att dö, kommer att dö".

Tycker ditt inlägg visar snarare att du saknar läsförståelse av den värsta sorten.. Inte bara om ramsorna mot Atlético, utan även allt annat om Del Nido (inte fansen).

Du verkar också lägligt nog hoppa över bombattentantsramsorna som pågår fortfarande idag. Läs artikeln igen eller ta en till svenska B runda på Komvux.

Du hoppar också över att jag faktiskt fördömer Frente och har gjort det i 1 vecka nu. Är det ens möjligt att läsa så mycket fel och förstå så lite av en artikel som du har gjort? Helt osannolikt!

Imponerad av ditt komiska inlägg faktiskt. Sällan man ser någon skjuta så många stolpskott i ett och samma inlägg. Världsklass!!
Grace/Wastelands
2011-10-10 01:57
Får gå in hit då er red-medlem "deion" stänger ner sin egen artikel när alla inte ryggdunkar honom och tycker synd om Atletico. Du verkar inte vara medveten om att du begär exakt samma synd som du själv anklagar Sevilla och dess bihang att göra. Dessutom skriker hela din artikel att du har svårt att acceptera att din klubbs fans har gjort något så du är tvungen att ta upp ett historiskt exempel för att visa på att ni inte är ensamma om det. Varför inte bara fördöma det rakt av och låta saken förbli ogjord åtminstone här på Svenska fans? Att du är tvungen att börja raljera om ett fall på 80-talet tyder bara på extem svaghet. Acceptera att ditt lags supportrar betedde sig fel. Du behöver inte ens ta allt som handlar om din klubb personligt. Jag följer Barcelona men försöker inte direkt försvara boixos nois någonsin. Dom går emot min politiska övertygelse och min humanstiska syn på människor så långt att jag inte ens anser dom värda att kallas Barcelona-fans i den bemärkekseln jag själv kallar mig det.

Förstår mig inte ens på sådant här beteende. Bara pajkastning från ett håll till det andra, det slutar aldrig bra. Men så långe du och dina kompisar kan skylla ifrån er och ta upp ett värre fall i historian så är det väl lugnt. Det är ju jämt ut. Att ens finna ett behov av att försvara sig med andra klubbars onda falanger tytder på att ni inte ens tar avstånd från er egna klubbs falanger. Hade ni bara gått ut med en artikel elelr dylikt där ni skriver att ni fördömer händelsen hade det varit fine. Men att börja anklaga andra klubbars fans för liknande saker för massa år sedan känns bara jävligt grått.

Men men whatever. Tack för 3p och tack för ytterligare 3p i vår.

Vad fan bidrar "någon annan klubbs lika rötna supportrar gjorde samma sak för sisådär 20 år sedan"? Inse att alla klubbar har sin beskärda del av idioter till fans. Fördöm dom och avsluta det där. Att du är tvungen att hoppa på Sevilla efter att dom är upprörda för att en av deras "enligt dom själva stora legender" hånas tycker jag bara är svagt. Inse att deras reaktioner är från känslor. Var "the better one" och acceptera hur läget är. Att vilja ge tillbaka med samma mynt slutar sällan väl.

Men tja, vad bryr jag mig,

Förövrigt gillar jag Atleticos redaktion. Personen som brukar skriva spelarbetygen och matchanalyserna skriver både roligt och fint. Keep up the good work.

P.s

Till skribenten under; spelar ingen roll om han i ord säger att han fördömer frente bla bla bla's aktioner. Att ens behöver ge sig ut och försvara sig och Atletico genom att ta upp massa exempel som Sevillas falanger för länge sedan gjort tyder på en viss osäkerhet och omogenhet.
Atlético Gaboro
2011-10-10 00:38
Deion

DU bokstavligt talat DÖDADE i artiklen, den va fööör bra skrivit, en stor eloge till dig min vän.
Sen alla kommentarer om att artikeln smutskastar hela laget Sevilla, det är ju precis det Sevilla har gjort mot vårt kära Atletico.. Och sedan att du även poängterar ett antal gånger i artikleln om att du inte stödjer Frente Atletico verkar läsarna inte förstå, men jag tycker den va bra skrivet, mycket !
Atlético Mazzjo
2011-10-07 20:49
Om det är någon som är intresserad så har demot till FM12 kommit nu.
Atlético Alexander Ivanovski(red)
2011-10-07 01:04
Länktipset!
Atlético Gaboro
2011-10-05 23:02
Podcasten va grym grabbar, mycket fint jobbat!!!

Vi är nog den mest aktiva sidan på hela SF, ni borde om tiden finns fortsätta med typ inför tankar innan matcherna, vad ni förväntar er av laget, hur ni tror de kommer ställa upp, hur ni vill se laget ställa upp, och sedan kanske någon kortare podcast efter matchen också, funderingar m.m..

Men den va grym faktiskt, lite konstruktiv kritik, om ni gör kortare podcasts på typ 5-10 min inför matcherna och 5-10 min efter matcherna, de tror ja skulle va bra
Atlético Alexander Ivanovski(red)
2011-10-05 12:30
Här kan man ladda ner alla lagets matcher i HD (sevilla-matchen har inte kommit upp)

http://skpd-hd-football.blogspot.com/

Ge även lite kritik på podcasten =D

MVH
Atlético Chewie
2011-10-05 11:49
Kul med podcast!
Barcelona excellence
2011-10-05 08:50
Tänkte dela med mig av en video. Det är en tradition i Galatasaray att A-trupp spelarna snaggar ynglingarnas hår inför ny säsong. Arda Turan i huvudrollen här :)
Sevilla Stiff
2011-10-04 18:26
manzanares//
Respekt var ordet.
Nicname
2011-10-04 18:26
manzanares//
Respekt var ordet...
Atlético rawkus
2011-10-04 15:39
Anti-Puerta ramsan ar for javlig.

Jag hoppas de skyldiga kan identifieras och att man sedan mosar den stackars ensamma hjarncellen som svavar omkring i deras Neandertalshjarnor.

Aupa Atleti---
2011-10-04 11:22
Så tråkigt med ramsor om A.Puerta, väldigt respektlöst.. Men vi blickar framåt mot Granada och hoppas på 3-poängare och ett väldigt bra spel.
Atlético Chewie
2011-10-03 20:45
VI kan, och kommer förmodligen spela ut Granada, men jag fattar inte varför vi så sällan gör bra matcher mot Bilbao, Sevilla osv.
Atlético Gaboro
2011-10-03 16:13
Sportuga

Vi va närmst av lagen att vinna, vi hade i stort sett hela matchen, förutom 15 min i början av andra halvlek, Cortouis storspela och vi satte inte alla våra lägen som vi hade.. Men det var väldigt kul o se ett bra spel av Atleti och vi förtjänade verkligen få med oss 3p.. Hoppas det postivia håller i sig och vi verkligen kan spela ut Granada..
Annons: