/spanien/atletico/forum/991.aspx/spanien/atletico/forum/991.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Bobban (red)
2011-11-10 20:20
Goooooooooooooooooooool

Diego 1-3 drar in en frispark från ca 25
Nicname
2011-11-10 19:46
Någon som vet om Razak Omotoyosssi är inne på plan för Zamalek ?
Atlético Bobban (red)
2011-11-10 19:46
Pulidos avslut efter en hörna räddas på mållinjen, synd
Atlético Bobban (red)
2011-11-10 19:35
Nu har även zamalek missat öppet mål efter att deras anfallare rundade Asenjo men sköt i burgaveln...
Atlético Bobban (red)
2011-11-10 19:31
Feldömd straff till Zamalek, då fällningen skedde utanför boxen!

1-2
Atlético Antonio Lopez
2011-11-10 19:30
Bobban//
Klokt, den väljer jag dock att spara till jobbet imorgon!
Atlético Bobban (red)
2011-11-10 19:25
Reyes missar öppet mål efter passning av Salvio....
Atlético Bobban (red)
2011-11-10 19:20
Goooooooooooooooooooool

Salvio igen!

Nickskarv av Reyes i djupled till Pizzi som lobbar över målvakten till Salvio som har öppet mål...
Atlético Bobban (red)
2011-11-10 19:18
För egen del har jag ljudet avstängt och lyssnar på tre härliga Atléticos som kör sin podcast;)
Atlético Bobban (red)
2011-11-10 19:17
Juanfran till Pizzi som drar in ett lågt inlägg mot den första stolpen där Salvio är före sin gubbe och skarvar in ledningsmålet i nättaket, snyggt!
Atlético Antonio Lopez
2011-11-10 19:17
Lite tråkigt att ljudet är cirka 10 sekunder före. Kommentatorn skrek Goool när bollen var vid planhalvan...
Atlético Antonio Lopez
2011-11-10 19:16
1-0 Toto Salvio
Atlético Bobban (red)
2011-11-10 19:16
Gooooooooooooooooooooooool

0-1 8' Salvio!
Atlético Bobban (red)
2011-11-10 19:12
Asenjo,
Juanfran, Pulido, Miranda, Filipe,
Assunçao, Gabi, Tiago,
Pizzi, Salvio y Reyes
Atlético Antonio Lopez
2011-11-10 19:09
Haha araber och bokstaven P är bland det bästa som finns.

Edit: Kanske bör förklara att jag kollade på en stream med arabiska kommentatorer.
Atlético Bobban (red)
2011-11-10 19:09
Stream klicka på fliken LaOtra!
Atlético Antonio Lopez
2011-11-10 19:02
och där dog streamen...
Atlético Antonio Lopez
2011-11-10 19:02
länktips stream
Atlético Kakan_Atletico
2011-11-10 18:55
Stream? Laguppställning?
Atlético Bobban (red)
2011-11-10 18:54
Vänskapsmatchen mot egyptiska Zamalek inleds om fem minuter och inte kl 20 som Atléticos officiella hemsida påstår!
Atlético Antonio Lopez
2011-11-10 16:20
Enligt samma sida var Atletico rankat som 4:de bästa laget i världen 2010. Trots det kan man inte ens knipa en jävla CL-plats!
Barcelona erkano
2011-11-10 16:05
Fotbollssajten IFFHS har dragit igång en omröstning där besökarna ska rösta fram årets populäraste spelare och bland spelarna man kan rösta på finns Arda Turan och Radamel Falcao.
Postat via SvenskaFans-appen
Hombre - CR100
2011-11-10 10:47
Speldatum för Madrid derbyt är fastställt.

Lördag den 26e November 20:00.
Aupa Atleti---
2011-11-08 22:41
rawkus/

Jag håller med dig. Och jag tycker att det är viktigt att styrelsen pressar honom lite, och att spelarna visar sitt "missnöje", men att det inte påverkar de spelmässigt.
Atlético rawkus
2011-11-08 22:10
Aupa: Det ar i slutandan hans uppgift att vinna spelarnas tilltro... Som det ser ut nu, sa skiter de i snubben.

Han kanske lider av samma problem som exempelivs Aguirre? Funkar galant(naja) i "mindre lag" dar forvantningarna ar laga jamfort med ett lag som forvantas slass i toppen.

Losningen ar, enligt mig, inte att sitta och vanta pa tok for lange. Klubben maste agera, laget maste fa den ledaren de behover. Om Manzano lyckas vanda detta, sa ar jag ater med pa samma skuta och slass for gubben, men om det ej sker inom 2-3 omgangar, sa far han bita i det sura applet och sticka. Klubbens framgang gar fore allt annat, hur grymt det an ma lata emellanat.
Aupa Atleti---
2011-11-08 22:03
rawkus/

Men det är just det jag försöker komma fram till. Att spelarna INTE tror på honom. De kan du se i någon av mina inlägg längre ner. Hade de trott på honom hade det varit en helt annan sak. Jag tycker inte att han saknar ledaregenskaper, se bara hur det var i Mallorca för 2 år sedan. Det han saknar är modet, han vågar inte förändra, vilket gör honom till en sämre tränare.
Atlético rawkus
2011-11-08 21:55
Aupa: Det du kallar "hater", kallar jag for kritik. Jag kan ej sitta och flina nar det gar at helvete, alltmedans Manzano star med armarna i kors, utan reaktion...

Nu till dina fragor:

"Hur ska han kunna påverka match bilden om spelarna inte är villiga till att själva ta initiativet?" - Det ar ledarens(Manzano i detta fallet) uppgift att dra igang en forandring/byte av taktik och liknande. Se pa Mourinho, oavsett hur grinig och tjurig han ar, sa andrar han en matchbild valdigt ofta, genom att handla direkt. Han har aven laget MED sig och de foljer hans rad. Manzano inger NOLL ledarskap, och det ar naturligt att spelarna inte kanner samma fortroende.

"Hur ska han påverka att Arda inte gör bort sig och fixar en straff åt Geta?" - Du maste ha missat min poang, helt. Nu analyserar jag inte varenda sak som hander, for att skylla pa Manzano. Nu ar det over det stora hela. Det ar HANS uppgift att andra/forsoka andra matchbilden, det ar HANS uppgift att pusha och mana pa laget, det ar HANS uppgift att vidarebefodra instruktioner fran sidlinjen... Kort och gott, sa star vi alltjamt pa samma ruta: Det ar HANS uppgift att leda laget. Its that simple. :)

Spelarna hade foljt honom OM han haft ledaregenskaper, vilket man i dagslaget inte ser ett skit av, tyvarr.

Det realistiska ar ju att tranaren gar, da man knappast skickar ivag en hel trupp. Manzano ar enligt mig inte godkand, speciellt med tanke pa att han ar rutinerad OCH har en "helt ok" trupp till sitt forfogande.

Han antog jobbet, han vet malsattningarna osv. Ingen tvingade honom att coacha klubben. Han vet vad som galler: Misslyckas man, sa far man kicken.

Det ar sa det ar och det ar sa det skall vara, om du fragar mig. Finns sakerligen flera snubbar som skulle doda for att trana klubben, sa pa den fronten har jag ingen oro.

For att forsoka sammanfatta:

Hade spelarna trott pa honom fullt ut, sa hade man gett allt. I dagslaget kan jag ej beskylla dom for att de ej tror pa sin ledare... Han kan forvirra en eskima i Antarktis... Typ.
Atlético Monokel
2011-11-08 21:35
Det är alltid lättare att sparka en tränare än att sparka en hel trupp!

Jag har en känsla av att våra topp-spelare inte riktigt tror på Manzano och oftast brukar man också kunna se de på spelarnas prestationer ute på plan. tex. att man inte ger allt!

Det är möjligt att Manzano inte kan hantera för stora "egon" spelare, lika Guardiola inte kunde hantera Zlatan?

För det är märkligt hur tex. Reyes utveckling har dalat sedan serien drog igång. Han är ändå en av våra bästa spelare när han är i form!
Aupa Atleti---
2011-11-08 20:58
Antonio Lopez@

Nu vet jag var du är. Håller helt och hållet med dig om hans spelidé. Jag har inte riktigt förstått vad han vill komma fram till? Inte ens spelarna verkar veta.. Han verkar vara vilse i det hela, det ligger stor press på honom och han måste börja leverera omedelbart.

Så långt som degradering kommer vi inte få uppleva, det är jag 100 % säker på. Inte ens under topp 10.. Men vill vi till Europa + behålla våra spelare så måste vi (han då..) börja få respekt hos spelarna och sätta upp vissa regler.
Atlético Antonio Lopez
2011-11-08 20:45
Aupa@
Förstår hur du tänker, men ska det gå såhär dåligt så vill jag se en lösning redan nu. Det som skrämmer mig är att vi säsongen 99/00 faktiskt hade mer poäng än vad vi lyckats samla på oss för tillfället. Hur länge ska man ge det innan det blir försent, inte ens Antic lyckades rädda laget från degradering trots truppen man hade. (Då väntade man till Februari för att ta in en ny tränare)

Det handlar inte bara om vad han gör på planen, det är hela hans spelide som jag inte riktigt förstått ännu. Manzano verkar inte ens veta vad det är han egentligen vill. Lägger en stor del med skulden på honom med gott samvete.
Annons: